Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Dyretema :nigo: Liker! Tommel opp til både babygymen og veggmerkene :jepp: Vi har enda ikke gjort så mye ut av rommet som ungene skal ha, men jeg får kanskje saumfare ebay og finne noen fine klistremerker. Det er jo egentlig en genial løsning.

Vår babygym er... Fargerik. :hoho: Har en med dyr og irriterende lyd fra tiny love, J elsket den, satser på at lillesøster gjør det samme. Verdt å bruke litt penger på da. Det verste jeg ser er babyer som ligger under en babygym i duse rosafarger med stjerner som dingler over dem. Hva er poenget? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Favole skrev:

Det verste jeg ser er babyer som ligger under en babygym i duse rosafarger med stjerner som dingler over dem. Hva er poenget? :klo:

Du vet, det er jo viktigere at det ser estetisk pent ut og matcher interiøret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sjela skrev:

Du vet, det er jo viktigere at det ser estetisk pent ut og matcher interiøret :fnise:

Hvem enn som sa det har ikke barn :ler: Mitt "interiør" består nå av duplo, traktorer, lastebiler og dinosaurer i alle slags farger, så en grell babygym sklir rett inn! :hoho:Tror ikke jeg skal instagramme stua mi og hashtagge med vakrehjem akkurat. Den tid er forbi. Om det er trist eller helt ok har jeg ikke bestemt meg for enda :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det å få barn er vel ikke akkurat kjent for å gjøre underverker med interiøret nei :hoho: 

Irriterende lyd og fargerikt høres ut som noe midt i blinken for disse babyene ja :ler: Det skal visst være noe lyd i det vi har kjøpt også :jepp: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har en kjempestygg babygym vi har arvet av søsteren min. Masse grelle farger og lyd. Ser for meg at baby kommer til å elske den :P Hvis den kan gi meg noen minutter ro i løpet av en dag er det helt greit for meg at den står fremme :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, murray skrev:

Hehe, vi har en kjempestygg babygym vi har arvet av søsteren min. Masse grelle farger og lyd. Ser for meg at baby kommer til å elske den :P Hvis den kan gi meg noen minutter ro i løpet av en dag er det helt greit for meg at den står fremme :fnise:

Høres ut som et babygym baby kommer til å elske ja :nigo: 

Håper lillegutt liker det jeg kjøpte. Tror det! Er mye å klemme på, speil, noe som lager lyd, rangler etc, og det er jo heldigvis mye farger selvom det ikke er så grellt :) 

Fredag :hoppe: Innledningen til helgen ble feiret med søtpotetpizza og kos. Prøvde meg på en tur i dag, og var nok litt for overivrig.. Det er en tur som er rundt 5,5 km, tenkte at det var grei lengde i et roooolig tempo. La ut på tur blid og fornøyd, med lydbok på øret. Da jeg var halveis var jeg utslitt, måtte tisse og hadde masse kynnere :hoho: Hjelpes. Brukte tre ganger så lang tid hjem som jeg gjorde til, og jeg vurderte virkelig å ringe en taxi :ler: Hvordan er det mulig? Ingen fotballfrue her i gården ass, som går 1 mil på ellipsemaskinen samme dag som hun føder :hoho: Kanskje like greit. Måtte trøste meg med en latte da turen var ferdig, kom prustende inn på kafeen som en hvalross. Den freshe urbane kvinnen som jeg er! Gravidgløden var helt sikkert på topp da ja! :hoho:  Jaja.. Da vet jeg at 5 kilometer er definitivt for langt :fnise: 

Nå er det beina høyt, idol på TV og det evige strikkeprosjektet aka babyteppe på strikkepinnene :) Og for å ikke å glemme grønnsaker og dip som kos. Ikke så verst kveld foran meg med andre ord. 

