Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg hvordan den kunden er i andre sammenhenger, men det som sto i innlegget jeg leste, om at vi som kunder ville blitt politianmeldt om vi tok så mye som en sjokolade til noen kroner fra butikken, det er helt riktig. På samme tid må vi kunder be om å få kvitteringen (eller den butikkansatte spør), og jeg har en mengde ganger opplevd at dere tar dobbelt for varer. Nei, det er sikkert ikke med vilje, men jeg tar nå konsekvent kvitteringen hver eneste gang jeg handler. Det er ikke å være "dum kunde" at man ikke ønsker å betale for mer enn det man har handlet, og når det skjer så ofte blir det etterhvert veldig irriterende. Jeg er sikker på at butikkene årlig tjener store summer på at kundene sier nei takk til kvittering, og ikke sjekker hva de har betalt for.

Anonymkode: aa350...1c9

Jeg opplever ofte at det er en eller annen vare de ikke tar betalt for, eller at det er noe de slår inn en lavere pris på, så det går nok litt begge veier det der. 

Anonymkode: d8589...fc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg hvordan den kunden er i andre sammenhenger, men det som sto i innlegget jeg leste, om at vi som kunder ville blitt politianmeldt om vi tok så mye som en sjokolade til noen kroner fra butikken, det er helt riktig. På samme tid må vi kunder be om å få kvitteringen (eller den butikkansatte spør), og jeg har en mengde ganger opplevd at dere tar dobbelt for varer. Nei, det er sikkert ikke med vilje, men jeg tar nå konsekvent kvitteringen hver eneste gang jeg handler. Det er ikke å være "dum kunde" at man ikke ønsker å betale for mer enn det man har handlet, og når det skjer så ofte blir det etterhvert veldig irriterende. Jeg er sikker på at butikkene årlig tjener store summer på at kundene sier nei takk til kvittering, og ikke sjekker hva de har betalt for.

Anonymkode: aa350...1c9

Det er klart det er greit å sjekke. Det er ikke å være "dum" kunde. 

Men å insinuere at det er med vilje og at man prøver å svindle folk selv etter at en beklager og retter opp i feilen, det er litt "dum" kunde. 

Synes mange burde tenke seg om hvordan man selv liker å bli behandlet når man er på jobb. Butikkansatte er på jobb de også, skader ikke å være høflig. 

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart det er greit å sjekke. Det er ikke å være "dum" kunde. 

Men å insinuere at det er med vilje og at man prøver å svindle folk selv etter at en beklager og retter opp i feilen, det er litt "dum" kunde. 

Synes mange burde tenke seg om hvordan man selv liker å bli behandlet når man er på jobb. Butikkansatte er på jobb de også, skader ikke å være høflig. 

Anonymkode: e3f68...47a

Jeg har alltid vært høflig når jeg har gått tilbake med kvitteringen og påvist at de har gjort feil, men jeg forstår at en del kan bli forbannet når det skjer såpass ofte, spesielt når butikken selv har nulltoleranse overfor de som stjeler. Det pussige er at for min del har jeg aldri opplevd at betjeningen har gjort feil ved at jeg har betalt mindre enn jeg skulle, jeg har alltid opplevd at det har gått i butikkens favør. Hadde jeg regnet på beløpene det gjelder, hadde det blitt en anseelig sum gjennom et år. Jeg er fast kunde i den butikken, og de har hyggelig betjening som alltid ordner opp. Men selv om de nå er klar over at jeg sjekker, skjer det likevel relativt hyppig feil. Det er også ganske stor utskifting av betjening, så en del av dem er ikke så erfarne. Derfor oppfordrer jeg alle til å be om kvitteringen og sjekke, for det lønner seg å følge med.

Anonymkode: aa350...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2017 den 16.41, AnonymBruker skrev:

I tiden mens jeg jobbet på Kiwi fantes den regelen at kunden fikk penger hvis varene var gått ut på dato. Jeg tror regelen er endret nå. Uansett, vi hadde "datolister" vi fulgte for å lete frem varer som var i ferd med å gå ut, og det var ikke sjelden vi fant enkelte varer lagret langt bak nettopp for å kunne få penger i kassa.

