Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Tenk det, det er neimen ikke lenge til! :laugh: Det med navn er så spennende synes jeg. Men virkelig ikke lett! Når det kommer til jentenavn er meg og mannen superenig. Det er spikra for flere år siden. Men gutten?! Det er jo håpløst :ler: Jeg er planleggingsmenneske delux og det stresser meg at vi ikke har et guttenavn på lager og jeg har jo såvidt rukket å få to streker :fnise: Jeg leser / blir inspirert av navn i aviser, dødsannonser og fødselsannonser. Der kan det plutselig dukke opp noe man faller for. Og så gjelder det bare å få mannen med på det ;) hehe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg og mannen har et jentenavn klart om neste barn blir jente :) Men er jo flere jentenavn vi liker og :) 

Nå har vi endelig en liten liste med guttenavn da, men tror likevel ikke at mannen er helt fornøyd, for han leter fortsatt etter flere alternativer, også er det et navn til han vil ha med på lista, men verken jeg eller noen andre i familien liker det navnet,hehe! Er et veldig sært britisk navn. Tør ikke legge det ut her, for blir nok gjenkjent med en gang da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et skikkelig surrehue. Igår skulle vi på kurs om avslapning, pusting og massasje under fødsel, og ville for all del ikke gå glipp av det.

Jeg skulle sminke meg og gjøre meg klar til å dra, og da fikk jeg en rar magefølelse om at jeg har surra med tidene for kurset, og jeg dobbelsjekka lappen med kurstidene, og jeg hadde rett.

Kurset startet en time tidligere enn jeg trodde, og det var bare 25 minutter igjen til det starta. Så jeg dro med meg mannen, slang på meg en hettegenser og tok på de lettest tilgjengelige skoene jeg fant (styggeste joggeskoene). Så løp vi ut døra, jeg usminket og med bustete hår :P

 

Heldigvis, så er kurset veldig kort unna der vi bor, men tok bussen likevel, for hadde så fryktelig vondt i hofta og under rumpa. 

Vi rakk det da :) Men følte meg ikke helt vel med hvordan jeg så ut,hehe. Har i tillegg fått munnsår i munnvikene, som ikke ser så bra ut, så jeg så sikkert syk ut :P Jeg er egentlig ikke så forfengelig, men akkurat da følte jeg meg ikke så fresh.

Følte meg også så dum på bussen da vi var på vei. Jeg hadde som sagt skikkelig vondt i hofta. Det var tre personer med Downs syndrom som også skulle på bussen da, og da vi satte oss ned i bussen, så klagde jeg over hofta mi til mannen, som gjorde så vondt og presterte å si "blir snart helt handicappa i beinet mitt" , med trykk på handicappa. 

Plutselig, så fikk jeg panikk over at noen, spesielt de med Downs skulle fange opp akkurat det ordet og ta det ille opp, men tror ingen hørte meg. Men jeg følte meg så flau akkurat da. Surrehue.

Er også bekymret for munnsårene mine. Har hatt munnsår som kommer og går hele svangerskapet, men de jeg har nå vil ikke slippe :( Kjøpte en krem på apoteket som gjorde det litt bedre, men de vil ikke gå helt bort.

Er bare så redd for at jeg fortsatt har munnsår når gutten blir født, for da er jeg redd for å smitte han :(

Jaja... Langt og rart innlegg idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: 

Jeg lo! Og kjenner meg igjen. Jeg er også überelendig på tidsplanlegging og må derfor, om jeg har en avtale, sette av ekstremt god tid til å gjøre meg klar for å være sikker på at jeg rekker det :P 

Håper munnsåret ditt blir bedre. Hørtes ikke godt ut :( Og hvordan var kurset da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er er vanligvis ganske flink til å huske tider og være punktlig, men kan stresse skikkelig om ting ikke går som de skal :)

Kurset var bra det, og det føltes veldig godt og avslappende da vi gjorde øvelsene, men blir nok ikke like lett når fødselen er i gang da,hehe. Men det var en del fokus på hvordan partner skal få oss gravide til å slappe av og, så håper at mannen husker på det :) Er jo umulig å vite hvordan det egentlig blir før man er i situasjonen selv da. 

 

Og det er desember allerede :O Hvis ikke gutten kommer ut for tidlig, så kommer jeg til å vente i spenning om en måned nå på at noe skal skje. Helt absurd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra :) Blir spennende å se ja. Det er jo alltid sånn at man aldri helt vet hvordan man reagerer osv når situasjonen først oppstår uansett hvordan man har prøvd å forbedre seg.

