Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

8 timer siden, The Kitten skrev:

Ungen sto med to lysestaker i glass og slo dem mot hverandre. Jeg tok de fra henne og forklarte at hun kunne skade seg hvis de knuste. Så  satt jeg dem på plass. 

Moren tok de ned fra plassen sin og ga dem tilbake til ungen... Som fortsatte å slå de mot hverandre.

 

Sa til moren at hvis de knuste fikk hun rydde opp og betale for dem siden hun lot ungen leke med dem. 

Stakkars barn med et sånt nek til mor!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå spør jeg kanskje dumt, men kunne du ikke spurt noen av de du jobber med om de visste hvor kunden kunne henvendt seg? 

Jeg vet ikke hva du jobber med, men ut i fra erfaring er jeg vandt med at de som havner feil får beskjed om hvor de skal henvende seg for å få svar på det de lurer på. 

Anonymkode: 8ec9d...7e6

Dette var snakk om et helt annet firma. Produktet hun skrev om var noe helt annet enn vårt firma jobber med. Jeg aner ikke hvilket firma hun ønsket kontakt med.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du ikke bare videresendt e-posten til noen som driver med kundebehandling da? De vet vel sikkert hvem som har ansvar for reklamasjonssaker. 

Anonymkode: 6bf88...ed5

Jeg kan jo ikke det når damen sender til feil firma. Vi har ikke reklamasjonssaker i min jobb, jeg driver med noe helt annet. 

Jeg vet ikke hvilket firma hun ville ha kontakt med. 

Morsomt at flere i denne tråden reagerer på samme måte som denne damen. :fnise:

Endret av Kelsi
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

For en stund siden mottok jeg er mail fra en kunde på jobbmailen min angående en reklamasjon. Problemet var da bare at jeg ikke jobber med kunder og heller ikke med det produktet hun skrev om. Hun hadde rett og slett sendt til feil mail-adresse. Jeg skrev en kort og høflig mail tilbake om at hun hadde sendt til feil mottaker.

Kort tid etter hørte jeg fra henne om igjen. Hun spurte hva som var riktig mail adresse. Jeg burde ikke ha svart på den mailen, men valgte likevel å svare at det visste jeg ikke.

Det gikk noen dager, så kom det en ny mail fra samme dame om hvor dårlig service det var i dette firmaet... Jeg svarte ikke på den mailen.

Noen uker etterpå hadde jeg glemt hele saken. Da kom det jammen en ny mail fra den samme damen med spørsmål om jeg ikke snart skulle behandle reklamasjons-saken hennes.

Sitat

Morsomt at flere i denne tråden reagerer på samme måte som denne damen. :fnise:

Fra det første innlegget ditt virker det som hun var kunde hos dere, men hadde kommet til feil avdeling. Litt som å klage på treningssko i ferskvareaveldinga på obs.. du burde ha skrevet til henne at hun har tatt kontakt med feil firma, ikke med feil person/feil email adresse. Her synes jeg det er du som burde ha vært klarere, enten til personen som tok kontakt eller det første innlegget ditt.

Anonymkode: 6f900...8f2

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fra det første innlegget ditt virker det som hun var kunde hos dere, men hadde kommet til feil avdeling. Litt som å klage på treningssko i ferskvareaveldinga på obs.. du burde ha skrevet til henne at hun har tatt kontakt med feil firma, ikke med feil person/feil email adresse. Her synes jeg det er du som burde ha vært klarere, enten til personen som tok kontakt eller det første innlegget ditt.

Anonymkode: 6f900...8f2

Selvfølgelig skrev jeg til henne at hun hadde havnet hos feil firma...

La oss si at du jobber på meteorologisk institutt og får en sur mail fra en dame som vil klage på lokket til robot-støvsugeren sin. Du svarer høflig at hun har sendt til feil sted og din jobb er noe helt annet. Og dama gir seg ikke. Hun SKAL ha  din hjelp selv om du prøver å forklare at din arbeidsplass driver med helt andre ting.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kelsi skrev:

Jeg kan jo ikke det når damen sender til feil firma. Vi har ikke reklamasjonssaker i min jobb, jeg driver med noe helt annet. 

