Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Shinigami skrev:

Hehe, når vi snakker om kleine gravidbilder... Prøv å google awkward pregnancy photos :fnise: 

:skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Shinigami skrev:

Hehe, når vi snakker om kleine gravidbilder... Prøv å google awkward pregnancy photos :fnise: 

:daane: Angret allerede før jeg trykte enter, men måtte jo se likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åh, det er så mye gøy der! Men høøøøy putefaktor :hoho:  En ting er jo når paret selv har gjort det moro, men enkelte "seriøse"-bilder er bare så... Kleine :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shinigami skrev:

Hehe, når vi snakker om kleine gravidbilder... Prøv å google awkward pregnancy photos :fnise: 

Hvorfor vil du oss så vondt :daane:

Herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Kiwi :hjerte: Jeg har fått litt dilla på vannmelon! Det er jo helt fantastisk friskt :strix: 

Jeg har alt på ekstern harddisk (ble faktisk usikker på om de ligger på pcn i det hele tatt), det er ihvertfall veldig lurt! Gjerne dobbelt også på en som ligger i et annet hus... Men det er klart, det er mye jobb. 

Fotobok høres veldig fint ut :) Jeg må også bli flinkere til å fremkalle/lage fotobøker. Tenkte faktisk å kjøpe sånn babybok nå for jeg kommer på mye om svangerskapet som jeg gjerne vil skrive ned en fornuftig plass :jepp: I de graviddagbøkene så er det liksom greit nok men ser ikke for meg at jeg tar vare på de så da er det bedre å systematisere det så lillegull kan lese om det senere :rodmer:

Hvordan ble fotoshooten??? 

Synes generelt frukt er ekstra godt som gravid :sikle: Jeg har alltid likt frukt, men nå er det så utrolig friskt og godt. Spiser masse :ler: 

Fotoshooten var grei.. Og veldig veldig slitsom. Hun blir veldig gira og vil veldig gjerne gjøre masse. Prøvde å si i fra flere ganger (etter over tre timer) om at jeg var utslitt, men hun ville liksom ikke høre :P Så vi holdt på i nesten fire timer :daane:  Ble noen fine bilder da tror jeg :) Alle med klær på :ler: 

6 timer siden, Sjela skrev:

Backup ja :plystre: Jeg har selv opplevd å miste hele musikkarivet mitt i sin tid etter at harddisken gikk ad undas. Men lærer ikke jeg heller. For øvrig er jeg smart nok med mobilen til at jeg har koblet den sammen med dropbox. Så da lastes alle bildene jeg tar opp dit. Så de bildene vil aldri forsvinne :) 

:hoho: Er så enig i forhold til gravidbilder! Det kleineste må jo være det med mannen i bar overkropp med hender formet til hjerte på magen :ler: Foreløpig har jeg tatt veldig lite bilder av magen, og det finnes ikke et eneste et i undertøy for å si det sånn :fnise: 

Jeg har også dropbox men den er helt full. Er ikke plass til så mye der :klo: I hvertfall ikke på den gratisversjonen. Burde kanskje spandere på meg den som koster penger, hvor mye koster den egentlig? 

Haha ja, mannen i baris og med hjerteformede hender :haar: Det går bare ikke altså. Tror heldigvis det ble noen fine bilder. Kjørte en litt annen stil enn det der :ler: Ble noen greie i siluett i svart/hvitt. Og noen litt fine med oss to. Men altså. Hva skal man med de da? Jeg er ikke typen til å henge opp bilder av meg selv på veggen :P Stemoren min snakket om å bestille slik at jeg kunne gi i gave til folk, men det er jo i hvertfall spesielt da! Tviler på at svigers er keen på å henge opp et gravidbilde av meg på veggen liksom :hoho: En ting er å gi bort bilder av barna sine, men å gi bort bilder av seg selv? Neeeeh.. 

