Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 22.7.2017 den 23.07, The Kitten skrev:

Jeg hadde lite veksel i kassen etter at mange hadde betalt med store sedler. I tillegg får vi ikke nytt veksel før på mandag. 

Kunde: Jeg skal kjøpe en pose og så SKAL jeg ta ut 1000 kroner i små sedler. 

Meg: Beklager. Du kan få ut 1000 kroner, men du det må bli to 500-lapper eller en 1000-lapp. 

Kunde: Nei, jeg SKAL ha det i små sedler. 

Meg: Beklager, men det går ikke. Jeg trenger det vekselet jeg har til kunder som betaler med store sedler. 

Kunde: Merkelig! (Så gikk han sur som en potte). 

Akkurat det er, er så sant! Jeg har mange som blir sure fordi vi skal spare på vekselet til søndagen og ikke får ut det de vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Devilheart skrev:

Alt det der er / burde være selvfølge når man er gjest på hvilken som helst hotell. Renholdpersonalet har nok å gjøre fra før, så prøver selv å ikke skape mer arbeid for dem. Og vet ikke lovligheten rundt dette, men hvis jeg ser det jobber utenlandske renholdere, pleier jeg å legge igjen tips i rommet. Ikke sedler da, men mynter som samler seg gjennom reisen, typ enkroninger, femmere og tiere. Ikke at man får kjøpt mye for 30-50 kr, men tipper de blir glad for det også.

Det burde være, ja, men jeg har sett så mye at ingenting overrasker meg lenger. Vet faktisk ikke noe om lovligheten selv (det bør jeg absolutt sjekke ut!), men tips settes alltid pris på :) Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg har ikke all verdens lønn, så det er klart at noen kroner ekstra kommer godt med. Det har gjerne blitt samlet opp til noe blir til glede for alle de ansatte.

Anonymkode: 570b7...fa4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. juli 2017 den 18.24, AnonymBruker skrev:

I går var det jeg som var en dum kunde. Men det var på måte ikke bare min feil, jeg sverger! :rodme:

Jeg skulle kjøpe sommerens første softis. Jeg har angst for å snakke med betjening, spesielt bestille ting, men kiosken var tom og jeg tenkte at dette klarte jeg sikkert fint. Jeg var sammen med samboeren for øyeblikket, og siden jeg hadde pengene var det jeg som bestilte for oss begge. Jeg ville ha jordbærstrø på min, og sambo ville ha sjokoladesaus.

Jeg mener å huske at de vanligvis spør hva jeg skal ha på isen mens jeg bestiller, altså før jeg betaler, med det gjorde de ikke. Jeg sa "softis i beger", de sa "med strø?", jeg sa "ja", også vipps skulle jeg betale.

Med en gang jeg hadde satt inn kortet innså jeg tabben: det sambo skulle ha heter topping, ikke strø. Jeg så på plakaten som hang over disken og der viste det forskjellige priser for de to. Med én gang jeg hadde betalt ropte kassadamen at kassen var åpen, og det hadde fyllt seg opp masse folk bak meg. Jeg måtte gå et par steg til side, og veldig raskt prøve å forklare sambo at jeg hadde bestilt feil og han ikke kunne ha sjokoladesaus - han måtte velge et type strø istedet.

Da begynte hodet mitt å koke, og jeg ville bare gråte. Sambo så dumt på meg, som ikke skjønte at de to tingene kostet forskjellig, og sa høyt og tydelig at han ville ha sjokoladesaus! Jeg ble mer og mer engstelig av den svære flokken med mennesker som sto ved siden av oss og sikkert hørte hele samtalen mellom meg og han, der jeg desperat prøvde å forklare så stille og rolig som mulig at jeg hadde bestilt feil og han måtte velge et strø. Jeg spurte om han ville ha kakaostrø, men nei "jeg vil ikke ha noe annet, jeg vil ha sjokoladesaus".

Nå sto begge damene i kassen, den ene bak kassaapparatet og den andre med to softis i henda, å så dumt på meg mens jeg sto der og bare så meg panisk rundt mens de spurte meg igjen og igjen hva jeg ville ha på isen, mens jeg febrilsk prøvde å få et ordentlig svar ute av sambo som også var stresset over alle folka som hadde kommet inn i butikken.