Jeg vet ikke hvilket firma hun ville ha kontakt med. 

Morsomt at flere i denne tråden reagerer på samme måte som denne damen. :fnise:

Da blir det selvsagt noe annet. Hadde du skrevet dette i første innlegget så hadde vi forstått. Det fremsto slik at en av kundene deres bare havnet i feil avdeling, ikke at det var snakk om en helt annen bedrift. 

Anonymkode: 8ec9d...7e6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kelsi skrev:

Dette var snakk om et helt annet firma. Produktet hun skrev om var noe helt annet enn vårt firma jobber med. Jeg aner ikke hvilket firma hun ønsket kontakt med.

Denne informasjonen tok du jo ikke med i det første innlegget. 

Anonymkode: 6bf88...ed5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet både i klesbutikk og skobutikk. Husker godt en kunde fra klesbutikken som prøvde å få reklamere på en bomullsgenser som hun hadde kjøpt i en butikk som var på senteret tidligere (sånn type 5 år før vi åpnet vår butikk). Den hadde nemlig fått et lite hull under armen. Altså, en 5-6 år gammel utvasket bomullsgenser som ikke kan ha kostet mer enn 199 kr. Hva forventer du???

Også har vi kunden som ville reklamere/bytte skoene som hun hadde brukt (og hadde på seg!) en hel sommer fordi hun fikk gnagsår på den ene hælen. Det måtte jo være en produksjonsfeil eller noe siden det bare var den ene foten. Jeg gikk over skoene og kunne ikke finne noe unormalt med de. Helt like og like mye bruksslitt. Jeg forklarte at det i det hos de aller fleste er en liten forskjell på føttene og at det derfor noen ganger kan føles ulikt selv om skoene er like og av samme str. Jeg opplever jo dette selv også. Hun var ikke spesielt fornøyd, men altså, at du får gnagsår er ikke reklamasjonsgrunnlag. 

Jeg overhørte også her om dagen at min kollega slet med en litt sur kunde som hadde vært innom et par uker før salgsstart og kjøpt et par sko som nå var kommet på salg. Han var misfornøyd for dette. Kollegaen min forklarte at vi ikke vet hvilke varer som kommer på salget for den dagen vi starter nedprisingen. "Jo, det gjør dere!" svarte kunden surt tilbake. Jeg hadde lyst til å skrike "NEI; FAKTISK IKKE!". Vi får en lang liste med varenummer på mail den dagen salget starter og ingen av oss kan vite på forhånd hvilke varer som står på den lista eller hvor mye de blir satt ned!

Hadde også en kunde her om dagen, et par. HUN ville ha et par sko og det var siste par i hennes str, slik at den ene skoen hadde stått ute i hylla i butikken. Skoen var også på salg. HAN var kjempemisfornøyd med at dette var siste par for vi måtte jo ha flere på lager. Man kan jo ikke kjøpe en brukt sko som har stått i hylla. Han krevde ytterligere rabatt og sa nedlatende til sin kjære "Ja, du gjør som du vil, men du kjøper en brukt sko altså, bare så du vet det!". Det verste var at han akkurat hadde hatt samme regla hos min kollega i naboavdelingen. HUN endte med å kjøpe skoen likevel. Hun ville jo ha den. Og den var absolutt ikke synlig brukt! Vi må jo ha noen av skoene stående ute i butikkhyllene slik at kundene kan se og prøve og vi kan ikke la være å selge utstillingsmodeller. Skal vi låse inn alle skoene i glass-skap og bare la kunden prøve hvis han/hun LOVER å kjøpe den da? Ja, vi har lov å gi en liten rabatt påsko som har stått ute i butikk, men det er kun på ordinære varer, salgsvarer er salgsvarer, de er allerede satt ned og det er en grunn til at de er på salg. Vi har f.eks lite igjen av dem!

