Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!! Hjelpes, falt helt ut av KG den siste uken :daane: Alt er fint her altså! Har bare vært litt i min egen boble tror jeg, og ikke fått tittet innom her noe særlig :sjenert: 

Siden sist har jeg blitt overrasket med babyshower og vært på treff med andre gravide :) Veldig koselig begge deler! Vet det er mange som er i mot babyshower, men jeg synes sånt er skikkelig koselig jeg :fnise: Hadde ikke trodd jeg kom til å få det heller, så ble helt satt ut da nærmere 20 jenter kom ramlende inn her forrige uke, med mat og gaver! Lillefis fikk masse fint :) Og jeg fikk stappet i meg umenneskelige mengder med glutenfrie cupcakes :hoho: Kjenner jeg gruer meg litt til veiing hos jordmor på onsdag. Har ikke veid med siden sist kontroll for fire uker siden, så det kan jo bli spennende :ler: Har fortsatt fokus på et sunt kosthold med lite sukker, selvom sukkerstoppen var ferdig når vi entret februar. Må kunne kose seg en gang i blant :jepp: Men tror nok jeg har lagt på meg litt siden sist, synes jeg ser litt mer pløsete ut i ansiktet. Føler meg mer og mer som en hval her jeg vagger rundt. En blanding mellom hval og pingvin :fnise: 

Preggerstreffet var også veldig hyggelig! Møtte mange koselige jenter :) Har ikke så mange venninner som også er gravide, så veldig kjekt å bli kjent med flere i samme situasjon! 

I dag var jeg hos legen og fikk forlenget sykemeldingen. Er nå sykemeldt frem til permisjonen starter. Veldig deilig og veldig riktig. Hadde ikke hatt sjangs til å jobbe. Blir jo utslitt bare av å dusje fortiden :ler: Dagene går med til å høre på lydbok mens jeg strikker :) Straks ferdig med pleddet! Puh! 

Ellers merker jeg at han begynner å bli stor inni der. Ribbeina mine får gjennomgå for å si det sånn! De er helt most på høyre side. Spent på hvor mye større jeg kan bli jeg altså :fnise: Føles ikke ut som om det er noe mer plass igjen å gå på der inne, men fortsatt fem uker igjen til termin :hakeslepp: Hvordsn skal dette ende? 

Håper alt står bra til med dere! Jeg må få kommet meg inn i dagbøkene deres å oppdatere meg. Men først må jeg sove litt tror jeg, klarer såvidt å holde øynene opp her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme som missdior! Om en måneds tid er du kanskje mamma allerede :)

Anbefaler deg å bruke de suste ukene på å slappe av å kose deg så mye du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med både babyshower og treff med andre gravide :) Det er jo fint å bli gjort litt stas på av venninnene sine, og å bli kjent med andre som er i samme situasjon. Var med på en del treff på babykafè fra J var seks uker ca, veldig greit å treffe andre med barn i samme alder, særlig siden barselgruppa gjennom helsestasjonen ikke fungerte noe særlig.

Nå er målstreken virkelig like rundt hjørnet :nigo: Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babyshower :)

Jeg er på barsel på Ullevål. Frøkna ville ut uke 37+1. Anbefaler å pakke sykehusbagen nå, jeg hadde ikke og måtte pakke den med rier. Det var ubehagelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, murray skrev:

Så koselig med babyshower :)

Jeg er på barsel på Ullevål. Frøkna ville ut uke 37+1. Anbefaler å pakke sykehusbagen nå, jeg hadde ikke og måtte pakke den med rier. Det var ubehagelig :P 

Gratulerer så mye :)

Anbefaler også å pakke bagen :) Jeg hadde pakka den sånn halvveis og plutselig gikk vannet, så jeg stresspakka midt på natta :P

Du vet hva du skal pakke? Er så mange rare pakklister når man googler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.2.2016 at 17.12, missdior skrev:

fem uker til termin!?!? ble ikke du nettopp gravid? :nigo:

Det er det jeg også tenker :sjokk: Tiden har gått så utrolig fort!

Den 22.2.2016 at 17.51, Shinigami skrev:

Sier det samme som missdior! Om en måneds tid er du kanskje mamma allerede :)

Anbefaler deg å bruke de suste ukene på å slappe av å kose deg så mye du kan :)

Jaa her skal det hviles :nigo: Veldig deilig! Tar livet veldig med ro fortiden, kjenner det er veldig riktig :) 

21 timer siden, Favole skrev:

Så koselig med både babyshower og treff med andre gravide :) Det er jo fint å bli gjort litt stas på av venninnene sine, og å bli kjent med andre som er i samme situasjon. Var med på en del treff på babykafè fra J var seks uker ca, veldig greit å treffe andre med barn i samme alder, særlig siden barselgruppa gjennom helsestasjonen ikke fungerte noe særlig.