Jeg endte med en softis med jordbærstrø, og en softis uten noe (selv om jeg allerede hadde betalt for strø på begge), og en sur sambo som klaget over at jeg klarte å bestille feil.

Til de i kassen: beklager min treighet og dumhet. Sambo skjønte ingenting og jeg fikk panikk, og hadde lite lyst til å begynne å forandre på bestillingen min når det allerede sto en haug med kunder som skulle betale for seg ved siden av meg. Hadde jeg sagt at jeg ville ha sjokoladesaus måtte jeg ha betalt seperat for det mens alle andre kundene sto og ventet, og siden jeg ikke fikk noe svar ut av sambo på hva han ville ha istedet ble jeg stående å diskutere igjen og igjen med sambo uten å få noe svar. Jeg er ikke så dum og treig til vanlig, sverger! :sjenert:

Anonymkode: b4e82...ede

Har sosial angst selv, relaterer meg alt for mye til dette her. Noe av det verste jeg vet 

Anonymkode: b3744...a78

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke fler historier? Gleder meg alltid å lese tråden før jeg legger meg, men vært stille nå de siste dagene😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paranoid

Da jeg jobbet i en matbutikk for noen år siden, hadde jeg ansvaret for frukt & grønt avdelingen. Og en gang var det en mann som sa; Er du flau? Jeg; Eh, nei hvorfor skulle jeg vært flau? Mannen; Du står jo der og kjenner om den er stiv og klar. Jeg; Dette er en agurk, jeg kjenner på agurkene for å sjekke om de ikke er myke og ødelagte for da har vi ikke lov å selge de. Mannen; Det er perverst. Jeg; Jeg ser ikke hvordan det er perverst, dette er en grønnsak. Og jeg gjør bare jobben min. Mannen; Ja, det er "morro" å handle med gratis underholding. 

Etter dette gikk jeg til kassa til fyren var ferdig å handle. 

Endret av Paranoid
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Hjertestein skrev:

Har dere ikke fler historier? Gleder meg alltid å lese tråden før jeg legger meg, men vært stille nå de siste dagene😭

Jeg hadde ei som ville reklamere på en termokopp i dag,
men uten kvittering eller annet kjøpsbevis får jeg ikke gjort noe.
Hun hadde med søster eller venninne, og begge fyrte seg like mye opp,
mente at når det var en reklamasjon og den var kjøpt hos oss så trengte man ikke kvittering..
Jo, det trenger man, står svart på hvitt i returpolicien vår.
Spurte etter privatnummeret til sjefen, men det kunne de bare glemme,
men sjefen får de antageligvis innom i morgen og det eneste de får er samme beskjed som de fikk av meg - har pratet med henne :fnise:

Jeg har en annen en og, men den er såpass lett gjenkjennelig,
så jeg må ruge litt på om jeg skal prøve meg på å skrive den.
Og det er en beskrivelse på en skikkelig møkkakunde fra h*****e!

Endret av Haugenjenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Hjertestein skrev:

Har dere ikke fler historier? Gleder meg alltid å lese tråden før jeg legger meg, men vært stille nå de siste dagene😭

Det dukker sikkert opp mer å fortelle om etter ferien :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona
28 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Jeg hadde ei som ville reklamere på en termokopp i dag,
men uten kvittering eller annet kjøpsbevis får jeg ikke gjort noe.
Hun hadde med søster eller venninne, og begge fyrte seg like mye opp,
mente at når det var en reklamasjon og den var kjøpt hos oss så trengte man ikke kvittering..
Jo, det trenger man, står svart på hvitt i returpolicien vår.
Spurte etter privatnummeret til sjefen, men det kunne de bare glemme,
men sjefen får de antageligvis innom i morgen og det eneste de får er samme beskjed som de fikk av meg - har pratet med henne :fnise:

Jeg har en annen en og, men den er såpass lett gjenkjennelig,
så jeg må ruge litt på om jeg skal prøve meg på å skrive den.
Og det er en beskrivelse på en skikkelig møkkakunde fra h*****e!