5 timer siden, Shinigami skrev:

Hehe, når vi snakker om kleine gravidbilder... Prøv å google awkward pregnancy photos :fnise: 

:skratte: Hahaha!! Her var det jo masse inspo. Kanskje jeg må be om en ny fotoshoot? :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry folkens. Skal komme med.en advarsel neste gang jeg finner på noe sånt,hehe :)

De bildene dine blir jo fine minnebilder :) Trenger ikke henge dem opp på veggen heller, men kanskje ha dem i et album eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg får vel fremkalle et par for å ta vare på dem :jepp: 

I dag er jeg forresten 37 uker, og lillemann regnes ikke lengre som prematur om han bestemmer seg for å komme nå :hoppendeglad: Men han kan godt vente litt til - har fortsatt litt strikkeprosjekter jeg må bli ferdig med :hoho: Også den forbanna fødebagen da :ler: Har pakket toalettsakene, kamera, og noe av klærne jeg ikke bruker men som skal med. Men, jeg vet sånn ca hva som skal med i bagen, så det er ikke krise om den ikke er ferdigpakket når fødselen starter tror jeg. Snacks til fødselen er også kjøpt inn, så får jeg håpe at viljestyrken min klarer å la det være uspist frem til fødselen :fnise: Kjøpt nøtter og firkløversjokolade :) Jeg spiser fortsatt sukkerfritt (utenom frukt), men har lyst på godteri hver dag :daane: Skkønner ikke greia- før spiste jeg aldri godteri. Hadde ikke lyst på. Nå drømmer jeg om sjokolade og diverse kaker daglig. Typisk når man helst ikke skal ha. Jaja, ikke lenge igjen til lillefis er her og jeg kan spise hva jeg vil igjen :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkercravings :P

Kan advare deg om at det er vanlig å få et skikkelig søtsug når man ammer og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, overrasker meg ikke :ler: Men nå har jeg fokus på å være ekstra sunn, siden alt jeg spiser overføres til baby, og at han nå produserer insulin selv. Så om jeg spiser mye sukker så er ikke det bra for han. Men det er kanskje samme greia når man ammer? Har liksom tenkt at når han er ute så kan jeg skeie ut med sukker, men om det er samme konsept som når han er inni magen bør jeg jo egentlig fortsette å være supersunn :daane: ? Neei. Det orker jeg ikke å forholde meg til. Jeg skal kose meg med sjokkis når han er ute. Basta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: elsker å lese andre sine graviditetsdagbøker når jeg selv er gravid! :-) så moro å følge med, nå er den vesle gutten snart her :-) jeg må virkelig prøve å spise sunnere! I går spiste jeg opp en fire pakk med påskeegg :sukk: skjerpings! 😜 

Kom på ett tips til fødebagen din.. På føden på vårt sykehus koster en kaffe 5,-.. Så mannen hadde med seg en haug med småpenger 😜 Vi lå fire dager på barsel, så blei noa kaffekopper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @gjärd ! :velkommen: Så koselig at du tittet innom her :) Og grattis med graviditeten, hvor langt på vei er du? 

Haha fort gjort :hoho: Skulle egentlig ønske jeg kunne gitt litt mer faen ang det å være sunn jeg altså. Synes det kan gå litt langt noen ganger, og det er jo ikke bra! Men jeg vil så gjerne gjøre alt riktig... Og jeg kan ta litt av når jeg først bestemmer meg for noe :P Det handler nok litt om at jeg også alltid har vært veldig slank, og at jeg nå føler jeg bare eser ut. Kjenner jeg er litt redd for at lillemann ikke er så liten når han kommer ut :hoho: Men det er jo ikke rasjonelt, og noe jeg innerst inne vet :) Jeg spiser i hvertfall mat når jeg er sulten, så det er heldigvis ikke slik at jeg slanker meg eller noe. Men jeg burde egentlig gi bittelitt mer faen i kostholdet.. Skal passe på å kose meg i påsken :nigo: 

