Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På 29. oktober 2017 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så irritert av å lese historier som dette. Her fikk jo møkkafolka det akkurat som de ville ved at dere slapp dem inn før de andre. Folk må slutte å belønne denne typen atferd :daane: 

Anonymkode: f20c3...216

Samme tenkte jeg. Da jeg jobbet i butikk, så var jeg ufravikelig når det kom til sniking.

Erfaringsmessig så tåler de andre som står i køen mye bedre at det blir en 2 min diskusjon hvor kunden til slutt stiller seg i kø, framfor at de må stå lenger fordi jeg lar en kranglefant komme foran dem som venter.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg gjort noe jeg har sagt at jeg aldri skulle gjøre. Jobbe i butikk. Første dag idag og jeg angrer! 
De hadde lite varer i dag, planen var at jeg skulle prisevarer. Så jeg fikk opplæring i kassen, ganske en så enkel sak. Så sto jeg der da og gjorde det jeg fikk beskjed om. Spør om de ønsker pose og spør om de er medlem i kundeklubben. 
Alt gikk fint.. helt til rett etter lunsj. Kom ei dame på rundt 45-50 år. Skannet inn varene og spurte om hun var medlem i kundeklubben. Det skulle jeg aldri ha gjort. Hun eksploderte!! 
"Jeg er så dritt lei av maset om å være medlem i alt!"..  *banning og mye jeg ikke husker ordrett* Jeg står der og gaper nesten. Ble tatt på senga av responsen hennes. 
"Orker ikke å ha 20 medlemskort i lommeboken.".. Så da svarer jeg "Du trenger ikke noe kort, alt jeg trenger er mobilnummeret ditt". Det skulle hun ikke ha noe av! For hun orket ikke reklame på mobil og mail. For hun har nettopp skaffet seg "nei til reklame" klistremerke må du vite!! Det gikk så fort utav kjeften på henne at jeg registrerte ikke alt. 
Dum som jeg var så prøvde jeg igjen "Du får 10% på kjøpe om du er medlem".. Fikk det blikket og jeg angret. Pakket sammen tingene hennes og avsluttet handelen fort som fy. I det hun snur seg vekk så hører jeg "Også tar grådiglusa 1 krone for pose". 

Endte opp i tårer på bakrommet og panikkanfall. Hurrraaaaa

Aldri mer kasse.. alene ihvertfall. Nå skal jeg få ha noen der og få et skilt hvor det står opplæring. Slik at jeg kan la andre ta over og stikke av om det skjer igjen. Jeg har ikke psyken til slike kunder. 

Anonymkode: b2244...0dd

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, AnonymBruker said:

Aldri mer kasse.. alene ihvertfall. Nå skal jeg få ha noen der og få et skilt hvor det står opplæring. Slik at jeg kan la andre ta over og stikke av om det skjer igjen. Jeg har ikke psyken til slike kunder. 

Anonymkode: b2244...0dd

Slike kunder blir en helt vant til etterhvert, og da kommer ikke slike mennesker til å bli noe problem. Så lenge de ikke tar det ut over deg personlig (kommentarer på utseende etc) så er det noe alle blir vant til etter en stund. Da er det bare å holde seg rolig, høre på sinneutbruddet, få kunden til å betale og komme seg videre med dagen. 

Anonymkode: 92671...4e4

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg gjort noe jeg har sagt at jeg aldri skulle gjøre. Jobbe i butikk. Første dag idag og jeg angrer! 
De hadde lite varer i dag, planen var at jeg skulle prisevarer. Så jeg fikk opplæring i kassen, ganske en så enkel sak. Så sto jeg der da og gjorde det jeg fikk beskjed om. Spør om de ønsker pose og spør om de er medlem i kundeklubben. 
Alt gikk fint.. helt til rett etter lunsj. Kom ei dame på rundt 45-50 år. Skannet inn varene og spurte om hun var medlem i kundeklubben. Det skulle jeg aldri ha gjort. Hun eksploderte!! 
"Jeg er så dritt lei av maset om å være medlem i alt!"..  *banning og mye jeg ikke husker ordrett* Jeg står der og gaper nesten. Ble tatt på senga av responsen hennes. 
"Orker ikke å ha 20 medlemskort i lommeboken.".. Så da svarer jeg "Du trenger ikke noe kort, alt jeg trenger er mobilnummeret ditt". Det skulle hun ikke ha noe av! For hun orket ikke reklame på mobil og mail. For hun har nettopp skaffet seg "nei til reklame" klistremerke må du vite!! Det gikk så fort utav kjeften på henne at jeg registrerte ikke alt. 
Dum som jeg var så prøvde jeg igjen "Du får 10% på kjøpe om du er medlem".. Fikk det blikket og jeg angret. Pakket sammen tingene hennes og avsluttet handelen fort som fy. I det hun snur seg vekk så hører jeg "Også tar grådiglusa 1 krone for pose". 