På bensinstasjonen jeg jobba på ble det stadig stjålet mobilutstyr... folk tok det ut av pakningen og vi fant ofte tomme esker. Samme folka kom tilbake og ville ha tilbake pengene for varen de hadde stjålet... Og DERFOR må man ha kvittering... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ElMona skrev:

På bensinstasjonen jeg jobba på ble det stadig stjålet mobilutstyr... folk tok det ut av pakningen og vi fant ofte tomme esker. Samme folka kom tilbake og ville ha tilbake pengene for varen de hadde stjålet... Og DERFOR må man ha kvittering... 

Hos oss var det mange som stjal undertøy og slikt fra Pierre Robert og sånn, og kom tilbake og sa det ikke passet likevel for å få penger tilbake. 
Nå for tiden har vi oppdaget mange tomme kondomesker, da er de desperate altså:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Kan jeg betale med euro?

Meg: Nei, beklager

Venn av kunde: Du vet hva euro er sant? Det er en valuta som...

Meg: *Avbryter* Jeg vet hva det er, men nei dere kan ikke betale med det. 

 

Altså jeg er ikke helt idiot heller...

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The kitten, jeg har lest alle dine historier, og jeg må spørre: Hvor i all verden er det du jobber?? Det er alltid så morsomt, og frustrerende, å lese det du skriver. På en god måte altså

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i dagligvarebutikk, og for litt siden fikk jeg et veldig rart spørsmål fra en kunde, noe jeg fortsatt ikke forstår. Kunden starter først:

- Unnskyld? Jeg bare lurte på noe. Er denne gratis? *holder opp varen*
- Nei, den er nok ikke gratis. Du må nok betale for den. *jeg smiler fordi jeg tror han tuller, og at han drar den klassike "er denne gratis"-spøken*
- Åja, nei det sto ikke noe pris på den, *snurret den rundt så jeg fikk se* så jeg tenkte jeg skulle spørre om den var gratis.
- Hehe nei... *tror og håper at han bare tuller og vil komme med et smil snart* Dessverre, den må nok betales for likevel. *smiler fortsatt*
- Nei nei, tenkte jeg bare skulle spørre. *går videre, virker nesten skuffet*

OKAY. HÆ. Vi står ikke å setter prislapper på hver eneste vare vi har i dagligvarebutikken vår. Jeg har selvsagt aldri telt, men jeg vil nok tro vi lett har over 5000 varer til en hver tid. Hadde han spurt om å få høre prisen på den hadde jeg selvsagt gått og sjekket. Jeg hadde fyllt inn den varen noen minutter i forveien, så det hadde vært en enkel sak å finne ut av det. Men å spørre om den var gratis fordi den ikke hadde pris, vise meg pakken uten prislappe på seg, og i tillegg virke helt seriøs?

Den eneste forklaringen jeg kan tenke meg er at noen har lagt pakken i halv-pris-hylla vår, der alle varene blir prised ned med klistremerker. Men det er da ingen grunn til å tro at den er gratis? Hvor i Norge får man gratis dagligvarer? Det vil jeg gjerne vite. :laugh:

Når det er sagt så var kunden høflig, noe jeg ikke kan si om alle kunder. Noen uffer seg og senker øyenbrynene med en gang jeg sier at vi er tomme for noe, som om det skulle være min feil. Har spesielt én eldre dame som nesten blir sint hver gang hun spør etter ting vi er tomme for. Hun ender også veldig ofte opp med å skulle ha alt vi ikke har akkurat den dagen. Tomt for lettmelk, tomt for pølser, tomt for fløte... Det er så typisk!

