Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, kaffemor skrev:

Jeg også ser veldig trøtt og blass ut uten mascara dessverre. Misunnelig på dem som har mørke, lange øyevipper naturlig! Slik som samboeren min f.eks! Håper lillemann arver hans øyevipper :ler: 

Her også! Mannen har tett-i-tett med mørke vipper. Måtte barnet vårt arve disse :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aah heldige mannfolk :bond: tette, mørke og lange vipper. Med den perfekte buen. For en drøm! :P Hadde aldri brukt mascara om jeg hadde hans vipper :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøøh..... Fulgte ingen av de rådene om å smøre magen og sånn jeg... Og bringebærkapsler er vel for å få fødsel fortere igang/modning? Var også helt elendig på å gjøre knipeøvelser, men gikk jo bra likevel :)

Skjønner at det er slitsomt på slutten og at du gjerne vil at han kommer ut så fort som mulig etter at du har kommet over prematurgrensa.

Men hvis jeg skulle valgt hvilken uke jeg fødte i, så ville jeg heller ha født i uke 40 enn uke 38. Tror kanskje han hadde vært mindre slapø og trøtt i starten om han hadde vært født et par uker senere. Men bar er jo forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærkapsler er for modning ja :jepp: Skal vel tas fra uke 34-37 (står mye forskjellig). 

Magen har jeg smurt fra jeg ble gravid omtrent :ler: Men ikke 3-4 ganger om dagen :hoho: 

Vil ikke at han skal komme så fort som mulig etter prematurgrensa altså :P En uke før termindatoen ca hadde vært fint :jepp: det er bare noen dager før mensterminen. Så i uke 39.. For all del. Går ikke å håper på en nesten prematur bebis :) Men det er jo selvsagt betryggende å nå den grensa om en uke :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri smurt noe som helst jeg :ler: Satser på at det går bra uten :P Men bringebærbladkapslene har jeg litt trua på, jeg fikk ihvertfall en del kraftigere kynnere/modningsrier/hvem vet etter jeg begynte å ta dem i forrige svangerskap. Tenkte kanskje å begynne med dem neste uke ellerno.

Uke 37 føles nesten litt magisk. Ingen krise om baby kommer, selv om de har godt av hver ekstra dag de får der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kaffemor skrev:

Ellers har jeg funnet ut at det omtrent er en heltidsjobb å gjøre kroppen klar for fødsel :hoho: Det er jo ikke måte på hva man skal gjøre for å unngå det ene og det andre. Og jeg vil selvsagt prøve alt :ler: Jeg leser at magen skal skrubbes ved hver dusj, smøres inn 3-4 ganger om dagen, mellomkjøttet skal masseres i 5 (!!) minutter hver dag, knipeøvelser bør gjøres ca 3 ganger om dagen, bringebærbladte skal drikkes ... :skratte: :bond: Hvem har tid til å jobbe om man skal følge alle disse anbefalningene egentlig? :fnise: 

:hoho: Hvor har du fått disse anbefalningene fra, egentlig? Det eneste av det der jeg hørte fra jordmor var massering av mellomkjøttet, men den oljen jeg kjøpte står fremdeles ubrukt i skapet. :sjenert: Strekkmerker får man vel ikke gjort noe med siden det er hormonelt (hvis det var derfor man skulle skrubbe og smøre?), og moden blir man jo til slutt uansett tenker jeg. :POg kiropraktoren min sa faktisk at jeg skulle slutte (!) å knipe de siste ukene, men det tror jeg nå er bare tull. Herregud, den følelsen da jeg skulle forsøke å knipe første gang etter fødsel var helt sprø. Vi snakker virkelig null respons, var som å prøve å flekse musklene i en amputert arm liksom. Så bare knipknipknip! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BeKind

Hvordan går det med deg Kaffemor? :strix: Ikke lenge igjen til du har et lite gull i armene nå :rodmer: 

Lo så godt når dere snakket om å massere mellomkjøttet her inne :hoho: Er ikke sikker på om jeg helt vet hva som regnes som mellomkjøttet engang:ph34r: Så glad for disse prøve/graviditets-dagbokene jeg altså! Blir bedre forberedt til jeg blir gravid :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye jeg ikke visste før :hoho: Å smøre peanøttolje på mellomkjøttet høres spesielt ut. Men best å la ingenting være uprøvd, så kan man i alle fall ikke skylde på at man var for dårlig på noe etterpå :P Og inni mitt hode har jeg en trøst-nødløsning om at det finnes dyktige kirurger om ting skulle gå helt til helvete der nede i ettertid. Men best å ikke tenke på det. Ut skal baby uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Favole skrev:

Har aldri smurt noe som helst jeg :ler: Satser på at det går bra uten :P Men bringebærbladkapslene har jeg litt trua på, jeg fikk ihvertfall en del kraftigere kynnere/modningsrier/hvem vet etter jeg begynte å ta dem i forrige svangerskap. Tenkte kanskje å begynne med dem neste uke ellerno.

