Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 time siden, netpuppy skrev:

Haha, kan ikke annet enn å lure på hvordan det gikk med den ansatte på postkontor X når hun kom dit :fnise:

Vi får håpe de hadde en god dag og var ekstra tålmodige.:fnise:

Endret av Gremlin
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber med pasienter, tar i mot betaling, booker timer osv.. mye rart å oppleve. 

Jeg sier til pasienten at kortterminalen er klar. Pasienten bare venter og ser dumt på meg. 

"Skal du ikke si hva beløpet blir?!?" (Beløpet kommer opp på skjermen, så det er fullt synlig..). 

Jeg opplyser beløpet. 

"At du tørr!!!" 

Pasienten syntes tydeligvis prisen var for høy, men det er ikke akkurat JEG som drar inn pengene da :fnise:

Ellers er er det typisk at noen ringer inn samme dag og forventer at de kan få time samme dag (gjerne selv om de har hatt vondt i ukesvis, men I DAG vil de ha time. Dersom jeg opplyser at det dessverre er fullt i dag, så kommer divanykkene frem hos enkelte.. 

"Men er du sikker? Jeg kan komme rundt kl 14" 

"Men terapeuten har helt sikkert noe ledig for meg, jeg trenger bare en kjapp titt"

"Kan ikke terapeuten ringe de andre pasientene da og høre om de kan bytte med meg? De har det sikkert ikke like vondt som meg alle sammen"! 

"Ja, men jeg MÅ ha time før helgen jeg, for vi reiser til syden på søndag" 

Enkelte spør også om ikke terapeuten kan ta de inn etter arbeidstid eller på kveldstid.. ja, for de har sikkert ikke familie de vil hjem til eller er slitne etter en lang arbeidsdag.. folk as 

Anonymkode: 1e768...54d

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Innholdet er fjernet for svar til slettet innhold.

Endret av Papirfly
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye rare tilbakemeldinger på Facebook. Og historier som vris og vendes på. Og overdrivelser. 

Har vært borti det sammen, jobbet på billettkontor for et flyselskap for noen år siden. Der hadde jeg en familie som som kom fra utlandet og skulle videre innlands i Norge. Problemet var at de hadde kjøpt separate billetter (innenfor samme selskap, men uansett.) Vi hadde en regel på at de minimum må ha 2 timer timer mellom flyvningene om de har separate billetter for at vi kan endre flyvningen gratis. I utgangspunktet står det på hjemmesiden at vi egentlig ikke har ansvar om de har to forskjellige billetter, så den 2 timers regelen er en uskreven regel.

Greia var at denne familien kun hadde 45 (!) minutter fra de landet til de skulle reise videre. Når du da må sjekke inn bagasjen minimum en halvtime før så sier det seg selv at det ikke ville gå. I tillegg hadde selskapet mistet bagasjen til familien fra destinasjonen de kom fra, noe som selvfølgelig ikke er greit, men poenget er at de uansett ALDRI hadde rukket det. Familien mente at dette ville de rekke når det bare var en flyvning innlands. De går først til kollegaen min, forklarer problemet og får da beskjed om at de må kjøpe nye billetter. Det var ikke aktuelt what so ever, det kunne vi bare glemme. De hisset seg opp fra første stund og var utrolig uhyggelige. Det ender med at de går fra skranken, men kommer selvfølgelig tilbake. Da ender de hos meg (som hadde min 3. arbeidsdag eller noe sånt) for å prøve seg igjen. Jeg var jo ung så de trodde de kunne tvinne meg rundt lillefingeren. Kollegaen min kommer bort for å hjelpe og spør hvordan det går, og da ber denne familien henne om å stikke. Hun hadde ikke noe med dette å gjøre og kunne bare pelle seg vekk. De mente at vi måtte gjøre et unntak og at vi absolutt kunne gjort mye mer. Det var virkelig ikke mer vi kunne gjøre når de ikke har gjennomgående billett og det fikk de klar beskjed om. Fikk jo den lange visa om at dette skulle i avisa og alt som var, det kom også masse gloser på rekke og rad. Barna deres sto rett ved siden av, noe de ga blanke i. Etter en stund fikk jeg beskjed av min kollega om å ikke hjelpe de noe mer fordi vi kom ingen vei.  De gikk et stykke fra skranken og begynte etterhvert å ta bilder av kollegaen min, noe som IKKE er greit. Vekterne kom å sjekke telefonen deres osv. Så kom de tilbake, da til en 3. kollega og hadde bestemt seg for å kjøpe nye billetter. Når de fikk høre prisen så nektet de igjen og startet hele opplegget på nytt. Heldigvis så var denne kollegaen en av de som ikke orket å høre på sånt, så hun ga klar beskjed om at de var ferdige om de skulle fortsette slik. Da sto også vekteren til stede for å passe på. Tror de holdt på hos oss i en times tid, hva som skjedde i ettertid vet jeg ikke for jeg var heldigvis ferdig på jobb. 