Men en dag mens vi ryddet i hyllene kom vi over et "kjempelager" med varer som var gått ut på dato. Jeg husker det var kjekspakker, melk, vaniljesaus og så mye mer, som noen hadde lagret bak hermetikk (som veldig sjelden rekker å gå ut på dato). 
Samtidig som vi rydder i hyllene kommer en forskrekket kunde og skriker til oss "Hva i HELVETE vi holder på med?" Vi forklarer at vi kaster varer som er gått ut på dato, men denne kunden krever da pengene for dem. Vi nekter, dette er ikke noe kunden har funnet i hyllene og tatt med til kassen. Kunden fyrer seg opp og sier han hadde tenkt til det. Han hadde bare lagret det et sted slik at ingen andre skulle finne det først. 

Jeg hatet den regelen. Han fikk heller ikke pengene. 

Anonymkode: 9a86d...d81

Det jeg har markert:  Visste ikke at folk var så frekke at de gjemte bort varer på den måten der! :alice:  Leste også den historien om studenter som konkurrerte seg imellom om å finne flest mulig varer som hadde "gått ut på dato" - fy, så frekt å gjemme varer på den måten der! 

Kan fortelle en liten historie selv, fra den tiden da kiwi hadde utgåtte varer-tilbud.

 

Jeg var i Kiwi-butikken og handlet, og fant to poser med sjokolademousse som jeg tok med til kassen. Fortalte at moussen hadde gått ut på dato, og at jeg gjerne ville ha dem. Var kanskje litt dum kunde da...

 

Kunde: (altså jeg)  Hei, jeg ville bare si ifra at disse har gått ut på dato, men vil gjerne ha dem.

Ansatt: Ja, gå og hent deg to nye. (beslaglegger sjokolademoussen).

Kunde: Ja, jeg kan gjerne ta disse, for de har gått ut på dato.

Ansatt: Bare gå og hent deg nye du.

Kunde: (forvirret) Men, jeg har ikke noe imot å ta disse, de har jo gått ut på dato?

Ansatt: Vi selger ikke dette, de har gått ut på dato, bare hent deg 2 nye, du.

 

Etter litt forvirring frem og tilbake så skjønte jeg til slutt at jeg ikke kom til å få de utgåtte varene, så jeg hentet 2 med riktig dato, og slapp å betale for dem. Men jeg fortsatte å være ganske forvirret, og trodde at man fikk de utgåtte varene gratis? :vetikke: 

 

Anonymkode: cd9ea...60e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke noen dum ting kunder gjør, men en situasjon som irriterer meg på jobb:

Jeg jobber i offentlig saksbehandling, og snakker med mange, mange mennesler på telefon hver dag. De må oppgi fødsels- og personnummer for at jeg skal finne dem igjen i systemene våre.

Det er mange som sier ett og ett tall, og venter på at jeg sier "ja".

2

"ja"

2

"ja"

0

"ja"

..... og det er mange tall i et fødsels- og personnummer! 11 ganger må dette gjøres! Jeg pleier å vente leeenge etter de har sagt det første tallet, for å gi dem mulighet til å komme med flere tall før jeg sier "ja", noen gjør heldigvis det, men overraskende mange sier ett og ett tall. I en stressende telefonjobb med mange ventende på telefonlinjen blir jeg småsprø av akkurat dette... Jeg liker dem som kommer med hele rekka fort, da koser jeg meg med tanken på hvor effektivt dette går. :P Vi som har en slik jobb er jo vant til å taste kjapt på tastaturet. :)

Anonymkode: 00d40...ef3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke noen dum ting kunder gjør, men en situasjon som irriterer meg på jobb:

Jeg jobber i offentlig saksbehandling, og snakker med mange, mange mennesler på telefon hver dag. De må oppgi fødsels- og personnummer for at jeg skal finne dem igjen i systemene våre.

Det er mange som sier ett og ett tall, og venter på at jeg sier "ja".

2

"ja"

2

"ja"

0

"ja"

..... og det er mange tall i et fødsels- og personnummer! 11 ganger må dette gjøres! Jeg pleier å vente leeenge etter de har sagt det første tallet, for å gi dem mulighet til å komme med flere tall før jeg sier "ja", noen gjør heldigvis det, men overraskende mange sier ett og ett tall. I en stressende telefonjobb med mange ventende på telefonlinjen blir jeg småsprø av akkurat dette... Jeg liker dem som kommer med hele rekka fort, da koser jeg meg med tanken på hvor effektivt dette går. :P Vi som har en slik jobb er jo vant til å taste kjapt på tastaturet. :)

Anonymkode: 00d40...ef3

Jeg er vant til å si fødselsnummeret litt for fort, så det er godt å vite at det er noen som setter pris på det :P Kan ikke huske å ha opplevd det du nevner, men det skjer ofte at folk bare oppgir de første seks tallene og så bli litt satt ut når jeg spør om resten.