Uke 37 føles nesten litt magisk. Ingen krise om baby kommer, selv om de har godt av hver ekstra dag de får der inne :)

Hmm ja tenkte kanskje å begynne med de i uke 37-38 :) Har lest at det kan forebygge revning under fødselen også :jepp: Skader ikke å prøve! 

20 timer siden, juliane skrev:

:hoho: Hvor har du fått disse anbefalningene fra, egentlig? Det eneste av det der jeg hørte fra jordmor var massering av mellomkjøttet, men den oljen jeg kjøpte står fremdeles ubrukt i skapet. :sjenert: Strekkmerker får man vel ikke gjort noe med siden det er hormonelt (hvis det var derfor man skulle skrubbe og smøre?), og moden blir man jo til slutt uansett tenker jeg. :POg kiropraktoren min sa faktisk at jeg skulle slutte (!) å knipe de siste ukene, men det tror jeg nå er bare tull. Herregud, den følelsen da jeg skulle forsøke å knipe første gang etter fødsel var helt sprø. Vi snakker virkelig null respons, var som å prøve å flekse musklene i en amputert arm liksom. Så bare knipknipknip! :ler: 

Haha ja det kan du spørre om :hoho: Mest fra termingruppa og KG egentlig :ler: 

Joda, all forskning tilsier jo at smøring og skrubbing ikke har noe for seg, men jeg gjør det allikavel jeg :ler: Skader jo ikke, og der er egentlig bare deilig! Den massasjen av mellomkjøttet var spesielle greier, tviler på at jeg får til å gjøre det hver dag :P men får prøve. Man må jo stå i en litt rar posisjon også, som bekkenet ikke var så glad i. Var jo kjempesliten etterpå :skratte: 

Haha oi! Ny motivasjon til å skjerpe meg med knipingen :fnise: 

8 timer siden, BeKind skrev:

Hvordan går det med deg Kaffemor? :strix: Ikke lenge igjen til du har et lite gull i armene nå :rodmer: 

Lo så godt når dere snakket om å massere mellomkjøttet her inne :hoho: Er ikke sikker på om jeg helt vet hva som regnes som mellomkjøttet engang:ph34r: Så glad for disse prøve/graviditets-dagbokene jeg altså! Blir bedre forberedt til jeg blir gravid :fnise: 

Alt fint her! Håper det samme gjelder for deg? :hug:  Nå er det virkelig ikke lenge igjen altså :sjokkert::strix: Veldig spennende! 

Haha massering av mellomkjøttet er for spesielt interesserte. Typisk at det er en av de rådene som faktisk har noe for seg sier folk. Så får bare prøve å få gjort det tilnærmet hver dag. Måtte Google og fant instruksjonsvideo :hoho: 

3 timer siden, Sjela skrev:

Det er så mye jeg ikke visste før :hoho: Å smøre peanøttolje på mellomkjøttet høres spesielt ut. Men best å la ingenting være uprøvd, så kan man i alle fall ikke skylde på at man var for dårlig på noe etterpå :P Og inni mitt hode har jeg en trøst-nødløsning om at det finnes dyktige kirurger om ting skulle gå helt til helvete der nede i ettertid. Men best å ikke tenke på det. Ut skal baby uansett :) 

Om det bare hadde vært snakk om smøring :hoho: Man skal egentlig tøye og styre rundt der :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kjente det er godt å være ferdig.. Slippe tenke på å massere noe mellomkjøtt! :P men kniping, det burde jeg vel vært flinkere med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi. Det er jo såvidt jeg når ned nå! Kommer aldri i verden til å kunne massere noe som helst der senere. Er det lov/anbefalt med hjelp fra partner kanskje :fnise: Ikke har jeg smurt magen noe heller, fikk jo første strekkmerkene i uke 8 og nå er jeg pent dekorert :jepp: Og kniping, holder det å måtte knipe igjen for nysing ca 10 ganger daglig tro????  Det går nok bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte jordnøttolje i dag! :ler: Må nismøre de neste fem dagene! :hoho: De anbefalingene dine altså, jeg sier som deg - hvis man skal følge de har man jammen ikke tid til stort annet. Jeg har smurt magen hele svangerskapet, men det er like mye fordi jeg har hatt litt ekstra tørr og ømfintlig hud. Men mellomkjøttet (her føler jeg selve området er åpent for tolkning :ler:) skal smøres! 

