Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Jeg lover også å hjelpe deg hvis du trenger å få tydet mønster! Kast deg ut i det, det er, som du sier, å skjønne mønsteret som er verst! Ofte er selve strikkinga skuffende enkel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, fine deg!! Tenkte meg til en garnbutikk i morgen, får se om jeg finner en oppskrift på noe enkelt :) Får vel starte med å finne en grei oppskrift! Men først er det Babyskappel da :hoppe: Gleder meg til å starte på den! Må ha noe annet ved siden av teppet jeg strikker- litt kjedelig å strikke teppe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kaffemor skrev:

 

Takk! Tror jeg må finne en oppskrift på en enkel jakke f.eks og starte der! 

Fortsatt ikke fått snakket med sjefen. Vi har ikke vært på kontoret samtidig :bond: Sendte henne en melding på fredag om hun var tilgjengelig på tlf. Men det var hun ikke :P Så ja.. Får prøve igjen på mandag :daane: 

Ja, foreløpig stresser jeg ikke så veldig ang vektøkningen altså. Men det trenger ikke speede opp noe voldsomt heller. Men regner med at jeg går opp minst 16 kilo, har bare ikke så lyst til å gå opp så veldig mye mer enn det som er anbefalt :P Men skal jo ikke slanke meg heller, så får bare ta de kiloene som kommer :) 

Uff, du også ja? Syne KS virker så skremmende. Skjønner ikke de som heller vil ha KS frivillig enn å føde :sjokk: Haha jeg er også super pysete. Redd for blodprøver også jeg :sjenert::hoho: Men! Dette går fint! Vi kommer oss igjennom dette - uansett! Og bebbis blir det :jepp: Og det er jo verdt alt! 

Jeg skjønner heller ikke de som vil ha ks uten å ha prøvd vaginal fødsel. Alt av operasjoner skremmer meg. Får hetta av å tenke på det.
Blodprøver også er noe dritt. Jeg var kjemperedd før. Men etter jeg fikk lavt stoffskifte har jeg tatt prøver opp i mot 1 gang i måneden :P Så begynner å bli litt herda. Er bare når jeg skal ta mange glass jeg kjenner jeg begynner å bli kvalm og svimmel. Kan ikke se på når de gjør det. Da går jeg rett i bakken :P Må lukke ørene også. Den ekle sprutelyden er så kvalm :bond: Har forøvrig lært at det kommer av at det er vakum i blodprøveglasset, ikke blodspruten som står :hoho: 
Det jeg husker som ille ved sist fødsel var veneflonen i handa :ler: Ja.. Jeg har fortrengt MYE :P Men den var så ekkel. Får samme greia nå siden jeg må få antibiotika intravenøst. Gruer meg mer til den enn til smertene :hoho: Godt man ikke er alene om å være pyse :sjenert: 

Jeg blir stadig facinert av den kroppen og vekten. Ei venninne av meg som også er gravid har lagt på seg mer enn deg. Og hun er normalvektig, spiser tålig sunt og går mye turer..
Mens jeg som er tjukkas fra før av har ikke gått opp noe :P Kroppen min har skjønt at den trenger ikke noe ekstra fettlager, for det har vi nok av :ler: 
Så lenge ikke leger/jm begynner å klage på vektoppgangen så. Jeg blir så sur når jeg hører de gjør sånt på normalvektige folk. Litt værre om jeg går opp 20 kg :P 
En uke etter mini var født så hadde jeg gått ned 14 kg.. Så er mange av de kiloene som er baby, morkake, fostervann, blod og vann i kroppen :nigo: 

Seriøst.. Sjefen din irriterer meg. :kjefte: så irriterende når ho ikke er tilgjengelig når du trenger ho. Er det litt typisk for kvinnlige sjefer mon tro?? :klo: Min kan også være sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ den lyden har jeg faktisk ikke lagt merke til før :bond: Den hørtes jo helt grusom ut :sjokk::spy::haar: Veneflon er skikkelig ekkelt. Synes det er ekkelt også etter at den er satt, iser sånn ekkelt :haar: Ugh! Kunne aldri blitt sykepleier eller lege :ler: Hadde svimt av hver dag :P 

Min jordmor er heldigvis veldig avslappa når det kommer til vekt. Så foreløpig har hun ikke sagt noe, annet enn at hun overhodet ikke er bekymret når jeg har tatt det opp. Håper hun fortsetter slik! Slitsomt om det blir fokus på velt på kontrollene, klarer helt fint å fokusere på det inni hodet mitt fra før av :ler: 

Rart det der med vekt ass. Spiser jo ca det samme som jeg alltid har gjort, kanskje bare enda sunnere. Virker som kroppen bare suger til seg kaloriene :hoho: Så er vel for en grunn :) 

Ja hun kan være litt irriterende på akkurat det. Veldig dyktig dame, men lite tilgjengelig :( Det er litt slitsomt.. Menmen! 

