Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 16.11.2017 den 6.27, ti10 skrev:

Litt usikker på om du er oppriktig eller ironisk her, men jeg går for det første: Siden cheese er ost, er det i min verden pussig å poengtere at man skal ha ost på cheeseburgeren (i likhet med at dameskoletter er for damer, hundemat for hunder, prestekjoler for prester), uavhengig av om man er kunde eller ansatt. Men tråden handler altså om dumme ting kunder sier ...

Enda pussigere er det jo å anta at cheeseburgeren ikke kommer med ost, som jo er bakgrunnen for at både ansatte og kunder presiserer osten. 

Anonymkode: 3ef6c...804

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere ansatte har overlevd dagen så langt. Jeg var en litt dum kunde i dag. Skulle kjøpe noen nye klær og på vei til kassen hadde jeg både min egen jakke og cardigan, vesken min og klærne jeg skulle kjøpe. Jeg endte opp med å bare lempe alt på disken i stresset og den ansatte så ut som et spørsmålstegn, men begynte høflig å sortere seg frem til det jeg skulle kjøpe, helt uten å si et ord. Når jeg fikk samlet meg og koblet at alt annet også lå der ble jeg kjempe flau og fikk beklaget meg. Jeg var litt rød i kinnene der en liten stund :sjenert:

 

Anonymkode: 8ec9d...7e6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda pussigere er det jo å anta at cheeseburgeren ikke kommer med ost, som jo er bakgrunnen for at både ansatte og kunder presiserer osten. 

Anonymkode: 3ef6c...804

Vi er vel enige her, kommer bare an på hvilken side man ser det fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det jo black friday... Vi har hatt et skilt ute siden mandag med reklame for FREDAG 24 NOVEMBER ER DET BLACK FRIDAY OG 20% PÅ ALT.

Fredag. Ikke mandag, ikke tirsdag, ikke onsdag, ikke torsdag og ikke lørdag. FREDAG. Hvem har hatt kunder innom hver dag denne uka og forventa 20%? .... Vi måtta ta bort skiltet på onsdag :fnise:

Trodde det var greit å reklamere om det allerede på mandag, så folk kunne se at på FREDAG, da er det salg. Joda, neida :rolleyes:

(Har enn så lenge hatt masse snille kunder som har vært fornøyd med salg da)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sphynx skrev:

I dag er det jo black friday... Vi har hatt et skilt ute siden mandag med reklame for FREDAG 24 NOVEMBER ER DET BLACK FRIDAY OG 20% PÅ ALT.

Fredag. Ikke mandag, ikke tirsdag, ikke onsdag, ikke torsdag og ikke lørdag. FREDAG. Hvem har hatt kunder innom hver dag denne uka og forventa 20%? .... Vi måtta ta bort skiltet på onsdag :fnise:

Trodde det var greit å reklamere om det allerede på mandag, så folk kunne se at på FREDAG, da er det salg. Joda, neida :rolleyes:

(Har enn så lenge hatt masse snille kunder som har vært fornøyd med salg da)

Det er ganske mange som har kjørt BLACK WEEK hele uka, så det er nok derfor :)

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske mange som har kjørt BLACK WEEK hele uka, så det er nok derfor :)

Anonymkode: 0128d...492

Joda, men da reklameres det gjerne for det. Hadde kundene bare spurt om tilbud de andre dagene, så hadde det vært ok, men slik var det ikke. Det var pottsure folk som ville ha rabatten med en gang eller legge av varene til fredag. Å komme tilbake på fredag uten varene lagt av var ikke godt nok :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 50 % på masse varer, og alle varene var tydelig merket. Både ved varene og på plakater i taket. På plakatene sto det f.eks "Alle barnesko 50 %."

 

Kunde kommer bort med en genser og spør "Er det tilbud på denne?" 

Meg: Nei, den er ordinær pris

Kunde: Men det står på skilet der *peker på skiltet med "Alle barnesko 50 %"

Meg: Nei, det står ikke det. 

Kunde: Jo, det gjør det. 

Meg: Det står "Alle barnesko 50 %" Dette er ikke en barnesko. 

