Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, ti10 skrev:

Sjarmerende herre, dette. Beklager avsporingen, men finnes det egentlig butikker som har både ballonger og kondomer i sortimentet?

Rema 1000, f.eks.

Anonymkode: ffeea...1fc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès
13 minutter siden, ti10 skrev:

Sjarmerende herre, dette. Beklager avsporingen, men finnes det egentlig butikker som har både ballonger og kondomer i sortimentet?

Jepp, Coop Obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne tråden. Jeg har min siste dag i butikk på lørdag, og håper jeg får en god lang pause fra kunder :ler: Jeg jobber i butikken som er tilknyttet et museum så vi selger både billetter og noen få suvenirer som er designet for museet. Nordmenn kan til tider være de verste: 

Eks. En duk koster 349 kroner, en nordmann kommer inn og skal handle og plukker med seg den blant andre ting. Kommer til kassen hos meg, og får sjokk når de ser prisen på x antall varer. Utbryter: Men hallo! Jeg er jo norsk, får jeg ikke rabatt?? 

Eh.. Nei. 

Eks. 2 Nei hallo jeg var på dette museet på 70-tallet og den gangen kostet det bare 30 kroner, så jeg nekter å betale xx- kroner i dag. Makan så slem du er. 

Eks. 3 Barnebarnet mitt så på Anno og elsket dette stedet så vi må jo bare komme inn gratis, vi er ikke interessert i noe annet enn å se stedet som ble brukt i Anno 

Andre eksempler er jo: 

Kunde: Er du sikker på at dette her er en magnet? Det ser ikke ut som en magnet..

Meg: Jo det er en magnet. 

Kunde: Men er du sikker? Jeg synes virkelig ikke dette ser ut som en magnet. 

Meg: Ja det er en magnet, du hentet den nettopp fra magnetveggen vår

Kunde: Nei altså, jeg tror ikke dette er en magnet. Har du noe jeg kan henge den på og se om det er en magnet? 

Meg: .... (teller til ti, prøver å smile) Du kan jo prøve å henge den på den veggen du tok den ned fra..du vet magnetveggen?? 

Kunde: Å nei, det er for langt å gå,  jeg tar den jeg. 

 

Kunde: Snakker du engelsk? 

Meg: Ja (svarer på engelsk)

Kunde: Jeg tror ikke hun snakker engelsk. Hallo do you speak english??

Meg: Yes I do, what can I do for you?

Kunde: Oh I dont think she understands me.. 

 

(Er litt mørk, men er født og oppvokst her såh.) 

Kunde: Herre du snakker vel ikke norsk du heller gjør du?! Ingen i hele dette området snakker norsk! 

Meg: Hei, jo - hva kan jeg hjelpe deg med? 

Kunde: Å du snakker norsk ja

Meg: Ja. Så... hva trenger d...

Kunde: Men jeg akter IKKE å betale SÅ mye for et museum. Jeg er fra denne byen og vi burde få komme gratis inn! 

 

:kjefte:Puh siste dag på lørdag :hoppendeglad: 

Anonymkode: 4b876...881

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til: 

Kunde: Kan jeg betale med euro? 

Meg: Nei vi tar ikke euro, vi tar kun norske kroner men du kan betale med kort også 

Kunde: Tar dere US dollars? 

Meg: Nei, vi tar kun norske kroner men du kan...

Kunde: Er dette kroner (vifter med britiske pund) 

Meg: Neeeei kun norsk valuta 

 

Eller: 

Kunde: Hvor mye koster dette i mine penger? 

Meg: Eh.. i dine penger? 

Kunde: Ja, mine penger!

Meg: Hvor er du fra? 

Kunde: Skottland

Meg: Beklager jeg vet ikke hva kursen på sterling er

Kunde: Det burde du vite!" 

Anonymkode: 4b876...881

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kom på en til: 

Kunde: Kan jeg betale med euro? 

Meg: Nei vi tar ikke euro, vi tar kun norske kroner men du kan betale med kort også 

Kunde: Tar dere US dollars? 

Meg: Nei, vi tar kun norske kroner men du kan...

Kunde: Er dette kroner (vifter med britiske pund) 

Meg: Neeeei kun norsk valuta 

 

Eller: 

Kunde: Hvor mye koster dette i mine penger? 

Meg: Eh.. i dine penger? 

Kunde: Ja, mine penger!

Meg: Hvor er du fra? 

