Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest AnonGangerTo

Ser at flere og flere blir innkalt til intervju eller får seg jobb. Gratulerer! 

Jeg får klar beskjed om å dra til helvete og slutte å søke jobb. Hva ellers kan det bety når jeg aldri har blitt innkalt til et eneste intervju på 1,5 år? Er så lei av å høre at det blir min tur en dag. Når? Når jeg nærmer meg graven?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Ser at flere og flere blir innkalt til intervju eller får seg jobb. Gratulerer! 

Jeg får klar beskjed om å dra til helvete og slutte å søke jobb. Hva ellers kan det bety når jeg aldri har blitt innkalt til et eneste intervju på 1,5 år? Er så lei av å høre at det blir min tur en dag. Når? Når jeg nærmer meg graven?  

Søker du all slags jobber eller bare innenfor utdanningen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
7 minutter siden, sweety pie skrev:

Søker du all slags jobber eller bare innenfor utdanningen din?

Begge deler. Praksisplass også. Samme svar: mangler kompetanse (mer en 20 års erfaring fra diverse bransjer men jeg fremdeles mangler kompetanse til å skrive eposter og håndtere leverandører. WTF!) eller vi har ingen ledige praksisplasser (prøv igjen om 6-12 måneder). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nikee skrev:

Oi hjelpes, jeg kom sent hjem i dag. Har vært uten nett i hele dag men i innboksen min lå det en innkalling til et intervju! :bolledeig:6 måneder uten ett eneste intervju (ok ikke helt seks måneder, men nesten) og nå har jeg plutselig fått to i løpet av  en måned! :daane: 

Så kjekt, gratulerer :)

Anonymkode: ebe71...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Ser at flere og flere blir innkalt til intervju eller får seg jobb. Gratulerer! 

Jeg får klar beskjed om å dra til helvete og slutte å søke jobb. Hva ellers kan det bety når jeg aldri har blitt innkalt til et eneste intervju på 1,5 år? Er så lei av å høre at det blir min tur en dag. Når? Når jeg nærmer meg graven?  

Hvis der er noen trøst så har jeg holdt på 1,5 år selv, og jeg har vært på 4 intervjuer. :sukk: Jeg vet virkelig ikke hva det er men markedet er tøft og det at folk ofte har interne eller bekjentskaper gjør at vi som kommer utenfra ikke får en sjans. Jeg håper virkelig det løsner for deg og meg , synes vi har holdt ut ganske lenge nå! :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
29 minutter siden, Nikee skrev:

Hvis der er noen trøst så har jeg holdt på 1,5 år selv, og jeg har vært på 4 intervjuer. :sukk: Jeg vet virkelig ikke hva det er men markedet er tøft og det at folk ofte har interne eller bekjentskaper gjør at vi som kommer utenfra ikke får en sjans. Jeg håper virkelig det løsner for deg og meg , synes vi har holdt ut ganske lenge nå! :sjenert: 

Du har jo vært på fire intervjuer. Mine søknader/CVer blir aldri lest og jobben går til bekjentskaper med mindre kompetanse og utdanning. Som du sier, vi som kommer utenfra ikke får en sjans pga disse korrupte jævler som ansetter sine venner. Håper karma biter de i ræva og de tortureres i helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Du har jo vært på fire intervjuer. Mine søknader/CVer blir aldri lest og jobben går til bekjentskaper med mindre kompetanse og utdanning. Som du sier, vi som kommer utenfra ikke får en sjans pga disse korrupte jævler som ansetter sine venner. Håper karma biter de i ræva og de tortureres i helvete. 

Ja det er jo noe, men det er eksepsjonelt lite i forhold til hva som er vanlig har jeg inntrykk av. Det med nettverk synes jeg er så surt, jeg har ikke det store nettverket og selv om jeg har fått et bedre nettverk etter hvert er det ofte ikke nok. Det er de bekjentskapene, venner og interne som får fordelene. Jeg håper jeg havner der selv en dag :fnise: for nå er det megasurt å sitte utenfor å aldri få en sjanse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt, gratulerer :)

Anonymkode: ebe71...fe5

Tusen takk! :blomst: Får håpe en av de to går helt inn og jeg får tilbud om en stilling! *bank i bordet*

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
4 minutter siden, Nikee skrev:

Ja det er jo noe, men det er eksepsjonelt lite i forhold til hva som er vanlig har jeg inntrykk av. Det med nettverk synes jeg er så surt, jeg har ikke det store nettverket og selv om jeg har fått et bedre nettverk etter hvert er det ofte ikke nok. Det er de bekjentskapene, venner og interne som får fordelene. Jeg håper jeg havner der selv en dag :fnise: for nå er det megasurt å sitte utenfor å aldri få en sjanse 

Da sitter vi med den samme oppfatning og erfaring. Det er megasurt og urettferdig å bli forbigått av de privilegerte. Det er disse som ser ned på vanlige folk som oss og lurer på hvorfor vi ikke får oss jobb. Antall arrogante drittsekker har økt betraktelig det siste året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonGangerTo skrev:

Da sitter vi med den samme oppfatning og erfaring. Det er megasurt og urettferdig å bli forbigått av de privilegerte. Det er disse som ser ned på vanlige folk som oss og lurer på hvorfor vi ikke får oss jobb. Antall arrogante drittsekker har økt betraktelig det siste året. 