I dag prøvde jeg meg på en liten tur ut igjen. Var jo veldig flink til å gå på tur frem til og med vinterferieuken. Forrige uke var veldig stillesittende. Var så kjipt vær, så fristet lite å gå ut på tur. I dag skinte solen, og jeg måtte en tur på postkontoret. Turen er i underkant av 2km tur/retur, og det holdt for å si det sånn :daane: Var egentlig en liten kamp fra start til slutt- mye nedpress, kramper og kynnere. Godt det ikke er lenge igjen nå :hoho: På vei hjem var det en gammel dame som gikk forbi meg.. Hahaha! Jaja.. Jeg skylder på at jeg har tungt last ;) Til tross for hvalrosstendenser var det veldig deilig å være litt ute i solen :sol: Håper påskeværet blir bra, da har jeg planer om å sitte mye ute i solveggen :rodmer: 

Edit: takk for tips ang mynter @gjärd! Jeg har jo aldri kontanter ellers, så det er veldig greit å være bevisst på å ha med :) 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 uker på vei! Så det går stadig fremover 😜 Vi får en jente til denne gangen. Har en jente til fra før :-) jeg ble tidlig sykemeldt pga bekkenløsning og kvalme, så syns det å gå over gulvet kan være en kamp innimellom! :-( ellers har jeg fått dilla på avokado og det sa jordmor var veldig bra og spise, så får fortsette og fråtse i det ;-) jordmor anbefalte ett sukkerfritt kosthold da forrige barn veide 4,5 kg 🙈 Så jeg bør egentlig tenkte grundig etter hvordan den fødselen var hver gang jeg får lyst på godis 😂 

Du har vel ikke sånn veldig lenge igjen? Har dere begynt å tenke på navn? :-) 

 Husker ikke hva du har skrivi tidligere om hva du skulle ha med i fødebagen, men en god leppomade og egen vannflaske syns jeg var deilig! Og ikke minst nok hårstrikker 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker ja! Da er du jo ordentlig igang :nigo: 

Avokado er så godt!! Jeg elsker avokado, kunne spist det til alle måltider tror jeg :fnise: Og det er jo megasundt, så veldig greit å ha dilla på det ;) 

4,5 kilo ja :sjokk: Det var ikke lite nei! Hvordan gikk fødselen? Jeg er bittelitt redd for at lillemann også blir stor. Samboer var over 4 kilo da han ble født. Jeg var 3.2, så håper baby likner mer på meg enn på han :hoho: Men jeg har stort symfysemål. Eller- helt i øvre del av normalområdet. Var på kontroll pga mye kynnere i uke 32 da, og da fikk vi beskjed om at han var gjennomsnittlig (2kilo da hun målte i 32+et eller annet). Så jordmor sier at symfysemålet heller er litt stort pga måten jeg bærer på. Jeg er jo rimelig petit selv (160 cm høy), og smal, så skjønner ikke hvordan det skal gå å føde stor baby, om det viser seg at han er det :fnise: Menmen! Får jo ikke gjort stort med det, får satse på at han fortsatt er rimelig gjennomsnittlig :) 

Nei nå er det virkelig ikke lenge igjen :sjokk: Om jeg arver mammas svangerskapslengde kommer han i løpet av uka :fnise: Men tviler på det altså. Er 37+1 i dag, så det kan jo fortsatt være nesten 5 uker igjen! 

Jaa navn har jeg egentlig bestemt :ler: Men samboer er ikke helt enig, så vi har 3 alternativer til han kommer. Men i hemmelighet kaller jeg han det navnet jeg ser for meg :fnise: 

Vannflaske og leppepomade er med :hoppe: Og en hel haug med hårstrikker. Jeg har langt hår, og er helt avhengig av hårstrikk! 