Kunde: Skottland

Meg: Beklager jeg vet ikke hva kursen på sterling er

Kunde: Det burde du vite!" 

Anonymkode: 4b876...881

:ler:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I pinnedebatten:

Jeg var innom Rema 1000 her om dagen. Det var en eldre dame før meg i køen. Hun la en av varene sine på båndet før hun la på skillepinnen. Siden båndet gikk måtte hun flytte pinnen bakover for hver vare hun la på og brukte en halv evighet. Det endte med at både jeg og hun i kassa strakk oss etter pinnen for å legge den til siden (jeg sto pent og holdt på varene mine). Så det er ikke måten å gjøre det på.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke snøring om hvordan ting skal monteres, så gjør man ikke ting selv.

Synes det er helt greit at kunder gjør noe selv, om de har litt peiling. 

Når kunde kommer rasende inn i butikken med et blandebatteri og ikke aner hvordan det skal monteres. " Dette var dårlig, elendig service!" Det er seriøst 4 deler, er ikke så vanskelig å skjønne! (sa ikke det direkte, men antydet det)

Du trenger rørlegger! Det har ikke noe med servicen i butikken å gjøre. 

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man ikke snøring om hvordan ting skal monteres, så gjør man ikke ting selv.

Synes det er helt greit at kunder gjør noe selv, om de har litt peiling. 

Når kunde kommer rasende inn i butikken med et blandebatteri og ikke aner hvordan det skal monteres. " Dette var dårlig, elendig service!" Det er seriøst 4 deler, er ikke så vanskelig å skjønne! (sa ikke det direkte, men antydet det)

Du trenger rørlegger! Det har ikke noe med servicen i butikken å gjøre. 

Anonymkode: e3f68...47a

Det er akkurat det jeg synes er pussig. Mange henger absolutt alt de er misfornøyde med på "dårlig service-knaggen". Hva med å puste dypt og prøve å hente fram litt selvinnsikt og sunn fornuft? Kunde med ti tommeltotter som ikke forstår hvordan ting funker, kunde som ikke får halve handlekurven gratis bare fordi de spør, kunde som ikke får pengene tilbake fordi de har brukt/ ødelagt varen, kunde med grinete unger, kunde som ble skuffet av dårlig vær, kunde som må stå litt i kø, kunde som etterspør vare/ tjeneste/ informasjon ansatt ikke hadde kunnet trylle fram selv med overnaturlige evner. Dette er ikke dårlig service, dette er urealistiske forventninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i butikk, men stod bak en kunde i matvarebutikk i kassen da vi skulle betale. Den ansatte spurte høflig om kunden ville ha en pose. Kunden svarer sarkastisk tilbake "Ja, trodde du at jeg skulle bære alle disse varene i armene?" Jeg kjente at jeg rødmet på vegne av denne kunden :rodme: Hadde lyst til å rope ut at "mange av oss har faktisk med oss egne flerbruksposer og du kan uansett bare takke ja", men jeg bet meg i det. Blir bare så flau noen ganger av andres dårlige oppførsel...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kanutte skrev:

I pinnedebatten:

Jeg var innom Rema 1000 her om dagen. Det var en eldre dame før meg i køen. Hun la en av varene sine på båndet før hun la på skillepinnen. Siden båndet gikk måtte hun flytte pinnen bakover for hver vare hun la på og brukte en halv evighet. Det endte med at både jeg og hun i kassa strakk oss etter pinnen for å legge den til siden (jeg sto pent og holdt på varene mine). Så det er ikke måten å gjøre det på.

Det er vel ingen andre som gjør dette? 

Anonymkode: 6bf88...ed5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av en venn av meg opplevde dette:

Kunde: "hva har dere på tilbud denne uka?"

Hun: "Vi har tilbud på..... , osv"

Han: "Når kommer du på tilbud, da?

Dette var en eldre mann på over 60, hun 20...

Anonymkode: 02e42...f65

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat kunne, men serviceyrke. Niesen min på 16 år var jobbet på åpen gård i sommer hvor hun har ansvar for dyr bla. kaniner. Jeg hadde med meg mine unger dit en dag hun var på  jobb. En samtale gikk som følger: 

Besøkende: Kan barna mine bære på kaninene å ha dem i fanget? 

Min kusine: Nei det er ikke lov fordi kaninene blir stresset av å bli løftet på så mye.

B til sine barn: Dere kan løfte på dem å ha dem i fanget.

