Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Etter at kunden hadde fortalt at ingen av skoene han noensinne hadde hatt holdt mer enn et halvt år, så forklarte jeg at han måtte imprignere dem. Så visste han ikke hva det var, så jeg måtte forklare det. 

Han kjøpte et par sko, og jeg minnet ham på dette med imprignering. 

Meg: Vil du ha med en imprignering? Vi har en som går til alle typer sko. 

Kunde: Nei, du det har jeg tonnevis av hjemme...

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste uken har vært veldig tøff personlig for meg, og med studiestart og jobbhelg så har det blitt litt for mye. Jeg kjente da jeg dro på jobb i dag at jeg ikke var helt 100% i form, men som regel så gir jobbvakter meg så mye energi at jeg kommer ganske så raskt ovenpå igjen! Og det stemte, fordi jeg koste meg sååå mye på jobb i dag. Helt frem til halv seks på kvelden...

Det kom inn en mann som virket tilsynelatende normal, han kjøpte en perm til å ha ark i.

Når jeg er ferdig med å biipe inn i kassen og han betaler;

Han: heter du Lise?
Jeg: Nei, det gjør jeg ikke.
Han: neivel. Hva heter du da?
Jeg: Jeg pleier ikke si navnet mitt til kunder. Hvorfor lurer du på dette? :)
Han: Din jævla kronidiot!! (oookei det eskalerte fort... tenkte jeg og ønsket han bare ut av butikken)
Jeg Hadet bra da (jeg overså kronidiotkommentaren hans glatt)
Han: du er en JÆVLA DUST!!!!!!

Hvorpå jeg svarte på ren automatikk! "takk i like måte".

Jeg skjønte ikke hva jeg sa før det var for sent! Han kom seg til helvete fort ut av butikken min, og jeg fikk støttende blikk og smil av damene som stod i køen bak han. For første gang i min butikkarriere har jeg snappet tilbake på en kunde umiddelbart, og faktisk sluppet etterpåklokskapen. Det kom som en refleks... Har følt meg litt råtten etterpå, men jeg skjønte at jeg rett og slett i dag ikke tålte å få den type "kritikk" eller faenskap slengt i fjeset mitt. For en himla kødd av en kunde, liksom. Helt uprovosert og uten grunn blåste han rett opp i trynet mitt.... Og i dag, i dag, så orket jeg rett og slett ikke bare stå der å ta i mot lenger...

  • Liker 47
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Hvorpå jeg svarte på ren automatikk! "takk i like måte"

Good for you! :5:

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke en kunde, men det skjedde på jobb så tar den med likevel. 

 

I heisen i bygget er et skilt med oversikt over hvem som er i de ulike etasjene. Det er kun vår butikk i den ene etasjen, og vi har ingenting med de andre i etasjene å gjøre. Vi har lager i underetasjen, og må derfor ta heisen som alle andre også kan bruke for å komme ned dit. 

 

Jeg gikk inn i heisen, og der sto det en mann som skulle til utgang. Heisen stopper der, men mannen går ikke ut. 

Mann: Det står ikke "utgang" på skiltet her. 

Meg: Nei, men det er nå her det er. 

Mann: Hvorfor står det ikke "utgang" på skiltet? 

Meg: Jeg vet ikke, det er ikke jeg som har laget det. 

Mann: Men det må jo stå "utgang" 

Meg: Ok

Mann: Ja, for du ser jo her!? Det står ikke "utgang" på skiltet og det må det stå. 

Meg: Ja, jeg hører du sier det. Men jeg må nesten få komme videre med heisen. 

Mann: Gi beskjed om det da. At det ikke står "utgang" på skiltet. 

 

Til opplysning så står det ved heisknappen. Men han sa ikke hvem jeg skulle si det til, så jeg valge å si det til dere. :) 

 

 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@The Kitten Skulle ønske jeg visste hvor du jobbet, så jeg kunne sendt deg noen blomster. Jeg elsker historiene dine, så inntil videre får du bare ta en + fra meg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerjobb i matbutikken i år også, kjenner det er ganske godt å være ferdig😅 Har hatt såå mange hyggelige kunder i år, og faktisk veldig få som har vært frekke, dog noen wtf-øyeblikk har det blitt.

