Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Synes ikke du er noe sytete jeg :) Forstår godt at det føles frustrerende å ikke få til ammingen. Men det ordner seg nok i løpet av dagen skal du se :) Har dere funnet navn på gutten deres og har familien fått hilse på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sjela skrev:

Synes ikke du er noe sytete jeg :) Forstår godt at det føles frustrerende å ikke få til ammingen. Men det ordner seg nok i løpet av dagen skal du se :) Har dere funnet navn på gutten deres og har familien fått hilse på?

Det går litt framover med ammingen nå :) Har også blott pumpa, så har fått råmelka igang iallfall :) Navnet er nesten helt spikra nå :) Får besøk til helga når vi er hjemme igjen og er på plass:) Familien bor et stykke unna, så det passer best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt det ordner seg med ammingen :) Virker like greit at besøket venter til helga, så får dere litt tid sammen bare dere tre :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det var kjempefint at det gikk så fort når jeg først kom meg på sykehuset, men det hadde nok vært bedre om jeg kom meg på sykehuset tidligere. Jeg kom jo inn på sykehuset med beina i kryss omtrent, og klarte nesten ikke å gå. Måtte stoppe å stå krumbøyd for hver rie som kom. Var ganske skremmende.

Så vil anbefale å komme seg tidligere på sykehuset litt fortere. Men alt skjedde jo ganske fort da. Fikk jo inntrykk av at det ikke hastet sånn da de undersøkte meg på morgenen,hehe.

Men det gikk jo bra da :)

Har fått ut noen dråper råmelk idag, så amminga går sakte, men sikkert framover. Men jeg må nok bli her et par dager..... 

Nå ligger han og sover på brystet mitt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den der vanskelige balansegangen for når det er best å dra på sykehuset altså! Det er ikke lett! 

Godt å høre at ammingen går fremover :hug: Plutselig er du skikkelig i gang skal du se :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg sleit også med å komme med fra taxien og inn på fødestua, for jeg hadde bare maks halvannet minutt mellom riene. Ikke visste jeg hvor vi skulle heller siden vi ble sendt til et annet sykehus. Ble til slutt oppdaget av en jordmor på barsel der jeg hang over en ren seng i en gang mens jeg pustet meg gjennom en rie, og hun fikk puttet meg i en rullestol. :fnise:

Vips så er ammingen i gang! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming kan være et slit i starten, men det går seg nok til :blomst: Vi sliter litt også, men det går bedre og bedre for hver gang. Og får jeg det ikke til finnes det alltid ME, så Mini'en sulter nok ikke i hel :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så rart å faktisk være kjempeglad for å ha skikkelig hovne bryster,hehe :)

Idag har jeg masse melk med andre ord :)Er fortsatt en skikkelig tålmodighetsprøve å få han til å ta brystet og suge lenge, men det går til slutt :)

Godt mulig at det blir hjemreise imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere hjemme nå? Kjenner jeg gleder meg skikkelig til å bli mamma når jeg leser om dere som akkurat har fått baby :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er hjemme nå :) Første kvelden/natta var tøff og har blitt lite søvn og lite tid til alt annet. Har masse å rydde,hehe. Også vil vi egentlig at han skal sove i sin egen seng, men det er ikke bare bare... Fikk han til å sove der fra kl6 til litt før 8 idag tidlig da, så det er jo noe. Ellers sov han hos meg hele natta.

 

Litt usikker på hvordan det går med hunden og. Hun virker ikke helt glad for å få en lillebror, men hun viser ingen tegn på å ville skade han heller. Men hun liker ikke gråtinga hans, hun driver å uffer seg og viser dempende signaler som gjesper hver gang han gråter. Men noen ganger virker hun litt redd og... Men så har hun løpetid i tillegg da, og da pleier hun å bli litt ekstra stressa. Akkurat nå er både baby og hund rolige. Han ligger i armene mine og hunden ligger sammenkrølla ved beina mine. Håper  hun bare trenger litt tid til å venne seg til baby...

Føler fortsatt at amminga er litt vanskelig, men jeg får han til å suge tilslutt, men usikker på om han har gått nok grep og om han faktisk svelger. Jeg håndmelker litt i tillegg sånn at jeg er sikker på at han får i seg noe. Skal på kontroll på sykehuset imorgen for å se om han har lagt på seg. Men han må jo få i seg noe siden han bæsjer vel?

Ikke lett det her, men det kommer seg :)

Føler det nesten er et mirakel at jeg fikk tid til å skrive et så langt innlegg,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Jeg kommer nok ikke til å være spesielt aktiv her på en stund tror jeg. Sliter en del med amminga og at lillegutt ikke vil legge på seg. Han har ikke gått veldig mye ned siden fødselen, men han går ikke opp heller...

Men han bæsjer masse da!

Amminga tar ofte så lang tid at det er nesten tid for å amme igjen når vi er ferdige. Prøver også å pumpe i tillegg så at jeg er sikker på at han får i seg noe. Har knapt tid til å spise og sove selv.

 

Så kommer ikke til å være her eller i noen andre dagbøker på en stund tror jeg. Får se.

 

Går bedre med hunden forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til Shinigami, bruk all den tid du trenger på lillegutt og ammingen, så løser det der seg. Må jo være et godt tegn at han bæsjer mye? Jeg heier på dere! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går bedre med hunden :) Spent selv på hvordan bortskjemtvoffen vår vil reagere på å ikke være enebarn lenger. 

Tror det er veldig normalt å slite med ammingen i starten altså, det du beskriver er helt likt det venninnene mine har sagt. Første ukene satt de bare i sofaen og ammet og ammet og ammet før det "gikk seg til". Håper det ordner seg for dere snart :) Kos deg med babyen videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne også at han har gulsott :/ Han er ikke veldig gul, men han sover så mye, så må jo vekke han hele tiden for amming, noe som er vanskelig. Han virker ikke slapp ellers. Han er faktisk veldig sterk når han rører på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) Helt forståelig at dere trenger tid for dere selv nå. Håper alt ordner seg for dere :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...