Saken kom jo på Facebook etter et par dager (som forventet), men da var hele historien vrengt på. De glemte selvfølgelig å nevne at de hadde to separate billetter, 45 minutter i mellom flyvningene og at de oppførte seg som to drittunger. Det viktigste var å legge all skylden på selskapet som ikke gjorde en dritt. De fikk jo sympati så det holdt på nettet selvfølgelig. 

For å si det sånn: Her hadde vi ikke kunne gjort noe unntak uansett da de hadde så kort tid i mellom. Hadde det vært snakk om 1 t og 50 minutter mellom flyvningene f.eks så hadde vi kanskje vært snille om de faktisk hadde oppført seg som folk.
Det er så lett å skylde på alle andre når det er kun er deres egen feil. Så er det selvfølgelig utrolig dårlig kundeservice og alt det der så lenge man ikke får det som man vil. Lurer på hva folk tenker når de står å hyler, kaller oss det ene og det andre, og tar bilder? Tror de virkelig at de kan manipulere oss til å hjelpe de? Jeg får bare mindre og mindre lyst til å gjøre noe mer! 

Folk ass!

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundene gir meg en pose med epler og skal til å gå tilbake med det som ungen deres holdt på.

Meg: Dere må betale for det eplet også.

Kunder: Men vi skal ikke ha det.

Meg: Jo, det skal dere. For jeg så at dere lot ungen slikke på det.

Kunder: Men vi vil jo ikke ha det når ungen har slikket på det. 

Meg: Det vil ingen andre heller. Deres unge, deres ansvar. Så jeg kan kaste det for dere, men betale skal dere. 

 

De betalte de 5 kr veldig motvillig.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en til. 

 

Kunde: Holder opp vare til cirka 50 kr; "hvis jeg kjøper denne, kan jeg da få en til gratis?"

Meg: (Tror han spøker og ler litt) Nei, det kan du nok ikke. 

Kunde: Men jeg kjøper jo denne. Kan jeg ikke da få en med på kjøpet? 

Meg: Nei, du det går ikke. 

Kunde: Men jeg betaler jo X for denne her. Da må du kunne gi meg en til på kjøpet...

 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MalloryK skrev:

Unnskyld, jeg måtte bare

" Politiet i Hordaland‏ @Hordalandpoliti 3 min3 minutter siden

Kvinne ringer på 112. Ønsker å stemme på Trude Drevland i "Skal vi danse". Hun ble like overrasket som oss da vi besvarte telefonen."

:skratte:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, The Kitten skrev:

Hadde en kunde som plystret på meg som om jeg var en hund for å få meg til å komme bort og hjelpe ham. 

Ignorerte det glatt og gadd ikke gå bort til ham. Hvis du vil ha hjelp får du snakke til meg på en ordentlig måte.

Litt senere kom han til meg i kassen med en pakke t-skjorter som han hadde åpnet og krøllet. 

