Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elkjøp henger i en tynn tråd hos meg. Skulle ha en eske med oppheng til tven jeg allerede hadde kjøpt der. Da jeg kom hjem, oppdaget jeg at eska var åpna og det manglet skruer der. Tilbake og fortalte problemet, men da sa betjenten at han kunne skru ned et tv som var likt mitt og som de hadde på veggen i butikken slik at kunne jeg få de skruene. Altså ikke ny eske.

Jeg ventet lenge og vel, men det viste seg at det var et helt annet opplegg han skrudde ned. Trøtt og lei av hele greia, så brukte jeg "feil" skruer på tven min og nå henger den i en tynn tråd også. Irriterende.

Endret av hjertesukka
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AvocadoMelon

Jysk ved meg har jeg hatt bare dårlige erfaringer, butikken ser altid rotete ut og de som jobber der er altid stressa. De er nok får få folk på jobb så alt er ikke deres feil men...

- Skulle kjøpe voksduk, måtte stå i kø får voksduk er metervare å det står at man må kontakte betjening får måling. Jeg står bak ei kjerring som er veldig opptatt av når sofaen hennes skal bli levert.. står der lenge. Han bak kassa ser jeg er eneste i kø, men innen han er ferdig med sofa kunden har ei eldre kjerring sneket i køen.Han ekspederer henne. (Hva skjer med eldre mennesker og sniking forresten?) Jeg lar det gå får jeg er en tålmodig sjel.. men når det ble min tur så virket det veldig belastende å skulle gå bort å klippe av denne voksduken til meg så jeg fikk beskjed at han måtte ta andre kunder først. Ja greit tenkte jeg med et litt stygt blikk hans vei. Står der å blomstrer i 10 min, får kunde på kunde skulle jo både ha seng og sofa.. (Jeg jobber med salg selv så er nok over gjennomsnitt tålmodig og egentlig nyskjerrig på hvor langt detta skulle dras) Det ble min tur å han sa "håper du vet hvilken duk du skal ha for jeg har mange kunder".. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AvocadoMelon skrev:

Jysk ved meg har jeg hatt bare dårlige erfaringer, butikken ser altid rotete ut og de som jobber der er altid stressa. De er nok får få folk på jobb så alt er ikke deres feil men...

- Skulle kjøpe voksduk, måtte stå i kø får voksduk er metervare å det står at man må kontakte betjening får måling. Jeg står bak ei kjerring som er veldig opptatt av når sofaen hennes skal bli levert.. står der lenge. Han bak kassa ser jeg er eneste i kø, men innen han er ferdig med sofa kunden har ei eldre kjerring sneket i køen.Han ekspederer henne. (Hva skjer med eldre mennesker og sniking forresten?) Jeg lar det gå får jeg er en tålmodig sjel.. men når det ble min tur så virket det veldig belastende å skulle gå bort å klippe av denne voksduken til meg så jeg fikk beskjed at han måtte ta andre kunder først. Ja greit tenkte jeg med et litt stygt blikk hans vei. Står der å blomstrer i 10 min, får kunde på kunde skulle jo både ha seng og sofa.. (Jeg jobber med salg selv så er nok over gjennomsnitt tålmodig og egentlig nyskjerrig på hvor langt detta skulle dras) Det ble min tur å han sa "håper du vet hvilken duk du skal ha for jeg har mange kunder".. :fnise: 

FOR! FOR! FOR! :bond:

Unnskyld, måtte bare.

Anonymkode: e9364...c6b

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AvocadoMelon
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FOR! FOR! FOR! :bond:

Unnskyld, måtte bare.

Anonymkode: e9364...c6b

Beklager så mye.. :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2016 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Huff, var sikkert veldig traumatisk opplevelse dette. 

Anonymkode: b066a...2ef


Når et senter går ut for å være barnevennlige for de med vogner, så bør man kunne forvente at butikkene i senteret har et ordentlig nivå på musikken og muligheten til å bevege seg rundt i butikken med vognen.

Ellers er det jo bare falsk reklame.

Anonymkode: 56d5b...99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Name IT. Alltid trøbbel med kundeservice. Fikk ikke byttet størrelser på bodyer jeg hadde fått i barselgave fordi jeg ikke hadde kvittering.

 

 

Anonymkode: 8c508...ed5

Selvfølgelig får du ikke byttet UTEN kvittering. Det er like dumt som å komme med et gavekort og be om å få verdien i kontanter. Alle oppegående mennesker vet dette.

Anonymkode: bedf6...42f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnas Hus på Strømmen storsenter....

Hver eneste gang jeg har vært i butikken har ikke de bak kassen orket å hilse engang, de spør aldri om hjelp og beveger seg ikke vekk fra kassa enda butikken er så godt som tom. Når jeg skulle ha hjelp, prøvde jeg å finne noen i butikken til å hjelpe meg, og hun bak kassa virket nesten som om jeg forstyrret henne da jeg spurte om hjelp.

Virker ikke som om de har noe særlig med kunnskap heller, jeg fikk iallefall ikke noe god hjelp der enda jeg var der flere ganger og prøvde... kjøper heller fra nettsiden deres, eller drar innom en annen baby butikk og spør om hjelp.

