Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Du, du har faktisk holdt ut til under to måneder før fødsel. Synes du skal være stolt av at du har klart å stå i jobb så lenge! :klem: Nå er din viktigste jobb å sørge for at du og babyen har det bra, og da kan du ikke ha det sånn hver dag! :kose:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, får vondt av å lese at du ikke har det bra :( Håper du får den sykemeldingen, for sånn skal det ikke være. Og når sjefen lesser deg ned i 100 prosent arbeidsmengde på gradert sykemelding, ja da har de ikke akkurat tilrettelagt for å ha deg der frem til permisjonsstart. Nei, ta vare på deg selv og helsa, så håper jeg du får hvilt deg og får mer energi snart :)

Forresten fint å lese at turene dine gir positivt utslag på bekkenet. Enda en årsak for å komme seg opp fra sofaen og ut fra huset selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tekola skrev:

Du, du har faktisk holdt ut til under to måneder før fødsel. Synes du skal være stolt av at du har klart å stå i jobb så lenge! :klem: Nå er din viktigste jobb å sørge for at du og babyen har det bra, og da kan du ikke ha det sånn hver dag! :kose:

 

Tusen takk, fine deg :hjerte: Det er ikke så lett å innse at man faktisk ikke klarer mer alltid. Man tenker liksom at man må bite tenna sammen. Men nå er det tross alt ikke bare meg jeg skal ta hensyn til, men bebis også. Jeg merker det på samboeren min også. Han tar jo ALT hjemme. Merker at han er sliten han også. Det er ikke fair ovenfor han heller. 

2 timer siden, Sjela skrev:

Uff, får vondt av å lese at du ikke har det bra :( Håper du får den sykemeldingen, for sånn skal det ikke være. Og når sjefen lesser deg ned i 100 prosent arbeidsmengde på gradert sykemelding, ja da har de ikke akkurat tilrettelagt for å ha deg der frem til permisjonsstart. Nei, ta vare på deg selv og helsa, så håper jeg du får hvilt deg og får mer energi snart :)

Forresten fint å lese at turene dine gir positivt utslag på bekkenet. Enda en årsak for å komme seg opp fra sofaen og ut fra huset selv :) 

Ja ikke sant! Virker ikke som om sjefen bryr seg så veldig om at jeg skal klare å være der frem til permisjon. Ikke nok til å gidde å tilrettelegge i hvertfall! Så da ber de jo nesten om det :P Jeg har jo mer å gjøre de dagene jeg er på jobb enn de andre på jobben, har dobbelt så mange møter. Burde jo vært motsatt! 

Turene har absolutt veldig god effekt :jepp: Godt for hoftene også, for de kan også bli veldig stive av at man hele tiden ligger på siden. Så det anbefales absolutt! 

--------

Da har jeg vært hos jordmor! Føler meg alltid mye bedre etter å ha vært der :) Veldig fornøyd med jordmoren min, og er veldig glad for at jeg har alle kontrollene der. Hun har så god tid, og det er så deilig! 

Jeg har bare gått opp 2 kilo siden forrige kontroll for fire uker siden. Veldig fornøyd med det :nigo: Det er akkurat passe synes jeg, og betyr at jeg har en total vektoppgang hittil på 11 kilo. Det er helt ok. Blodtrykket er fortsatt ganske likt, 100/55. Det har vært ganske stabilt de siste kontrollene, ser at det har endret seg siden første kontroll i uke 12, da var det 120/70. Men alle de andre gangene har det enten vært 105/55 eller 100/55 :) Ingen utslag på urinprøven heller, så jordmor var tydelig på at det nå var viktig å roe helt ned. Og at disse kynnerne og krampene var et tegn på at jeg nok hadde presset meg litt for langt. Så hun var, i likhet med dere, litt streng på at jeg nå måtte sykemeldes 100%. Så nå har jeg endelig fått det inn i skallen min :P Håper bare jeg får en rask legetime neste uke! 

Fikk høre hjertelyden, noe som alltid er så koselig :hjerte: Han ligger med hodet ned (HURRA!), men ikke festet. Det er vel uansett litt tidlig :P Men glad han ligger riktig vei nå i hvertfall :) Symfysemålet er fortsatt i øvre del av normalområdet, helt på grensen til over :fnise: Men jeg følger min egen kurve perfekt, så det er jo bra! 

