Gå til innhold

Kaffemor og lillemann


kaffemor

Anbefalte innlegg

1 time siden, Pyntestøv skrev:

Må bare innskyte noe i forhold til å være liten og petit mtp fødsel: det har lite å si for hvor stort bekkenet er og hos de aller fleste så er bekkenet mer en stort nok til at barnet glir igjennom :Nikke: Jeg var forresten akkurat 4 kg da jeg ble født, og mannen min var noe mindre. Ut kom en baby på 3.8 kg og 55 cm, på overtid (jeg hadde skyyyyhøye symfysemål, langt over normalen, så mener jeg tenkte at babyen ble et gjennomsnitt av meg og mannens fødselsvekt. 

Å gå på 14,5 kg i uke 37 når du var borderline undervektig er veldig, veldig riktig! Amming spiser deg opp, tro meg, og du har definitivt behov for de reservere så du ikke ender opp med å se ut som en bergenbelsenfange (beklager horribel sammenligning). Jeg gikk først ned alle gravidkiloene min (13 kg på to uker, jeg veide mye mer enn deg), for så å gå ned 10 kilo til i løpet av de neste 5-6 mnd. Jeg gjorde ikke så mye for det, annet enn å amme og trille turer.

 

Men altså, straks 38 uker.... nå blir det snart baby :hjerte:

 

Håper inderlig at min nedgang blir slik som din :sjokk:

Forøvrig enig i at Kaffemor ikke skal tenke så mye på vekt :jepp:

Nei nå nærmer det seg fødsel altså :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Tekola skrev:

Jeg tipper 29. på deg også, jeg, så treffer jeg kanskje på en av dere? :ler:  

Såå enig med Tekola, 29. er en veldig flott dato! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kaffemor skrev:

55 cm! Da var han en lang liten tass :hjerte: Fikk du brukt noe i str 50 i det hele tatt da? :ler: 

Oi, da gikk du ned mye :sjokk: Har hørt at amming tar mye, men oi! Hehe! Jeg har også en tendens til å gå fort ned i vekt, så det skal jeg virkelig ha i bakhodet. Vil jo ikke bli noe særlig tynnere enn det jeg var før jeg ble gravid, så da er det veldig greit å ha litt å gå på ja :jepp: 

Haha, ja, noen størrelse 50 gikk (det er noen merker som er større enn andre), men stort sett brukte vi 56 i noen uker før det gikk raskt over til 62. 

Kan være det var litt ekstremt med meg, men vet mange har virkelig rast ned i vekt så det er bare bra å ha nok å gå på :) Spis og vær glad du, de kiloene er borte før du aner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. mars 2016 at 17.58, Tekola skrev:

Jeg tipper 29. på deg også, jeg, så treffer jeg kanskje på en av dere? :ler:  

 

Den 11. mars 2016 at 7.43, FruN skrev:

Såå enig med Tekola, 29. er en veldig flott dato! :nigo: 

Det er notert :nigo::hoppe: 

Den 11. mars 2016 at 9.16, Pyntestøv skrev:

Haha, ja, noen størrelse 50 gikk (det er noen merker som er større enn andre), men stort sett brukte vi 56 i noen uker før det gikk raskt over til 62. 

Kan være det var litt ekstremt med meg, men vet mange har virkelig rast ned i vekt så det er bare bra å ha nok å gå på :) Spis og vær glad du, de kiloene er borte før du aner det.

Det er har jeg hørt fra flere.. At det er stor forskjell på de forskjellige merkene. Blant annet at HM er veldig smått! Synes det er litt frustrerende, vanskelig å planlegge :ler::bond: 

Vi har mye klær i str 56.. Håper han får brukt det noen uker i hvertfall :fnise: Har ikke tatt av lappene på det jeg har kjøpt da, så kan eventuelt bytte om det viser seg at han er litt stor eller vokser i rekordfart :) Men vi har mye kult arvetøy i den størrelsen. 

-----

Nå ligger jeg i sengen og ser på at samboer sover :fnise: Han har blitt syk :bond: Og jeg er livredd for å bli smittet. Tror det er manflu. Hvordan er det mulig å føle seg såååå pjusk av å ha vondt i halsen? :hoho: Men han begynte å snakke om verk i nakken og i hodet i går kveld, og det vil jeg ikke ha noe av. Dessuten er hosting med denne gigamagen min med null muskler ikke noe som frister.. Håper jeg slipper unna.. Glad jeg tok influensavaksinen i hvertfall, om ikke hadde jeg sikkert vært helt vill på antibacen nå :hoho: Å føde med feber og generelt laber form høres ikke noe særlig ut.. 