Hun brydde seg ikke overhodet om hva niesen min sa. Jeg ble skikkelig irritert.

Meg: Hun som jobber her gav ganske klar beskjed om at det ikke var lov å løfte på kaninene! 

B: åja.... Jeg misforsto vel da. Kom barn, vi går. 

 

Drittmenneske!

Anonymkode: 8ec9d...7e6

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen andre som gjør dette? 

Anonymkode: 6bf88...ed5

Nei. Innlegget var bare ment som et humoristisk innslag i debatten. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av en venn av meg opplevde dette:

Kunde: "hva har dere på tilbud denne uka?"

Hun: "Vi har tilbud på..... , osv"

Han: "Når kommer du på tilbud, da?

Dette var en eldre mann på over 60, hun 20...

Anonymkode: 02e42...f65

:kvalm: ! 

 

Jobbet en tid som servitør på en liten restaurant. En dag hadde vi en bordbestilling på 30 pers, og det var vi selvsagt glade for. Vanligvis ville vi ikke hatt plass annet enn om de leier lokale, men med sommer og uteplass fikk vi det til. På så store bordbestillinger vil vi gjerne vite på forhånd hva de skal spise og vil aller helst at de ikke bestiller 20 forskjellige retter, slik at det ikke tar alt for lang tid å lage maten dems og både de og andre gjester må vente lenge. Dette var de i mailutvekslingen veldig med på, men vi fikk aldri noe svar om hva de ønsket. Men vi forberedte oss på best mulig måte. 

30 høylytte damer kommer, vi ordner med drikke og tar matbestilling. ALLE skulle ha forskjellig mat og endre på rettenes garnityr. Men vi måtte bare få det til å gå. Ene damen skulle ha en flakse vin alene og ble ALDRI fornøyd med vinen. Klaget så fælt, og likte ingen av forslagene vi hadde, så når vi til slutt ikke hadde flere typer mente hun at grunnen til at ut ikke likte flere  av dem (med skrukork i plastikk) var at de smakte kork og gammelt. Til slutt ville hun ha en chablis, som var den første hun smakte på. 

Endelig var maten klar, og alle var fornøyde frem til de så at noen andre hadde fått noe de syns så bittelitt mer godt ut, da hadde de plutselig ikke bestilt det de fikk likevel! Begynte å krangle med hverandre når sidemannen var enig med meg at de hadde bestilt det de fikk. Jeg trippeltsjekka listen min (hadde tegnet opp sitteplassene med nr for å ikke mikse dem) og måtte vise dem hele listen min. Hadde det vært snakk om en person hadde de fått ny rett, men det var over 10 stk som liksom hadde "fått feil".  Men alle syns maten er veldig velsmakende, og virket utover det veldig fornøyd.

Bortsett fra vin-dama - som begynte å bli passe full.. først ETTER hun har spist over 3/4 av maten sin. Den smakte visst helt forferdelig, og fisken var ikke gjennomstekt. Prøvde å si at det er litt sent å si når hun nærmest har spist opp maten sin, og sist jeg var borte hos henne sa hun at maten var perfekt. Hun ble så sint! Visste ikke mer hva jeg skulle si, så tok tallerkenen hennes med inn og snakket med kokken/sjefen. Han ble sint selv, men orket ikke mer av disse damene og sa at hun slapp å betale for maten hvis hun forlot restauranten med en gang. (Hun hadde også sittet og skreket og kjeftet på meg fordi ingenting jeg gjorde var riktig, og damene var så høylytte at de jagde bort andre gjester og ville ikke roe seg.) Hun fortsatte å kjefte og skrike uten å høre mens jeg sa til henne at hun slapp å betale for maten, så jeg måtte bokstavelig talt skrike det til henne. Da forlanget hun dessert i tillegg, og nektet å betale for vinen samme hva jeg sa. Hun var virkelig en kunde fra helvete, og ville ikke gi seg på noenting. Til slutt ble hun så sint at hun begynte å kaste glassene i bakken.. Endte med at vi kastet ut kjerringa, og hun som hadde bestilt bordet beklaget veldig og betalte vinen for henne. Det var siste gangen vi tok imot så mange kjerringer på en gang 😂

 

Anonymkode: a8194...015

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.8.2017 den 19.55, ti10 skrev:

Det er akkurat det jeg synes er pussig. Mange henger absolutt alt de er misfornøyde med på "dårlig service-knaggen". Hva med å puste dypt og prøve å hente fram litt selvinnsikt og sunn fornuft? Kunde med ti tommeltotter som ikke forstår hvordan ting funker, kunde som ikke får halve handlekurven gratis bare fordi de spør, kunde som ikke får pengene tilbake fordi de har brukt/ ødelagt varen, kunde med grinete unger, kunde som ble skuffet av dårlig vær, kunde som må stå litt i kø, kunde som etterspør vare/ tjeneste/ informasjon ansatt ikke hadde kunnet trylle fram selv med overnaturlige evner. Dette er ikke dårlig service, dette er urealistiske forventninger!

