Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, var på mitt første jobbintervju EVER i dag. Det vil si, har vært på et gruppeintervju tidligere som tydeligvis ikke gikk særlig bra.. Er kjempespent. Føler de likte meg og snakka med meg som om de ville ansatt meg, men man aner jo virkelig ikke..

Anonymkode: f59d2...08f

Spennende! 😃

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 6. mai 2016 at 11.49, Sommernatt skrev:

Nok et avslag.. Denne gangen på en sommerjobb som er på min drømmearbeidsplass. Selv om jeg har akkurat den utdannelsen de krever, har erfaring med akkurat de arbeidsoppgavene som jobben krever og jeg følte at det gikk bra på intervjuet så fikk jeg avslag.. Jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg gjør feil!

 

Kanskje du ikke vil høre det, men ... det er da ikke sikkert du gjør noe feil? :/ 

Jeg har nylig hatt intervjuer, og ansatt en person. Og et par av de jeg måtte sende avslag til, fikk ikke avslag fordi de gjorde noe galt, fordi de ikke ville klart jobben eller gjort det bra, men fordi personen jeg ansatte fikk jeg en mye bedre kjemi med, personen viste virkelig de positive sidene sine, og hadde mange gode poenger og kommentarer under intervjuet. (og de stilte da likt mtp utdannelse, arbeidserfaring, mm.) 

Anonymkode: ed370...8c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips ved søknad på butikksjef jobb? Skal søke på 2 butikksjefsjobber nå, har 4 års erfaring fra butikk.. Har vel sånn ca søkt på 350 stillinger i løpet av 3 år.. Slitsomt å få avslag på avslag!

Anonymkode: 6a73e...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tips ved søknad på butikksjef jobb? Skal søke på 2 butikksjefsjobber nå, har 4 års erfaring fra butikk.. Har vel sånn ca søkt på 350 stillinger i løpet av 3 år.. Slitsomt å få avslag på avslag!

Anonymkode: 6a73e...9da

Vært arbeidsledig så lenge?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende! 😃

Anonymkode: 5b84f...0b6

Ja!:D Googler meg grønn nå på hvordan det er å jobbe i kjeden, hvordan man kan tolke ting de sa på intervjuet osv. De sa de skulle ha to stykker til inn på intervju, så skulle jeg få høre fra dem i løpet av uka. Vet ikke hva jeg skal tenke! Prøver bare å fokusere på at det var en god erfaring for meg å være på intervju, og søker noen nye jobber i dag sånn at jeg ikke blir så lei meg om jeg får avslag..

Anonymkode: f59d2...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt invitert til mitt første jobbintervju neste uke! :D 
Siden det er mitt første intervju vet jeg ikke helt hvordan jeg burde forberede meg. Noen som har noen tips? Det er en traineestilling som går over 18 måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5/17/2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Har endelig fått sommerjobb! Begynner denne uken.. gruer meg veldig! :(

Noen tips? Nerver..

Anonymkode: 08b76...782

tenke at alle er folk, vær blid gjør det du skal så går det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tamyka skrev:

Jeg har blitt invitert til mitt første jobbintervju neste uke! :D 
Siden det er mitt første intervju vet jeg ikke helt hvordan jeg burde forberede meg. Noen som har noen tips? Det er en traineestilling som går over 18 måneder. 

kle deg pent og annstendig, smil, forberedt spørsmål sånn som gode dårlige egenskaper. hvorfor du vil ha jobben. hlitt ann på type jobb det er. les opp på bedriften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hatt intervju for en stilling jeg virkelig vil ha, nå må jeg vente 10-14 dager på svar. 

Anonymkode: 3fe39...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat hatt intervju for en stilling jeg virkelig vil ha, nå må jeg vente 10-14 dager på svar. 

Anonymkode: 3fe39...c4a

Kjipt med ventetiden. Var det via bemanningsbyrå?

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt med ventetiden. Var det via bemanningsbyrå?

Anonymkode: 561c7...e0c

Nei ikke bemanningsbyrå, de har bare flere inne til intervju. Må bare være tålmodig da, men det er litt vanskelig:)

Anonymkode: 3fe39...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.5.2016 at 21.27, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ikke vil høre det, men ... det er da ikke sikkert du gjør noe feil? :/ 

Jeg har nylig hatt intervjuer, og ansatt en person. Og et par av de jeg måtte sende avslag til, fikk ikke avslag fordi de gjorde noe galt, fordi de ikke ville klart jobben eller gjort det bra, men fordi personen jeg ansatte fikk jeg en mye bedre kjemi med, personen viste virkelig de positive sidene sine, og hadde mange gode poenger og kommentarer under intervjuet. (og de stilte da likt mtp utdannelse, arbeidserfaring, mm.) 

Anonymkode: ed370...8c0

Så det kommer altså an på kjemi osv. når man til slutt ansetter noen? Du ansetter de du liker best?

Anonymkode: ecb17...bf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnifiq

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det kommer altså an på kjemi osv. når man til slutt ansetter noen? Du ansetter de du liker best?

Anonymkode: ecb17...bf5

Selvsagt gjør det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt på en jobb i kommunen hvor jeg checker av på alle kravene. Noen som har efaring med å søke innenfor kommunal sektor? Går disse stillingene ofte til interne søkere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli ganske frustrert her. Begynte å ny jobb, trodde endelig de skulle løsne etter lang tids ledighet og deltid, men sjefen her er fullstendig upålitelig. Arbeidsoppgavene er ganske annerledes fra det jeg fikk forespeilet, jeg har fortsatt (etter nesten to måneder) ikke fått en intern e-post-adresse, jeg bruker en lånt PC fordi sjefen ikke har skaffet en til meg, og jeg føler at det jeg produserer (er skribent) er helt retningsløst og ærlig talt ganske dårlig. Jeg har heller ikke fått avklart når jeg skal ta ut ferie, og sjefen skal hele tiden "se på det senere". Det er egentlig svaret hans på alt. Jeg vurderer nesten å begynne å se på stillingsannonser igjen, for dette er skikkelig slitsomt.

Anonymkode: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har tips til hva som kan hjelpe når hjernen bare ikke vil? Jeg har funnet en liten ekstra jobb som jeg kan søke på, men jeg klarer ikke. Hjernen vil liksom ikke samarbeide. Jeg tror bare jeg er så stressa, lei av å søke og oppgitt (jeg vil egentlig bare grine) og alt jeg klarer å skrive er: Jeg viser til stillingsutlysning....og jeg vil gjerne søke. 

Og så blir det bare tomt.. 

Hjelp, tips til hvordan jeg kommer ut av denne negative spiralen og får skrevet søknaden? 

Anonymkode: 7c502...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal starte å søke snart, gjerne i eldrehjem. Gode tips her.

Anonymkode: ac4ee...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har alle i tråden fått seg jobb? Kanskje jeg er den eneste igjen. Tråden har vært ganske stille.

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...