Anonymkode: be02c...a12

Ja, ja, ja! 

Husker jeg var der.. fikk hjelp, eller, "hjelp". Skulle teste noen greier, fikk svar "nei, det har vi ikke" så gikk hun til kassa. Så vi fant det de ikke hadde selv, godt jobba liksom:)

Anonymkode: e47f7...1ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får du ikke byttet UTEN kvittering. Det er like dumt som å komme med et gavekort og be om å få verdien i kontanter. Alle oppegående mennesker vet dette.

Anonymkode: bedf6...42f

Utenom i store kjedebutikker, hos oss og andre kjeder i samme konsern har vi over 100 dager åpent kjøp og bytter alt. Fordi vi prioriterer service og setter pris på kunder som kommer tilbake igjen og igjen :)

Men å bytte inn gavekort i penger gjør ingen jeg vet om.

Anonymkode: c4334...554

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Name IT. Alltid trøbbel med kundeservice. Fikk ikke byttet størrelser på bodyer jeg hadde fått i barselgave fordi jeg ikke hadde kvittering. Neste gang ville de ikke gi meg penger tilbake da de hadde solgt meg et defekt produkt, måtte ta tilgodelapp, hadde ikke flere av samme produkt.

Bestemoren min hadde kjøpt en genser på fullpris i en Name IT butikk, fikk med byttelapp hvor det sto dato for når fristen var til å bytte. Gikk inn i lokal Name IT, fikk er surt svar om at de hadde ikke den genseren i sitt sortiment, og bytting kunne bare glemmes. Ikke interessert i å ta inn varen.

Alle gode ting er 3, takk for meg, setter ikke mine føtter i en Name IT butikk igjen.

Anonymkode: 8c508...ed5

Er Name IT et franchiseforetak? For jeg jobber for en butikk som er det, så sortimentet kan variere fra våre butikker til de andre. Butikkene er delt mellom norske og svenske eiere. Vi som er under de svenske eierne har ingenting med de norske butikkene å gjøre. 

 

Når det er sagt, så er det selvfølgelig ikke noe problem å få byttet varer hos oss uansett hvilke butikk det er kjøpt i. Det er kun ved reklamasjoner (om vi ikke har samme vare selv) kunden er nødt til å gå til andre butikker, og det er det ikke vi som har bestemt men eierene av selskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får du ikke byttet UTEN kvittering. Det er like dumt som å komme med et gavekort og be om å få verdien i kontanter. Alle oppegående mennesker vet dette.

Anonymkode: bedf6...42f

Er flere butikker som godtar det så lenge lappen henger på. Name IT her jeg bor godtar bl.a det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her på i Bergen er det en rekke spisesteder jeg ikke besøker igjen. Her i Bergen klarer til og med selveste mc-donalds på Oasen glemmer sausen hver gang jeg bestiller, de har også glemt brus en gang. 

De værste spisestedene her i Bergen er de som blir drevet av utlendinger. Skitne lokaler, ødelagt bankterminaler som ikke virker med beskjed om å komme å betale senere eller neste dag, ingen bestikk og glass og tallerker når man har med barn for å sitte å spise... helt utrolig dårlig noenganger. Blir nesten litt imponert over at slike mennesker har jobb, da jeg har gått 15 år uten mulighet til å få arbeid enda jeg kan jobbe 100%. Da blir man litt paff. For å si det slik så er det siste gang jeg går på disse plassene, da det ikke er en liten feil, men graverende feil som sier litt om standarden.

*Glemte å skrive at Rema 1000 ved Lyngbø og Coop Extra på Søreide er veldig rotete butikker. Prislapper er feilplassert og generellt så er det mye rot.

Anonymkode: 28c8c...a6d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2017 den 11.55):

Glemte å skrive at Rema 1000 ved Lyngbø og Coop Extra på Søreide er veldig rotete butikker. Prislapper er feilplassert og generellt så er det mye rot.

Anonymkode: 28c8c...a6d

Coop søreide har alltid vært sånn, var en jente som jobbet der som først nektet meg prisen som sto på en stor plakat fordet de hadde glemt å ta den ned. (Det var ikke angitt datoer på plakaten). Prøvde først å referere til at loven sier at da skal kunden få laveste pris men nei.

Til slutt ga jeg henne klar beskjed om å hente sjefen, når han kom så forklarte han henne at feilen var deres siden plakaten fremdeles hang oppe hvorpå hun bare mumlet noe til svar. Både på McD bryggen og McD lagunen har jeg b.la opplevd å få hamburgere som mangler bl.a topp brødet til hamburgerne.

Meadow skrev (På 9.2.2017 den 1.09):

Var på Apotek1 og kjøpte graviditetstest, fordi jeg var litt bekymret. Det sto ei ung jente i kassa, og hun bare "åååh, så koselig, er du graviiid"

:frkk:

Ehm... nei, det er jo det jeg håper jeg ikke er da.... sa jeg. Hvis jeg visste at jeg var gravid hadde jeg kanskje ikke kjøpt en test? 