Om to uker er det fødselforberedende kurs :hoppe: Det blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt riktig ut å kaste inn håndkle nå. Ta vare på deg selv og ta det så mye med ro som mulig disse siste dagene på jobb. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kokos :hjerte:  Blir rolige dager på jobb nå ja. Fått avlyst alle møter utenom ett på mandag. Men det er greit å ta egentlig. Så blir det bare å rydde opp litt og skrive to do liste til vikaren. Tenker det er greit, når det blir endel halvferdig å ta over.. Veldig rart å tenke på at jeg har så lite igjen på jobb! Men tror det er helt riktig og nødvendig også. Bra jeg har fått strikkedilla da, så jeg har noe å drive på med :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, masse vonde mensenkramper, kynnere og stikk i kveld. Føles ut som om jeg har mensen. Magen er helt øm. Ligger og hviler på sofaen, men hjelper ikke :P Jeg som har tatt det helt med ro i dag? :sukk: Skjønner meg ikke helt på kroppen jeg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, men kanskje du har mentalt stress? Stress utløser gjerne fysisk respons, selv om man har tatt det rolig rent fysisk. Kan det være noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off det høres ikke så greit ut altså :( Håper du får hvile skikkelig nå når du blir sykemeldt! :klem: Noen ganger sier kroppen og toppen bare stopp og denne gangen er det nok greit å høre etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det er stresset du har hengende over deg som slår ut i fysiske reaksjoner. Helt normalt, sjukt ubehagelig og veldig irriterende :sukk: Ville prøvd med varmeflaske eller varm dusj for å lindre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur på føden for min del :sukk: Lå på sofaen helt rolig i rundt 2 timer med varmeflaske. Det tok seg egentlig bare mer opp og ble mer takvis. Ringte derfor for å høre med de hva de tenkte. De ville at jeg skulle komme inn på undersøkelse. Ble satt på ctg (?) og registrerte bevegelser. Lillemann tok helt av da og hele magen bølget frem og tilbake :hoho:Undersøkelsen viste at han hadde det helt strålende, men det ble registrert hyppige tak i magen min. Heldigvis kort varighet, men de kommer ganske tett. Må derfor bli undersøkt av lege også for å sjekke om livmorhalsen blir påvirket av det :( Sitter å venter på legen nå. Redd det kan ta tid, var en annen her som hadde ventet i 6(!!) timer :sjokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig med en sjekk når det bare bygger seg opp fremfor å roe seg :Nikke: Håper du slipper å vente så veldig lenge da! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke så lett det der, man vil jo ikke virke helt hysterisk heller. Men det tok seg sånn opp og jeg vet at jeg ikke hadde hatt sjangs til å sove om jeg bare hadde lagt meg. Ble litt lettet da de sa de ville ha meg på undersøkelse, for da vet jeg i hvertfall at det var riktig å ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du dro på sjekk :) Håper livmorhalsen oppfører seg :) 

De kan ikke hjelpe med litt sykemelding på sykehuset da? Et notat av noe slag. For jeg vet at fastlegen kan datere sykemelding tilbake en viss tid… :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa jeg skal jo inn til lege, så det er jo mulig de kan sykemelde meg her :klo: Kommer uansett ikke til å dra på jobb i morgen. I verstefall får jeg avspasere.. Blir nok sent her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig hjemme igjen og ligger i sengen :) Det har visst vært kaos der i kveld, med flere operasjoner, så ventetiden ble lang :P Sammentrekningene hadde foreløpig heldigvis ikke påvirket livmorhalsen :hoppe: HURRA :hoppendeglad: Men hun sa at jeg måtte ha ekstra lav terskel til å ringe igjen, spesielt om det ble vondere. Fikk vite vekten hans også - 2000gram :hjerte: Midt på snittet sa hun. Det var jo litt betryggende, ettersom symfysemålet er over snittet/øvre del av normalområdet ;) Hun trodde at om han kom på termin ville han veie ca 3,6. Med andre ord: helt perfekt. 

Nå er jeg veldig klar for søvn! :ler: Men betryggende å vite at han har det fint inni der :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt at alt var bra :) Nå er det ihvertfall ingen tvil om at du må sykemelde deg og ta det helt med ro da. Så skal det gå fint, skal du se :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du fikk sjekket det opp og at alt var bra. Ingen tvil om at det er viktig og riktig for deg å ta det med ro framover. :kose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...