Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 minutter siden, Sirah skrev:

Ååå dette minner meg om en annen deltidsjobb jeg hadde, i en liten "altmuligbutikk" som solgte alt fra bestikk til såpe 😂 Jeg var alene på jobb og skulle putte noen varer opp på øverste hylle. På ett eller annet vis klarte jeg å rive ned alt på denne hyllen og fikk alle varene i hodet. Husker ikke helt hva det var i eskene (som så klart var åpnet) men det var type shampooflasker og småsåper. Jeg knakk nesa og det fosset neseblod og hele gulvet i butikken var dekket med varer. Jeg rakk egentlig ikke engangs skjønne hva som skjedde før det sto en kunde bak meg og bare: Herregud så rotete dere har det her! Så sparket hun seg gjennom alle varene mens jeg etter beste evne prøvde å tørke neseblod med det jeg fant bak kassen. Kunne ikke gå fra butikken med kunder inne da doen befant seg i en annen etasje. Damen skulle ha hjelp til alt i hele verden og enset ikke engang at jeg sto med tårer nedover kinnene og blod på hele t-skjorten, svimmel og kvalm. Prøvde etter beste evne og få henne ut av butikken da jeg tilslutt bare knakk sammen i gråt, nesa mi gjorde dritvondt og hele situasjonen var bare absurd. Da ble damen forbannet for slik kunne jeg ikke oppføre meg! Så gikk hun. Jeg låste døren og ringte min daværende kjæreste som heldigvis kom og hjalp meg med å rydde det værste i butikken før vi dro på legevakten. Glemmer aldri den dama.

Det er noe av det verste jeg har hørt!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, charactouy skrev:

Det er noe av det verste jeg har hørt!

Ja hele situasjonen var helt absurd.  Og jeg innså jo ikke hvor jævli jeg så ut før jeg kikket meg i speilet etter at denne kunden hadde gått. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 23.18, Ardwinna skrev:

Litt avsporing dette, men etter å ha lest den lille diskusjonen her i tråden om å legge pinnen etter varene sine eller ikke, har jeg begynt å legge merke til hva folk gjør. I dag sto jeg bak en ung mann i MC-klær og han la en pinne bak varene sine. Jeg tenkte "jøss, det er sannelig noen som gjør det her også", helt til han åpnet munnen og snakket engelsk :) Det var altså ikke en lokal helt men en turist. Har så langt ikke sett særlig mange norske kunder gjøre det samme, det hender bare en sjelden gang. Men jeg har begynt å gjøre det selv for å se hvordan folk reagerer. De fleste ser ikke ut til å bry seg i det hele tatt, verken med takknemlighet eller forbauselse. 
Kanskje vi kan lage en forskningsoppgave ut av dette? :fnise:

Jeg legger alltid pinnen bak nå etter å ha lest denne tråden. Spør også om pose før jeg stikker kortet i kortterminalen. Samt jeg sier hei og pakker bort tlf de sekundene jeg snakker med kassemedarbeideren. Prøver å være så flink kunde som mulig 😂

Anonymkode: a02f7...823

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i blomsterbutikk og slet i en periode noe veldig med smerter i korsryggen. Dette gjorde det vanskeligere for meg å løfte riktig. En kunde spurte om jeg kunne ta ned en av de store pottene som stod øverst i en reol. "Selvsagt", svarer jeg og henter en trappestige. Løfter ned den store potta for å sette den på gulvet, bøyer knærne og ikke ryggen (ser feil ut), og kunden sier surt "du løfter feil!" ... Jeg ble sjokkert over at hun ble sur og jeg sier "unnskyld, jeg har vondt i ryggen" (hun var seriøst sur, ikke sånn "men du må jo løfte ordentlig så du ikke ødelegger ryggen din") 

Har en til. Var gravid i 8 måned ca, det syntes veldig ihvertfall. Stor sterk mann skulle hente noen store keramiske utepotter som han hadde lagt av. Han betaler og står og glaner. "Ja, skal du bære dem ut i bilen for meg eller?" 

"Jeg beklager, det har jeg ikke mulighet til, men du kan sikkert hente en handlevogn rett der borte og bruke den?" 

"Eh... javel?" Sa han og himlet med øynene. 

Førstegangs, klarer ikke løfte tungt fra før, ikke f om jeg skal risikere min egen helse for at en kunde skal få pottene sine.. 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, nutella skrev:

Kunde: (mumler til kona) ja det skulle faen meg bare mangle så mye som vi handler her... 

Haaaater virkelig den kommentaren der. Har jobbet både butikk og i kundesenter for flyselskap, og får slengt det i trynet ofte.

