Gå til innhold

Har lyst til å feire bursdagen min på restaurant- samboer er uenig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

per person?

Gang det med 5 :) Hva blir det 1000 kr :)

Anonymkode: 04153...646

Hvis vi går på buffet, som vi gjør iblandt da barna elsker det stedet, så koster det 189 for voksne, halv pris for barn ca 6-14, gratis for barn i følge med voksen 0-5 år. Standard drikke der er vann. Veldig god mat, populært sted, for vår familie på 4 personer blir det 472 kr. Litt mer med brus. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, ViljaH said:

Hvis vi går på buffet, som vi gjør iblandt da barna elsker det stedet, så koster det 189 for voksne, halv pris for barn ca 6-14, gratis for barn i følge med voksen 0-5 år. Standard drikke der er vann. Veldig god mat, populært sted, for vår familie på 4 personer blir det 472 kr. Litt mer med brus. 

:mynona:

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ingen ting om hva jeg hadde valgt å gjøre, så spar deg for spydighetene. De fleste mennesker er oppdratt til å være og svare høflig og ville derfor ikke ha sagt det de mente. Du kan synes hva du vil om det og slenge ut av deg at det er det verste du vet, men slik er det for veldig mange.

Svært få hadde sagt. Jeg vil ikke komme fordi jeg synes det frekt av deg å be meg betale når du inviterer til bursdag. 
De fleste hadde enten takket pent nei, eller de hadde møtt opp fordi de følte de måtte det fordi de var familie med ts.

Veldig saklig av deg å synse om hvordan jeg reagerer på ting. Men jeg skal svare deg høflig og si. Nei du tar helt feil. Det er ikke slik jeg er i det hele tatt.

 

Anonymkode: bc682...33b

Min mening er den samme. Man kan ikke velte skylden for at en sier ok når man skulle sagt nei over på andre.

Og man kan ihvertfall ikke bli sure for at andre ikke er tankelesere.

 

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

per person?

Gang det med 5 :) Hva blir det 1000 kr :)

Anonymkode: 04153...646

:Nikke: Pr person ja.

Anonymkode: 11e7d...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er ts? :lete: Kan du svare på spørsmål, innspill og forslag?

Anonymkode: 11e7d...1ca

Jeg har svart mange ganger i denne tråden jeg, og har bestemt meg for å droppe hele greia. Men dere kan jo fortsette å diskutere på generelt grunnlag, kan jo være andre som er like dumme som meg der ute... 😉

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig enig med samboeren din. Kan dere ikke bare gå ut og spise du og samboeren din da?

Anonymkode: 6954c...5dc

Jo, det kan vi. 

TS

Anonymkode: 39a97...045

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maleficenta said:

Jeg har fått det med meg men er ikke enig. Det fins løsninger på problemet.

Din løsning på et FAMILIEselskap er å ikke invitere barna :fnise:

Anonymkode: 04153...646

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har noe yngre barn enn deg. Halv voksenposjon eller barnemeny er nok mat. En hovedrett koster mellom 150-250. Barnemeny/halv porsjon er ca halvparten av det. Vil helst ikke avsløre hvor i landet jeg bor, men det er hverken den dyreste eller rimeligste restauranten her. 

Anonymkode: c3403...45c

Ja, og når man har eldre barn blir det dyrere.

Anonymkode: 1d0c0...1eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Har bursdag i februar, og fikk en idé om å be inn familie og svigerfamilie på restaurant (normalt prisnivå) for å feire dagen min. Jeg har tenkt å si at jeg ikke ønsker gaver, bare at de kommer. 

Synes det blir for trangt i leiligheten vår, hvis alle kommer blir vi 15 stykker. 

Har ikke pleid å feire bursdagen min, men har lyst til å gjøre noe i år, være den som tar initiativ til noe for en gangs skyld. Vi er jo stadig vekk i bursdager til familie. 

Samboer synes dette er en fryktelig dårlig idé, problemet mener han at er at gjestene må betale for seg selv, og da er det bedre å droppe det. Skal sies at ingen av gjestene har spesielt dårlig råd, og jeg tenker at de får velge selv- men det hadde vært så hyggelig å samle alle. 

Samboer mener det er frekt at vi er hos familien og spiser kake i bursdag, men når jeg skal ha lag, så må de betale for det. I mitt hode er det "stas" med restaurant, og lite stress og bare koselig.

Vi blir ikke enige, jeg er bare lei meg nå etter denne diskusjonen. Hva mener dere? 

Anonymkode: 39a97...045

Hahahahahahahaha

Anonymkode: bb9e0...bd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Nei tenk å måtte betale for mat og drikke man selv skal innta. Helst vil man vel både slippe å betale og slippe å gi gave eller hva?

Det er da ikke vanlig å måtte betale for seg i familiebursdag osv.. selvfølgelig gir jeg gave. 

Pleier du alltid å betale for maten når du er i selskaper du da eller? 

Anonymkode: 6954c...5dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart mange ganger i denne tråden jeg, og har bestemt meg for å droppe hele greia. Men dere kan jo fortsette å diskutere på generelt grunnlag, kan jo være andre som er like dumme som meg der ute... 😉

Jo, det kan vi. 