Kunde: Men det står at alt er 50 %

 

Hun fikk det ikke til 50 prosent gitt...

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Vi hadde 50 % på masse varer, og alle varene var tydelig merket. Både ved varene og på plakater i taket. På plakatene sto det f.eks "Alle barnesko 50 %."

 

Kunde kommer bort med en genser og spør "Er det tilbud på denne?" 

Meg: Nei, den er ordinær pris

Kunde: Men det står på skilet der *peker på skiltet med "Alle barnesko 50 %"

Meg: Nei, det står ikke det. 

Kunde: Jo, det gjør det. 

Meg: Det står "Alle barnesko 50 %" Dette er ikke en barnesko. 

Kunde: Men det står at alt er 50 %

 

Hun fikk det ikke til 50 prosent gitt...

Folk...🙄

Husker noen tilsvarende eksempler fra min tid på Jernia:

-All Scala maling -30%  = All maling og malingsrelaterte produker -30%

-Alle varer -30 - 70% = Alle varer -70%

-Alle batterier ta 3 betal 2 = Alle varer ta 3 betal 2

-Alt på bordet/i hylla/kurven -50% = Hele butikken -50%

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke min kunde, men hadde æren av å stå bak henne i kø. 

Hun skulle ha en lighter. Enkel sak skulle man tro, men den gang ei. 

Hun: Jeg skal ha en lighter. 

Betjening: Finner en lighter og slår den inn. 

Hun: Jeg skal ha en større lighter

Betjening: Finner større lighter, slår ut den første og inn den store

Hun: De koster det samme sant? 

Betjening: Den store koster litt mer

Hun: Kanskje jeg skal ta den første likevel? 

Betjening: Det bestemmer du helt selv

Hun: Jeg tar en liten en 

Betjening: Slår ut stor lighter og inn den lille

Hun: Har du den i en annen farge? Jeg likte ikke den fargen. 

 

Skulle hun pynte med den eller? 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gremlin skrev:


Kunde: "Jaja, lykke til med pugginga da."
 

... Sa han som ikke kunne sitt eget engang. 

Hahahahaha elsket slutten! Lo høyt nå! :fnise:

Kjente frustrasjonen i dette innlegget! Vært borti så mye slikt før. Jobber jo i en sexbutikk og det er liksom forventet at jeg har prøvd alle produktene vi har. Noe jeg selvfølgelig ikke gidder/har lyst til. Men mange kunder blir nesten fornermet når jeg sier ''denne anbefaler jeg, den er bra fordi blablabla'', -''Har du prøvd den??'' ....''Eh nei, men den er feks bedre enn denne pga det og det og det'' -''Vent! Du kan ikke anbefale noe du ikke har prøvd, hva har du prøvd da?''

Dette oppgir meg så mye. Spesielt mannfolka som spør om jeg personlig synes denne prostatavibratoren er bra :rolleyes: Pleier å si hvilken jeg anbefaler ut i fra salg, tilbakemeldinger osv, men også at jeg ikke har prøvd den selv. Da blir de nesten litt paffe og bare har det blikket som sier ''hvofor ikke?'' :fnise:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sphynx skrev:

Hahahahaha elsket slutten! Lo høyt nå! :fnise:

Kjente frustrasjonen i dette innlegget! Vært borti så mye slikt før. Jobber jo i en sexbutikk og det er liksom forventet at jeg har prøvd alle produktene vi har. Noe jeg selvfølgelig ikke gidder/har lyst til. Men mange kunder blir nesten fornermet når jeg sier ''denne anbefaler jeg, den er bra fordi blablabla'', -''Har du prøvd den??'' ....''Eh nei, men den er feks bedre enn denne pga det og det og det'' -''Vent! Du kan ikke anbefale noe du ikke har prøvd, hva har du prøvd da?''

Dette oppgir meg så mye. Spesielt mannfolka som spør om jeg personlig synes denne prostatavibratoren er bra :rolleyes: Pleier å si hvilken jeg anbefaler ut i fra salg, tilbakemeldinger osv, men også at jeg ikke har prøvd den selv. Da blir de nesten litt paffe og bare har det blikket som sier ''hvofor ikke?'' :fnise:

Trikset er å ikke svare på spørsmålet. Svare veldig vagt. 