Endte opp i tårer på bakrommet og panikkanfall. Hurrraaaaa

Aldri mer kasse.. alene ihvertfall. Nå skal jeg få ha noen der og få et skilt hvor det står opplæring. Slik at jeg kan la andre ta over og stikke av om det skjer igjen. Jeg har ikke psyken til slike kunder. 

Anonymkode: b2244...0dd

Bare tenk at sånne kunder har problemer litt generelt. De er litt psyke rett og slett,klare ikke å skille deg og systemet til butikken du jobber for. Du gjør bare jobben din og det evner ikke sånne personer å se,dessverre. De tror de er verdens viktigste person som handler i nettopp din butikk og at butikken egentlig er ute etter all info til denne viktige personen.

Anonymkode: eccc2...d86

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare tenk at sånne kunder har problemer litt generelt. De er litt psyke rett og slett,klare ikke å skille deg og systemet til butikken du jobber for. Du gjør bare jobben din og det evner ikke sånne personer å se,dessverre. De tror de er verdens viktigste person som handler i nettopp din butikk og at butikken egentlig er ute etter all info til denne viktige personen.

Anonymkode: eccc2...d86

Jeg sliter med angst, så jeg tar til meg alt. Jeg vet at jeg er problemet. Så må nok prøv å snu det og bli litt sterkere. Var litt sjokk at det skjedde første dagen. Jeg har fulgt denne tråden i lang, lang tid. Så vet jo at det finnes mange rare kunder der ute. Men jeg viste ikke at jeg skulle reagere som jeg gjorde. 

Anonymkode: b2244...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med angst, så jeg tar til meg alt. Jeg vet at jeg er problemet. Så må nok prøv å snu det og bli litt sterkere. Var litt sjokk at det skjedde første dagen. Jeg har fulgt denne tråden i lang, lang tid. Så vet jo at det finnes mange rare kunder der ute. Men jeg viste ikke at jeg skulle reagere som jeg gjorde. 

Anonymkode: b2244...0dd

FEIL. :) 

Den kunden var en narcissist. Det kryr av dem. De tror verden snurrer rundt deres egen akse, og at alle er deres personlige (verbale) søppelbøtte. Normale folk - det kryr av dem og - sier bare "neitakk" når du nevner medlemsskap, og om de blir irriterte over alt maset fra alle butikkene, sier de det enten til personen som venter i bilen, skriver en mail til kjeden du jobber for, eller enkelt og greit ignorerer følelsen. Det kalles selvkontroll, en egenskap narcissistene ikke har. IKKE din feil. Håper neste arbeidsdag blir bedre, AB. :troest:

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Du har bare null makt du. Føler du deg ikke helt kastrert? 

:hakeslepp: Første som slo meg var projisering. Sikkert gift med en "ball breaker"-kvinne.

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

FEIL. :) 

Den kunden var en narcissist. Det kryr av dem. De tror verden snurrer rundt deres egen akse, og at alle er deres personlige (verbale) søppelbøtte. Normale folk - det kryr av dem og - sier bare "neitakk" når du nevner medlemsskap, og om de blir irriterte over alt maset fra alle butikkene, sier de det enten til personen som venter i bilen, skriver en mail til kjeden du jobber for, eller enkelt og greit ignorerer følelsen. Det kalles selvkontroll, en egenskap narcissistene ikke har. IKKE din feil. Håper neste arbeidsdag blir bedre, AB. :troest:

Anonymkode: 15011...0b9

Ja helt enig😊👏🏻

Anonymkode: eccc2...d86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

- Du har bare null makt du. Føler du deg ikke helt kastrert? 

- ... 

