Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Fin søndag! Startet med å vaske babytøy. Haha utrolig hvor mye koseligere det er å vaske småttisklær! Og såå koselig å henge det opp :hoho: Har endelig fått opp kommoden hans, så tenkte det var greit å få ryddet inn tøyet, litt slitsomt med alle posene som slenger rundt inne på rommet hans :P Vasker bare str 50 og 56 da, resten får ligge i posene sine inntil videre. Får lage et bedre system etterhvert. 

Kanskje litt tidlig å vaske? :klo: Samtidig så trenger jeg å få ryddet opp! Og det støver jo ikke ned når det ligger i skuffer vel? :ler: Jaja, i verstefall får jeg vaske det på nytt nærmere termin :hoho: 

Ut på formiddagen møtte jeg en venninne for tur! Klarte et ganske godt tempo i dag faktisk, så det var veldig deilig! Etter en times tid holdt blæra mi på å sprenge, så da ble det en tur på kafé :ler: Så lunsjen i dag bestod av en latte :P Av en eller annen grunn har jeg fått så dilla på latte når jeg er gravid. En drikk jeg aldri drakk tidligere :P Men nå er det veldig godt :fnise: 

Nå står sofasliting på programmet. Har rigga meg til her i sofakroken med strikketøy og te! Håper alle har hatt en fin helg og nyter de siste timene av den :) ikke helt klar for mandag i morgen merker jeg, men hvem er det egentlig? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye mer stas å vaske babytøy enn annet tøy :rodmer: Har også begynt å vaske klærne i de minste str, blir litt rørt av å ta frem klærne som skal brukes om igjen etter J :grine: Hormoner ass...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket og sortert alt selv! Jeg tenkte at ting bare blir tyngre etterhvert, så like greit å få det gjort. Dessuten er det jo så koselig :hjerte: Høres helt herlig ut med en lang og god tur, håper ikke bekkenet straffer deg for mye i ettertid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg som har begynt å dille med slikt allerede :hoppe::nigo: Og ja, jeg blir også litt rørt :ler: Det blir litt ekstra virkelig på en måte, når man ser de små, små klærne henge på tørkestativet :hjerte: Samboer er så sykt søt også. Driver å diller med klærne, bretter og står i. Han er en søtnos :rodmer: 

Bekkenet mitt er overraskende snilt mot meg fortiden! Så har ikke blitt straffet for turen enda! Utrolig deilig :jepp: Har hatt veldig mye kynnere i ettermiddag da, det kan jo ha sammenheng med turen kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit med alt som er gjort ;) Og søtt med samboeren som diller med de små klærne. Denne gangen er nok engasjementet litt mer dempet her i huset, men antar han bryr seg like mye når ungen er ute :P

Deilig med snilt bekken :jepp: Kanskje han har lagt seg litt lengre ned? Husker det stabiliserte seg noe mot slutten sist når han flytta seg lengre ned i bekkenet. Det kan godt skje her snart! Kynnere er ikke så deilig da, får se på det som livmora som trener til fødsel :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, de små nestingtingene synes kanskje ikke disse mannfolka er like morsomt gang nummer to? Skjønner det litt da! Vi har jo alle hormonene :ler: Og de er vel like kraftige uansett om det dreier seg om nummer 1,2 eller 3 ;) 

Jaa mulig det er det? Synes bekkenet mitt har vært snillere de siste ukene egentlig. Veldig, veldig deilig! Håper det samme skjer med deg også snart :) 

Uff, mye kynnere i kveld.. Nesten konstante! Litt ubehagelig, men de er ikke vonde heldigvis. Mest vondt når ribbeina moses! Lillefisen er veldig aktiv i kveld da! Mer enn han pleier egentlig. Magen står til alle kanter og rister og beveger seg mellom kynnerne :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å koselig å stelle i stand :) Tenker det er fornuftig å heller være litt for tidlig ute enn litt for sent :) Det blir jo ikke støvete når det ligger i skuffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere modner også babyen, ikke bare livmoren, fikk jeg beskjed om. Sånn sett er det jo ikke så verst, selv om jeg ikke akkurat er kjempefan av de sammentrekningene der selv! :ler: Nyt bekkenet så lenge det varer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.1.2016 at 13.02, Sjela skrev:

å koselig å stelle i stand :) Tenker det er fornuftig å heller være litt for tidlig ute enn litt for sent :) Det blir jo ikke støvete når det ligger i skuffen. 

