Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 timer siden, frøkenbonde skrev:

Jeg jobber i en butikk med kjøkkenutstyr.

Vi hadde en kasserolleserie på 50%. Dette var en lørdag og kampanjen gikk ut akkurat denne lørdag, kampanjen hadde allerede vart flere uker.  

Kunde: Jeg ser at kampanjen går ut i dag, men hvis jeg kjøper denne kasserollen (eks. 399,-) og finner ut at det blir feil størrelse så får jeg byttet den ikke sant? 

Meg: Du får selvfølgelig byttet den men da må du betale mellomlegget siden den ikke er på tilbud på mandag.

Kunde: Hvis jeg kjøper den største av dem og vil bytte den til en mindre en så må jeg vel ikke betale for den? 

Meg: jo, for på mandag så vil denne kasserollen (eks. 299,-) koste 599,- 

Kunde: nei, jeg får ta det opp med de som jobber her til vanlig (i en skikkelig nedlatende tone.. Jeg er fast ansatt og har jobbet der en god stund 🙄) 

 

Jeg skjønner litt prinsippet men kampanje er kampanje 🙈

Jeg har jobbet i butikk i ca. 20 år og skjønner absolutt prinsippet med at kampanje er kampanje, men noen ganger burde det være mulig å vise skjønn.  Jeg kjøpte en bukse på tilbud en lørdag ettermiddag (uten å prøve den siden jeg har flere bukser av samme merke og modell i samme størrelse). Den viste seg å være merket med feil størrelse (den var så liten at jeg knapt fikk den over knærne).  Påfølgende mandag dro jeg tilbake til butikken og forklarte dette for en ansatt.  Joda, jeg skulle få bytte, forutsatt at jeg prøvde så jeg var sikker på at den jeg byttet til passet.  Det gjorde jeg og gikk tilbake tilbake til kassa med en bukse som passet.  Den ansatte scannet først den jeg returnerte og trakk fra kampanjerabatten, så scannet hun inn buksa som passet til fullpris.  "Det blir 300 kr å betale." var beskjeden.  At buksa jeg returnerte åpenbart var merket med feil størrelse gikk ikke hjem, kampanjen var over og om jeg ønsket å bytte til en annen størrelse måtte jeg betale mellomlegget.   Argh...:sur: 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, Christiane_W said:

 Jeg kjøpte en bukse på tilbud en lørdag ettermiddag (uten å prøve den siden jeg har flere bukser av samme merke og modell i samme størrelse)..... 

Tenker at ditt eksempel blir annerledes, fordi det faktisk er identisk vare med samme pris på størrelsene (og da burde du seff kunne få bytte i annen størrelse!)

Kasserollene er jo priset forskjellig etter størrelse i utgangspunktet, og er ofte at bare en spesiell størrelse er på tilbud. Da ville jeg heller kjøpt kasserollene i begge størrelsene om jeg var usikker, og så levert tilbake. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superblomst skrev:

Da ville jeg heller kjøpt kasserollene i begge størrelsene om jeg var usikker, og så levert tilbake. 

Du er for smart til å bli sitert som kunde her i tråden. :tongue: 

Tipper gryte-dama ville sagt noe sånt som "hvorfor skal jeg kjøpe to, jeg trenger bare en!" til løsningen din. Enkelte er det ikke håp for, hehe.

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Du er for smart til å bli sitert som kunde her i tråden. :tongue: 

Tipper gryte-dama ville sagt noe sånt som "hvorfor skal jeg kjøpe to, jeg trenger bare en!" til løsningen din. Enkelte er det ikke håp for, hehe.

Anonymkode: 15011...0b9

Det er "problemet" med å ha jobbet i butikk, man blir skikkelig løsningsorientert gitt :laugh:

(Ser for meg grytedama sitt tilsvar, noe ala; penger vokser ikke på trær, hvordan kan du gå ut ifra at jeg har råd til å legge ut for to kasseroller når jeg bare skal ha en??DU LURER IKKE MEG, MERSALG JAHA?!!!!" Før hun hadde kjøpt begge for å bevise at det ikke var pengene det stod på,men PRINSIPPET). 

Sukk. Glad those days are over :nordvesta:

Endret av Superblomst
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint at folk følger med når alarmen går, men i og med at du hadde uniform og nøkler og alarmen stoppet, så burde de kanskje tenkt litt lenger? :P 

Kudos til politiet som var kjapt på stedet. :link:

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se...