Meg: Vil du ha pose? 

Kunde: Nei, du skal bare brette det fint og legge det i pakken her.

Meg: Det får du gjøre selv for det er ikke lov å åpne de før de er betalt. (Til info så henger det vareprøver ute, rett ved pakkene).

Kunde: Nei, men du kan være hyggelig. Det er ikke sånn man behandler kunder. 

Meg: Du kan ikke plystre på meg som om jeg er en hund for så å kommandere meg til å gjøre ting som ikke er en del av jobben min. Det er ikke sånn man behandler folk. 

 

Han skulle til å si noe, men jeg gikk bare. 

Kom til å tenke på en tidligere i tråden som hadde opplevd det samme. Elsket responsen hennes. Den var "voff" :ler: 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en litt eldre historie.
Jeg jobbet for noen år siden i en butikk med søndagsåpent. På den butikken var det slik at vi hentet varer i hovedbutikken for kundene (alle i bygda var vant til det, og sjefen hadde sagt at vi skulle gjøre det selv om det strengt tatt ikke er lov dersom det finnes tilsvarende vare i "bua"). Kundene hadde ikke lov til å gå inn selv, og jeg sprang som en gal for å hente varene som alle skulle ha. Jeg hadde hentet noen varer da jeg kom til døra mellom hovedbutikken og bua, og i samme øyeblikk var det en kunde som smalt opp døra så den dundret meg midt i fleisen. I stedet for en beklagelse fikk jeg kjeft for at jeg ikke var rask nok, da det var "en hel horde" som ventet på meg...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

På den butikken var det slik at vi hentet varer i hovedbutikken for kundene (alle i bygda var vant til det, og sjefen hadde sagt at vi skulle gjøre det selv om det strengt tatt ikke er lov dersom det finnes tilsvarende vare i "bua").

Det gjør de her også, til alle utenom meg.

Sist helg trengte jeg hundemat, og hunden min spiser bare en type og visste denne butikken alltid har dette. Dro til butikken, og stilte meg i kø for å få hjelp, det var tre stykker foran meg, som trengte mais på boks (selv om det var både 3-pakk med mais på boks og fersk mais i butikken), neste ville ha en annen type kjeks enn det som var i den delen, og den siste skulle ha en annen type dopapir.. så ble det min tur da, glad og fornøyd siden de hentet ting fra den store delen av butikken, da de ikke hadde min type hundeför tilgjengelig. Spurte pent om det var mulig å få kjøpe en pose med föret hunden min spiste, og sa han var kresen så hadde vært kjempefint om de kunne hente det. Da fikk jeg beskjed om at de ikke har lov til å hente ting om det er alternativ tilgjengelig i butikken (I butikken hadde de dentastix og tørrför til katter). Jeg ble så paff at jeg ikke sa noe, er ganske sjenert og liker ikke å spørre i utgangspunktet, men akkurat da følte jeg meg veldig urettferdig behandlet.

Skjønner det er jeg som er dum kunde som ikke burde ha gått tom for hundemat på en søndag, men forskjellsbehandling er ikke kult.

Anonymkode: 6f900...8f2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2017 den 21.38, AnonymBruker skrev:

De gikk et stykke fra skranken og begynte etterhvert å ta bilder av kollegaen min, noe som IKKE er greit. Vekterne kom å sjekke telefonen deres osv.

Anonymkode: ffdcd...054

Det er da lov til å ta bilder. Gikk virkelig vekterne igjennom telefonen? I så fall et klart overgrep.

For øvrig har jeg ingen sympati med familien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Illuminatum skrev:

Det er da lov til å ta bilder. Gikk virkelig vekterne igjennom telefonen? I så fall et klart overgrep.

For øvrig har jeg ingen sympati med familien:-)

Selvsagt er det ikke lov å ta bilde av enkeltpersoner uten deres samtykke!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, altflyter skrev:

Selvsagt er det ikke lov å ta bilde av enkeltpersoner uten deres samtykke!