 

Anonymkode: ac081...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke noen dum ting kunder gjør, men en situasjon som irriterer meg på jobb:

Jeg jobber i offentlig saksbehandling, og snakker med mange, mange mennesler på telefon hver dag. De må oppgi fødsels- og personnummer for at jeg skal finne dem igjen i systemene våre.

Det er mange som sier ett og ett tall, og venter på at jeg sier "ja".

2

"ja"

2

"ja"

0

"ja"

..... og det er mange tall i et fødsels- og personnummer! 11 ganger må dette gjøres! Jeg pleier å vente leeenge etter de har sagt det første tallet, for å gi dem mulighet til å komme med flere tall før jeg sier "ja", noen gjør heldigvis det, men overraskende mange sier ett og ett tall. I en stressende telefonjobb med mange ventende på telefonlinjen blir jeg småsprø av akkurat dette... Jeg liker dem som kommer med hele rekka fort, da koser jeg meg med tanken på hvor effektivt dette går. :P Vi som har en slik jobb er jo vant til å taste kjapt på tastaturet. :)

Anonymkode: 00d40...ef3

Jeg pleier å si de første seks fort, venter litt på samtykke fra den jeg snakker med, så sier jeg resten i en sammenheng. Er så vant til at den i andre enden ikke får med seg alt om jeg sier alle 11 samtidig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2017 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Denne kunden er mer søt enn dum, men forteller historien likevel. :)

For et par dager siden kom det en kunde inn i dagligvarebutikken jeg jobber i, og skulle ha noe vi ikke hadde hørt om før. Kunden ville nemlig ha "Guatemole". Etter en eller to "unnskyld, kan du gjenta?" skjønte vi fort hva det var kunden mente: nemlig Guacamole, og fant det for de. Når kunden hadde gått kunne jeg ikke annet enn å smile, for kanskje han/hun hadde hørt feil og trodd at det hadde noe med Guatemala å gjøre?

Anonymkode: b4e82...ede

Minner meg om da jeg jobbet etter skoletid i butikk sent på 70-tallet. 

Eldre dame kommer og sier hun skal bason. Med trykk på a-en. Det var ikke mye jeg skjønte av det. Etter mye "om og men og frem og tilbake" fant vi sammen ut at hun ville kjøpe bacon. Og damen fikk det hun skulle ha, og gikk fornøyd ut. Ikke lett med alle disse utenlandske navnene på mat... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få anbefale en venninne av meg som sitter i kassen på Obs. Hun har mange underfundige betraktninger om kunder og deres væremåte. Dette er hennes fortellerside på Facebook, så jeg har lov å dele den. Hun har også oppdiktede historier før jul og et nytt mysterium hvert år i påsken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vikarjobb på rema1000, har jobbet der i en måned og tror ikke jeg klarer en uke til. Nivået av angst er gjennom taket og jeg er vanligvis ikke en engstelig eller nervøs person. Har opplevd gamle mennesker som lager helvete over at summen på.kassa er for høy, og krever å gå gjennom alle tingene på skjerme igjen før de betaler. Tenk dere den køen bak da, også skal de ta vekk ting før de endelig betaler. En kvisete jævel som fikk feil snus og kastet den på meg og skrek, medarbeider tok tan i ham og eskortet ham ut, mens jeg stod og skalv og kjempet not tårene og smilte videre.  Kunde som ble dritsur og kalte meg dum og inkompetent fordi han ikke fikk varen til tilbudspris fordi tilbudet var to uker siden. Kunde ødela vare og krevde å få den til halv pris, endte opp med at sjefen ga opp og solgte den til halv pris. Mor som lot små barn grave og rive ut godteri fra smågodthyllen, fikk et meget surt blikk,  kjeft,  og et snøft når jeg pent ba de slutte. Folk som klager og kjefter fordi jeg var treg på kassa osv.. Heldigvis, for alle de idiotene så har det vært snille og støttende kunder som har spurt om det går bra og sånn, men jeg tror ikke jeg klarer mer...