AMEN!! 

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jobbet på bensinstasjon i rett over 4 år. For et års tid siden begynte jeg å legge merke til et gjentakende mønster hos kunder som trengte hjelp til ting ala fylle bensin, fylle luft, peile olje og lignende ting. Når jeg først begynte å legge merke til dette, trodde jeg det var tilfeldig, men etter å ha vært bevisst på det i et år, ser jeg at det er det dessverre ikke. Vil si dette gjelder ca 90% av kundene: hvis en kunde henvender seg til min mannlige kollega, spør de "Kan DU hjelpe meg", henvender de seg til meg, spør de "Kan NOEN hjelpe meg". Dette irriterer meg mer enn det burde, da hjelper det heller ikke at de gangene jeg hjelper kunden, er det alt for mange som presterer å lire av seg noe ala "Så flink du er da", bare fordi jeg faktisk kan fylle luft i dekket på en bil, noe som ALLE som har lappen burde kunne

Det var dagens utblåsing 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en eldre pen frue til meg i kassen, hun hadde et par spørsmål angående noen sko hun hadde kjøpt. Jeg henviser henne videre til sko avdelingen ved å si: "Bare gå rett inn til sko avdelingen du, så er det ansatte der inne som kan svare på dine spørsmål :)" Damen kikker surt på meg å svarer: "BARE GÅ INN PÅ SKO AVDELINGEN MENER DU!?" Jeg blir litt forfjamset å tenker for meg selv at det var vel ganske klart at det var det jeg nettopp sa, så jeg sier igjen: "Ja da, det er bare til å gå rett inn til sko avdelingen" med et smil. Igjen svarer denne damen meg "BARE GÅ INN TIL SKOAVDELINGEN!" mens hun bare trasker av gårde inn mot sko avdelingen vel og merke. Har jeg misforstått noe? Er det frekt eller grammatisk ukorrekt å si "gå rett inn", som gjorde at denne damen følte et behov for å rette på meg? 

Anonymkode: 17de8...2f8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Orbis skrev:

Nå har jeg jobbet på bensinstasjon i rett over 4 år. For et års tid siden begynte jeg å legge merke til et gjentakende mønster hos kunder som trengte hjelp til ting ala fylle bensin, fylle luft, peile olje og lignende ting. Når jeg først begynte å legge merke til dette, trodde jeg det var tilfeldig, men etter å ha vært bevisst på det i et år, ser jeg at det er det dessverre ikke. Vil si dette gjelder ca 90% av kundene: hvis en kunde henvender seg til min mannlige kollega, spør de "Kan DU hjelpe meg", henvender de seg til meg, spør de "Kan NOEN hjelpe meg". Dette irriterer meg mer enn det burde, da hjelper det heller ikke at de gangene jeg hjelper kunden, er det alt for mange som presterer å lire av seg noe ala "Så flink du er da", bare fordi jeg faktisk kan fylle luft i dekket på en bil, noe som ALLE som har lappen burde kunne

Det var dagens utblåsing 

Å jada, det finnes enda mange av dem. Hadde ei inne hos meg som spurte om hva slags drivstoff hun skulle fylle på leiebilen sin (dette var ETTER at hun hadde spurt om det var en MANN på jobb) Og det var ikke spørsmål om det var bensin eller diesel...neida, hun måtte vite om hun skulle fylle 95 eller 98, og stolte ikke på svaret hun fikk av meg.... Så hun skulle komme tilbake dagen etter. Herregud.

 Men heldigvis er det mange som tar det for gitt at jeg kan hjelpe dem, og stoler mer på meg som er "voksen" enn på guttungen på 18 som så vidt har fått lappen selv. Har hjulpet voksne mannfolk med å få opp lokket til bensintanken, og med å skifte lyspære og de har bare vert hyggelige og ikke nedlatende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...