Hvor finner du støtte for det i lovverket?

Så lenge bildene er tatt på offentlig sted, så er det fritt frem å fotografere og stort sett er det greit å ta bilder uansett. På privat område hvor det er skiltet fotoforbud eller at eier sier det er ikke lov å fotografere kan det få konsekvenser i form av krav om erstatning. Uten hjemmel i lov kan selve fotograferingen ikke straffes.

Det er derimot ikke tillatt å publisere bilder av enkeltpersoner uten deres samtykke eller f eks om situasjonen er viktigere enn personen. I denne sammenheng vil dette kunne bli hevdet.

Pressens offentlighetsorgan har skrevet litt om det på:  http://presse.no/offentlighet/fotofilm/personbilderskjulte-opptakprivat-eiendom/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de her også, til alle utenom meg.

Sist helg trengte jeg hundemat, og hunden min spiser bare en type og visste denne butikken alltid har dette. Dro til butikken, og stilte meg i kø for å få hjelp, det var tre stykker foran meg, som trengte mais på boks (selv om det var både 3-pakk med mais på boks og fersk mais i butikken), neste ville ha en annen type kjeks enn det som var i den delen, og den siste skulle ha en annen type dopapir.. så ble det min tur da, glad og fornøyd siden de hentet ting fra den store delen av butikken, da de ikke hadde min type hundeför tilgjengelig. Spurte pent om det var mulig å få kjøpe en pose med föret hunden min spiste, og sa han var kresen så hadde vært kjempefint om de kunne hente det. Da fikk jeg beskjed om at de ikke har lov til å hente ting om det er alternativ tilgjengelig i butikken (I butikken hadde de dentastix og tørrför til katter). Jeg ble så paff at jeg ikke sa noe, er ganske sjenert og liker ikke å spørre i utgangspunktet, men akkurat da følte jeg meg veldig urettferdig behandlet.

Skjønner det er jeg som er dum kunde som ikke burde ha gått tom for hundemat på en søndag, men forskjellsbehandling er ikke kult.

Anonymkode: 6f900...8f2

Hørtes veldig merkelig ut at de ikke ville hjelpe deg med hundemat, dentastix og kattemat er jo ikke tilsvarende vare. Man er ikke dum kunde om man har gått tom for noe en søndag, det skjer vel de fleste -inkludert meg selv. 

Jeg syntes stort sett det var fint å hjelpe kundene med å hente ting, men enkelte kunder gløttet ikke engang i bua før de ga oss handlelista si slik at vi skulle plukke varene for dem i hovedbutikken... Vi var bare to på jobb på søndager, så det var så vidt vi fikk anledning til å gå på do, og pause kunne vi bare glemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Illuminatum skrev:

Hvor finner du støtte for det i lovverket?

Så lenge bildene er tatt på offentlig sted, så er det fritt frem å fotografere og stort sett er det greit å ta bilder uansett. På privat område hvor det er skiltet fotoforbud eller at eier sier det er ikke lov å fotografere kan det få konsekvenser i form av krav om erstatning. Uten hjemmel i lov kan selve fotograferingen ikke straffes.

Det er derimot ikke tillatt å publisere bilder av enkeltpersoner uten deres samtykke eller f eks om situasjonen er viktigere enn personen. I denne sammenheng vil dette kunne bli hevdet.

Pressens offentlighetsorgan har skrevet litt om det på:  http://presse.no/offentlighet/fotofilm/personbilderskjulte-opptakprivat-eiendom/

Om formålet med fotograferingen er å trakassere noen, vil det være andre lovhjemler som trer i kraft.

Anonymkode: 2f6bb...b19

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om formålet med fotograferingen er å trakassere noen, vil det være andre lovhjemler som trer i kraft.

Anonymkode: 2f6bb...b19

Og da tenker du på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...