Fri i morgen! Gleder meg! :hoppe: Skal se om jeg finner en lillelamdress på salg til lillemann i størrelse 56. Kom på at han ikke har noe "utetøy" til trilleturer i april! Kan jo være litt kaldt fortsatt da! Har litt ullbodyer og en ullpysj, men tror det blir litt tynt. Lillelamdressene er så deilige! Håper de fortsatt har litt utvalg på størrelser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de kiloene dine forsvinner som et *poff*, du har jo så flott figur i utgangspunktet, og du ser fremdeles like smashing ut nå! Det som irriterer meg at at legen min bare går ut ifra at jeg legger på meg. Uten å se på helsekortet mitt sier han bare standardfrasen sin - "det er lurt om du ikke legger på deg så mye". Prhf, jeg er 32 uker på vei og har gått opp 2-3 kg, men det gidder han jo verken spørre om eller sjekke. Så jeg tror at fokus på vektoppgang ligger mest på dem som bærer på litt fra før, og at du er helt sunn og innafor! :) nydelig er du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, så fint sagt! Nå ble jeg glad :):hjerte: 

Veldig provoserende av legen din da!! :bond: Blir så oppgitt! Burde vært en sosial test for å komme inn på legestudie. Skjønner ikke at det er mulig å holde på sånn jeg. Tror jeg hadde klikka :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo endel leger som ikke akkurat har people skillsene på yttersiden av huden akkurat ... At de ikke forstår at vekt og sånt kan være litt ømtålelig for oss? Bah. Kaffemor - håper du får en aldeles nyyyydelig fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant? Heldigvis finnes det mange fantastiske leger også! Jeg er helt ok fornøyd med min, men hun kan ingenting om svangerskap. Så snakker mest med jordmor :) Og hun er jeg veldig fornøyd med, og overhodet ikke opptatt av vekt :jepp: Må spørre selv om jeg kan veie meg liksom :P Haha! 

Takk for det frosken, og det samme til deg! Håper dagen din har vært fin :hjerte: Min har vært kjempe koselig! Fikk endelig kjøpt garn til Babyskappel så nå sitter jeg å strikker. Deilig å strikke på noe som går litt raskt fremover! Ble litt gal av det teppet, hvor jeg føler jeg strikker og strikker og strikker, men kommer aldri fremover :hoho: Så måtte ha et annet prosjekt ved siden av også. Kjøpte et utrolig mykt og deilig garn  - silkealpakka :hjerte: Det er så mykt og godt at jeg må stå i mot trangen til å kose på det :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkealpakka er så mykt og deilig garn deta! :nigo: Bare synd det koster skjorta :dry: Håper du kan dele et bilde når du er ferdig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ganske så dyrt! Men Ikke så ikke pris når man bare trenger to nøster til en genser :rodmer: Men klart, om jeg skulle ha strikket genser til meg selv hadde det blitt svindyrt! Betalte 150 kr for dette :nigo: ikke verst pris for en genser det! 

Skal dele bilde når jeg er ferdig :hoppe: I dette tempoet er jeg vel ferdig innen helgen er over :hoho: Skikkelig dilla, og det går jo så fort! I hvertfall sammenliknet med det teppet :P Litt spent på hvordan det går når jeg skal strikke halsen bare, får se om jeg får det til alene eller må ha hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser deg ligge på sofan og kose med garnet :hoho: 

Er gøy å få til noe hjemmelaget til lillemannen :) Og babytepper er alltid føkkings håpløst drittkjedelig å strikke. Da må jeg ha tykkere garn og store pinner. Men veldig greit om noen spør om du ønsker deg noe hjemmelaga til babyen. Da kan man svare teppe :lur:

 

Leger uten peopleskills ja.. Vi har vel alle vært borti de :hoho: Burde vært opptakskrav at du må ha sosiale antenner :P Min fastlege er bare helt fantastisk. Skal ikke inn til ho før etter baby er kommet nå da. Jeg sa det var ikke noe problem å komme en uke etter fødselen, for mannen er jo hjemme. Og fikk til svar: Å nei.. Du MÅ ha med deg babyen!! Jeg vil jo se resultatet :rodmer: 
Har skjønt at jeg er heldig der gitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja! Nå er jeg ferdig med bakstykket og har kost litt med det :skratte: Det er så utrolig myyyykt! :rodmer: Samboer ser litt rart på meg :P Skjønner han godt egentlig :hoho: 

Ja, jeg var jo helt idiotos og begynte på et teppe i perlestrikk med pinnestørrelse 3 :daane: 190x190 masker.. Tar jo en evighet :P Har sagt til meg selv at jeg må strikke minst to rader hver dag.. Det er regelen :fnise: Men da må jeg ha andre prosjekter ved siden av, for det er jo mye morsommere! 