Håper dere får en fin helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er flink jeg, som i det hele tatt prøver deg på 5,5 km! Var ikke i nærheten av det etter uke 20 eller noe sånt. :fnise: 

Vi har babygymmen fra IKEA, den er billig og helt ok - men mangler hemper e.l for å henge opp flere leker. Må ty til litt ymse metoder for å variere lekene, så i ettertid ville jeg nok kjøpt en litt mer avansert en. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha uff. Foreløpig har jeg maks halvannen times tid på meg før jeg må tisse igjen. Man må liksom planlegge så mye mer enn normalt :fnise: Rakk så vidt hjem fra butikken i går da vi brukte over 45 min for å skravle med noen kjente vi møtte på :daane: Synes du er sporty uansett jeg da. Jeg må bare le når jeg tenker på fotballfrue. Du er nok relativt sunnere enn henne vil jeg tro! Der går det jo over i det sykelige... 

Hvordan er søtpotetpizza? Jeg elsker søtpotet så det hørtes godt ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du la ut på tur! Jeg har mer enn nok med å komme meg fra trikken og hjem og det er bare 5 min å gå :fnise: har ingen kynnere tror jeg, men mye vonde stikkinger og plutselig sterk mageknip. Merker at det nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også babygymmen fra IKEA. Som juliane sier, så er den helt ok, men kanskje litt kjedelig, men den funker for han akkurat nå. Får finne en måte å henge opp flere leker etterhvert når han blir eldre :)

 

Flink du er som går på tur :) Gå så mye du orker på tur, men ikke overanstreng deg, som du kanskje erfarte nå. Det der med at man fort må tisse var det som hemmet meg mest på slutten av svangerskapet når jeg ville gå ut. Tortur når man ikke har toalett i nærheten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, juliane skrev:

Syns du er flink jeg, som i det hele tatt prøver deg på 5,5 km! Var ikke i nærheten av det etter uke 20 eller noe sånt. :fnise: 

Vi har babygymmen fra IKEA, den er billig og helt ok - men mangler hemper e.l for å henge opp flere leker. Må ty til litt ymse metoder for å variere lekene, så i ettertid ville jeg nok kjøpt en litt mer avansert en. :jepp: 

Hehe tenkte at det var veldig overkommelig. Gikk den samme turen for to uker siden, da var det null problem. Mye som skjer på to uker som preggers :ler: 

Jaa synes det var så få leker på den fra IKEA! Men har du den myke eller den harde? Så det var to der :) 

11 timer siden, Sjela skrev:

Haha uff. Foreløpig har jeg maks halvannen times tid på meg før jeg må tisse igjen. Man må liksom planlegge så mye mer enn normalt :fnise: Rakk så vidt hjem fra butikken i går da vi brukte over 45 min for å skravle med noen kjente vi møtte på :daane: Synes du er sporty uansett jeg da. Jeg må bare le når jeg tenker på fotballfrue. Du er nok relativt sunnere enn henne vil jeg tro! Der går det jo over i det sykelige... 

Hvordan er søtpotetpizza? Jeg elsker søtpotet så det hørtes godt ut :sikle:

Jaa man må virkelig planlegge. Er det en ting jeg IKKE kommer til å savne fra å være gravid så er det det tissestyret altså :hoho: Jaa har heldigvis ingen ambisjon om å være som fotballfrue :ler: Det orker jeg ikke for å si det sånn. 

Søtpotetpizza var veldig godt! Har ikke laget det før, men ble inspirert av 4 stjernersmiddag :hoho: Man må være tålmodig da, tok veldig lang tid å lage! Men absolutt godt :jepp: 

6 timer siden, murray skrev:

Imponert over at du la ut på tur! Jeg har mer enn nok med å komme meg fra trikken og hjem og det er bare 5 min å gå :fnise: har ingen kynnere tror jeg, men mye vonde stikkinger og plutselig sterk mageknip. Merker at det nærmer seg!