For lenge siden fikk jeg ei godt voksen dame som skulle ha kylling og bacon (tror jeg). Vi hadde trøbbel med leveransen som var forskinket (noe som hvertfall ikke var vår feil) og flere varer var vi helt, helt tomme for. Først spurte hun etter kyllingen, men dessverre var vi tomme. Deretter gikk hun til baconet, som vi også dessverre var tomme for. Jeg beklaget og prøvde å ta det hele med et smil og sa noe som "nei, vi er dessverre tomme for det også faktisk.". Hun sier høyt og tydelig irritert at "nei, uffameg, da drar jeg faktisk til en annen butikk altså...!" og drar med seg ungen sin ut. Jeg hadde lyst til å si "det er bare å dra, vi har mer enn nok av hyggelige kunder, og trenger ikke uhøflige folk som deg :) ". Jeg skjønner at det er irriterende når man skal ha to spesifikke ting, og butikken ikke har de. Men vi hadde jo andre typer kylling, og andre typer bacon, så hvis det faktisk var krise kunne kunden ha valgt de andre merkene men neida. Her skal vi rope opp som et bortskjemt barn som ikke får viljen sin, stampe ut døra, istedet for å behersket gå ut av butikken og inn i en annen - som andre voksne mennesker gjør når butikken ikke har det du skal ha.

Det er ikke min feil som en "vanlig" butikkmedarbeider at den ansvarlige for bestillinger ikke har vært synsk nok til å bestille sånn at vi har nok varer til å vare til neste bestilling. I noen tilfeller er det også produsenten som ikke har klart å produsere nok, eller leveransen som er sen, sånn at vi rett og slett ikke fikk det vi besetilte. Du må gjerne spørre om å snakke med sjefen om det, men ikke ta det utover meg at du er skuffet. Jeg kan hverken bestille eller trylle frem varer på flekken, alt jeg kan gjøre er å bruke ord som "unnskyld", "beklager" og "dessverre" mens jeg smiler og prøver å holde en positiv tone. :vetikke: 

Anonymkode: b4e82...ede

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MalloryK skrev:

The kitten, jeg har lest alle dine historier, og jeg må spørre: Hvor i all verden er det du jobber?? Det er alltid så morsomt, og frustrerende, å lese det du skriver. På en god måte altså

Jeg jobber faktisk 3 forskjellige steder nå, men det ene er bare for å hjelpe en venninne med butiken hennes til hun har full kontroll. Bortsett fra det vil jeg helst ikke si så mye mer, i frykt for å bli gjenkjent. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med kunder som mener vi har opplysningsplikt? 

Du burde sagt det, burde sagt... 

Det er lov som kunde å stille spm som f.eks: Jeg har tenkt å montere dette selv, er det noe jeg trenger?

Utrolig hvor mange voksne upraktiske menn med ti tommeltotter som hisser seg opp fordi det f.eks er med murplugger og ikke gipsplugger..

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sugar&Spice skrev:

I dag var en lang dag :( 

 

Mens jeg stod og brettet sammen papp kom det en dame inn i butikken som mente at hun hadde sett en bok om Italia helt innerst i butikken i forrige uke, og hun ønsket å kjøpe den. Helt innerst i butikken har vi barnebøker, men ok, jeg prøvde å hjelpe henne. Vi fant ikke boken hun tenkte på (sjokk...) men jeg endte opp med å vise henne et par andre alternativer om Italia, men som var mer kokebokbasert. Hun ga uttrykk for at hun ikke var spesielt imponert over servicen, himlet med øynene og viftet meg vekk.

Jeg returnerte da til papp-brettingen, for jeg var egentlig på vei ut til pappressen for å bli kvitt det tåååårnet med papp vi hadde. Jeg begynner rolig å trille trallen, overfull av papp, mot utgangen, men midt i butikken går det et kjemperas og halvparten av pappen havner på gulvet rundt meg, og ligger i veien slik at kunder må tråkke over eller gå en stor omvei rundt. Umiddelbart begynner jeg å rydde, fordi det er jo ganske klønete å ha papp i hele butikken....

Jeg ser i sideblikket at Italia-damen så hva som skjedde, og at hun så vendte seg mot kassen for å betale en bok hun fant frem. I kassen står kollegaen min og hjelper en annen kunde, men jeg ser at hun straks er ferdig, så da fortsetter jeg å rydde opp pappen på gulvet og tenker at det ikke haster å hjelpe til i kassen. Det var ingen andre enn kunden i kassen og Italiadamen da.