Ja, det er skikkelig koselig :hjerte: Og deilig å få ting på plass ja, for en kontrollfreak som meg :ler: 

Den 25.1.2016 at 16.19, lille_frosk skrev:

Kynnere modner også babyen, ikke bare livmoren, fikk jeg beskjed om. Sånn sett er det jo ikke så verst, selv om jeg ikke akkurat er kjempefan av de sammentrekningene der selv! :ler: Nyt bekkenet så lenge det varer!

Jøss, det visste jeg ikke! Det hjelper når det står på som verst :jepp: Bekkenet nytes :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :hallo:

Har ikke vært her inne siden helgen, må innrømme at det har vært noen litt tunge dager nå. Jeg har vel innsett at jeg nok må kaste inn håndkle helt på jobb :( Jeg er så sliten at jeg hulker både før og etter jobben og fungerer rett og slett ikke i det hele tatt. Bruker alle kreftene mine på å holde ut dagene der og alt som skal gjøres, noe som medfører at jeg ikke fungerer overhodet hjemme. Blitt mye uansvarlig kjøring hjem fra jobb egentlig :sukk: Har prøvd å snakke med sjefen i ukesvis, men hun er jo aldri tilstede. Veldig frustrerende, for jeg tror at med bedre tilrettelegging kunne jeg kanskje jobbet mer. Men hun er jo åpenbart ikke interessert i at jeg skal holde lengst mulig. Virker som om hun driter i meg og ikke ønsker å prioritere å bruke tiden sin på meg fordi jeg snart skal ut i permisjon uansett:P Synes det nå har gått såpass langt at det ikke er så fristende å komme tilbake dit etter permisjon :( Men jeg er så fryktelig glad i kollegaene mine, og det veier veldig tungt!

Hatt veldig mye kynnere og også fått ubehagelige kramper, så har også vært i kontakt med føden i dag. Hun jeg snakket med var veldig tydelig på at jeg måtte komme meg hjem og hvile. Siden jeg skal til jordmor i morgen slapp jeg heldigvis å komme inn der på kontroll i dag, men at jeg måtte ringe om det ble verre. Dro derfor hjem fra jobb i 11 tiden i dag og sov sammenhengende til klokken 15. Da hadde jeg på klokke for å rekke fysio :) Fysio har samme inntrykk av bekkenet mitt som meg, og sa at jeg hadde hatt veldig god effekt av rusleturene mine. Så det må jeg bare fortsette med :) 

Ellers bikket jeg 31 uker i går :strix: Lillefisen er på størrelse med en ananas og veier omkring 1,8 kilo :gravid: Merker det på magen også, at han begynner å veie litt :fnise: Turner rundt inni der, noe som er veldig veldig kos. 

Nå er det ikke lenge igjen :sjokk: Må innrømme at jeg ble bittelitt bekymret av alle kynnerne og murringene som har vært de siste dagene, og håper at han blir der inne i mange uker til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig riktig ut å prioritere egen helse og baby fremfor jobb akkurat nå. Og kanskje også for å unngå å få helt avsmak på arbeidsplassen siden situasjonen muligens kunne vært unngått? Ta vare på deg selv og babyen, det er kun du som kan gjøre det :klemmer:

Kynnere og murringer er helt normalt, og trenger ikke ha noe å si i forhold til for tidlig fødsel, men skjønner at du tenker en del på det da. Stresset du har hatt over deg gjør nok sitt til å bidra til ekstra kynnere og ubehag, så vil tro at det kanskje demper seg litt når du roer ned ellers også :) Hadde kynnere, murringer og alt mulig i ca hele siste halvdel av første svangerskap, men han kom ikke noe tidligere enn åtte dager før termin. Krysser alt for at han holder seg inne i mange uker til, må bli litt mer tjukkas før han kommer :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har også hatt murringer tidligere, men nå var de vonde, også har jeg en del vonde stikk. Jordmor lurte kanskje på om det kunne være urinveisinfeksjon. Så måtte være ekstra obs på å huske å ta med urinprøve til kontrollen i morgen :P Nå har jeg jo ditt supre triks også, så kanskje jeg slipper å søle så mye :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemeld deg fullt ASAP :opplyser:  Når du gråter, hater jobben og vurderer å ikke komme tilbake så har du dratt ting ALT for langt :opplyser: *strenge fingeren* Ring legen i morgen og få fikset dette. Drit i sjefen, drit i kollegaer og drit i kunder! Nå er tiden inne for å tenke på seg selv. Ingen takker deg for at du prioriterer dem så mye at du selv har det helt jævlig.

Ring legen imorgen.. Hører du?? DO IT!!!! Eller skal jeg gjøre det for deg? :ler:  Du får ikke lov å presse deg selv lenger!