Som f.eks. ei dame jeg har ekspedert et par ganger, som HVER gang har opptrådd frekt og nedlatende mot meg. Den første gangen jeg ble utsatt for henne var da hun spurte hvor hun kunne finne en spesifikk matvare, hvorpå jeg tenkte meg om noen sekunder og svarte: "det er jeg litt usikker på hvor ligger, la meg sjekke det opp"

Hun svarer, i en skikkelig frekk tone: "altså, nå må du nesten se å hjelpe meg her, eller finne noen som er kompetente til å hjelpe meg"

Jeg ble ganske satt ut, men forhørte meg med en av mine medarbeidere som forklarte meg hvor dette produktet kunne stå.

Jeg tar henne med til angitt reol, og ser at vi ikke har varen hun etterspør. 

Jeg: "dessverre har vi ikke den typen, men vi har disse (viser samme matvare bare av annet merke)"

hun: "nei altså, dette er så dårlig! Tenk å ikke ha fløtegratinerte poteter (snakk om i tørrvare). Når dere ikke har en så sentral vare må man gå på (konkurrenten vår), det er så tungvint at da kan jeg liksågodt begynne å ta hele handelen min der!! Det her går bare ikke an"

jeg: "Beklager altså, jeg kan ta det videre men kan ikke love at noe blir gjort. (Altså hva svarer man?!)"

ikke egentlg noe galt med dette i seg selv, men det var den nedlatende tonen hun hele tiden hadde jeg reagerte på.

Neste gang hun kom innom skulle hun og barna kjøpe smågodt. Hun har to plastbegre med noen få godteribiter i hver. Hun kommer til kassa og sier (skikkelig overdrevent oppgitt):

"dere var jo tomme for smågodtposer så jeg måtte ta det i beger. Det at dere er tomme for papirposer skal jeg selvsagt ikke måtte betale mer for, så regner med du slår av litt av prisen."

Jeg personlig blir ganske sjokka over at en voksen dame ter seg på en slik måte, men svarer bare:

"jeg kan ikke love at prisen blir den samme i beger som i papirpose, så dersom du ikke ønsker å eventuelt måtte betale noe mer anbefaler jeg å ta smågodtet over i en fruktpose i stedet" (altså, det kan ikke være snakk om mange grams forskjell, men okei🙃)

hun: "ja da får du gjøre det da"

jeg finner fruktposer i kassa og spør: "er det greit jeg tar det i samme pose?:)"

Hun ser dumt på meg: "heh, altså dette er to individuelle enheter. Selvsagt skal de i separate poser"

jeg bare smiler for meg selv mens jeg tar de fire-fem godteribitene hennes i ulike poser, og sier prisen.

 

 

 

 

Endret av Eira.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 18.14, Uglems skrev:

Pakket du det inn da? 

Hva tror du? :fnise:

Anonymkode: e8f3a...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, netpuppy skrev:

Jeg jobber i klesbutikk og en kunde kom inn i butikken for en stund siden.

Kunde: Hei, jeg kjøpte en kåpe hos dere for en stund siden og lurte på om jeg skulle snitte opp lommene eller om de bare er for syns.

De fleste skal man jo snitte opp, men vi har faktisk hatt inne noen der det bare er dekorativt så jeg spør hvilken kåpe det er snakk om da hun ikke har den med.

Kunde: Hvorfor skal du vite det?

Jeg: For å vite om den skal snittes opp.

Kunde (surt): Vet du ikke om kåpene du selger skal snittes opp eller ikke??

Jeg: Jeg vet det om du forteller meg hvilken kåpe det er.

Kunde: Det sier jeg ikke! Skal den snittes eller ikke??

Jeg (tar et dypt pust og viser henne lommen på en kåpe vi har inne): Hvis lommen på din kåpe ser ut som denne lommen skal den snittes.

Kunde: Det er ikke den kåpen jeg har.

Jeg: Ok, men jeg prøver å vise deg hvordan du kan se selv om den skal snittes eller ikke. Se her..

Kunde: DET ER IKKE DEN KÅPEN JEG HAR! Herlighet, kan du ikke bare fortelle meg om den skal snittes eller ikke!?

Jeg: Nei, jeg kan ikke det om du ikke forteller meg hvilken kåpe det er.