Så koselig med to jenter da! Og ganske praktisk, så slipper dere å kjøpe så mye nye klær ;) Jeg synes jentenavn er lettere enn guttenavn - det er så mange fine jentenavn! Har dere bestemt dere enda? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en UL på ca samme tid som deg, og fikk også beskjed om at jeg hadde  en gjennimsnittsbaby i magen. Jeg fødte et knøtt :) Og stort symfysemål er ikke synonymt med stor baby. Fødselen går helt sikkert fint uansett :)

Veldig bra at du holder deg i aktivitet selvom du virkelig kjenner det på kroppen nå. Det kommer til å føles helt fantastisk når du kan bevege kroppen som før igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kaffemor skrev:

26 uker ja! Da er du jo ordentlig igang :nigo: 

Avokado er så godt!! Jeg elsker avokado, kunne spist det til alle måltider tror jeg :fnise: Og det er jo megasundt, så veldig greit å ha dilla på det ;) 

4,5 kilo ja :sjokk: Det var ikke lite nei! Hvordan gikk fødselen? Jeg er bittelitt redd for at lillemann også blir stor. Samboer var over 4 kilo da han ble født. Jeg var 3.2, så håper baby likner mer på meg enn på han :hoho: Men jeg har stort symfysemål. Eller- helt i øvre del av normalområdet. Var på kontroll pga mye kynnere i uke 32 da, og da fikk vi beskjed om at han var gjennomsnittlig (2kilo da hun målte i 32+et eller annet). Så jordmor sier at symfysemålet heller er litt stort pga måten jeg bærer på. Jeg er jo rimelig petit selv (160 cm høy), og smal, så skjønner ikke hvordan det skal gå å føde stor baby, om det viser seg at han er det :fnise: Menmen! Får jo ikke gjort stort med det, får satse på at han fortsatt er rimelig gjennomsnittlig :) 

Nei nå er det virkelig ikke lenge igjen :sjokk: Om jeg arver mammas svangerskapslengde kommer han i løpet av uka :fnise: Men tviler på det altså. Er 37+1 i dag, så det kan jo fortsatt være nesten 5 uker igjen! 

Jaa navn har jeg egentlig bestemt :ler: Men samboer er ikke helt enig, så vi har 3 alternativer til han kommer. Men i hemmelighet kaller jeg han det navnet jeg ser for meg :fnise: 

Vannflaske og leppepomade er med :hoppe: Og en hel haug med hårstrikker. Jeg har langt hår, og er helt avhengig av hårstrikk! 

Så koselig med to jenter da! Og ganske praktisk, så slipper dere å kjøpe så mye nye klær ;) Jeg synes jentenavn er lettere enn guttenavn - det er så mange fine jentenavn! Har dere bestemt dere enda? :) 

Fødselen gikk egentlig veldig bra! Jordmor sa i ettertid at det kan være vondere å føde ett barn på 2 kg.. At det ikke nødvendigvis måtte være vondere å føde ett stort barn! Jeg skal ikke skremme deg opp føre fødsel, men jeg var tydeligvis av de få prosentene som syntes syinga var helt jævlig vondt 🙈 Fikk masse bedøvelse uten at det hjalp! Men dette hører visst til sjeldenhetene da. Ikke smurte jeg med olje sist heller... Men det har jeg kjøpt inn til denne gangen 🙊 

Vi har tenkt litt på navn ja.. Det jeg har falt for skrives både med C og K.. Og da tenker jeg, må barnet kanskje hele tiden stave navnet sitt da? Litt kjedelig kanskje 😜 "Nei, ikke med k, men c ja.." 😜 Mannen er ikke like engasjert i navn denne gangen som sist.. Det er litt kjedelig egentlig.. Virker liksom litt lite interessert 🙈