Jeg kunne fortsatt i evigheter!  

Anonymkode: 33d2f...5c2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ekspeditøren slo inn varen på mitt spesielle mel sa han.....Det er dyrt være syk...... Skulle fått sparken for den uttalelsen, men jeg sa ingenting. Makan til uforskamma. Han var ca 40 år --- ingen uerfaren ungsau. Tosk

Anonymkode: 2a8f2...c6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet både i klesbutikk og skobutikk. Husker godt en kunde fra klesbutikken som prøvde å få reklamere på en bomullsgenser som hun hadde kjøpt i en butikk som var på senteret tidligere (sånn type 5 år før vi åpnet vår butikk). Den hadde nemlig fått et lite hull under armen. Altså, en 5-6 år gammel utvasket bomullsgenser som ikke kan ha kostet mer enn 199 kr. Hva forventer du???

Også har vi kunden som ville reklamere/bytte skoene som hun hadde brukt (og hadde på seg!) en hel sommer fordi hun fikk gnagsår på den ene hælen. Det måtte jo være en produksjonsfeil eller noe siden det bare var den ene foten. Jeg gikk over skoene og kunne ikke finne noe unormalt med de. Helt like og like mye bruksslitt. Jeg forklarte at det i det hos de aller fleste er en liten forskjell på føttene og at det derfor noen ganger kan føles ulikt selv om skoene er like og av samme str. Jeg opplever jo dette selv også. Hun var ikke spesielt fornøyd, men altså, at du får gnagsår er ikke reklamasjonsgrunnlag. 

Jeg overhørte også her om dagen at min kollega slet med en litt sur kunde som hadde vært innom et par uker før salgsstart og kjøpt et par sko som nå var kommet på salg. Han var misfornøyd for dette. Kollegaen min forklarte at vi ikke vet hvilke varer som kommer på salget for den dagen vi starter nedprisingen. "Jo, det gjør dere!" svarte kunden surt tilbake. Jeg hadde lyst til å skrike "NEI; FAKTISK IKKE!". Vi får en lang liste med varenummer på mail den dagen salget starter og ingen av oss kan vite på forhånd hvilke varer som står på den lista eller hvor mye de blir satt ned!

Hadde også en kunde her om dagen, et par. HUN ville ha et par sko og det var siste par i hennes str, slik at den ene skoen hadde stått ute i hylla i butikken. Skoen var også på salg. HAN var kjempemisfornøyd med at dette var siste par for vi måtte jo ha flere på lager. Man kan jo ikke kjøpe en brukt sko som har stått i hylla. Han krevde ytterligere rabatt og sa nedlatende til sin kjære "Ja, du gjør som du vil, men du kjøper en brukt sko altså, bare så du vet det!". Det verste var at han akkurat hadde hatt samme regla hos min kollega i naboavdelingen. HUN endte med å kjøpe skoen likevel. Hun ville jo ha den. Og den var absolutt ikke synlig brukt! Vi må jo ha noen av skoene stående ute i butikkhyllene slik at kundene kan se og prøve og vi kan ikke la være å selge utstillingsmodeller. Skal vi låse inn alle skoene i glass-skap og bare la kunden prøve hvis han/hun LOVER å kjøpe den da? Ja, vi har lov å gi en liten rabatt påsko som har stått ute i butikk, men det er kun på ordinære varer, salgsvarer er salgsvarer, de er allerede satt ned og det er en grunn til at de er på salg. Vi har f.eks lite igjen av dem!

Jeg kunne fortsatt i evigheter!  

Anonymkode: 33d2f...5c2

Også har vi  de kundene som prøver å lure til seg mer rabatt på salgsvarene ved å bytte om på klypene hvor prosentrabatten står. Sorry, det er ikke sånn det funker! Varen er allerede forhåndsnedpriset og jeg får ikke overstyrt dette!