Priskrigen 2015 er jo en historie for seg selv men jeg husker særlig godt at vi blant annet hadde en julepølse fra first price som kun kostet 4 kr, denne var som man kan tenke seg ofte utsolgt. Når julepølsen til 4 kr var utsolgt var det ikke måte på hva slags pølser folk kom med til kassen som de hadde fått for seg var den som kostet 4 kr og de var svært lite fornøyde når de fant ut at dette ikke var tilfelle, her prøvde vi selvsagt å svindle dem, om det ikke var svindel så prøvde vi å lure dem ved å legge julepølsene rett ved siden av hverandre (burde vi heller spredt de utover butikken?). På labelen sto "julepølse frist price 4kr" og var en av 3-4 labeler for julepølser så hvorfor var det liksom en selvfølge at alle disse var den billige? Sukk... den priskrigen der fikk virkelig ut det verste i folk...

Vi hadde også en periode mye trøbbel med kasse 1 (kassen som alltid brukes om det kun er en åpen) og vi måtte derfor bruke kasse 2, for å vise at kasse 1 var stengt tok vi opp bommen for å tydelig vise at denne kassen ikke var i bruk. På morgenen når det var lite folk så hadde vi gjerne andre arbeidsoppgaver i tillegg til kasse og sto gjerne ikke i kassen i det kunden kom. Det var da ikke måte på hvor ofte vedkommende hadde lempet sine varer oppå båndet i kasse 1 selv om den tydelig var stengt med bommen oppe. (Lurer oppriktig på fra dere her inne om det ikke er et tydelig tegn på at kassen ikke er i bruk?!) Selv når vi saft opp en skilt om at kassen er stengt så fortsatte mange å fortsatt ligge på varer i kasse 1. Det hele var til å bli oppgitt av. "vi måtte jo gi beskjed om at kassen var stengt, de kunne jo ikke vite det".

Så har vi den gangen det var et arrangement på plassen utenfor butikken hvor butikken stilte med å grille pølser. Dette var gratis til barna men man var ikke så nøye på det så de voksne fikk seg en pølse de også men det var lagt vekk på at det var kun en til hver. Her var det en hendelse hvor enkelte voksne mannfolk stilte seg i kø flere ganger og latet som om de ikke hadde fått selv om de ansatte tydelig kjente dem igjen, de skulle gjerne ha med en "til en venn" også. De ansatte som sto var noen unge nye som ikke turte å gi beskjed, men det får da virkelig være måte på frekkhet? På skiltet sto det "gratis pølser til alle barn" men disse mennene så sitt snitt til å spise seg stappmett gratis. Griskheten lenge leve...

Jeg husker også en gang hvor vi kun hadde en isboks igjen av en dames favoritt. Hun skulle denne gangen kun ha denne en men vi måtte virkelig se å få den inn igjen til neste gang hun var her for hvis ikke så kunne hun ikke handle her mer. Høres ikke så spesielt ut når det står skrevet men det var virkelig ikke måte på hvor jeg skulle få høre det. Dette var en favorittrussel blant mange av kundene, hvis ikke sånn og sånn så skulle de aldri handle her igjen ... vel, de kom alltid tilbake.

 

Det begynner å nærme seg et år siden sist jeg hadde en vakt i butikk så har selvfølgelig glemt mange av de bedre historiene, dette var kun det jeg kom på i farten. Vi hadde både et apotek med LAR i samme bygg og et hjem med psykisk utviklingshemmede i umiddelbar nærhet så det mangler ikke på absurde historier. To ganger jeg har sittet i kassen har politiet kommet å pågrepet en kunde av uvisse grunner blant annet. Aldri en kjedelig dag på jobb!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2017 den 0.09, The Kitten skrev:

Kunde: Har dere dameskoletter til damer? 

 

Hadde sååå lyst til å svare "Nei, beklager. Vi har bare dameskoletter til menn."

 

:fnise: sikkert en av de samme som ber om ost på cheeseburgeren ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Highhopes said:

Skal vi se...

Priskrigen 2015 er jo en historie for seg selv *snip*
Sukk... den priskrigen der fikk virkelig ut det verste i folk...