Kunde: «har du prøvd denne?»

«den er populær bla bla» eller «vi har fått gode tilbakemeldinger bla bla».

Det er urelevamt for kunden om du likte den eller ikke, folk er forskjellig. Men når man står i en sånn situasjon så tenker ikke kunden slik. Så mister du ikke ansikt eller salg ;) 

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trikset er å ikke svare på spørsmålet. Svare veldig vagt. 

Kunde: «har du prøvd denne?»

«den er populær bla bla» eller «vi har fått gode tilbakemeldinger bla bla».

Det er urelevamt for kunden om du likte den eller ikke, folk er forskjellig. Men når man står i en sånn situasjon så tenker ikke kunden slik. Så mister du ikke ansikt eller salg ;) 

Anonymkode: 84597...371

Dette er jeg proff på, ingen fare :)

Likevel irriterende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sphynx skrev:

Dette er jeg proff på, ingen fare :)

Likevel irriterende.

Proff selv som du sier. Kjempe irriterende! Fått kjeft fordi jeg nekter svare på spørsmålet tilogmed såe. Er ikke så interessert at fremmede kjenner til mine preferanser heller.

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Proff selv som du sier. Kjempe irriterende! Fått kjeft fordi jeg nekter svare på spørsmålet tilogmed såe. Er ikke så interessert at fremmede kjenner til mine preferanser heller.

Anonymkode: 84597...371

Huff, ja. Noen spørr jo fordi de faktisk vil ha det beste produktet, men enkelte kunder spørr bare for å være gris :spy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Sphynx skrev:

Huff, ja. Noen spørr jo fordi de faktisk vil ha det beste produktet, men enkelte kunder spørr bare for å være gris :spy:

I eksempelet du ga så omhandlet det jo prostatavibrator. Om kunden er ute etter personlige erfaringer, kan du jo tilby å introdusere ham for din mannlige kollega neste gang. :) Ser han fortsatt interessert ut, er han ikke en av grisene. :tongue: 

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sphynx skrev:

Huff, ja. Noen spørr jo fordi de faktisk vil ha det beste produktet, men enkelte kunder spørr bare for å være gris :spy:

Skjønner fe spørr. Man vil jo gjerne ha en «venns anbefaling» og ikke en selger. Man stoler mer på venner enn selgere. Men hva som er best for deg er nødvendigvis ikke best for meg. Men grisene er verst! 

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I eksempelet du ga så omhandlet det jo prostatavibrator. Om kunden er ute etter personlige erfaringer, kan du jo tilby å introdusere ham for din mannlige kollega neste gang. :) Ser han fortsatt interessert ut, er han ikke en av grisene. :tongue: 

Anonymkode: 15011...0b9

Lurt :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 17.05, AnonymBruker skrev:

En gang da jeg satt i kassen i matbutikken jeg jobbet i var det en gutt på rundt 10 - 12 år som kollapset da han skulle betale. Av en eller annen merkelig grunn oppførte alle de andre godt voksne menneskene i køen seg nærmest som om jeg var helsepersonell. Jeg ante jo ikke hva jeg skulle gjøre. En av mennene i køen sa til meg at "du må ringe etter ambulanse!". Ja, okei, ett lite problem der - jeg har ikke telefon i kassen! Så istedenfor at noen av de som allerede stod der og fiklet med mobiltelefonene sine skulle de ha meg til å ringe etter ambulanse?! Dum som jeg var så sa jeg ikke at noen av de andre måtte ringe, men "plinget" istedenfor på sjefen min, og så fikk han ringe. Der gikk det fort et ekstra minutt. Heldigvis kom det en dame som la denne gutten i stabilt sideleie, og etter kanskje 10 minutter så kom han til seg selv igjen. 

Anonymkode: 92671...4e4

Øh. Selvfølgelig burde du ringt

Anonymkode: 643e7...46e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...