Jeg har rukket å legge én papplate i trallen igjen før jeg hører fra Italiadamen "GIDDER DU TA BETALT I BUTIKKEN ELLER?!". Jeg kjenner at jeg blir jævlig irritert, men forlater Papphavet for å hjelpe henne. Sekundet jeg slår inn boken hennes i kassen er min kollega ferdig med den kunden hun holdt på med, så jeg tipper Fru Italia vant kanskje to sekunder på å spørre meg.

Så får Fru Italia endelig betalt, og jeg ser henne gledelig ut av butikken. Men så kommer hun jo til Papphavet da. Og da snur hun seg rundt, sender meg et stygt blikk og UFFER seg for at hun må tråkke over masse papp på veien ut.

Jævla kronidiot.

 

Du burde sagt til Fru Italia at det ikke ville vært noe papp der om hun hadde latt seg betjene av kollegaen din. (Og hun sløste sikkert vekk mange sekunder på den uffingen sin...) 

 

Uansett dette minnet meg på en historie. 

Dette var turister så hele samtalen foregikk på engelsk. 

 

Kunde 1. Jeg trenger tape

Meg: Beklager vi selger ikke det

Kunde 1. Jeg trenger tape

Meg: Beklager vi har ikke det

Kunde 1: Tape? 

Meg: Vi ikke ha

Kunde 2 (på vegne av kunde 1) Han trenger tape. 

Meg: Vi har ikke. Gå på bokhandel, der pleier de å ha. 

Kunde 3 (tar meg med bort til en kartong som hadde tape på seg, peker på tapen og sier) Jeg trenger dette. 

Meg: Vi selger ikke det. Bokhandel

Alle 3: Bokhandel hva er det? 

 

Nei, du det er et sted hvor de selger sofaer? Hva tror dere? :klo: Dette sa jeg ikke da, men jeg ga dem navnene på noen i byen og sendte dem dit.

 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8/3/2017 den 1.04, Haugenjenta skrev:

Jeg hadde ei som ville reklamere på en termokopp i dag,
men uten kvittering eller annet kjøpsbevis får jeg ikke gjort noe.
Hun hadde med søster eller venninne, og begge fyrte seg like mye opp,
mente at når det var en reklamasjon og den var kjøpt hos oss så trengte man ikke kvittering..
Jo, det trenger man, står svart på hvitt i returpolicien vår.
Spurte etter privatnummeret til sjefen, men det kunne de bare glemme,
men sjefen får de antageligvis innom i morgen og det eneste de får er samme beskjed som de fikk av meg - har pratet med henne :fnise:

Jeg har en annen en og, men den er såpass lett gjenkjennelig,
så jeg må ruge litt på om jeg skal prøve meg på å skrive den.
Og det er en beskrivelse på en skikkelig møkkakunde fra h*****e!

Det står ingen ting i forbukerkjøpsloven om at man må ha med kvittering når man skal reklamere, returpolicyen trumfes av loven her...  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pikeliten skrev:

Det står ingen ting i forbukerkjøpsloven om at man må ha med kvittering når man skal reklamere, returpolicyen trumfes av loven her...  

Hvordan skal du da kunne bevise at tingen du reklamerer på, er kjøpt i den butikken du ønsker å reklamere i? Uten kvittering blir du nødt til å henvende deg direkte til produsent.

Anonymkode: 2f6bb...b19

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 minutter siden, Pikeliten skrev:

Det står ingen ting i forbukerkjøpsloven om at man må ha med kvittering når man skal reklamere, returpolicyen trumfes av loven her...  

Det er et krav om at du må sansynliggjøre at varen er kjøpt i gjeldende butikk. Det er ikke nødvendig med kvittering, f.eks. bankutskrift dersom det er betalt med kort er godt nok.

Det er nettopp dette Haugenjenta skrev i innlegget sitt:

Sitat

Jeg hadde ei som ville reklamere på en termokopp i dag,
men uten kvittering eller annet kjøpsbevis får jeg ikke gjort noe.

 

Anonymkode: 5701e...dc8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pikeliten skrev:

Det står ingen ting i forbukerkjøpsloven om at man må ha med kvittering når man skal reklamere, returpolicyen trumfes av loven her...  

Føler de to anonyme brukerene forklarte det godt nok, så da utdyper ikke jeg det noe mer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...