Tenk nå er det ikke lenge til dere får møte på gutten deres :) Kan tenke meg dere gleder dere. Når i januar har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så fælt når man plutselig får dårlig tid! Jeg blir megastressa av sånt, og liker helst å være tidlig ute :ler: 

Nå er det ikke lenge igjen :sjokk: Når er termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss masse :) Terminen er 14. Januar, så håper at han kommer rundt da :)  Jordmor sier at vi ikke må bli for opphengt i den datoen bare, for er ganske vanlig å gå over tiden. Men vi stresser ikke med at han skal komme ut, selv om vi gleder oss til å se han :) Håper helt ærlig helst også at han ikke kommer ut for tidlig og blir født før nyttår. Men hvis det skjer, så skjer det bare :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel nesten heller sjelden at barnet kommer til termin. Kommer han et par uker før så blir kanskje han nyttårsbarnet? :) Haha, jeg snakket med en jordmor tilfeldig for en tid tilbake og jeg måtte bare spørre om akkurat det der med fødsel i overgangen fra desember til januar. Og om de har lov til å juge på tidspunktet ungen ble født slik at de er født på første dagen i året i stedet for siste. Og hun sa at om det bare er snakk om en liten stund så hjelper de til å holde den inne til klokka har bikka 12 :hoho: Tidspunktet for fødsel defineres også som når hele ungen er ute visstnok. Så vet du det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, da vet jeg det :P Håper at han venter til midten av Januar da :) Er også to nære og kjære familiemedlemmer som har bursdag rundt da, så mulig at han deler bursdag med en av dem,hehe!

 

Har blitt bedre i hofta og beinet de siste dagene :) Men har jo ellers litt andre plager for tiden.

Livmoren presser opp mot lungene, så kan være litt tungt å puste noen ganger. Om jeg spiser for mye for eksempel, så må jeg legge meg litt ned etterpå, for livmoren presser ekstra når jeg sitter.

Sliter også med at jeg fort blir for varm, og da kan jeg fort føle meg sliten og igjen bli tungpustet. Veldig glad for at jeg ikke går høygravid om sommeren nå..

Også er det det at at hodet hans presser jo mot blæra, så det skal ikke så mye til før det kjennes ubehagelig og at jeg må tisse, selvom blæra er langt ifra full.

Ellers føles magen skikkelig tung nå. Og jeg har ikke så stor mage en gang, så kan tenke meg hvor tungt det må være for de som blir ordentlig store :/

Men nå er det ikke så lenge igjen, så holder ut. Syntes det stort sett er koselig å være gravid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20151209_132441.thumb.jpg.24205fbce50f48Første magebilde jeg legger ut her :) Tenkte det var på tide nå :) Jeg er kanskje ikke så stor, men men.

Endret av Shinigami
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

 

Utrolig at jeg er høygravid nå :O tiden har bare flydd og det er så kort igjen. Skal på kontroll imorgen, så da lurer jeg på om hodet har festet seg enda :) Jeg vet at han har ligget med hodet ned i flere uker, så det er jo bra :)

Merker ellers ikke noe til at det nærmer seg enda, bortsett fra at det stakk litt på en måte i skjeden i helga. Var bittelitt ubehagelig, men ikke vondt. Mulig at hodet hans bare traff noen nerver eller no. Ellers kan det jo ha vært litt modning jeg har kjent eller at hodet festa seg :) Men vanskelig å si. Man får så mane rare svar når man googler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på time nå, og ser ikke ut som at hodet har festet seg, men han ligger fortsatt kjempefint der inne med hodet ned, så JM var veldig fornøyd :) 

Var en student der idag, og hun hadde problemer med å finne hjertelyden, jeg ble ikke urolig for hun satte doppleren på den siden av magen som han ikke liker. Da hun bytta til den andre siden som lillegutt ligger vendt imot, så kom hjertelyden med en gang :) 

Er andre gangen jeg har hatt en student på en av timene mine, men syns at det er helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Alt av skuffer og skap er ryddet og klart, og senga er montert :) Og nå vaskes klærne hans og jeg er selvfølgelig redd for at jeg har sortert eller satt på noe feil innstillinger sånn at klærne blir ødelagt,hehe.

Har slitt med søvnen i det siste, og de siste nettene har det vært ekstra ille. Er klin umulig å finne en god liggestilling, og når jeg finner en god stilling, så tar det ikke lang tid før jeg må snu meg igjen ellers får jeg vondt i hofta. Gutten er også veldig aktiv om kvelden og om natta og han kan dytte så hardt utover at det kjennes ut som at magen nesten brister. Vondt er det :(

Synes fortsatt at det er koselig å gå gravid, men han trenger ikke å vente så lenge etter nyårsskiftet med å komme ut heller,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kos med den siste ventetida :hjerte: Tenk at snart kommer han og skal ta i bruk alt dere har laget til :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Ser for meg at han ligger i senga allerede når jeg ser på senga :)

Har kjøpt inn de siste gavene og handla inn mat til jul nå :) Første jula vi har hjemme hos oss! Har faktisk aldri lagd ribbe før, men mamma skal hjelpe til, så da lærer jeg det og :) 

Pinnekjøtt kan jeg lage, men vi pleier ikke å ha det på julaften, så det skal vi ha i romjula :)

Gleder meg jeg! Gleder meg ikke så mye til å vaske og rydde imorgen og på Onsdag, men mannen skal ta seg av det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...