Anonymkode: b530e...f69

Herregud, jeg hadde spydd på vedkommende! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, altflyter skrev:

Den stakkars jenta i kassa visste ikke hvor hun skulle gjøre av seg og så ut som om hun var på gråten. Jeg så på kassadamen da det omsider ble min tur og smilte og sa høyt "Enkelte mennesker evner ikke å regne seg fram til at det skjeve tårnet i pisa hadde veltet om man satt det på et kassabånd." Da ble damen (som da stod og pakket i poser), knall rød i trynet og stormet avgårde med handlevogn og varer. Kassadamen smilte takknemlig :) 

Elsker når andre kunder tar ansvar og sier i fra, takk!  Det er så kjedelig å sitte der å føle seg litt maktesløs og må høre på mye av den driten som kommer fra enkelte mennesker. ''Kunden har alltid rett'' er et uttrykk jeg spyr av, spesielt når kunden selv bruker det som argument når de skal diskutere seg frem til noe. 

Har jobbet i både butikk og på billettkontor. Har heldigvis hatt sjefer som har latt meg få si i fra når nok er nok. Når folk ikke klarer å oppføre seg ordentlig og ikke klarer å diskutere normalt så har jeg bedt de om å enten gå til en annen ansatt eller forlate stedet. Jeg orker ikke å bruke tiden min på å hjelpe noen når jeg har sagt den samme tingen 10 ganger og de ikke vil høre på noe av det jeg sier. Da kommer vi faktisk ingen vei. Jeg ser på meg selv som en person som gjerne gjør det lille ekstra og vil hjelpe, men ikke til enhver pris. Det skal også mye til før jeg lar meg vippe av pinnen, men det har skjedd et par ganger. Spesielt på billettkontoret hvor det åpenbart ikke er min skyld at folk kommer for sent. 

Et par eksempler:

NSB er forsinket så jeg rakk ikke flyet, jeg nekter å betale ny flybillett.  (Kunden sier jo selv her hvem som faktisk har skylden).

Taxien kom ikke. Neivel, og det skal vi ta skylden for? 

Jeg skjønte ikke automaten. Neivel, så da sto du å så på den i 1,5 time før du gadd å oppsøke oss? 

Det er så dårlig skiltet her. Ja for lille meg som sitter i skranken har noe med det å gjøre!?

Jeg hadde 45 minutter mellom flyvningene, jeg trodde det skulle holde! Dessverre, men da må du lese reglene som du faktisk ar trykket ''lest og forstått'' på da du bestilte.

Jeg kan ikke noe for at du har planlagt dårlig og ikke kommer til flyplassen tidsnok. Hvis en liten forsinkelse på 15 minutter gjør at du kommer for sent så har du ikke nok tid (regelen sier at du helst skal være på flyplassen 2 timer før). 

 

 

Anonymkode: ffdcd...054

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2017 den 1.53, Christiane_W skrev:

Kunden foran meg i køen på matbutikken i dag mente han skulle få trekt fra 33 kr på totalen pga at han hadde pantet for det da han kom inn i butikken. Problemet var bare at han hadde glemt pantelappen i maskinen og da han kom tilbake for å hente den var den borte.  Det var heeelt uforståelig for ham at han ikke kunne få fratrekk for panten uten pantelapp og den ansatte måtte bli ganske krass før han endelig gav seg, fortsatt misfornøyd.

Dette minner meg om( uten at d kan sammenlignes) en gang jeg hadde pantet noe flasker. Jeg tenkte jeg skulle prøve lykken på pantelotteriet,så jeg sto og studerte litt på hvilken knapp jeg skulle trykke på. Da kom hånden til en liten gammel ( og sikkert veldig gnien) mann bakfra og trykket på panteknappen: " Det er denne du skal trykke på!" Sa han mens han trykket. Jeg sto bare og så forfjamset på han og sa: "Jeg skulle spille på pantelotteriet og nå skylder du meg en million." Han ble helt paff,unnskyldte seg.Tydeligvis en helt utenkelig ting for han å gjøre,for sjansen for du vinner er jo minimal,men går jo til en veldig god sak da😊Hadde jeg vært amerikaner hadde jeg sikkert saksøkt han😂Neeeeeidaaa! Joda.