TS

Anonymkode: 39a97...045

Kan ikke du spandere maten på alle? Det blir jo ikke så kostbart om dere velger buffet til i underkant av kr 200 pr person.

Anonymkode: 11e7d...1ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke vanlig å måtte betale for seg i familiebursdag osv.. selvfølgelig gir jeg gave. 

Pleier du alltid å betale for maten når du er i selskaper du da eller? 

Anonymkode: 6954c...5dc

Om det er ute på restaurant så betaler jeg selv ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart mange ganger i denne tråden jeg, og 1) har bestemt meg for å droppe hele greia. Men dere kan jo fortsette å diskutere på generelt grunnlag, 2) kan jo være andre som er like dumme som meg der ute... 😉

Jo, det kan vi. 

TS

Anonymkode: 39a97...045

1) Det er trist om du dropper hele greia. Det er viktig å feire bursdagen sin, og din ide om å gå på restaurant med din famillie og svigerfamilien høres veldig trivelig ut. Gjennomfør det :jepp:
2) Du er ikke dum.

Anonymkode: 11e7d...1ca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Maleficenta skrev:

Om det er ute på restaurant så betaler jeg selv ja.

Kverrulant. 

Jeg/vi inviterer deg/dere = jeg/vi spanderer

Skal vi treffes, og gå ut å spise en kveld? = betaler hver for oss. (som oftest)

Anonymkode: 6954c...5dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kverrulant. 

Jeg/vi inviterer deg/dere = jeg/vi spanderer

Skal vi treffes, og gå ut å spise en kveld? = betaler hver for oss. (som oftest)

Anonymkode: 6954c...5dc

Ts kunne jo formulert seg som i siste setning sekv om det var bursdag

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange inviterte blir nok å gi gaver uansett. Det er liksom slik det er når man blir invitert i bursdag uansett hva den som fyller år ønsker. Derfor kan du ende opp med å blakke gjestene dine, fordi de er høflige.

Anonymkode: aff4d...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange inviterte blir nok å gi gaver uansett. Det er liksom slik det er når man blir invitert i bursdag uansett hva den som fyller år ønsker. Derfor kan du ende opp med å blakke gjestene dine, fordi de er høflige.

Anonymkode: aff4d...ac0

Er jo bare teit å kjøpe gave når bursdagsbarnet har spesifisert at de ikke vil ha gave. Da får de bare blakke seg da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syntes det hørtes koselig ut ts! Vi hadde ikke hatt råd til å bli med brødrene våres ut på restaurant dessverre, men det vet de også. Skulle jeg gjort noe lignende så hadde jeg bare invitert mine foreldre og svigerforeldrene mine eventuelt. Vi hadde ikke hatt råd til å spandere og det hadde vært ok for dem. 

Vi har heller ikke plass til masse folk i vår leilighet så når vi feirer så låner jeg huset til foreldrene mine 😊 nå sist var vi 18 stk på kaffe og kaker. Ser at folk har foreslått det tidligere for deg, men hør med foreldrene/svigers om dere kan låne huset for å feire😊 

Anonymkode: 397f0...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 16.1.2018 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Har bursdag i februar, og fikk en idé om å be inn familie og svigerfamilie på restaurant (normalt prisnivå) for å feire dagen min. Jeg har tenkt å si at jeg ikke ønsker gaver, bare at de kommer. 

Synes det blir for trangt i leiligheten vår, hvis alle kommer blir vi 15 stykker. 

Har ikke pleid å feire bursdagen min, men har lyst til å gjøre noe i år, være den som tar initiativ til noe for en gangs skyld. Vi er jo stadig vekk i bursdager til familie. 

Samboer synes dette er en fryktelig dårlig idé, problemet mener han at er at gjestene må betale for seg selv, og da er det bedre å droppe det. Skal sies at ingen av gjestene har spesielt dårlig råd, og jeg tenker at de får velge selv- men det hadde vært så hyggelig å samle alle. 

Samboer mener det er frekt at vi er hos familien og spiser kake i bursdag, men når jeg skal ha lag, så må de betale for det. I mitt hode er det "stas" med restaurant, og lite stress og bare koselig.

Vi blir ikke enige, jeg er bare lei meg nå etter denne diskusjonen. Hva mener dere? 

Anonymkode: 39a97...045

Du bør spandere ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt trist om det var mitt søsken/svigersøsken som droppet å feire bursdagen sin fordi de ikke har plass til å feire den hjemme og ikke har råd til å spandere middag på den nærmeste familien ute på restaurant. Da ville jeg mye heller fått en henvendelse om vi ikke kunne gå å spise sammen, og heller enn gaver, betale for oss selv.

Anonymkode: c3403...45c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har sagt at det må være byens dyreste restaurant. Vi (2 voksne og 3 barn) var ute å spiste på en midt på treet restaurant i går, og det kom på 595,-. Det hadde jeg glatt betalt for å feire bursdag sammen med noen på restaurant.

Anonymkode: c3403...45c

Midt på treet restaurant kommer ikke på 120 kroner per person. For den prisen får man ca en lunsjrett og 1 brus per person på kinarestaurant. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...