Det hørtes forresten kjempeslitsomt ut med de nettene dine altså ... Hjelper det ikke å bygge seg opp med puter og dyner og sånt heller? Jeg hadde fått helt panikk av å sove sittende tror jeg! Følelsen av å ikke få legge seg ned ordentlig liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det derfor man må gå ut i permisjon 3 uker før termin kanskje? For å massere mellomkjøtt, knipe, smøre, drikke te etc? :fnise: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2. mars 2016 at 17.54, FrøkenStrøken skrev:

Hihi, kjente det er godt å være ferdig.. Slippe tenke på å massere noe mellomkjøtt! :P men kniping, det burde jeg vel vært flinkere med..

Ja knipingen er vel noe man alltid bør gjøre - gravid eller ei? :klo: 

Den 2. mars 2016 at 0.14, LilleMy1989 skrev:

Oi oi oi. Det er jo såvidt jeg når ned nå! Kommer aldri i verden til å kunne massere noe som helst der senere. Er det lov/anbefalt med hjelp fra partner kanskje :fnise: Ikke har jeg smurt magen noe heller, fikk jo første strekkmerkene i uke 8 og nå er jeg pent dekorert :jepp: Og kniping, holder det å måtte knipe igjen for nysing ca 10 ganger daglig tro????  Det går nok bra ;)

Tror det er veldig lov med hjelp fra partner ja :fnise: 

18 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg kjøpte jordnøttolje i dag! :ler: Må nismøre de neste fem dagene! :hoho: De anbefalingene dine altså, jeg sier som deg - hvis man skal følge de har man jammen ikke tid til stort annet. Jeg har smurt magen hele svangerskapet, men det er like mye fordi jeg har hatt litt ekstra tørr og ømfintlig hud. Men mellomkjøttet (her føler jeg selve området er åpent for tolkning :ler:) skal smøres! 

Det hørtes forresten kjempeslitsomt ut med de nettene dine altså ... Hjelper det ikke å bygge seg opp med puter og dyner og sånt heller? Jeg hadde fått helt panikk av å sove sittende tror jeg! Følelsen av å ikke få legge seg ned ordentlig liksom?

Ja magen er jo egentlig bare deilig å smøre. Slipper unna kløen :jepp: 

Jeg bygger meg opp med masse puter, slik at jeg sitter/ligger i sengen. Men med en gang jeg legger meg for mye ned får jeg kjempevondt (om jeg ligger på siden), eller megasvimmel/kvalm om jeg ligger på ryggen. Så må nesten sitte :/ Veldig kjedelig :sukk: 

17 timer siden, Mynona skrev:

Er det derfor man må gå ut i permisjon 3 uker før termin kanskje? For å massere mellomkjøtt, knipe, smøre, drikke te etc? :fnise: 

Hahaha! Ja det er nok det som er tanken bak disse tre ukene :opplyser::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har hele formiddagen gått med til prosjekt "fotobok". Må jo passe på å ha plass på kameraet mitt før jeg pakker det i fødebagen, og da oppdaget jeg at jeg har alle bildene fra de siste 4 utenlandsturene på minnekortet.. Så i dag har jeg styra noe fryktelig med å overføre bilder til dropbox, og laget fotobok fra New York turen vi hadde i mai. Og FOR en jobb det var! Helt firkanta i øynene jeg nå :ler: Da jeg skulle betale på fotoknudsen ble det plutselig over 100kr dyrere også, stiv pris på frakten synes jeg :sjokk: Den boken bør bli fin etter all den jobben :hoho: Og det endte jo opp med å koste nærmere 500kr, og da var det salg! 

Nå skal resten av ettermiddagen tilbringes på sofaen med bringebær, kiwi, isvann, te, strikketøy og lydbok. Blir godt kjenner jeg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Har lenge selv tenkt på å få ut noen fotobøker. I disse digitale tider er det så altfor lett å bare ha bildene liggende på pc, minnekort og mobil. Men det er jo så koselig å dra frem et album, bla og se på bilder :) Og det fine med fotobøker er jo at de tar 1/5 del av plassen som et gammeldags album gjør :nigo:

Høres ut som en koselig ettermiddag! Ha en super helg, Kaffemor :strix:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaa det er noe med det.. Jeg har utrolig mange bilder liggende, og det er jo litt skummelt også. Tenk om pcen kræsjer :haar: For noen år siden ble mobilen min stjålet, med over 1000 bilder jeg ikke hadde lagt inn et annet sted. Fortsatt lei meg for noen av de bildene som gikk tapt der :P men lærer jeg? Haha ikke helt :sjenert: Må absolutt bli flinkere til det når bebis kommer. Ha backup av bildene flere steder, samt faktisk putte de i album :jepp: 

Aah energi, hvor er du? Har hatt noen uker med helt greit energinivå, men de siste dagene nå har jeg vært så utrolig kjei og sliten. Vil gjøre masse, men orker ingenting :sukk: Har egentlig planer i ettermiddag, men tror kanskje jeg må droppe de. I morgen skal vi ta gravidbilder pluss middag hos pappa, så det kan jo bli en litt slitsom dag jeg må spare litt krefter til. 