Nå velger jeg et annet apotek. Setter ikke pris på at ansatte kommenterer hva jeg kjøper, samme hva det er! 

Har vært med på å komme inn for å kjøpe noe som helsesøster har anbefalt at jeg bruker til ett av barna og de har spurt og gravd, som om de har noe med det. 

Anonymkode: 304cf...880

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, hysj skrev:

 

Dette blir en liten avsporing, men det var virkelig fint sagt! :dagens-rose:

Å, takk! Og så hyggelig at du tok deg bryet med å si det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten digresjon, men Bergen forfaller, mange dårlige spisesteder.. hver bydel har digre shoppingsentre med vanlige kjedebutikker, nesten ingen museum..begynner å reagere litt på "forfatningen" av den byen, på tide med litt oppussing;)

Anonymkode: a7f64...ca3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nylig på en litt finere kafé/restaurant med samboeren min, i en av Norges største byer. Det var rundt klokka 15 på en lørdag, og vi ville kose oss med lunsj og et glass vin. Det var uklart for oss om vi skulle bestille i kassa eller om servitøren kom til bordet, så for sikkerhets skyld gikk vi til kassa, der det sto utstilt bakverk og diverse. Hadde ikke før nærmet oss kassa før den ansatte, en mann, glefset surt til oss at "jeg kommer til bordet deres, sett dere ned!!" og viftet oss vekk. OK, vi satte oss ved bordet.

Etterhvert kom den ansatte bort, uten et smil, og det eneste han sier er: "Det eneste vi serverer nå er en tapas-tallerken, eller så kan dere kjøpe bakverk". Ingen meny, ingenting. Så stakk han igjen, og ble borte. Vi ønsket å se hva denne tapas-tallerkenen besto av, så vi våget oss bort mot kassa igjen på jakt etter en meny, et oppslag på veggen eller noe. Vi hadde ikke før kommet bort til kassa før den ansatte dukket opp igjen, tydelig ekstremt frustrert over oss, slo ut med armene og bare "FOLKENS, JEG GA DERE NETTOPP BESKJED OM HVA VI HAR Å TILBY I DAG, HVA ER DET DERE VIL??".

Vi ble helt paff og mumlet noe om at vi gjerne ville vite mer om hva tapas-tallerken innebar, og eventuelt se hvilke bakverk de hadde på disken. Ble så befippet at vi bare ba om hver vår kopp kaffe, ga opp hele tapasen og vinen. Betalte med en seddel, som den ansatte rev ut av hånden min (!). Hele stemningen og kosen var ødelagt, vi bøttet nedpå kaffen og kom oss ut derfra, angret på at vi hadde lagt igjen en krone der. Utrolig merkelig opplevelse. Samboer og jeg er vant til å spise ute, er generelt veldig høflige og gjør lite ut av oss, så kan ikke forstå hva som provoserte fyren sånn!

Anonymkode: 2911e...e78

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nylig på en litt finere kafé/restaurant med samboeren min, i en av Norges største byer. Det var rundt klokka 15 på en lørdag, og vi ville kose oss med lunsj og et glass vin. Det var uklart for oss om vi skulle bestille i kassa eller om servitøren kom til bordet, så for sikkerhets skyld gikk vi til kassa, der det sto utstilt bakverk og diverse. Hadde ikke før nærmet oss kassa før den ansatte, en mann, glefset surt til oss at "jeg kommer til bordet deres, sett dere ned!!" og viftet oss vekk. OK, vi satte oss ved bordet.

Etterhvert kom den ansatte bort, uten et smil, og det eneste han sier er: "Det eneste vi serverer nå er en tapas-tallerken, eller så kan dere kjøpe bakverk". Ingen meny, ingenting. Så stakk han igjen, og ble borte. Vi ønsket å se hva denne tapas-tallerkenen besto av, så vi våget oss bort mot kassa igjen på jakt etter en meny, et oppslag på veggen eller noe. Vi hadde ikke før kommet bort til kassa før den ansatte dukket opp igjen, tydelig ekstremt frustrert over oss, slo ut med armene og bare "FOLKENS, JEG GA DERE NETTOPP BESKJED OM HVA VI HAR Å TILBY I DAG, HVA ER DET DERE VIL??".

Vi ble helt paff og mumlet noe om at vi gjerne ville vite mer om hva tapas-tallerken innebar, og eventuelt se hvilke bakverk de hadde på disken. Ble så befippet at vi bare ba om hver vår kopp kaffe, ga opp hele tapasen og vinen. Betalte med en seddel, som den ansatte rev ut av hånden min (!). Hele stemningen og kosen var ødelagt, vi bøttet nedpå kaffen og kom oss ut derfra, angret på at vi hadde lagt igjen en krone der. Utrolig merkelig opplevelse. Samboer og jeg er vant til å spise ute, er generelt veldig høflige og gjør lite ut av oss, så kan ikke forstå hva som provoserte fyren sånn!

Anonymkode: 2911e...e78

Er det mulig? Mange i servicebransjen jobber der uten å ha snøring på kundeservice. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...