 

Mener ikke å være streng slem.. Men får så vondt av deg. Derfor prøver jeg å banke litt "fornuft" inni hodet ditt via et tastatur :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv ganske tydelige kynnere fra uke 15 ca, og hadde det ut resten av svangerskapet, men han kom ikke ut før uke 38+1. Så ikke bekymre deg så mye over kynnerne :)

Enig med de andre her at du burde prioritere din og baby sin helse nå over jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Favole skrev:

Åh, de deilige stikkene <3

Haha! Lykke til med prøvetaking :ler:

Beklager å gå litt off topic her, men dette trikset med urinprøve, kunne du delt det på nytt? Spør for en venn ;) :fnise:

Og til deg, kaffemor. Drit i jobben nå! Hulking før og etter jobb er ikke verdt det. Du holder på å lage et helt menneske inni der! Du er faktisk snart ferdig. Du må ha overskudd til når du skal passe på dette nye mennesket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Weebs skrev:

Beklager å gå litt off topic her, men dette trikset med urinprøve, kunne du delt det på nytt? Spør for en venn ;) :fnise:

Og til deg, kaffemor. Drit i jobben nå! Hulking før og etter jobb er ikke verdt det. Du holder på å lage et helt menneske inni der! Du er faktisk snart ferdig. Du må ha overskudd til når du skal passe på dette nye mennesket :)

Haha! Tiss i en plastkopp ellerno og hell over i prøveglasset for å unngå søl :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Favole skrev:

Haha! Tiss i en plastkopp ellerno og hell over i prøveglasset for å unngå søl :ler: 

Aah, ja. Noen av de prøveglassene er seriøst så smale at de minner om reagensrør :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Favole skrev:

Åh, de deilige stikkene <3

Haha! Lykke til med prøvetaking :ler:

Det gikk uten søling! Hurra! :hoppe::hoho: 

10 timer siden, Kakaoen skrev:

Sykemeld deg fullt ASAP :opplyser:  Når du gråter, hater jobben og vurderer å ikke komme tilbake så har du dratt ting ALT for langt :opplyser: *strenge fingeren* Ring legen i morgen og få fikset dette. Drit i sjefen, drit i kollegaer og drit i kunder! Nå er tiden inne for å tenke på seg selv. Ingen takker deg for at du prioriterer dem så mye at du selv har det helt jævlig.

Ring legen imorgen.. Hører du?? DO IT!!!! Eller skal jeg gjøre det for deg? :ler:  Du får ikke lov å presse deg selv lenger!

 

Mener ikke å være streng slem.. Men får så vondt av deg. Derfor prøver jeg å banke litt "fornuft" inni hodet ditt via et tastatur :nigo: 

Det er bra du er streng, jeg trenger det nemlig! Har gått litt for langt nå. Blir jo helt deprimert :daane: Samboer er også streng, så nå skal jeg kaste inn håndkle! Lover! 

1 time siden, Shinigami skrev:

Hadde selv ganske tydelige kynnere fra uke 15 ca, og hadde det ut resten av svangerskapet, men han kom ikke ut før uke 38+1. Så ikke bekymre deg så mye over kynnerne :)

Enig med de andre her at du burde prioritere din og baby sin helse nå over jobben :)

Det er bra :hjerte: Ser jeg kanskje formulerte meg litt feil der, har hatt kynnere lenge og de er jeg ikke så bekymret for. Var mer de til tider veldig vonde krampene jeg ble litt bekymret for. Får høre hva jordmor sier i dag :) Sikkert helt uproblematisk :) 

45 minutter siden, Weebs skrev:

Beklager å gå litt off topic her, men dette trikset med urinprøve, kunne du delt det på nytt? Spør for en venn ;) :fnise:

Og til deg, kaffemor. Drit i jobben nå! Hulking før og etter jobb er ikke verdt det. Du holder på å lage et helt menneske inni der! Du er faktisk snart ferdig. Du må ha overskudd til når du skal passe på dette nye mennesket :)

Jobben skal herved drites i :opplyser: 

 

Jeg prøvde å ringe legen i dag. Gjett hvem som har stengt hele uken? :sjokk: Så da må jeg på jobb da.. Man kan ikke bruke egenmelding når man er delvis sykemeldt :( Men jeg tror jeg skal be merkantil avlyse alle møtene mine, så får jeg heller sitte å sture inne på kontoret :P Får vel klare det. Så blir det å ringe legen mandag morgen! Litt kjipt når jeg først hadde mannet meg opp til å ringe og faktisk be om 100% sykemelding! :bond: Rart de ikke setter inn vikar? :klo: Det gjorde de ved mitt forrige legekontor. . Kanskje jeg bare var heldig med det forrige :) 

Nå skal jeg straks til jordmor! Gleder meg :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...