Kunde: Det har du ingenting med! 

Jeg: Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Kunde: ELENDIG KUNDESERVICE!!!

Så stormet hun ut av butikken og jeg har ikke sett henne igjen siden. Jeg aner ærlig talt ikke hva problemet hennes var eller hvorfor hun ikke bare kunne si hvilken j*vla kåpe det var snakk om :klo: Det verste var at hun var relativt ung og så helt normal ut... 

Man må jo være synsk for å jobbe i butikk, og hvis du ikke er det er jeg enig med kunden om at dette var dårlig kundeservice :fnise:

Anonymkode: 0942d...71e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@netpuppy Enkelte folk, ass. :balltre: Er imponert over dere som som klarer å holde masken i slike situasjoner. 

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jacklost skrev:

Det er alltid ELENDIG KUNDESERVICE!!! eller jeg skal ha, jeg har rett på.

Dra til helvete alle drittkunder! :smilyblomst:

Noen ganger, når kunder sier "DETTE ER ELENDIG KUNDESERVICE" har jeg kjempelyst til å svare "kanskje dette ikke er elendig kundeservice, men bare du som oppfører deg som en elendig kunde. Pell deg ut av butikken min." :fnise:

Og dessuten, i de situasjoene jeg får høre "elendig kundeservice" er det som regel fordi jeg kan forbrukerkjøpsloven bedre enn kunden selv og de prøver å krangle med meg på jus :fnise:  (hva vet vel jeg om juss og økonomi liksom, jeg jobber jo bare deltid i en bokhandel........)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i min tid jobbet som bartender, butikkansatt og servitør. Er regelrett skuffet over hvor lite jeg husker, for jeg møtte mang en kunde som ikke var helt.. riktig.

Husker at jeg som servitør fikk storfint av en tidligere statsminister og en haug ordførere. Makan til kravstore og sure alle som én! Alt var galt og det var ikke måte på hvor inkompetente vi var. Billig servise, dårlig service, biffer var for lite stekt, for mye stekt osv. Grøss og gru. 

En annen episode verdt å nevne var da jeg jobbet i en butikk som selger av jallasmykker rett fra Kina. En profilert dame kom innom for å bytte noen smykker kjøpt på salg for noen få ti-kroner og ble rasende da jeg pent forklarte at hun hverken kunne få tilbake fullpris for dem (smykkene var bare gammelt juggel som hadde ligget på lageret i årevis, slik det gjerne er) eller bytte inn i noe til full pris). Laget en skikkelig scene og marsjerte sint som fy ut av butikken, skulle klage til hovedkontoret så jeg skulle miste jobben! Det er for øvrig snakk om en overkant bemidlet kvinne. Jeg sto igjen som et spørsmålstegn. Priser meg lykkelig for at jeg aldri mer skal jobbe med kundeservice!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber på et kjøpesenter. For et par måneder siden kom det en dame og handlet, som ville betale med sentergavekort.

- Dette senteret har ikke gavekort, sier jeg.

- Det har dere vel! Kanskje du bør vite hva du snakker om før du uttaler deg (kanskje hun er her på KG, for dette er en setning jeg ofte ser blir brukt som hersketeknikk her inne :fnise:).

- Jeg er ganske sikker på det. Men vi har gavkort for hver butikk, da. Kanskje du har gavekort hos oss? Få se på det, sier jeg.

- Her! Ser du! XXX Kjøpesenter står det her!

- Ja, stemmer at det står det. Men nå er du på et annet senter, smiler jeg, i tro om at kunden sikkert blir litt flau.

Men, neida. Det skjer ikke:

- HERREGUD, hva er problemet?! Det har vel ikke noe å si?? Dere er jo vegg i vegg!

Jeg prøver å forklare at om jeg godtar gavekortet, er det det samme som å gi henne varene helt gratis, for pengene for det kortet er gått til det andre senteret.

- Nå er du jævlig vanskelig her. Husk hvem som er kunden!

Jeg blir skikkelig irritert, og kjenner at det er greit med misfornøyde kunder om de er ufine. Vi fortjener respekt vi også.