 

Jupp, det var den jula jeg ble kalt stygg fordi det var tomt for egg til 1,50 klokken 7.05 om morgenen, to timer før vareleveringen i det hele tatt ankom butikken.
Nei, jeg skjønte heller ikke helt logikken bak det.

For øvrig var jeg til dels mannevond selv fordi det var det året jeg og HrMinya sluttet å snuse. (var selvfølgelig serviceinnstilt nok til å rømme ut på lageret om det ble for ille)
Vi hadde bestemt at vi skulle være snusfrie til jul. Tre uker før jul begynte vi å få det travelt....
Og så slo priskrigen til.
Det ønsker jeg virkelig ikke på min verste fiende.

Vi er for øvrig fortsatt tobakksfrie.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ti10 skrev:

:fnise: sikkert en av de samme som ber om ost på cheeseburgeren ...

Det er fordi det er mange ansatte som spør om man skal ha ost på cheeseburgeren. Dette kommer igjen av kunder som ikke skal ha ost på cheeseburgeren sin og gjør et nummer ut av at man fikk ost på cheeseburgeren når man ikke ba om det. Legg skylden på det rette stedet. 

Anonymkode: 3ef6c...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg på jobb og skulle prøve meg på kasse igjen. Har unngått det alt for lenge, helt siden min første dag. 
Før det så sto jeg å priset noen varer. Fra 500 kr til 300 kr. Gammel pris sto i vanlig prislapp mens ny tilbudspris sto med en stor klistremerke hvor det står "TILBUD" også pris. Etter på gikk jeg å stilte meg i kassen. For de siste 3 timene skulle jeg stå der. 

Inn kommer det en kunde. Kunde nr 2 måtte være en idiot. 
Han: "Har du *vare*?"
Meg: "Ja de ligger rett ved siden av deg der". 
Han: *ser på varen * "500 kr?! Det er jo et ran!". 
Meg: "Nei de kostet 500kr, nå er det 300 kr". 
Han: "Du ser jo ikke på den en gang, den koster 500 kr!"
Meg: "Jeg priset dem nettopp om, så den koster 300 kr".
Han: "Nei det står da 500 kr der, og jeg var her på Fredag og da kostet den 500 kr, ikke lyv til meg!". 

Frem og tilbake ang prisen, jeg poengterte at det var tilbud på den denne uken. Han mente det var 500 kr. Kalte meg dum og åndssvak som ikke klarte å lese. Begynte å bli litt skjelven og så etter sjefen. Sjefen så meg og snudde, for dette skulle jeg klare på egenhånd. Noe vi avtalte på forhånd, men der og da angret jeg på avtalen vi lagde. :P 
Ok tenkte jeg, faen ta denne mannen! Så jeg tok varen utav hendene på han. Slo den inn på kassen. "300 kr for bare deg i dag da, pose?". Han sto der i noen sekunder, også sa han med et smil "Jo takk for at du senket prisen for meg unge dame" også gikk han. Idiot som oppriktig talt trodde at jeg ga han rabatt utav løse luften. 

MEN JEG VANT! Jeg klarte det. En jævlig kunde og jeg gråt ikke. Det er en seier. Resten av dagen så var det bare hyggelige kunder. I morgen blir det halv dag med kasse igjen og gruer meg ikke like mye som i dag. Fikk et par stygge blikk og uffing ang spørsmål om medlem, noen kan bare ikke si "nei det er jeg ikke". Men ok, bedre enn sist gang ihvertfall. Og jeg var mer forberedt i dag. Takket være gode ord fra dere her sist <3 

Anonymkode: b2244...0dd

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glad på dine vegne. :tommelsmil:

Anonymkode: 15011...0b9

takk takk. nå er det sengs før en ny dag på jobb. Får håpe jeg ikke har noe å komme med i morgen :fnise:

Anonymkode: b2244...0dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn. Oppskrift: normalt menneske.  

Anonymkode: 3ef6c...804

Hahaha. Ja heldigvis er de fleste slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen bare virkelig elsket skinnjakka hun prøvde, det var akkurat en slik hun var på leting etter. "Så fint da, svarer jeg, skal vi gå for denne da?" 

Kundens svar var: Uff nei, det føles så nedverdigende å handle i sånn type butikk så jeg kjøper den ikke. 

Jeg: .....

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...