Har prøvd å gå på noen turer i uka for å holde meg litt i bevegelse. Kjenner det er godt for bekkenet mitt også. Men det begynner å bli utfordrende nå med alle kynnerne. Får ta noen kortere turer isteden :fnise: Uff de stikkingene altså! Det er ikke noe særlig :haar: Men nå nærmer det seg vel veldig for deg? :hoppe: Hvor langt på vei er du nå? (Sitter på mobil, så om du har ticker ser jeg den ikke. En forklaring på et muligens veldig dumt spørsmål :ler: )

56 minutter siden, Shinigami skrev:

Har også babygymmen fra IKEA. Som juliane sier, så er den helt ok, men kanskje litt kjedelig, men den funker for han akkurat nå. Får finne en måte å henge opp flere leker etterhvert når han blir eldre :)

 

Flink du er som går på tur :) Gå så mye du orker på tur, men ikke overanstreng deg, som du kanskje erfarte nå. Det der med at man fort må tisse var det som hemmet meg mest på slutten av svangerskapet når jeg ville gå ut. Tortur når man ikke har toalett i nærheten :P 

Jaa kan tenke meg at den er fin på starten, men at den lett blir litt kjedelig :klo: Siden det var så få ting på. Går sikkert an å finne en måte å feste flere leker på etterhvert :) 

Ja, lett å overanstrenge seg når formen varierer sånn. Men må bli flinkere til å kjenne etter underveis og heller snu tidligere om jeg er usikker. Det er virkelig tortur altså :hoho: Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde kateter :hoho: Hadde vært hendig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 4 uker til termin :) Bare 1 uke til med jobb så begynner den berømte ventetiden ..

Idag er svigermor her og vasker ned kjøkken og bad mens svigerdatteren sitter i sofaen med mac-en :P Huff, litt ekkelt synes jeg, men hun liker å styre og stelle og jeg får så utrolig halsbrann av å bøye meg ned om dagene :sprettoy:

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5,5 ja - det blir fort i overkant! Men jeg kjenner følelsen, man vil bare prøve litt til, og så er det jo så deilig å være ute og vips så blir det PLUTSELIG kjempetungt og man dør av tanken på at man må helt hjem :fnise: Håper ikke du ble straffet altfor hardt i ettertid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh bare 4 uker igjen @murray! Tenk på det! Plutselig så har du bebis i armene dine :rodmer: Heldig! Så flink du er som fortsatt er i jobb. Deilig med svigermor som hjelper til, selv om jeg skjønner følelsen :ler: Veldig godt når det er gjort da! Uff halsbrann er ikke noe å spøke med. Kan være veldig vondt :haar: 

@lille_frosk : jaa det er jo så deilig å være ute, så man vil liksom ikke inn igjen til sofaen :ler: Så da er det lett å presse seg litt for hardt :P Gikk heldigvis fint, ble ikke straffet for hardt :) Ble en tidlig kveld og endel snorking på sofaen. Men ikke altfor mye stikking og kramper heldigvis :) Som det lett kunne ha blitt! Får prøve å ta det litt mer med ro i dag :fnise: 

Treeeg morgning i dag. Deilig :rodmer: Ble liggende å skravle og fjase i sengen i nesten to timer, før vi begge ble halvdøde av sult :P Nå står samboer og mekker bananvafler til frokost (NAM) men jeg ser på fra sofaen. Fin arbeidsfordeling? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin arbeidsfordeling, og akkurat sånn det skal være mens du er gravid! :jepp: 

Vi har den myke babygymen, måtte søke det opp for å se hvordan den harde så ut. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å sitte og se pen ut er en særdeles viktig prosess i løpet av matlagingen, altså, så det er en viktig jobb! :opplyser::fnise: 

Håper dere har en fin helg! :jepp: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ypperlig arbeidsfordeling, helt enig! :ler: Jeg trodde det stod (NAN) og ikke (NAM), så jeg lurte et øyeblikk på om dere lagde bananvafler med morsmelkerstatning :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jar vært dårlig på å titte innom, travemt med sånne små :fnise: Ville bare ønske deg en god helg :blomst: 

Ps; støtter den arbeidsfordelingen altså! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...