Apropo symfysemål.. Er helsekortet ditt av den nye eller gamle typen? Jeg har den gamle, det har grønn forside. Og jeg ligger allerede utenfor kurven 😜 Men det er visst det gamle kortet som ble laget på 70-tallet. Så symfyse kurven er høyere på det nye :-) så i følge JM så ligger jeg innenfor :-) var på ultralyd forrige uke for å måle størrelse, og da var hun 4% større enn gjennomsnittet. Det ville ikke si mange grammene. Så håper hun holder seg på 4% større bare 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, blir skikkelig imponert over selvbeherskelsen din, Kaffemor! Jeg har egentlig vært ganske så flink til å ikke spise for mye søtt, men de siste dagene har jeg gått på en smell og spist smågodt :sjenert: Jeg får så dårlig samvittighet! Nei, i morgen er det tilbake til sunne retter og det nærmeste jeg kommer godteri er frukt :PBasta bom! (Jeg satser på en god dose motivasjon etter vi har sett nurket vårt).Så selv sukkermotstanderen får noen kick innimellom :fnise: Som jeg sier til mannen "dette sier du ikke til NOEN". Går utover ryktet mitt! Haha, neida :ler:

37 uker alt ja. Her går det jo unna og baby kan jo egentlig komme når som helst :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Shinigami skrev:

Jeg hadde en UL på ca samme tid som deg, og fikk også beskjed om at jeg hadde  en gjennimsnittsbaby i magen. Jeg fødte et knøtt :) Og stort symfysemål er ikke synonymt med stor baby. Fødselen går helt sikkert fint uansett :)

Veldig bra at du holder deg i aktivitet selvom du virkelig kjenner det på kroppen nå. Det kommer til å føles helt fantastisk når du kan bevege kroppen som før igjen :)

Ja, disse vekstestimeringene skal man jo ta med en klype salt, men jeg prøver likevel å trøste meg med at jeg har fått beskjed om at han er gjennomsnittlig jeg :) De kan jo også stemme! 

Men din kom i uke 38? Eller? Hvor mye veide han? 

18 timer siden, gjärd skrev:

Fødselen gikk egentlig veldig bra! Jordmor sa i ettertid at det kan være vondere å føde ett barn på 2 kg.. At det ikke nødvendigvis måtte være vondere å føde ett stort barn! Jeg skal ikke skremme deg opp føre fødsel, men jeg var tydeligvis av de få prosentene som syntes syinga var helt jævlig vondt 🙈 Fikk masse bedøvelse uten at det hjalp! Men dette hører visst til sjeldenhetene da. Ikke smurte jeg med olje sist heller... Men det har jeg kjøpt inn til denne gangen 🙊 

Vi har tenkt litt på navn ja.. Det jeg har falt for skrives både med C og K.. Og da tenker jeg, må barnet kanskje hele tiden stave navnet sitt da? Litt kjedelig kanskje 😜 "Nei, ikke med k, men c ja.." 😜 Mannen er ikke like engasjert i navn denne gangen som sist.. Det er litt kjedelig egentlig.. Virker liksom litt lite interessert 🙈

Apropo symfysemål.. Er helsekortet ditt av den nye eller gamle typen? Jeg har den gamle, det har grønn forside. Og jeg ligger allerede utenfor kurven 😜 Men det er visst det gamle kortet som ble laget på 70-tallet. Så symfyse kurven er høyere på det nye :-) så i følge JM så ligger jeg innenfor :-) var på ultralyd forrige uke for å måle størrelse, og da var hun 4% større enn gjennomsnittet. Det ville ikke si mange grammene. Så håper hun holder seg på 4% større bare 😁

Ja ikke sant, hører jo om de som har hatt drømmefødsler uten å revne det spor når de var født unger på godt over 4 kilo, så det trenger ikke ha noe å si :) Det bare høres mer skremmende ut liksom :P 

Jeg ville ikke tenkt noe særlig på det med at hun må stave navnet sitt. De fleste må nesten det :ler: Jeg har også et slikt navn, og det er ikke noe problem. Sier alltid at jeg heter **** med C :) Så ville ikke latt det avgjøre om dere liker navnet ellers altså! 