Etterpå skal vi på middag til mamma, gleder meg! Skal bli godt med familiemiddag og kose på alle nevøer og nieser :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneei :( Nå ble jeg skikkelig lei meg. Vi får ikke komme i middagen etterpå siden samboer er blitt forskjølet :(:grine: Stefaren min skal begynne på cellegift til uka og om han blir smittet så må hele behandlingen utsettes.. Så vi må bli hjemme :( Skjønner det veldig veldig godt da, men ble skikkelig lei meg nå. Blir en lang dag :( Ikke har vi handlet inn til noe middag i dag heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så leit Kaffemor :(

Jeg ble smittet av mannen og har vært forkjøla siden mandag. Ikke noe særlig egentlig, hvertfall ikke de første dagene når man våkner av forkjølelsen i tillegg til blæra :fnise: Enig i at føden og sykdom er dritt så du må bare la være å bli syk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at dere ikke får vært sammen med familien i dag :( 

Krysser fingrene for at du ikke blir smitta av manflu, synes det var ille nok når jeg var skikkelig forkjøla i januar, nå som høygravid hadde jeg sikkert følt meg døden nær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide det samme som deg før jeg ble gravid. Bikket 60 kg før fødselen. Nå 3 uker etter er alt vekk og jeg er mer bekymret for å gå ytterligere ned. Ammingen krever mye! Så ikke bekymre deg over vekta. Du kommer til å bli sjokkert over hvor raskt alt forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffemor, jeg har blitt helt avhengig av dagboken din :rodmer: Ramlet inn her kun for en liten måned siden, er selv gravid (bare i uke 15), men er såå spent på å følge slutten her! Håper ikke du slutter å oppdatere med det første den lille kommer til verden, er så spent på fortsettelsen :duskedame: Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. mars 2016 at 12.00, LilleMy1989 skrev:

Så leit Kaffemor :(

Jeg ble smittet av mannen og har vært forkjøla siden mandag. Ikke noe særlig egentlig, hvertfall ikke de første dagene når man våkner av forkjølelsen i tillegg til blæra :fnise: Enig i at føden og sykdom er dritt så du må bare la være å bli syk!

 

Uff håper du har blitt friskere nå! Kjedelig å være syk altså! Her bælmer jeg vann, te og appelsiner og har foreløpig sluppet billig unna. Litt ruskete i halsen og tidvis tett i nesa, men ikke noe store greier heldigvis! Satser på at jeg klarer å holde det unna :jepp: 

Den 13. mars 2016 at 12.06, Favole skrev:

Så leit at dere ikke får vært sammen med familien i dag :( 

Krysser fingrene for at du ikke blir smitta av manflu, synes det var ille nok når jeg var skikkelig forkjøla i januar, nå som høygravid hadde jeg sikkert følt meg døden nær :P

Jaa, grøsser ved tanken på hostekuler med denne magen :haar: Har jo ingen magemuskler igjen :hoho: 

Den 13. mars 2016 at 12.25, murray skrev:

Jeg veide det samme som deg før jeg ble gravid. Bikket 60 kg før fødselen. Nå 3 uker etter er alt vekk og jeg er mer bekymret for å gå ytterligere ned. Ammingen krever mye! Så ikke bekymre deg over vekta. Du kommer til å bli sjokkert over hvor raskt alt forsvinner.

Litt godt å høre :) Har planer om å kose meg med godteri i påsken, så får bare legge vekk tanken om at jeg eser ut :jepp: Nå er det uansett ikke lenge igjen til han er her, og som du sier; amming krever mye. Plutselig klager jeg vel over at jeg har for tynn her inne om noen måneder :hoho: Skal ikke være lett :fnise: Hvordan går det med dere? Trives du i den nye tilværelsen? :hoppe: 

29 minutter siden, frogner skrev:

Kaffemor, jeg har blitt helt avhengig av dagboken din :rodmer: Ramlet inn her kun for en liten måned siden, er selv gravid (bare i uke 15), men er såå spent på å følge slutten her! Håper ikke du slutter å oppdatere med det første den lille kommer til verden, er så spent på fortsettelsen :duskedame: Masse lykke til!!!

Hei, og :velkommen: 

Så utrolig koselig da! Og grattis med graviditeten! Nå er det ikke lenge igjen til OUL! Vil dere vite kjønn? 

Tusen takk! Satser på å fortsette å skrive her også etter at lillefis har kommet :) Veldig koselig å ha noe å se tilbake på også tenker jeg! 