Anonymkode: eccc2...d86

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.10.2017 den 20.15, nutella skrev:

Jeg var kanskje en dum kunde her en dag. Skulle i posten og hente en pakke, og pakkesystemet var nede. Jeg jobber selv i butikk, og har opplevd dette selv. Da har vi tatt den lille scanneren som vi bruker til å scanne inn pakker, og bruker den til å scanne ut. Når jeg leverte hentelappen fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne hente den, fordi da måtte den ansatte lete gjennom alle pakkene (det her var en liten butikk) fordi systemet var nede. Det jeg er vant med der jeg jobber er at om en kunde ikke har med hentelapp eller kode, så ser vi gjennom pakkene, det er en selvfølge. Og vi er en større butikk enn denne butikken. Så det sa jeg til dama, og beskrev pakken og hvor den var fra. "Herregud, det kan vi selvfølgelig ikke gjøre" fikk jeg til svar. 

Er det bare vi i butikken der jeg jobber som er altfor snille?

Apropos post i butikk.

Vanligvis leter jeg etter pakker om kunde ikke har hentereferanse/det er noe feil. Men i går...

Jeg jobber i kiosk, og det var en salig dag. Halloween-aften (kiosken er knutepunktet for ungdommen på bygda) , lønningsdag for mange og tydeligvis stor dag for lotto. I tillegg var jeg alene. 

Kunde kommer, og har ikke fått sms med hentereferanse. Har kanskje oppgitt feil nummer, men via kontakt med posten vet han at pakken ligger hos oss. Det er greit det, da må vi bare lete gjennom lageret. 

Men når jeg har burgere på grill, pizzaer, milkshakes til hele ungdomsskolen og tippekunder som skal rekke å tippe før fristen, da må kunden komme tilbake en annen dag. 

Han hisser seg opp, trenger den pakka I DAG. Jeg prøver å si på den mest beklaglige måten at jeg har rett og slett ikke tid i dag. Jeg er alene, det er stokke fullt i kiosken og alt for mye å gjøre. Til slutt spør han om nummeret til sjefen og navnet mitt. Ender opp med at jeg skriver det ned og sender han på sin vei. 

I hans øyne var JEG inkompetent, men det er jo ikke jeg som bestemmer at kiosken skal være underbemanna? 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden:

Hadde mange bøker som skulle settes ut, og sorterte de i bunker på pulten min, så ja, det så litt rotete ut der. Tok med meg noen bøker for å sette inn i hylla, og snudde meg hele tida for å se om noen kunder trengte hjelp. Ca et halvt minutt etter jeg hadde sett etter sist hører jeg en irritert stemme:

-Du kan ikke drive med sånt når det er kunder i butikken!!
-Å, beklager. Hva kan jeg hjelpe deg med?
-JEG SKAL HA BLABLABLA
-Ja, det finner du i andre etasje, rett inn til høyre.
-Hmpf..

Kunden begynner å gå bortover, men snur seg en siste gang og sier:

-Du har så mye rot på skranken din, det må du rydde bort!!!

:dry: Altså....

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT support.

Kunde sier at etter passord til epost er endret så vil ikke mac mail slutte å mase om å skrive inn passordet hele tiden til tross for at h*n har satt nytt passord. Og det samme skjer på mobilen (mest antagelig iphone). Etter at jeg nevner at dette er et lokalt problem på macen og ikke med epostadressen og at h*n må oppdatere passordet korrekt i kontoinnstillinger på mac mail, så får jeg en sur passivt aggressivt epost tilbake om "ja... det er jo det jeg gjør. Kan jeg ikke bruke tjenesten deres på mac da?"

Får kunden til å endelig sende meg skjermbilder av innstillingene.
Vedkommende har prestert å skrive inn passordet sitt i brukernavnfeltet og det er derfor feilmeldinger kommer opp på mobilen h*ns. Sikkert gjort det samme på mac mail ettersom det også "magiskt" løste seg selv der.

Anonymkode: 5b73c...6cc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunde kommer inn døren og spør med en gang: Hvor mye koster de brune skoene dine?

Meg: Hvilke av de? 

Kunde: De brune 

Meg: Vi har mange brune sko. Hvilke av de tenkte du på? 

Kunde: De brune

Meg: 40 % av skoene våre er brune, og de har ikke samme pris alle sammen. Så hvilke av de mener du? Hvilke type sko? 

Kunde: De brune. Hvor mye koster de? 