Har det gamle helsekortet ja. Da ligger målet helt på streken. Har lastet ned en app hvor man kan legge inn målene hvor den tar utgangspunkt i det nye helsekortet med den nye normgruppen, og da ligger jeg fortsatt over snittet, men mye nærmere snittet :) 

4% er omtrent gjennomsnittlig da :hoppe: 

16 timer siden, Sjela skrev:

Wow, blir skikkelig imponert over selvbeherskelsen din, Kaffemor! Jeg har egentlig vært ganske så flink til å ikke spise for mye søtt, men de siste dagene har jeg gått på en smell og spist smågodt :sjenert: Jeg får så dårlig samvittighet! Nei, i morgen er det tilbake til sunne retter og det nærmeste jeg kommer godteri er frukt :PBasta bom! (Jeg satser på en god dose motivasjon etter vi har sett nurket vårt).Så selv sukkermotstanderen får noen kick innimellom :fnise: Som jeg sier til mannen "dette sier du ikke til NOEN". Går utover ryktet mitt! Haha, neida :ler:

37 uker alt ja. Her går det jo unna og baby kan jo egentlig komme når som helst :nigo: 

Hehe tusen takk :ler: Jeg kan være ganske hard når det kommer til viljestyrke egentlig. Kunne egentlig vært flinkere til å Skeie ut iblant :ler: 

Baby kan virkelig komme når som helst nå ja :sjokk: Mye murringer og kynnere fortiden. Spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+2

I dag har jeg vært hos jordmor igjen :hoppe: Elsker å være på kontroll! Jeg har så ålreit jordmor :) 

Jeg har vært veldig spent på om han har festet seg, har kjent endel stikninger og "romstering" der nede den siste uken. Meeeen det var ikke ordentlig festa enda :dry: Men hun sa det var omtrent festet, og skrev opp "hode knapt festet" på helsekortet. Hva nå enn det betyr. Satser på at han har festet seg godt på neste kontroll.. På grunn av påsken blir neste kontroll allerede neste torsdag :hoppe: 

Ellers trodde hun at jeg hadde mye fostervann. Hun synes ikke baby kjentes noe stor ut når hun kjente på magen, men jeg har jo ganske stor mage. Litt lettet over at han ikke kjentes stor ut da :ler: Han hadde fortsatt ganske god tumleplass der inne. Og hun mente at det ikke var FOR mye fostervann, at det fortsatt var innenfor normalområdet - bare i øvre del :P Så hun sa at jeg måtte forberede meg på å bli ordentlig våt om vannet gikk :fnise: 

Veiingen er jo også alltid et spenningsmoment for min del, jeg eier jo ikke badevekt selv. Opp ca 1 kilo siden sist kontroll, for 2 uker siden. Fortsatt gjennomsnittlig vektoppgang, men også her i øvre del av normalområdet tror jeg :P Har nå gått opp 14,5 kilo. Og nå begynner jeg å merke de kiloene altså. Blitt mye rundere i ansiktet de siste ukene. Så et bilde av meg selv tatt før jeg ble gravid - og jeg var så tyyyynn. Savner det :fnise: Men savner ikke de knøttsmå puppene mine :hoho: Jeg som alltid har ønsket meg større pupper nyter det mens jeg kan :ler: Må bare tenke at kroppen min trenger disse ekstra kiloene, da jeg virkelig ikke kan gjøre det annerledes mtp kostholdet uten å faktisk slanke meg. Og det er HELT uaktuelt. De forsvinner vel greit med ammingen :) Men litt tøft psykisk er det må jeg innrømme, særlig når jeg leser om andre på termingruppen min på facebook som spiser is og kake omtrent hver eneste dag, og har gått opp sånn.. 7 kilo tilsammen. Mens jeg som ikke har spist sukker omtrent siden jul "raser" opp i vekt og sikkert ender opp med en vektoppgang på rundt 17 kilo - litt avhengig av når jeg føder. 