- Hør her, du er kunden, jeg jobber her. Det vil si at det er JEG som har peiling! Om du nekter å betale for deg, kan du fint forlate butikken! Vi ønsker ikke ufine kunder.

Kunden slenger varene på disken og raser ut mens hun sier noe jeg ikke forsto.

En time senere fikk jeg telefon fra hovedkontoret som hadde mottatt klage på meg. Hun hadde fortalt dem at jeg var slem og nektet å la henne betale om hun ikke kjøpte mer (?!). Hun hadde ikke nevnt noe om at hun nektet å betale med noe som var gyldig, eller at hun var frekk :P En liten løgn attpåtil for å gi meg trøbbel i tillegg.

Herregud, noen folk, altså!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observerte et par kunder som prøvde minst 10 forskjellige sko hver. Spurte om de ville ha hjelp, men det ville de ikke. 

Greit det. Så på at de satt sko fra seg over alt. Pumps ble satt med dressko til herre, sandaler ved boots, ballerina ved støvler etc. Tilslutt bestemmer de seg for et par. 

Da de hadde betalt sier hun ene: 

"Det er forresten ganske rotete her."

Det hadde det ikke vært om dere ikke satt fra dere ting over alt! Rotenaut! 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 13.48, AnonymBruker skrev:

:kvalm: ! 

 

Jobbet en tid som servitør på en liten restaurant. En dag hadde vi en bordbestilling på 30 pers, og det var vi selvsagt glade for. Vanligvis ville vi ikke hatt plass annet enn om de leier lokale, men med sommer og uteplass fikk vi det til. På så store bordbestillinger vil vi gjerne vite på forhånd hva de skal spise og vil aller helst at de ikke bestiller 20 forskjellige retter, slik at det ikke tar alt for lang tid å lage maten dems og både de og andre gjester må vente lenge. Dette var de i mailutvekslingen veldig med på, men vi fikk aldri noe svar om hva de ønsket. Men vi forberedte oss på best mulig måte. 

30 høylytte damer kommer, vi ordner med drikke og tar matbestilling. ALLE skulle ha forskjellig mat og endre på rettenes garnityr. Men vi måtte bare få det til å gå. Ene damen skulle ha en flakse vin alene og ble ALDRI fornøyd med vinen. Klaget så fælt, og likte ingen av forslagene vi hadde, så når vi til slutt ikke hadde flere typer mente hun at grunnen til at ut ikke likte flere  av dem (med skrukork i plastikk) var at de smakte kork og gammelt. Til slutt ville hun ha en chablis, som var den første hun smakte på. 

Endelig var maten klar, og alle var fornøyde frem til de så at noen andre hadde fått noe de syns så bittelitt mer godt ut, da hadde de plutselig ikke bestilt det de fikk likevel! Begynte å krangle med hverandre når sidemannen var enig med meg at de hadde bestilt det de fikk. Jeg trippeltsjekka listen min (hadde tegnet opp sitteplassene med nr for å ikke mikse dem) og måtte vise dem hele listen min. Hadde det vært snakk om en person hadde de fått ny rett, men det var over 10 stk som liksom hadde "fått feil".  Men alle syns maten er veldig velsmakende, og virket utover det veldig fornøyd.

Bortsett fra vin-dama - som begynte å bli passe full.. først ETTER hun har spist over 3/4 av maten sin. Den smakte visst helt forferdelig, og fisken var ikke gjennomstekt. Prøvde å si at det er litt sent å si når hun nærmest har spist opp maten sin, og sist jeg var borte hos henne sa hun at maten var perfekt. Hun ble så sint! Visste ikke mer hva jeg skulle si, så tok tallerkenen hennes med inn og snakket med kokken/sjefen. Han ble sint selv, men orket ikke mer av disse damene og sa at hun slapp å betale for maten hvis hun forlot restauranten med en gang. (Hun hadde også sittet og skreket og kjeftet på meg fordi ingenting jeg gjorde var riktig, og damene var så høylytte at de jagde bort andre gjester og ville ikke roe seg.) Hun fortsatte å kjefte og skrike uten å høre mens jeg sa til henne at hun slapp å betale for maten, så jeg måtte bokstavelig talt skrike det til henne. Da forlanget hun dessert i tillegg, og nektet å betale for vinen samme hva jeg sa. Hun var virkelig en kunde fra helvete, og ville ikke gi seg på noenting. Til slutt ble hun så sint at hun begynte å kaste glassene i bakken.. Endte med at vi kastet ut kjerringa, og hun som hadde bestilt bordet beklaget veldig og betalte vinen for henne. Det var siste gangen vi tok imot så mange kjerringer på en gang 😂

 

Anonymkode: a8194...015

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 13.48, AnonymBruker skrev:

:kvalm: ! 