Så deilig å være så fornøyd med legen sin! Jeg var det før jeg også, før jeg var så dum å bytte. Hadde hatt samme lege omtrent hele livet, men ble litt langt å dra dit. Ville ha en lege i nærheten av der jeg bor nå. Tenker forsåvidt fortsatt slik, men det er ikke så lett å finne en lege jeg er like fornøyd med som det jeg var med ham. Tenkte jeg skulle bytte igjen etter fødsel, litt styrete å bytte nå midt i svangerskapet, spesielt når jeg er sykemeldt. Legen er helt ok, men legekontoret er så sykt jalla :daane: det er jo ikke så nøye, men finnes grenser :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin og slitsom lørdag! Fikk handlet inn madrass og sengetøy i dag. Veldig fornøyd med det :jepp: Det er jo litt kjedelige ting å kjøpe. Kjøpte bare et tisselaken da, men litt usikker på om vi skal bruke det siden det virker så klamt? :klo: Kjøpte derfor bare ett til å begynne med :jepp: 

Shoppet også litt klær fra HM til han, samt ull på salg fra Joha. Var en butikk som så sjukt jalla ut fra utsiden, men den hadde alle de fine og dyre merkene inni :P på salg :nigo: Kjøpte en nydelig fleecedress til han også, fra MeMini! :hjerte: Nå har vi absolutt nok i størrelse 56 i hvertfall, samt endel i 50. Vil ikke kjøpe noe mer i 50, plutselig er han jo for stor for den størrelsen allerede når han er født. Er ikke så lett å vite egentlig. Noen babyer bruker jo 50 i mange uker, mens andre går jo rett på størrelse 56 har jeg inntrykk av! Butikkene er heldigvis åpne også etter fødsel, så om vi trenger mer i 50 kan vi jo bare kjøpe det da :fnise: 

Nå er vi neeesten ferdig med ting til han :sjokk: Vi mangler Stellematte og stelleprodukter, bleier.. Samt ammestasj til meg. Har ikke noe ammeklær eller innlegg.  Hvor mange flasker bør man for eksempel ha om man har planer om å amme? Blir jo da bare for om samboer skal gi mat til han om jeg ikke er der.. :klo: 

Og hvordan i alle dager vet man hvilken størrelse man kjøper i ammebh? :klo: Puppene blir jo sikkert ganske mye større med melk? Eller? :daane: 

Og hvor mange kluter og gulpekluter trenger man? Vi kjøpte en 25 pak med kluter på jysk, samt ca 10 stykker på princess. Har vel 4 eller 5 sånne gulpekluter (de likner nesten mer på tynne håndkler i annet materiale, kan det stemme?). Holder dette? :klo: Jeg har virkelig ikke peiling :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salg liker vi :nigo: Joha og MeMini har en del fint altså :jepp:

Vet ikke om jeg hadde orket å handle inn mange flasker på forhånd, maks to, se an behovet etter hvert. Gulpekluter tror jeg vi har kjøpt 10 av, sånne tynne gaskluter, ligner mer på kjøkkenhåndklær enn noe annet :P Heldigvis enkelt å få tak i hvis man får en unge som gulper mye. Og vaskekluter aner jeg ikke hvor mange vi har, man får aldri for mange ihvertfall :laugh: 

Aner egentlig ikke ang ammebh, kanskje greit å kjøpe de som er s/m/l osv istedet for "vanlige" str, så har du litt å gå på inntil du vet bedre hvilken str du trenger? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa de som likner på kjøkkenhåndklær! Da har jeg fått bekreftet at det faktisk er gulpekluter :P har vært litt usikker skjønner du :hoho: Burde kanskje ha litt fler av de da, 4 stk har vi. 

Salg er herlig! Vi har kjøpt alle de store tingene på salg faktisk! Lønte seg å starte tidlig :jepp::ler: 

Hmm ja, de som ikke har spiler, og er mer som trekantbher er kanskje greit å stare med :klo: De er jo litt mer fleksible! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet litt ut fra at storebroren gulpet en god del da, så jeg vil heller ha litt å gå på. Tar jo litt tid å vaske og tørke, greit å ha et lite lager. Tror barnas hus selger slike i 5pk til ganske ok pris.