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 8.17, Boneli skrev:

Jeg pleier å si de første seks fort, venter litt på samtykke fra den jeg snakker med, så sier jeg resten i en sammenheng. Er så vant til at den i andre enden ikke får med seg alt om jeg sier alle 11 samtidig. 

Haha, samme her. 

Anonymkode: 6bf88...ed5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God venninne av meg som jobber i interiørbutikk (jeg har fått lov til å dele historien her): 

Et ektepar tidlig i 60-årene kom innom for å se etter en gave. De fant ingenting som falt i smak, men mannen ble stående og prate med venninnen min på vei ut. Han fortalte at han hadde kjøpt boka "sjarmen med tarmen", og at han sjekket avføringen sin hver morgen for å studere fargen. Og at han hadde hatt litt gulaktig bæsj samme morgen, fordi han hadde spist X matvare kvelden før. Og at han skulle spise matvare Y i dag for å se hvilken farge det ble i morgen. 

Hva - bare hva - får noen til å tro at et vilt fremmed menneske som jobber i en vanlig butikk ønsker å høre om hvilken farge man har på avføringen? 

 

Anonymkode: ce097...a59

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått vikarjobb på rema1000, har jobbet der i en måned og tror ikke jeg klarer en uke til. Nivået av angst er gjennom taket og jeg er vanligvis ikke en engstelig eller nervøs person. Har opplevd gamle mennesker som lager helvete over at summen på.kassa er for høy, og krever å gå gjennom alle tingene på skjerme igjen før de betaler. Tenk dere den køen bak da, også skal de ta vekk ting før de endelig betaler. En kvisete jævel som fikk feil snus og kastet den på meg og skrek, medarbeider tok tan i ham og eskortet ham ut, mens jeg stod og skalv og kjempet not tårene og smilte videre.  Kunde som ble dritsur og kalte meg dum og inkompetent fordi han ikke fikk varen til tilbudspris fordi tilbudet var to uker siden. Kunde ødela vare og krevde å få den til halv pris, endte opp med at sjefen ga opp og solgte den til halv pris. Mor som lot små barn grave og rive ut godteri fra smågodthyllen, fikk et meget surt blikk,  kjeft,  og et snøft når jeg pent ba de slutte. Folk som klager og kjefter fordi jeg var treg på kassa osv.. Heldigvis, for alle de idiotene så har det vært snille og støttende kunder som har spurt om det går bra og sånn, men jeg tror ikke jeg klarer mer...

Anonymkode: f2cec...0f0

:klem: 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver her, sånn var min første tid i servicebransjen også. Det gikk heldigvis bedre etter hvert som jeg ble vant til det, men i begynnelsen gråt jeg nesten hver dag etter jobb. Husk at det er de snille, støttende kundene som faktisk er flertallet, og at de idiotene som oppfører seg dårlig ikke gjør det fordi du er den du er, men fordi DE har et problem.

Håper det blir bedre for deg, men hvis det ikke gjør det; husk at det faktisk er sterkt å stå opp for seg selv og si opp fra en jobb man ikke trives i også. Lykke til uansett hva du velger å gjøre!

Anonymkode: d8589...fc6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.9.2017 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Det jeg har markert:  Visste ikke at folk var så frekke at de gjemte bort varer på den måten der! :alice:  Leste også den historien om studenter som konkurrerte seg imellom om å finne flest mulig varer som hadde "gått ut på dato" - fy, så frekt å gjemme varer på den måten der! 

Kan fortelle en liten historie selv, fra den tiden da kiwi hadde utgåtte varer-tilbud.

 

Jeg var i Kiwi-butikken og handlet, og fant to poser med sjokolademousse som jeg tok med til kassen. Fortalte at moussen hadde gått ut på dato, og at jeg gjerne ville ha dem. Var kanskje litt dum kunde da...

 

Kunde: (altså jeg)  Hei, jeg ville bare si ifra at disse har gått ut på dato, men vil gjerne ha dem.

Ansatt: Ja, gå og hent deg to nye. (beslaglegger sjokolademoussen).

Kunde: Ja, jeg kan gjerne ta disse, for de har gått ut på dato.