Jordmor satte også modningsakupunktur på meg. Må innrømme at jeg er litt stolt over at jeg turte det. Jeg som har skikkelig nålskrekk. Men her skal ingenting være uprøvd :ler: Fikk tilsammen 9 nåler satt rundt omkring, og satt med de i 20 minutter. Gikk heldigvis fint, men klarte ikke å slappe av helt. Skjønner meg ikke på de som klarer å sovne av det altså.. Spennende å se om det har effekt :hoppe: 

De siste dagene har jeg hatt mye mensenmurringer og til tider vonde kynnere. Ikke så mye på dagen, men på kvelden tar det seg skikkelig opp. I natt var det så vondt at jeg ikke fikk sove, og begynte å tenke at det kanskje var begynnelsen på noe. Men jeg sovnet til slutt. Tror dog jeg hadde ganske vondt mens jeg sov også, for våknet opp et par timer senere helt gjennomvåt av svette :sjokk: Og jeg er en som virkelig ikke svetter om natta til vanlig. Hadde også skikkelige mensensmerter hele veien ned til jordmor (ca 1.5 - 2 kilometer å gå), og slet skikkelig på veien hjem. Tror det er siste gang jeg kan gå til helsestasjonen i dette svangerskapet.. Blir nok bussen neste gang. På vei hjem brukte jeg nesten 40 minutter, på en strekning som pleier å ta 10 minutter i ugravid tilstand :skratte: Da begynner tempoet å bli drøyt treigt..  Da jeg kom hjem hadde jeg så vondt at jeg la meg ned på gulvet i gangen og gråt :sjenert: Og tenkte at NÅ- NÅ føder jeg :P Men murringene ga seg heldigvis da jeg fikk lagt meg ned på sofaen :) Satser på at disse vondtene gjør at jeg modnes mer :hoppe: 

Hjelpe meg - nok en stil er skrevet :daane: Kudos til de som gadd å lese alt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er jo veldig avhengig av utgangspunktet en har og hvordan kroppen takler graviditeten, dette med vektøkning, tenker jeg :jepp: 

SLIK FORDELER VEKTEN SEG:
Barnet: ca. 3,5 kilo
Fostervann: ca. 0,8 kilo
Bryster: ca. 0,4 kilo
Væske i vevet: ca. 1,2 kilo
Morkake: ca. 0,6 kilo
Livmor: ca. 1,0 kilo
Blodvolum: ca. 1,2 kilo
Fettreserver: ca. 3,5 kilo
TOTALT: ca. 12,2 kilo

(Kilde)

Jeg gikk nesten ikke opp noe med noen av mine, men er jo overvektig fra før av. Bar ganske langt inn, så jeg følte at jeg ikke hadde plass til mat, i tillegg til at jeg tenkte mer på hva jeg spiste enn jeg ellers ville gjort, uten at jeg gikk inn for å slanke meg. Du er jo fortsatt innenfor normalen :jepp: Men jeg skjønner at det er litt tøft psykisk :kose: 

Ikke verst med akupunktur når du har nåleskrekk! :hoppe: Jeg sovner av det om jeg får det i ørene, men da er det gjerne avslappende punkter som de settes på også :fnise: 

Ikke press deg for mye med gåingen! :kose:

Du er veldig heldig som liker jordmoren din, forresten! Sånne er gull verdt :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, og jeg har jo fått vært i generelt lite aktivitet i graviditeten også, på grunn av kranglete bekken. Blir mye sofasliting, noe som ikke akkurat hjelper på vekten.. I tillegg var jeg jo ganske tynn før graviditeten (startvekt på 49 kilo). Så kroppen tar vel til seg det den trenger. 

Hehe ja litt stolt av at jeg turte altså. Passet på å ikke se på nålene da, det tror jeg ikke jeg hadde orket :ler: Synes spesielt den som ble satt nederst på magen var litt ekkel :haar: 

Jaa har skjønt at gode jordmødre ikke alltid vokser på trær, så føler meg veldig heldig :jepp: Hun gjør også hjemmebesøk etter fødsel, noe som er veldig bra synes jeg :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...