 

Jobbet en tid som servitør på en liten restaurant. En dag hadde vi en bordbestilling på 30 pers, og det var vi selvsagt glade for. Vanligvis ville vi ikke hatt plass annet enn om de leier lokale, men med sommer og uteplass fikk vi det til. På så store bordbestillinger vil vi gjerne vite på forhånd hva de skal spise og vil aller helst at de ikke bestiller 20 forskjellige retter, slik at det ikke tar alt for lang tid å lage maten dems og både de og andre gjester må vente lenge. Dette var de i mailutvekslingen veldig med på, men vi fikk aldri noe svar om hva de ønsket. Men vi forberedte oss på best mulig måte. 

30 høylytte damer kommer, vi ordner med drikke og tar matbestilling. ALLE skulle ha forskjellig mat og endre på rettenes garnityr. Men vi måtte bare få det til å gå. Ene damen skulle ha en flakse vin alene og ble ALDRI fornøyd med vinen. Klaget så fælt, og likte ingen av forslagene vi hadde, så når vi til slutt ikke hadde flere typer mente hun at grunnen til at ut ikke likte flere  av dem (med skrukork i plastikk) var at de smakte kork og gammelt. Til slutt ville hun ha en chablis, som var den første hun smakte på. 

Endelig var maten klar, og alle var fornøyde frem til de så at noen andre hadde fått noe de syns så bittelitt mer godt ut, da hadde de plutselig ikke bestilt det de fikk likevel! Begynte å krangle med hverandre når sidemannen var enig med meg at de hadde bestilt det de fikk. Jeg trippeltsjekka listen min (hadde tegnet opp sitteplassene med nr for å ikke mikse dem) og måtte vise dem hele listen min. Hadde det vært snakk om en person hadde de fått ny rett, men det var over 10 stk som liksom hadde "fått feil".  Men alle syns maten er veldig velsmakende, og virket utover det veldig fornøyd.

Bortsett fra vin-dama - som begynte å bli passe full.. først ETTER hun har spist over 3/4 av maten sin. Den smakte visst helt forferdelig, og fisken var ikke gjennomstekt. Prøvde å si at det er litt sent å si når hun nærmest har spist opp maten sin, og sist jeg var borte hos henne sa hun at maten var perfekt. Hun ble så sint! Visste ikke mer hva jeg skulle si, så tok tallerkenen hennes med inn og snakket med kokken/sjefen. Han ble sint selv, men orket ikke mer av disse damene og sa at hun slapp å betale for maten hvis hun forlot restauranten med en gang. (Hun hadde også sittet og skreket og kjeftet på meg fordi ingenting jeg gjorde var riktig, og damene var så høylytte at de jagde bort andre gjester og ville ikke roe seg.) Hun fortsatte å kjefte og skrike uten å høre mens jeg sa til henne at hun slapp å betale for maten, så jeg måtte bokstavelig talt skrike det til henne. Da forlanget hun dessert i tillegg, og nektet å betale for vinen samme hva jeg sa. Hun var virkelig en kunde fra helvete, og ville ikke gi seg på noenting. Til slutt ble hun så sint at hun begynte å kaste glassene i bakken.. Endte med at vi kastet ut kjerringa, og hun som hadde bestilt bordet beklaget veldig og betalte vinen for henne. Det var siste gangen vi tok imot så mange kjerringer på en gang 😂

 

Anonymkode: a8194...015

Det er stygt å generalisere, men; kjerringer i flokk over en viss alder er kjipe spisegjester. De tipser ikke (greit nok dét), er alle dronninger i eget hode og forventer behandling deretter, søler fælt, drikker seg ofte litt i overkant brisne og behandler deg som du er søppel. Jippi!! 

Selv julebord med gubber som glor i overkant mye er bedre.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...