-------

38 uker i dag :hoppendeglad: Det er helt sjukt å tenke på egentlig. 2,5 uker igjen til termin :sjokk: Han kan virkelig komme når som helst, i hvertfall når man ser på tippingene deres :fnise: Må nok skuffe litt og si at jeg synes modningstegnene har roet seg noe ned. Fortsatt mye murringer, men mindre takvise. Slik det er nå blir jeg ikke overrasket om det blir overtid.. Men satser fortsatt på at han kommer 22.03 jeg :jepp: 

I dag har jeg hatt masse energi! Vil så gjerne at alt skal være strøkent her til han kommer. Skrekken er å komme hjem fra sykehuset med fulle skittentøyskurver og et bad som må vaskes :P I dag har jeg begynt ryddeprosessen på kontoret (eller skal vi si roterommet? :ler: ), vasket to vaskemaskiner, ryddet i klesskapet både på soverommet og i mellomgangen, gått til Fretexinnsamlingen med 4 poser med klær, tørket støv, støvsugd og bakt knekkebrød. Litt sliten nå, men klør fortsatt i fingrene etter å få ryddet mer på kontoret :hoho: Vil bli ferdig :bond: 

Jeg tror kanskje det har klikka litt for meg nå i sluttinnspurten :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det du opplever nå er noe som kalles nesting ;) Veldig vanlig når termin nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja har hatt nesting i varierende grad i flere uker nå forsåvidt. Skylder blant annet min nye, store strikkeentusiasme på dette syndromet :ler: Rart hvordan interessene endres i løpet av et svangerskap :hoho: Men nå har det tatt litt av ja, det må jeg innrømme :ler: Forskjellen er vel at jeg i dag endelig har hatt energi til å faktisk gjøre også de kjedelige tingene. Tidligere har nestingen mest handlet om shoppingen og innredning av barnerommet. Altså ting direkte relatert til bebis. Greit å få gjort ting man lenge skulle ha gjort da. Blant annet å rydde dette kontoret.. Som i utgangspunktet er utrolig kjedelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redebygging :opplyser: 

(...beklager, måtte bare... :P ) 

 

Men veldig spennende med innspurt! :hoppe: 

Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flittig du har vært, godt å høre at energien er på topp :duskedame:Det nærmer seg!! Her har også strikkedillaen kicket inn, helt sært hvordan fokuset endres, hehe.

Har ultralyd i starten av april, og vil veldig gjerne vite kjønnet - hadde ikke klart å holde meg! Klarer jo knapt å vente til april liksom :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på at nestingen snart kicker inn her også. Det er virkelig så mye jeg skulle ha fått gjort, men jeg kommer aldri i gang fordi det er såååå kjedelig :fnise: Rydde rom, sortere, vaske, støvsuge osv :sove: 

Godt at energien er på topp. Håper den er på topp til vannet går ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 14. mars 2016 at 20.15, FruN skrev:

Redebygging :opplyser: 

(...beklager, måtte bare... :P ) 

 

Men veldig spennende med innspurt! :hoppe: 

Hehe, du er som min far - liker ikke når man lurer inn for mange engelske utrykk i språket :nigo: 

Veldig spennende med innspurt :hoppe: Like spent hver kveld når jeg legger meg. "Skjer det noe i natt tro?" :bond: 

Den 14. mars 2016 at 20.16, frogner skrev:

Så utrolig flittig du har vært, godt å høre at energien er på topp :duskedame:Det nærmer seg!! Her har også strikkedillaen kicket inn, helt sært hvordan fokuset endres, hehe.

Har ultralyd i starten av april, og vil veldig gjerne vite kjønnet - hadde ikke klart å holde meg! Klarer jo knapt å vente til april liksom :popcorn:

Veldig sært egentlig :fnise: Før jeg ble gravid eide jeg ikke interesse for slikt i det hele tatt. Nå koser jeg med skikkelig med det. Hva strikker du på? :hoppe: Mitt neste store prosjekt må være en nydelig genser jeg fant med raglansfelling. Men tror det er litt for avansert for meg enda. Får se. Kanskje jeg får det til slik at den kan brukes når han er ett år eller noe :fnise: Neste års påskegenser ;) 

uuh ikke lenge til ultralyd nå!! Ser den - jeg også var sjukt nysgjerrig. Man er jo så spent på hvem som er der inne, og ved å få vite kjønn er man ett skritt nærmere. Synes graviditeten gikk mye fortere etter OUL også. Ukene frem til da gikk saaakte, men etter den har de bare flydd! 