Gravidbilder sa du? Jepp :hoho: Virkelig ikke min greie. Synes de fleste sånne bilder som blir tatt er megakleine. Men min "stemor" er fotograf og vil veldig gjerne ta noen bilder av magen min. Turte ikke å si nei :fnise: Så får vi håpe at det ikke blir for kleint. Er jo sikkert kjekt med noen ordentlige bilder av magen også, som ikke er selfies tatt med mobilen :) Men jeg setter ned foten om noen foreslår at vi står i undertøyet mens samboer lager er hjerte med fingrene sine rundt navelen min :skratte: Haha!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.3.2016 at 14.35, kaffemor skrev:

 

Nå skal resten av ettermiddagen tilbringes på sofaen med bringebær, kiwi, isvann, te, strikketøy og lydbok. Blir godt kjenner jeg :nigo: 

Kiwi :hjerte: Jeg har fått litt dilla på vannmelon! Det er jo helt fantastisk friskt :strix: 

Den 5.3.2016 at 10.14, kaffemor skrev:

Jaa det er noe med det.. Jeg har utrolig mange bilder liggende, og det er jo litt skummelt også. Tenk om pcen kræsjer :haar: For noen år siden ble mobilen min stjålet, med over 1000 bilder jeg ikke hadde lagt inn et annet sted. Fortsatt lei meg for noen av de bildene som gikk tapt der :P men lærer jeg? Haha ikke helt :sjenert: Må absolutt bli flinkere til det når bebis kommer. Ha backup av bildene flere steder, samt faktisk putte de i album :jepp: 

Aah energi, hvor er du? Har hatt noen uker med helt greit energinivå, men de siste dagene nå har jeg vært så utrolig kjei og sliten. Vil gjøre masse, men orker ingenting :sukk: Har egentlig planer i ettermiddag, men tror kanskje jeg må droppe de. I morgen skal vi ta gravidbilder pluss middag hos pappa, så det kan jo bli en litt slitsom dag jeg må spare litt krefter til. 

Gravidbilder sa du? Jepp :hoho: Virkelig ikke min greie. Synes de fleste sånne bilder som blir tatt er megakleine. Men min "stemor" er fotograf og vil veldig gjerne ta noen bilder av magen min. Turte ikke å si nei :fnise: Så får vi håpe at det ikke blir for kleint. Er jo sikkert kjekt med noen ordentlige bilder av magen også, som ikke er selfies tatt med mobilen :) Men jeg setter ned foten om noen foreslår at vi står i undertøyet mens samboer lager er hjerte med fingrene sine rundt navelen min :skratte: Haha!! 

Jeg har alt på ekstern harddisk (ble faktisk usikker på om de ligger på pcn i det hele tatt), det er ihvertfall veldig lurt! Gjerne dobbelt også på en som ligger i et annet hus... Men det er klart, det er mye jobb. 

Fotobok høres veldig fint ut :) Jeg må også bli flinkere til å fremkalle/lage fotobøker. Tenkte faktisk å kjøpe sånn babybok nå for jeg kommer på mye om svangerskapet som jeg gjerne vil skrive ned en fornuftig plass :jepp: I de graviddagbøkene så er det liksom greit nok men ser ikke for meg at jeg tar vare på de så da er det bedre å systematisere det så lillegull kan lese om det senere :rodmer:

Hvordan ble fotoshooten??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backup ja :plystre: Jeg har selv opplevd å miste hele musikkarivet mitt i sin tid etter at harddisken gikk ad undas. Men lærer ikke jeg heller. For øvrig er jeg smart nok med mobilen til at jeg har koblet den sammen med dropbox. Så da lastes alle bildene jeg tar opp dit. Så de bildene vil aldri forsvinne :) 

:hoho: Er så enig i forhold til gravidbilder! Det kleineste må jo være det med mannen i bar overkropp med hender formet til hjerte på magen :ler: Foreløpig har jeg tatt veldig lite bilder av magen, og det finnes ikke et eneste et i undertøy for å si det sånn :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når vi snakker om kleine gravidbilder... Prøv å google awkward pregnancy photos :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...