Nå er målstreken virkelig like rundt hjørnet :nigo: Spennende!

Veldig hyggelig! Koselig å tenke på at folk gadd å stelle i stand det for meg :) 

Er det jeg også tenker.. Aner jo ikke hvordan barselsgruppen blir, og da er det veldig kjekt å bli kjent med noen andre i samme situasjon også :) Også er det alltid hyggelig å bli kjent med nye folk! Nå som jeg er sykemeldt 100% er det fint å ha noen å møte på dagtid. Hvis ikke kan dagene bli veldig lange.. 

9 timer siden, murray skrev:

Så koselig med babyshower :)

Jeg er på barsel på Ullevål. Frøkna ville ut uke 37+1. Anbefaler å pakke sykehusbagen nå, jeg hadde ikke og måtte pakke den med rier. Det var ubehagelig :P 

Wow!! Er det sant? GRATULERER :strix: Håper alt står bra til med dere :hjerte: 

9 timer siden, Shinigami skrev:

Gratulerer så mye :)

Anbefaler også å pakke bagen :) Jeg hadde pakka den sånn halvveis og plutselig gikk vannet, så jeg stresspakka midt på natta :P

Du vet hva du skal pakke? Er så mange rare pakklister når man googler.

Jaa den baggen... Har ikke pakket enda, men har skrevet en liste og kjøpt inn det jeg trenger (tror jeg). Mye rare lister ja, og aner jo egentlig ikke hva jeg trenger. Tenkte jeg skulle skrive pakkelisten her i et eget innlegg nå :) Har som mål å ha pakket den i løpet av uka :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det denne berømte fødebagen da. Masse snakk om den i termingruppene - hva skal man ha med? Hvor stor bag skal man pakke i? Hvor mye trenger babyen? Hva slags mat skal man pakke?

Når man googler temaet finner man også tusenvis med gode, og mindre gode, lister over hva som er must når man skal føde og tiden etterpå. Ikke lett for en forvirret sjel med et stooort hat for pakking :fnise: Som skilsmissebarn som bodde 50/50 hos pappa og mamma,har jeg utviklet et enormt hat for pakking. Så det er noe jeg alltid utsetter til siste stund. Ettersom jeg er veldig dårlig på å takle stress, har jeg innsett at å utsette pakkingen av fødebaggen til riene har kommet ikke er så veldig lurt.. Jeg er derfor delvis i gang allerede, har skrevet en liste og kjøpt inn litt stasj. Sååå, siden dette tross alt er en gravidbok, tenkte jeg å dele denne med dere, og håper dere har noen tips til en forvirret sjel. 

Fødebagen

Til meg:

  • 2 joggebukser
  • Truser
  • 2 Ammebh'er
  • Ullsokker
  • flip flops (til å dusje med)
  • cardigan
  • singletter
  • tøfler
  • pysj
  • sokker
  • ammeinnlegg
  • dopapir
  • fuktighetskrem
  • tannbørste og tannpasta
  • renseservietter
  • hårstrikk
  • purelan
  • bind
  • ansiktskrem
  • shampo og balsam
  • sminke
  • leppepomade
  • ammeskjell - noen som har erfaring med dette? Fikk av en venninne i babyshoweret. Ser ut som skjell fra stranden ( :fnise: ), som man har på brysvortene når man ikke ammer. Skal visst lindre sårhet. Høres jo veldig spesielt ut da.. Men jeg slenger det med :ler: 

Diverse:

  • kamera og kameralader
  • mobillader
  • øretelefoner
  • vannflaske
  • sjokolade, nøtter og appelsiner

Til lillemann:

  • 3 bodyer 
  • 1 pysj 
  • 2 strømpebukser
  • 2 luer
  • teppe
  • smokk
  • bamse
  • sokker
  • gulpekluter
  • "hentesett"

Er det noen som har noe innspill? Noe dere ville droppet? Eller noe jeg mangler? Innspill tas i mot med stor takknemlighet :hoppe: 

Tenkte jeg skulle pakke i en håndbagasjekoffert til meg, og i stelleveska til bebis. Samboer får pakke sjæl :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Ser bra ut! Jeg har et par innspill!

- ha med skjerf! Jeg er livredd for brystbetennelse etter sist gang, og med singlet og cardigan (som er superpraktisk) blir det veldig nakent på brystet. Så om du har et godt ull/silkeskjerf eller tilsvarende ville jeg tatt med det :)

- pakk til selve fødselen i egen veske. Så blir det lettere for mannen å finne fram, og han slipper å grave gjennom tre lag flip-flops og ammeskjold for å finne sjokoladen. 

- jeg sendte mannen hjem for å hente store dusjhåndklær sist, for de på barsel var bittesmå. Kan være verdt å vurdere. 