Tror Bravado har en del greie ammebh'er, selges vel på nett og apotek. Hm, kapp ahl osv har sikkert også hvis man ikke trenger store størrelser :) De koster ikke all verden heller, så kan man kanskje heller legge litt mer penger i det når man ser hvilken str man ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angående tisselaken er det ikke anbefalt for de minste, siden det_kan_ øke risiko for krybbedød (pga klamt å puste inn i det hvis baby snur seg). Så holder nok med ett til å begynne med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg kjøpte noen billige amme-bh'er i ulike størrelser på forhånd. Så gikk jeg heller til innkjøp av noen mer skikkelige etter noen uker, da ting hadde stabilisert seg. Jeg bruker 75B til vanlig (eller, gjorde i hvert fall det før jeg ble gravid med T), og etter fødsel var jeg vel innom D eller E før det etter hvert gikk litt ned igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et par av de ammebh'ene uten spiler nå, og jeg synes de er utrolig behagelige å bruke. Særlig de dagene jeg bare slenger på sofaen så er det skikkelig digg med noe som ikke strammer! Har kjøpt de ganske store, så jeg tror jeg kan få brukt de etter hun kommer også. Jeg har også valgt å ikke bruke tisselaken, gjerne etterhvert med litt større barn, men tar ikke sjansen med baby ... Men jeg tenker det kan være veldig greit å ha ett uansett! 

Misunner deg fremdeles strikkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Favole skrev:

Jeg har handlet litt ut fra at storebroren gulpet en god del da, så jeg vil heller ha litt å gå på. Tar jo litt tid å vaske og tørke, greit å ha et lite lager. Tror barnas hus selger slike i 5pk til ganske ok pris.

Tror Bravado har en del greie ammebh'er, selges vel på nett og apotek. Hm, kapp ahl osv har sikkert også hvis man ikke trenger store størrelser :) De koster ikke all verden heller, så kan man kanskje heller legge litt mer penger i det når man ser hvilken str man ender opp med.

Takk for tips! Jeg er jo helt grønn på dette her, så veldig greit å høre med folk som har litt erfaring ;) Jeg trenger nok ikke noe store størrelser.. Bruker vel 75B/C nå, hadde 65C før graviditet :hoho: Veldig lurt å kjøpe noe billig nå, og heller gå på shopping når man vet mer og ting har stabilisert seg litt :jepp: 

9 timer siden, Sisti skrev:

Angående tisselaken er det ikke anbefalt for de minste, siden det_kan_ øke risiko for krybbedød (pga klamt å puste inn i det hvis baby snur seg). Så holder nok med ett til å begynne med. :) 

Ja jeg har også lest det. Derfor jeg bare kjøpte ett, til bruk om det blir noe oppkastdager/diaré etc. :) 

7 timer siden, Grastusta skrev:

Jeg kjøpte noen billige amme-bh'er i ulike størrelser på forhånd. Så gikk jeg heller til innkjøp av noen mer skikkelige etter noen uker, da ting hadde stabilisert seg. Jeg bruker 75B til vanlig (eller, gjorde i hvert fall det før jeg ble gravid med T), og etter fødsel var jeg vel innom D eller E før det etter hvert gikk litt ned igjen. :P

Jaa tror det er lurt :jepp: Er jo umulig å vite sånn på forhånd :ler: 

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg har kjøpt et par av de ammebh'ene uten spiler nå, og jeg synes de er utrolig behagelige å bruke. Særlig de dagene jeg bare slenger på sofaen så er det skikkelig digg med noe som ikke strammer! Har kjøpt de ganske store, så jeg tror jeg kan få brukt de etter hun kommer også. Jeg har også valgt å ikke bruke tisselaken, gjerne etterhvert med litt større barn, men tar ikke sjansen med baby ... Men jeg tenker det kan være veldig greit å ha ett uansett! 

Misunner deg fremdeles strikkingen!

Sikkert lurt å kjøpe litt store ja, man skal jo også ha plass til både ullinnlegg og engangsinnlegg! Det tar jo litt plass :ler: 

Ja, tenkte det var greit å ha ett, men er nok ikke noe vi kommer til å bruke noe særlig nei :) Virker jo så klamt g ekkelt :haar: Men tenkte det var greit å ha et i bakhånd ved sykdom f.eks! 

Jaa nå er virkelig igang med strikkingen :jepp: Skappelgenseren kan jeg også strikke mens jeg følger delvis med på tv og kan snakke samtidig! Så den er litt enklere å multitaske med :fnise: Sikkert derfor den går så mye fortere også! Mangler bare forstykket nå, så er den ferdig :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...