Anonymkode: 33d2f...5c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestandig festlig når enkelte kunder bytter om prisen på varer uten strekkode. Det er ganske selvsagt at en 1 meter lang keramikk krukke ikke koster 25 kroner :P Eller kunder som skal ha pose på ting med håndtak som f.eks. kurver 

Ellers så er det de kundene som kommer rett før stengetid. Her oss oss skjer det ca. aldri, og når man har ansvar for å stenge tar hele prosessen 15 minutter (man får beskjed om å begynne før stengetid). Ting og tang skal flyttes på bakrommet, temperaturer skal stilles, enkelte stikkontakter skal ut, osv, og man befinner seg av og til ikke i kassen under dene prosessen. Scenarioene er som følger:

1. Det kommer en kunde disse 15 minuttene før stengetid. Kunden venter i 3 minutter for å betale noe i kassen mens jeg er i kjølerommet 100 meter unna. Når jeg er tilbake så er kunden illsint, snakk om dårlig service. Jeg må jo stå i kassen helt til stengetid og ikke få betalt for de ekstra 15 minuttene, må vite...

2. Fem minutter før stengetid kommer det en hel gjeng på 7 stk som driver og kikker rundt på området. Nå skal de betale en kjempe transaksjon og setter alle kjøpsobjektene på "kassebordet". Når jeg begynner å scanne varene så utbryter den ene "nei dette skal betales for alene!" og deretter "neinei dette er hennes vare, ikke min!". Altså når man setter alle varene samlet så kan jeg ikke klare å huske hvem som la hva på bordet...

3. Nå er det to minutter til stengetid og jeg stenger selve kassehuset, har tatt dagsoppgjør, skal låse kassehuset, og deretter de andre husene på området. Akkurat i det jeg har fått døren låst så kommer en kunde.. Jeg må da løpe etter den andre låseansvarlige, få låst opp døren, kjempe kampen med computeren om å la meg legge inn en siste transaksjon, og klare å slippe kunden inn uten at alarmen går. Kunden skal selvfølgelig ha profesjonell hjelp (noe som jeg i kassen ikke har), og det ender opp med at jeg utålmodig bruker 10 ekstra minutter for å oppfylle kravet hennes om å synse om hvilket produkt som er best. Nå skal hun betale, kortet virker ikke hun må overføre penger fra nettbanken, får betalt, og går endelig ut. Hele låseprosessen må gjentas og jeg er på 20 minutter overtid. Koser meg med at jeg ikke opplyste henne om 3 for 2 tilbudet på varen hun kjøpte!

Anonymkode: e6ea4...ae0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da ekspeditøren slo inn varen på mitt spesielle mel sa han.....Det er dyrt være syk...... Skulle fått sparken for den uttalelsen, men jeg sa ingenting. Makan til uforskamma. Han var ca 40 år --- ingen uerfaren ungsau. Tosk

Anonymkode: 2a8f2...c6b

feil tråd..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en butikk som nylig fikk selvbetjeningskasser. Kom en kunde her om dagen som ikke kunne skjønne hvorfor den ene varen han ville kjøpe kostet så mye. Det viste seg at han hadde slått inn at han ville ha nesten tre hundre poser i tillegg til varen sin.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sommer jeg jobbet på Elkjøp kom det en kunde og klaget på bilde- og lydkvaliteten til en DVD-spiller han hadde kjøpt. Jeg putter i en DVD og viser han at det ikke er noe galt med dette. Så tar han frem filmen han hadde sett på, og jeg ser og hører at lyd og bilde ikke tilsvarer DVD-kvalitet. Da titter jeg litt mer nøye på coveret og ser at dette er en pirat-DVD fra Asia, noe som egentlig forklarer alt. Jeg prøver å forklare dette til kunden, men han nekter å høre. Det hele ender med at sjefen refunderer hele spilleren mens sjefen og jeg himler med øya til hverandre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2017 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Da ekspeditøren slo inn varen på mitt spesielle mel sa han.....Det er dyrt være syk...... Skulle fått sparken for den uttalelsen, men jeg sa ingenting. Makan til uforskamma. Han var ca 40 år --- ingen uerfaren ungsau. Tosk

Anonymkode: 2a8f2...c6b

Litt feil tråd, eller...?