Meg: Det vet jeg ikke. 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, The Kitten skrev:

Kunde kommer inn døren og spør med en gang: Hvor mye koster de brune skoene dine?

Meg: Hvilke av de? 

Kunde: De brune 

Meg: Vi har mange brune sko. Hvilke av de tenkte du på? 

Kunde: De brune

Meg: 40 % av skoene våre er brune, og de har ikke samme pris alle sammen. Så hvilke av de mener du? Hvilke type sko? 

Kunde: De brune. Hvor mye koster de? 

Meg: Det vet jeg ikke. 

 

Kunder og pris  :daane: 
Vi har fått inn julekort og i går stod en kunde på den andre siden av butikken og hooooier mot meg mens jeg står med en annen kunde "HVA KOSTER DISSE ENKLE KORTA FORNO, HÆ". Vi har jo nettopp fått de inn, så jeg aner faktisk ikke, men sier noe ala "Jeg er litt usikker, vi har nettopp fått de inn i butikken. Jeg vil tippe femten, men jeg kan sjekke for deg". Får et grynt til svar, javel, og tok det som at hun var (mis)fornøyd med svaret, og fortsatte og hjelpe hun som -faktisk- hadde stelt seg i kø. Så går det liksom et par minutter og så HOOOOOIER hun igjen "JA HVA KOSTA DISSE KORTA A?!?!?!?"

Da stod jeg i kassen med ca femtitusen varer så jeg svarte noe ala "åja, beklager, jeg kan sjekke, hvis du tar med ett til kassen så finner vi ut av det vettu"

"NEI KOM HIT OG HENT". i en svæææææært ufin tone (ikke at resten av samtalen var noe særlig bedre men)

 

Javeeeeeeeeelllll............ :sinna:  

 

Det viste seg at kortene kostet ti kroner, bare. Et par minutter senere igjen fant dama en eske med 10 doble kort i, inkl konvolutter, som kostet 80 kr.
"FYYYY FAEN SÅ DYRT DA"  Og da klarte jeg simpelthen ikke dy meg og svarte "tjaaa, disse doble kortene med konvolutter er jo billigere enn de enkle kortene uten". "NEI DET ER DE IKKE, DE KOSTER 80 KR!"

 

Inni meg: Joda, kjære deg, her får du ti doble kort med konvolutter for prisen av åtte enkle, så de er billigere de. Mye billigere også, faktisk.

Uttapå: :Nikke:  Hehe.

Tillegg: og før noen kommer og sier vi må prise hver eneste vare i hele butikken: det har vi ikke mulighet til og alle kortstativer etc kommer ferdigmontert. Vi mottar TUSENVIS av kort hver jul, og hadde vi priset hvert eneste kort hadde det simpelthen ikke blitt julegaver fra oss i bokhandelen i år. Og dessuten så står som regel prisen litt lenger opp på stativet slik at normale kunder, som deg og meg, lett finner ut av dette på egenhånd uten å skape rabalder and shit. :Nikke: 

Endret av Sugar&Spice
Måtte legge til ei litta disclaimer
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Har dere dameskoletter til damer? 

 

Hadde sååå lyst til å svare "Nei, beklager. Vi har bare dameskoletter til menn."

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøkenbonde

Jeg jobber i en butikk med kjøkkenutstyr.

Vi hadde en kasserolleserie på 50%. Dette var en lørdag og kampanjen gikk ut akkurat denne lørdag, kampanjen hadde allerede vart flere uker.  

Kunde: Jeg ser at kampanjen går ut i dag, men hvis jeg kjøper denne kasserollen (eks. 399,-) og finner ut at det blir feil størrelse så får jeg byttet den ikke sant? 

Meg: Du får selvfølgelig byttet den men da må du betale mellomlegget siden den ikke er på tilbud på mandag.

Kunde: Hvis jeg kjøper den største av dem og vil bytte den til en mindre en så må jeg vel ikke betale for den? 

Meg: jo, for på mandag så vil denne kasserollen (eks. 299,-) koste 599,- 

Kunde: nei, jeg får ta det opp med de som jobber her til vanlig (i en skikkelig nedlatende tone.. Jeg er fast ansatt og har jobbet der en god stund 🙄) 

 

Jeg skjønner litt prinsippet men kampanje er kampanje 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...