- legg en lapp oppå bagen med liste over de tingene du bruker helt fram til fødsel og hvor de ligger (ladere, ting fra kjøleskapet etc). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca samme pakkeliste som deg, så all verdens innspill har jeg ikke :fnise: Men enig med Grastusta, skjerf (stort skjerf)! Vi fikk tips på fødselsforberedende kurs at det var veldig lurt med en stor skjorte eller lignende, sånn at det er lett å kneppe opp og legge babyen inntil med hudkontakt. Ikke sånn stivstrøken skjorte da, men en stor, løs flanellskjorte eller lignende - hvis man har det liggende. 

@Grastusta - takk for det siste tipset, genialt!! Det er flere av tingene jeg bruker hele tiden (klær for eksempel), og jeg har grublet litt over hvordan jeg skal gjøre det. Var jo supersmart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta
29 minutter siden, lille_frosk skrev:

Jeg har ca samme pakkeliste som deg, så all verdens innspill har jeg ikke :fnise: Men enig med Grastusta, skjerf (stort skjerf)! Vi fikk tips på fødselsforberedende kurs at det var veldig lurt med en stor skjorte eller lignende, sånn at det er lett å kneppe opp og legge babyen inntil med hudkontakt. Ikke sånn stivstrøken skjorte da, men en stor, løs flanellskjorte eller lignende - hvis man har det liggende. 

@Grastusta - takk for det siste tipset, genialt!! Det er flere av tingene jeg bruker hele tiden (klær for eksempel), og jeg har grublet litt over hvordan jeg skal gjøre det. Var jo supersmart!

Hehe, så bra! Så gjelder det jo bare å faktisk ha tingene liggende der man påstår at de ligger, da... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Kaffemor!  Lenge siden sist. Jeg har snooooket litt her inne innimellom. Men nå så jeg at det nærmer seg for deg. 

Håper alt er bra med deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig gode tips @Grastusta! Genialt med lapp oppå bagen, dette er noe jeg i likhet med frosken har tenkt på nemlig :fnise: Er jo endel man bruker hver dag, og det er jo kanskje nettopp disse tingene som er viktigst å få med seg :P Skjerf er også lagt til på lista nå! Jeg har endel store og gode skjerf som også kan bli brukt som pledd :jepp: Veldig greit! 

Maten, mobil og lader tenkte jeg å ha i en egen veske ja. Sammen med lommebok og andre ting jeg alltid har med meg :jepp: 

Stor skjorte skal definitivt skrives opp @lille_frosk :jepp: Takk for tips! Tror samboer har et par sånne, som jeg kan stjele :) 

Og, :hallo: @Mynona :hoppe: Det var lenge siden sist! Er alt fint med deg? Her står alt bra til! Gøy og slitsomt å være gravid :jepp: Ikke lenge igjen nå :sjokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, her er alt bra vet du. Kan tenke meg du er spent nå, når det bare er 5 uker igjen. Har dere bestemt navn enda da? Eller er dere av de som må se an når han kommer ut? En venninne har 2 barn og gravid med nr 3 nå, og de har bestemt navn før fødsel på de to, men når de kom ut så ble det noe annet :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns lista di så kjempebra ut jeg. :) Sett i ettertid var det viktigste ammeinnlegg/purelan og nok sjokolade. :fnise: Og klær og lader osv, men det er jo sånt man pakker uansett hvor man skal. Hvis det er sånn at du vil bruke egne klær mens dere er på barsel ville jeg vurdert å ta med et par ekstra bodyer, vi fikk gulpeflekker etc på alt vi hadde med ganske kjapt, og av en eller annen grunn var jeg litt mer pirkete på at S skulle ha helt rene klær de første dagene enn jeg er nå. ;) 

Jeg har ikke brukt ammeskjell, men tror det er kjempelurt! Tror vel hovedpoenget er at den såre brystvorten ikke skal gnisse inntil bh/ammeinnlegg. Min ene brystvorte satte seg faktisk skikkelig fast i ullinnlegget, og jeg fikk et blødende sår da jeg rev det opp. (Urutinert, skjer det med deg er trikset å klemme ut litt melk slik at innlegget blir vått og slipper av seg selv.) Det grodde ikke skikkelig på flere uker siden det tross alt hang en baby der halve døgnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste til min fødebag denne gangen: salami. :ler: Glemte det sist og ble SÅ snurt når de ikke hadde en eneste type salami på barsel :jolie:

Det er kanskje en selvfølge, men mappe med helsekort og evt andre gravidpapirer kan være greit å legge i bagen slik at den ikke glemmes. :) Husker jeg alltid la mappa fra meg oppi bagen de siste ukene for å ikke glemme den i tilfelle jeg måtte dra inn i en litt svimete tilstand :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...