Ansatt: Bare gå og hent deg nye du.

Kunde: (forvirret) Men, jeg har ikke noe imot å ta disse, de har jo gått ut på dato?

Ansatt: Vi selger ikke dette, de har gått ut på dato, bare hent deg 2 nye, du.

 

Etter litt forvirring frem og tilbake så skjønte jeg til slutt at jeg ikke kom til å få de utgåtte varene, så jeg hentet 2 med riktig dato, og slapp å betale for dem. Men jeg fortsatte å være ganske forvirret, og trodde at man fikk de utgåtte varene gratis? :vetikke: 

 

Anonymkode: cd9ea...60e

De var vel stemplet siste forbruksdag og den ansatte gjorde akkurat det han skulle. Det er ikke lov å "selge" utgåtte varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde tar vekk skillepinnen og legger varene sammen med varene til personen foran. De begynner å snakke sammen og jeg scanner varene. 

Plutselig skriker kunden som hadde tatt vekk skillepinnen: NEEEIIII DE SKAL IKKE SLÅS INN SAMMEN!

Meg mellom sammenbitte tenner: Beklager, det var ikke lett å vite når du tok vekk skillepinnen. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått vikarjobb på rema1000, har jobbet der i en måned og tror ikke jeg klarer en uke til. Nivået av angst er gjennom taket og jeg er vanligvis ikke en engstelig eller nervøs person. Har opplevd gamle mennesker som lager helvete over at summen på.kassa er for høy, og krever å gå gjennom alle tingene på skjerme igjen før de betaler. Tenk dere den køen bak da, også skal de ta vekk ting før de endelig betaler. En kvisete jævel som fikk feil snus og kastet den på meg og skrek, medarbeider tok tan i ham og eskortet ham ut, mens jeg stod og skalv og kjempet not tårene og smilte videre.  Kunde som ble dritsur og kalte meg dum og inkompetent fordi han ikke fikk varen til tilbudspris fordi tilbudet var to uker siden. Kunde ødela vare og krevde å få den til halv pris, endte opp med at sjefen ga opp og solgte den til halv pris. Mor som lot små barn grave og rive ut godteri fra smågodthyllen, fikk et meget surt blikk,  kjeft,  og et snøft når jeg pent ba de slutte. Folk som klager og kjefter fordi jeg var treg på kassa osv.. Heldigvis, for alle de idiotene så har det vært snille og støttende kunder som har spurt om det går bra og sånn, men jeg tror ikke jeg klarer mer...

Anonymkode: f2cec...0f0

Kjenner meg igjen ♥️ Men husk at de aller fleste kundene er hyggelige mennesker, men kjenner igjen følelsen. Jeg kunne ha 200 hyggelige kunder på et skift, men det var den ENE idioten som ikke kunne oppføre seg jeg husket etterpå 😔 Prøv å fokusere på alle de fine menneskene der ute som faktisk oppfører seg og er hyggelige og prøv å glemme idiotene....

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Illuminatum skrev:

De var vel stemplet siste forbruksdag og den ansatte gjorde akkurat det han skulle. Det er ikke lov å "selge" utgåtte varer.

Varene hadde gått ut for lenge siden, og slik jeg forstod det så kunne jeg ha fått dem gratis, men han i kassen insisterte på å gi meg nye varer gratis, så jeg slapp å betale uansett. Men nå blir det avsporing...!

Anonymkode: cd9ea...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varene hadde gått ut for lenge siden, og slik jeg forstod det så kunne jeg ha fått dem gratis, men han i kassen insisterte på å gi meg nye varer gratis, så jeg slapp å betale uansett. Men nå blir det avsporing...!

Anonymkode: cd9ea...60e

Temaet er jo dumme ting som kunder sier, og det er vel det som er emne i denne posten også? :-)

Det er imidlertid stor forskjell på BEST FØR og SISTE FORBRUKSDAG. Dersom forbrukdagen er gått ut hadde de IKKE LOV til å gi bort produktet med ga da heller et erstatningsprodukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Gremlin said:

 

Kunde: Jaja, jeg får vel bare ta bena fatt. Jeg får spørre postkontor X om de har pakken min da. Men takk for hjelpen. 

 

 

Haha, kan ikke annet enn å lure på hvordan det gikk med den ansatte på postkontor X når hun kom dit :fnise:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...