 

'' Vi reiser så mye med dere, så nå skal du sette oss på premiumklasse'' 
''Fiks et fly til oss nå, for vi flyr mer dere hele tiden''
''Jeg flyr med dere hver eneste uke, så dette er dårlig kundeservice'' (Dette skjer f.eks om de kommer for sent inn med et fly og skal videre med et annet. Flere ganger, spesielt nå midt i sommerferien, så er det fullt helt frem til siste flyvning som er 22.00/23.00. Dette er uaktuelt at de skal vente på, så vi skal fikse de et fly asap for å si det sånn. Da mener de at jeg skal trylle frem et helt nytt fly som skal gå når de krever det.  Skjønner at det er kjedelig, men sånn er det.)
'' Du kan gi oss rabatt, for vi handler oss dere heeeele tiden''
'*Vi skal ikke betale for posen, vi handler her flere ganger i uken''

Folk tror at de skal få førsteklasses behandling fordi de handler/reiser så ofte, men sånn er det ikke. De samme reglene gjelder for alle, og jeg synes det er ganske frekt å kreve at de skal få spesialbehandling. Ofte har jeg aldri sett kundene/passasjerene før heller, så de kan ikke ha vært der så ofte. 

Når jeg får den kommentaren vet jeg ofte ikke hva jeg skal svare heller, uten at det høres frekt ut. Pleier egentlig bare å le det bort, og blir bare flau på kundens vegne.. 

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 16.29, Marimba skrev:

Jeg trodde angrefrist kun var for postordre/netthandel etc, og ikke varer kjøpt over disk? Når det gjelder å angre et kjøp i en butikk, så er det butikkens retningslinjer/policy som er gjeldende, men mange gjør det som en del av sin service. Reklamasjon igjen, er jo noe helt annet.

Men det er veldig til avsporing det her da. Blir like skuffa hver gang jeg kommer inn i tråden for flere fantastiske historier, også er det bare avsporinger som gjelder :P    :ler: 

[...] 

Ja, det var angrefrist ved netthandel det gjaldt. Jeg ser jeg godt kunne uthevet akkurat den delen av innlegget jeg svarte på, så hadde det blitt litt tydeligere. :)  Dvs. jeg kommenterte uttalelsen om at det var blitt innført 30 dagers angrefrist ved nettsalg, noe jeg ikke kan skjønne stemmer. 

(Beklager, nå lurte jeg deg til å åpne tråden for enda en avsporing. Håper du (og andre) tilgir meg. :blush: )

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke finne noe sted at det er innført 30 dagers angrefrist?

For eksempel Forbrukerrådet, som burde vite best av alle, skriver her:

" Send eller lever varen til selgeren innen 14 dager etter at du meldte fra at du angret deg. "

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Million skrev:

Jeg kan ikke finne noe sted at det er innført 30 dagers angrefrist?

For eksempel Forbrukerrådet, som burde vite best av alle, skriver her:

" Send eller lever varen til selgeren innen 14 dager etter at du meldte fra at du angret deg. "

Det er 14 dager, ja. Loven selv er den beste kilden til informasjon her, sjekk angrerettloven paragraf 21.

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/21/2017 den 3.15, The Kitten skrev:

Haha, tusen takk! Det skal jeg gjøre. :)

 

Denne er ikke dum da, men litt søt. 

 

Hadde en turist innom som pantet flasker han hadde funnet. 

 

Først fikk han cirka 20 kroner, og ble veldig glad. Dette skulle han gjøre igjen! Det var jo fantastisk at han kunne finne noen flasker og få penger av butikken for dem! 

 

Han var innom totalt 5 ganger iløpet av dagen. For hver gang ble det pantet for litt mer enn forrige gang og smilet hans ble større og større! 

 

Pantemannen har vært innom igjen, og blir fortsatt gladere og gladere for hver gang han får penger for panten sin. Han er alltid ren og velstelt med pene klær, så det virker ikke som han gjør det fordi han trenger pengene. Han synes sikkert bare det er gøy. :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, MalloryK skrev:

Hvor finner han flaskene?

Det vet jeg ikke. Tror ikke han snakker så mye engelsk heller, ellers kunne jeg spurt ham. 

 

Forøvrig var jeg litt frekk mot en kunde i dag. 

Kunde: Har dere ikke druer? 

Meg: Joda, det har vi. 

Kunde: Er det bare meg som er blind da? 

Meg: Jeg holdt på å si "ja" men det ville vært ganske frekt av meg. De står på et litt ulogisk sted. P.g.a. plassmangel står de ved grønnsakene og ikke frukten. 

Så tok jeg henne med bort og viste henne. Hun ble heldigvis ikke sur over kommentaren min, men lo av den. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at etter å ha jobbet på hotell noen sesonger, blir man utvilsomt tidenes snilleste gjest. La meg ta et par eksempler:

- Jeg kaster alltid søpla i søppeldunken.

- Tomflasker samles på ett sted i rommet, ikke ei på hylla, to på nattbordet, ei i vinduskarmen, og resten på badet.

- Jeg hiver ikke matrester på gulvet.

- Jeg dekker ikke hele gulvet med ting, slik at det er umulig å komme til for å tømme søppel og re senger.

- Til frokost spør jeg hvor jeg finner ting, heller enn å stirre surt på en ansatt, i håp om at vedkommende leser tankene mine.