Anonymkode: bbf69...e8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, GinaT skrev:

Det hele ender med at sjefen refunderer hele spilleren mens sjefen og jeg himler med øya til hverandre.

Noen ganger må man være prinsippfast. Denne kunden tror sikkert han hadde rett i sin sak.

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et kjøkken (sommerjobb) og en lørdagskveld var det svært mye å gjøre, og vi var bare to på kjøkkenet. Det var utrolig mange burgere (vi selger bare burgere) som måtte stekes, men plutselig kommer en av servitørene inn og sier at vi må lage søtpotet fries NÅ fordi et parr ute i baren er blitt lei av å vente. Vi lagde søtpoteten friesa med en gang og paret fikk maten sin etter et KVARTER med venting. Da smeller det fra kjeften deres at vi har dårlig service. Servitøren beklager og tilbyr gratis kaffe, men nei de krever å få gratis HVITVIN (det er ikke lov å go bort gratis alkohol). Servitøren kommer inn på kjøkkenet igjen, kjempe irritert og ber medkokken min gå ut å snakke med paret. Han forklarte saken og satte de pent på plass så de holdt kjeft resten av kvelden, men likevel ble vi ansatye skikkelig irriterte.

La meg nevne at baren var full, vi hadde flere STORE bestillinger før søtpotetfriesa og det var begrenset med plass og kapasitet med bare 2 kokker og et lite kjøkken. Det var også synlig at alle vi ansatte hadde mye å gjøre.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet under studietiden i en bokhandel. Mye rare folk

-kommer inn i butikken 5 min før stengetid på Juleaften. Bruker lang tid og blir fornærmet da vi ikke pakket inn 10 bøker. Sjefen ba han om å gå. 25 min etter stengetid.....

- kunde som ble sint  fordi jeg ikke øyeblikkelig forsto hvilken bok hun snakket om. Beskrivelsen var; kjent forfatter, den er blå og tykk. 

-"har dere boken; gudinnen med gamperæva? Boken het Gurrin med reverompa.

- 3.juledag byttehelvete. Kaos i butikken. Unge som sitter i vognen med masse klær og gråter. "Hvis du ikke er snill nå så bytter vi kanskje deg også" ungen hylte. Svarte at vi kun tok imot idiotforeldre. Sjefen hørte det. Han smilte....

- "Hvis du ikke slutter å bråke, blir damen sint på deg." "Ikke bland meg inn i barneoppdragelsen din takk" 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/9/2017 den 23.08, ElMona skrev:

Haha jobba på bensinstasjon og folk innbiller seg at vi har massevis av sedler liggende... Mann ber om å få veksle en 1000-lapp, og jeg sier at det kan jeg dessverre ikke veksle, men mindre han vil ha ruller med kronestykker (noe vi selvfølgelig ikke vil gjøre, for vi betaler jo for å få vekslet til mynt i banken, og trenger dem til helga). Han blir sur, men får da den lyse ideen om å kjøpe en pakke tyggis...og betale med 1000-lappen, akkurat som om dét skulle gjøre at jeg fikk mere veksel -_-

Og så har du de som tror omsetningen på en bensinstasjon er stor nok til at de kan få tatt ut 3000kr når de vil

Nå jobber jeg jo ikke på en butikk, men har man ikke mulighet til å si nei, når man virkelig ikke kan veksle. "Beklager jeg kan ikke veksle 1000 kr". Eller MÅ dere alltid si ja, og ha pengene. 

Er det virkelig noen som fortsatt betaler med store sedler, og ikke med kort. 

Anonymkode: df0f4...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...