10 timer siden, Sjela skrev:

Jeg håper på at nestingen snart kicker inn her også. Det er virkelig så mye jeg skulle ha fått gjort, men jeg kommer aldri i gang fordi det er såååå kjedelig :fnise: Rydde rom, sortere, vaske, støvsuge osv :sove: 

Godt at energien er på topp. Håper den er på topp til vannet går ;) 

Haha ja det er jo rimelig hendig når man får ånden over seg. Må innrømme at jeg merket det i går da, at mandagen hadde vært litt i overkant :hoho: Ble en relativt rolig dag. Fikk ryddet litt til og vagget meg en liiiiten tur. Ellers ble det mye tv-titting i går :fnise: 

-----

Etterpå skal jeg endelig få farget vipper og bryn :sminkedokke: Håper det blir bra :hoppe: Det beste med det er egentlig at jeg får kommet meg ut i solen litt tidlig i dag, det er så utrolig deilig vær fortiden! I går hadde jeg planer om å sette meg ut fra lunsj, men kom meg ikke ut før klokken var 16 :hoho::sjenert: I dag har jeg time klokken 12, så må få rumpa i gir snart. Gleder meg allerede til kaffen jeg skal kjøpe med meg på veien hjem, den lille rusleturen hjem til leiligheten og til å sette meg ned i bakgården med kaffe, strikketøy og lydbok :sol: Tror det blir en bra dag :nigo: 

Håper dere også har noen koselige planer i dag, og at det er like fint vær der dere er som det er her. Utrolig hva sol gjør med humøret. Vårstemning :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.3.2016 at 20.16, frogner skrev:

Så utrolig flittig du har vært, godt å høre at energien er på topp :duskedame:Det nærmer seg!! Her har også strikkedillaen kicket inn, helt sært hvordan fokuset endres, hehe.

Har ultralyd i starten av april, og vil veldig gjerne vite kjønnet - hadde ikke klart å holde meg! Klarer jo knapt å vente til april liksom :popcorn:

Vi hadde ultralyd sist uke og kunne ikke vente med å finne ut om det er en jente eller gutt inni der. Dessverre var baby såpass sjenert at vi fremdeles ikke vet det. Stort sett finner de det ut til slutt, altså, men det kan være greit å ha i bakhodet at man ikke alltid får vite det på OUL :) Lykke til! :) 

---

Helt enig med deg! Vårlukt og strålende sol gir både energi og godt humør. Ingenting som å sitte i solveggen å kose seg :sol: Høres ut som du får en finfin dag. Kos deg masse Kaffemor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken! Godt å se at du har det bra - og planene for dagen hørtes jo helt nydelige ut! Nyt og kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjela skrev:

Vi hadde ultralyd sist uke og kunne ikke vente med å finne ut om det er en jente eller gutt inni der. Dessverre var baby såpass sjenert at vi fremdeles ikke vet det. Stort sett finner de det ut til slutt, altså, men det kan være greit å ha i bakhodet at man ikke alltid får vite det på OUL :) Lykke til! :) 

Tusen takk!! Gleder meg veldig! Det viktigste er jo selvfølgelig at alt er bra med den lille da, selv om man jo er nysgjerrig:hjerte: Men det er jo som du sier, man finner jo ut av det til slutt!

 

3 timer siden, kaffemor skrev:

Veldig sært egentlig :fnise: Før jeg ble gravid eide jeg ikke interesse for slikt i det hele tatt. Nå koser jeg med skikkelig med det. Hva strikker du på? :hoppe: Mitt neste store prosjekt må være en nydelig genser jeg fant med raglansfelling. Men tror det er litt for avansert for meg enda. Får se. Kanskje jeg får det til slik at den kan brukes når han er ett år eller noe :fnise: Neste års påskegenser ;) 

uuh ikke lenge til ultralyd nå!! Ser den - jeg også var sjukt nysgjerrig. Man er jo så spent på hvem som er der inne, og ved å få vite kjønn er man ett skritt nærmere. Synes graviditeten gikk mye fortere etter OUL også. Ukene frem til da gikk saaakte, men etter den har de bare flydd! 

Nå har jeg for øyeblikket en omslagsjakke - en veldig enkel en! - og noen babysokker på pinnene. Jeg må forbarme meg over enkle prosjekter; har forsøkt meg på raglan, man gav opp :fnise: Får spørre svigermor om hjelp, så får det heller bli i litt stor størrelse, hehe.

Det er som du sier - jeg gleder meg jo også til å se hvem som er der inne, og se med egne øyne hvordan bebis trives i magen. Under 3 uker igjen, så tiden går heldigvis fort, bare en liten påske imellom :duskedame:

- - -

Får håpe du nyter det som forhåpentligvis er de siste dagene (det høres det ut som om du gjør!). Der iallefall strålende vær, og DET hjelper såå på humøret og dagsformen syns jeg:hjerte: Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...