- Jeg kommer til frokost mer enn 5 min før de stenger, og rydder opp etter meg om mulig.

- Jeg røyker ikke på rommet (i grunn røyker jeg ikke i det hele tatt, så kanskje litt irrelevant).

- Jeg går ikke ut på verandaen for å tisse over rekkverket. 

Det sagt, de fleste gjestene evner jo å oppføre seg som normale folk. En dag var  det skikkelig hektisk i frokosten. Jeg hadde lagt opp mange fat med pålegg, løpt fram og tilbake med melk, juice og alt som er, gjestene var smått misfornøyde fordi ting tok tid (det skjønner jeg selvsagt). Da kom ei dame bort og sa til meg: "Slapp av og pust dypt inn, dere er så flinke! Jeg har jobbet på kjøkken selv og vet hvor hektisk det er, dere klarer dere så bra." Mener hun takket for god frokost også. Den dama gjorde dagen min :hjerte:

Anonymkode: 570b7...fa4

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt det der er / burde være selvfølge når man er gjest på hvilken som helst hotell. Renholdpersonalet har nok å gjøre fra før, så prøver selv å ikke skape mer arbeid for dem. Og vet ikke lovligheten rundt dette, men hvis jeg ser det jobber utenlandske renholdere, pleier jeg å legge igjen tips i rommet. Ikke sedler da, men mynter som samler seg gjennom reisen, typ enkroninger, femmere og tiere. Ikke at man får kjøpt mye for 30-50 kr, men tipper de blir glad for det også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto med et litt eldre ektepar i butikken, og de hadde pantet 55kr. Samtidig skulle de ha is, en sånn kroneis med peanøtt til 30kr, to stk.

Så slår jeg pantelappen inn, og de to Isene. Meg: "det blir 5kr".

Så ser dama på meg, "FEM KRONER?! Hvor mye koster isen?"

Meg: "30kr stykket"

hun: "DETTE gidder jeg ikke! NÅ går vi! Så dyrt for en is!" 

Mannen: "jammen jeg vil ha is!"

dama: "NEI nå går vi! Få de 55kr"

*jeg slår inn kun pantelappen og sier ingenting og de går*

Spesiell dag kan man si😅

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til!

Jeg jobber på søndagsbutikk og forrige søndag jobbet jeg alene i nesten to timer før jeg skulle stenge. Vi har tipping, og rett etter kollegaen min gikk kommer det selvfølgelig en mann med ikke mindre enn 27(!) tippekuponger, samtidig som jeg hadde 6-7 stk i kø. Han så surt på meg og sa: "er dere ikke flere på jobb?"

meg: "Beklager, det er bare meg"

han: "Åja..."

jeg delte meg litt da, og kjørte igjennom noen kuponger, klussa det litt til i kassen samtidig. 

Han: "jeg kan kjøre dem igjennom selv altså"

Jeg sa nei til dette fordi det er ikke lov.

Han ble bare mer og mer irritert, og samtidig fant jeg ut at han ikke hadde krysset av alle rutene på kupongene, så jeg sto med de 27, og han var drita sur. Til slutt når jeg fikk gjort alt og var ferdig løp han ut av butikken og der sto jeg med verdens mest forståelsesfulle kunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ufyselig kunde i går som som klaget over at han ikke fikk noe hjelp i naboavdelingen. Jeg tittet inn dit og så at kollegaen min var veldig opptatt og hadde flere kunder hun måtte sjonglere mellom. Jeg beklaget og forklarte at det vanligvis er veldig stille nå i ferietiden og at vi derfor er færre på jobb, men at vi burde vært fler. Da kom han med et "pffft! Dere burde da vært fler her!". 

Ja, akkurat som at det er JEG som ekstrahjelp som setter opp vaktlistene.....

På jobben jeg hadde som ekstrahjelp da jeg gikk på vgs opplevde jeg en gang at nabobutikken ikke hadde åpnet ennå selv om klokka var etter åpningstid... Etter kort tid kom en av de ansatte løpende og forklarte at hun hadde måttet kaste seg rundt og komme fordi kollegaen hennes som egentlig skulle åpnet hadde sett feil på lista og reist bort den helgen. I mellomtiden hadde det allerede vært en eldre mann forbi som tydeligvis skulle et ærand i butikken (en gullsmed), men han gikk igjen da han så at de ikke var åpnet. HUn som kom løpende for å åpne spurte meg om jeg kunne se til butikken i to minutter mens hun ordnet noe (husker ikke akkurat hva hun skulle). Mens hun var borte i to minutter kom den eldre mannen tilbake og slang med leppa om at denna ungdom aldri klarte å komme seg opp om mårran osv... Da ble jeg så utrolig provosert og svarte noe sånt som "Nei, hun skulle faktisk ikke jobbe i dag, men var snill og kastet seg rundt så fort hun kunne på kort varsel fordi kollegaen hennes hadde misfortstått og trodde hun hadde fri. LITT forståelse går det faktisk an å ha for andre!"

Anonymkode: 33d2f...5c2

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...