Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

52 minutter siden, FruJohansen skrev:

En metafor på signatur....? Det var en merkelig formulering. 

takk for at du skrev dette..

Da er jeg ikke alene med å ikke helt ser hva de prøver å si...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de mener synonym til signatur, siden "John Hancock" er det på amerikansk, akkurat som Quisling er et synonym til landsforræder (litt teit eksempel, siden quisling også brukes på engelsk). 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, fordi de deler etternavn så er hennes "signatur" unik? Ergo hennes cupcakes er unike? Jeg skjønner ikke. :klo: 

Ser at de har skrivefeil når de skriver på norsk også. Mulig de to månedene i USA for 10 år siden hadde en større påvirkning enn jeg først trodde.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Your Hancock" betyr din signatur på engelsk.

Men måten hun har brukt uttrykket på er veldig klønete og er nok ikke forståelig for norske forbrukere, som skal kjøpe muffins. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Milio skrev:

Så, fordi de deler etternavn så er hennes "signatur" unik? Ergo hennes cupcakes er unike? Jeg skjønner ikke. :klo: 

Ser at de har skrivefeil når de skriver på norsk også. Mulig de to månedene i USA for 10 år siden hadde en større påvirkning enn jeg først trodde.

Jeg undrer på akkurat det samme...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tekstforfattere er disse damene definitivt ikke. Veldig dårlig formulert rett og slett.

 

Sier igjen, hva lærer de på BI egentlig??

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kollontaj skrev:

Jeg tror de mener synonym til signatur, siden "John Hancock" er det på amerikansk, akkurat som Quisling er et synonym til landsforræder (litt teit eksempel, siden quisling også brukes på engelsk). 

Den riktige preposisjonen her er vel for? "En metafor for signatur" burde det stått. Synonym kan det ikke være da de to ordene ikke betyr det samme. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hørt uttrykket Hancock før, men etter litt googling er navnet John Hancock annet uttrykk for navnesignatur, ikke helt det samme som firmaet ønsker og fremstille det som. Dessuten, litt frekt å får det til høres ut som at PFB Hancock er slekt med politikeren Hancock. Litt googling viser at navnet er ganske vanlig. :) 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Milio skrev:

Så, fordi de deler etternavn så er hennes "signatur" unik? Ergo hennes cupcakes er unike? Jeg skjønner ikke. :klo: 

Ser at de har skrivefeil når de skriver på norsk også. Mulig de to månedene i USA for 10 år siden hadde en større påvirkning enn jeg først trodde.

Det kan tyde på at de sikter seg inn på et veldig smalt kundesegment. De få som ser inken til signatur, og i tillegg klarer å forstå at det er dette de mener. De formulerer det utrolig klønete. Jeg skjønte det ikke, så jeg må nok kjøpe cupcakes hos en mer jordnær baker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sorbus skrev:

Det kan tyde på at de sikter seg inn på et veldig smalt kundesegment. De få som ser inken til signatur, og i tillegg klarer å forstå at det er dette de mener. De formulerer det utrolig klønete. Jeg skjønte det ikke, så jeg må nok kjøpe cupcakes hos en mer jordnær baker....

Eller bake de sjæl. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Unika skrev:

Den riktige preposisjonen her er vel for? "En metafor for signatur" burde det stått. Synonym kan det ikke være da de to ordene ikke betyr det samme. 

Ja, metafor FOR er riktig. Hancock er synonym for signatur, write your hancock, men det er jo navnesignatur, ikke signatur som i motesignatur, for de har vel kanskje tenkt at de har sin egen cupcakesignatur. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Tekstforfattere er disse damene definitivt ikke. Veldig dårlig formulert rett og slett.

Sier igjen, hva lærer de på BI egentlig??

Ein kan lære mykje, men då må ein følgje med ;) 

Nokon har ikkje høyrt om Streisand-effekten, i allefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Navios skrev:

Ein kan lære mykje, men då må ein følgje med ;) 

Nokon har ikkje høyrt om Streisand-effekten, i allefall. 

Jeg hadde ikke hørt om Streisand-effekten før nå, men jeg har jo tenkt i de baner. Tusen takk for at du ga meg et ord for det! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må gjerne få økt oppmerksomhet for min del, så lenge de begynner å oppføre seg redelig.

Da stormen var som verst rundt Mannegruppa Ottar fikk jeg spørsmål hvorfor jeg gadd å bry meg, og at å la det gå stille forbi var bedre enn å heve stemmen og gi de oppmerksomhet. Vel, å la noe gå stille forbi er å akseptere det og la det fortsette i samme bane. Jeg nekter at det nye innen markedsføring skal være sniksponsing av bloggere, sensur og diskreditering av forbrukere. 

Endret av Milio
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det har stilnet voldtsom hos de. FB siden har bare fått ca 10 nye likes siden alt dette startet. Skulle fortsatt ønske en nettavis kunne gjort et intervju med de, så vi kunne fått et skikkelig svar

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mallory
17 timer siden, pøbelsara skrev:

DE er jo ganske freidige når det hevdes i den DN-artikkelen ingen har tatt at high-end-markedet for blomster før Pretty flowerbox. Vel. Finn Schjøll har vel vært ganske kjent en stund. Man får en lekker greie fra Finn for adskillig mindre enn 1200,-. Kreativ flora er jo megadyktige og leverer lekkert og nyskapende til stadighet. En hvilken som helst blomsterbutikk kan levere fantastiske ting og adskillig mer enn to dusin roser for  den prisen pfb skal ha for bøtta. Men de skal ha for forsøket, neste gang gidder de kanskje å merke riktig også. 

Enig @pøbelsara Ikke bare har PFB-damene blomsterbokskonkurrenter som var på det norske markedet lenge før dem, det finnes også veldig mange norske florister og blomsterdekoratører som leverer spesielle og luksuriøse high-end produkter. Skulle jeg velge high-end fra butikk i Oslo, ville jeg nok gått for f.eks de du nevner eller kanskje Blomst af Hansen (blomsterbutikken til regjerende verdensmester i blomsterdekorering) eller Shishi Blomster. Men som du sier skal de ha for forsøket. Kanskje det er et større marked for store svarte pappsylindre med roser enn jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart at denne tråden fortsatt ikke dukker opp når man googler Pretty Flower Box. Det MÅ jo skyldes at disse jentene har noen kontakter som kan "hjelpe" dem litt over humper i veien!?!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ipanema skrev:

Synes det er så rart at denne tråden fortsatt ikke dukker opp når man googler Pretty Flower Box. Det MÅ jo skyldes at disse jentene har noen kontakter som kan "hjelpe" dem litt over humper i veien!?!

https://slettmeg.no/veiledninger/slik-kan-du-skjule-treff-fra-google

 

Ikke rart i det hele tatt. Alle kan gjøre det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ipanema skrev:

Synes det er så rart at denne tråden fortsatt ikke dukker opp når man googler Pretty Flower Box. Det MÅ jo skyldes at disse jentene har noen kontakter som kan "hjelpe" dem litt over humper i veien!?!

Utrolig sleipt. Vi får fortelle alle vi kjenner som pleier å kjøpe blomster om hvor useriøse Pretty Flower Box er.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...