I mitt tilfelle tror jeg egentlig det har vært preget av flere ting: jeg er nyutdannet, humanistisk bakgrunn (arbeidsgivere vet ikke hva de kan bruke meg til), interne/bekjentskaper er allerede i systemet, og alle fra oljenæringen som har plutselig tatt helt over når det kommer til jobbsøking. Jeg havner oftest bakerst i køen pga. det, har jeg tenkt, nyutdannet og konkurrer med folk som allerede har X-antall år med jobb på baken, samt de interne? Det er jo nesten umulig, eller det har vært umulig til nå i alle fall å komme gjennom det bittelille nåløyet :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
4 minutter siden, Nikee skrev:

I mitt tilfelle tror jeg egentlig det har vært preget av flere ting: jeg er nyutdannet, humanistisk bakgrunn (arbeidsgivere vet ikke hva de kan bruke meg til), interne/bekjentskaper er allerede i systemet, og alle fra oljenæringen som har plutselig tatt helt over når det kommer til jobbsøking. Jeg havner oftest bakerst i køen pga. det, har jeg tenkt, nyutdannet og konkurrer med folk som allerede har X-antall år med jobb på baken, samt de interne? Det er jo nesten umulig, eller det har vært umulig til nå i alle fall å komme gjennom det bittelille nåløyet :sjenert: 

Forstår deg godt og din frustrasjon. Jeg er på den andre enden av skalaen, med veldig høy utdannelse og mye erfaring. Alderen er også en faktor pluss at jeg ikke er norsk. Sitter med inntrykket at jeg bør ta selvmord fordi ingen har behov for meg lenger. Ikke rart de behandler meg som søppel og ikke gidder å lese min CV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Forstår deg godt og din frustrasjon. Jeg er på den andre enden av skalaen, med veldig høy utdannelse og mye erfaring. Alderen er også en faktor pluss at jeg ikke er norsk. Sitter med inntrykket at jeg bør ta selvmord fordi ingen har behov for meg lenger. Ikke rart de behandler meg som søppel og ikke gidder å lese min CV. 

:klem: Det er ikke så mye annet vi kan gjøre enn å fortsette! Det MÅ løsne en dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man mister kompetansen over lengre tid som arbeidsledig eller i urelevant jobb...jeg husker ingenting om derivater og verdipapirmarkedet snart :( jeg er så lei..jeg sender søknader fra jeg står opp til jeg legger meg de dagene jeg ikke jobber og selv i søvne drømmer jeg om jobbsøknader....men jeg mister jo jobben om 2uker så...og jeg kan ikke få stønad fra nav på 12uket ettersom jeg sa opp selv...eller min arbeidsgiver TVANG meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har plutselig vært i samtaler med en bedrift som er svært relevant i forhold til utdanningen min, og som så lenge det blir godkjent av regionsdirektøren, vil gi meg et jobbtilbud! Venter litt med å ta helt av, men ingenting hadde vært mer fantastisk en om det dukker opp et jobbtilbud i neste uke! Etter 7 års utdanning, er jeg så utrolig klar for arbeidslivet, så krysser alt av fingre og tær for at de har nok penger til å ansette meg! :) Hvis jeg får jobben kan jeg skrive litt mer om hvordan jeg kom i kontakt med firmaet, men det var ikke gjennom en utlyst stilling. Anbefaler alle å bruke nettverket sitt, eventuelt bruke tid på nettverksbygging. Tross alt, som jeg nå kanskje får erfare selv, er det svært mange stillinger som aldri lyses ut.

Anonymkode: 2f917...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga dårlige tider i bedriften jeg jobber i og kutt i lønn, så melder jeg meg inn her igjen. Utrolig trist fordi jeg er glad i jobben min. Men pga hus, bil og barn, så er jeg avhengig av å ha en sikker jobb og god lønn. Da er det bedre å se seg om etter en ny jobb i tilfelle det ender skikkelig dårlig for dem bedriften. Skal sette meg ned og se om det ligger noen spennende jobber ute på finn.no etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
6 timer siden, MissStiles skrev:

Pga dårlige tider i bedriften jeg jobber i og kutt i lønn, så melder jeg meg inn her igjen. Utrolig trist fordi jeg er glad i jobben min. Men pga hus, bil og barn, så er jeg avhengig av å ha en sikker jobb og god lønn. Da er det bedre å se seg om etter en ny jobb i tilfelle det ender skikkelig dårlig for dem bedriften. Skal sette meg ned og se om det ligger noen spennende jobber ute på finn.no etterpå.

Kan jeg spørre hvilken del av landet du bor i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Ok. En mindre som kan snyte meg for sjansen til å få jobb. 

Håper du er ironisk :)

Anonymkode: 7c502...80c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du er ironisk :)

Anonymkode: 7c502...80c

Nope. Mener det. Er drittlei av å aldri bli innkalt til et intervju etter å ha søkt jobber i mer enn 1,5 år og alle stillingene har gått til bekjente eller venner av rekrutteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...