Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, BlendaSensitive skrev:

Cupcakes er jo egentlig muffins på norsk...

Men akkurat amerikanske varianten var hun tydeligvis tidlig ute med: https://www.f-b.no/mat-og-vin/nyheter/mat-og-vin/cupcakes-inntar-julefeiringen/s/2-2.952-1.7689538 (desember 2012)

http://www.dn.no/talent/2011/09/02/cupcakes-som-levebrod (september 2011)

Sier selv hun ikke bakte de selv, men har outsourcet det. Altså et annet konditori gjør jobben. Samme som med blomstene, hun/de pakker inn, gir nytt navn, logo, og vips! ett "nytt" produkt.

Cakes ny Hancock, går ikke så bra, stiftet 2015: http://www.proff.no/selskap/cakes-by-hancock-as/oslo/nærings-og-nytelsesmidler-produksjon/IF4TSHY10JW/

Hanckock holding, litt bedre, 2012: http://www.proff.no/selskap/hancock-holding-as/oslo/nærings-og-nytelsesmidler-produksjon/IEUVCMS10JW/

 

Men helt først var hun uansett ikke:

 MAI 2011 var passion4baking ute med cupkaces: http://www.tv2.no/a/3503930/

2010: Oleas Cupcake: http://cupcakestakethecake.blogspot.se/2010/06/norwegian-cupcakes-from-oleas-cupcakes.html

 

 

Hehe, ja, jeg reagerer når det blir fremstilt som om Nordmenn ikke var klar over hva cupcakes var før hun introduserte det. Den enste forskjellen mellom cupcakes og muffins er vel at cupcakes som regel har glasur?
 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nettsiden til kakefirmaet ser man jo knapt kakene på bildene, alt er jo dust og pastellfarget og alt glir over i hverandre. Spesielt bryllupskakene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Så altså.

Damene sitter og skummer fløten av andres arbeid, er det slik å forstå? Noe måtte jo forklare den avsindige prisen på blomsterbøtta. I prinsippet gjør altså blomsterdamene i Pretty Flowerbox ikke annet enn å ta i mot bestilling og cashe inn pengene.

Folk må jo gjerne bruke pengene sine som de vil, men dette er jo å kaste penger ut av vinduet. Det er jo mye bedre å bestille blomster hos din lokale blomsterbutikk, så får du mye mer for pengene. Hver gang jeg ser en slik blomsterbøtte på noens Instagram så kommer jeg til å tenke at de har manglende økonomisk sans. Det og at de lett lar seg rive ned av en hype. 

Ikke rart de bruker bloggere som reklamekanal, mange blogglesere har jo vist seg å være fullstendig uten kritisk tenkning og forståelse av hvordan de blir påvirket. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cavatina skrev:

På nettsiden til Hancock cupcakes, kan man også se at de samarbeider/har samarbeidet/skal samarbeide med Festlige Ting. Bare til opplysning. http://imgur.com/a/A0uxx

Var i kontakt med det firmaet før jul for å få ett tilbud på 100 cupcakes til ett event. 

For det første tok det lang tid før jeg fikk kontakt- for det andre, selgeren som ringte med ett tilbud, virket ikke sånn veldig keen på å selge.. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Vi er et ny oppstartet selskap, og har derfor ikke mye egenkapital. Vi lurer derfor på om det er noen flinke fotografer som kan tenke seg å ta bilder, som de også kan bruke i sin egen Portfolio til referanse hvis ønskelig. 


Antall bilder som vi ønsker å bruke: Ca 120 - 150 stk. :)

http://mittanbud.no/anbud/1471951/pretty-flower-box-lansering-i-november-dyktig-fotograf-trengs/

 

Jeg vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere, men jeg mener dette anbudet bør frem i lyset uansett. Jeg håper de ikke har lurt noen fotografer med på dette elendige tilbudet. Latterlig mye arbeid for å være så heldig å få bruke bildene i porteføljen. 3 fulle dager med fotografering, og deretter redigering av bildene. Kanskje fotografen fikk en pappbøtte med roser som takk? :rolleyes: 

 

For et j**** luftslott. Det er faktisk helt utrolig hvor shady denne lanseringen er. Er det noen som har tipset PFU om oppslaget i Finansavisen? Dette bør jo også være et prima eksempel for Forbrukerombudet for å se hvor dårlig merkingen er fortsatt. 

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg limte inn det fra mitt anbud ble det slettet etter noen minutter. Så forbered deg på det.
Men, er det ikke merkelig at diskusjonen på på siden deres på FB bare sluttet helt brått? Det kom liksom ikke noen flere kommentarer der

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De modererer vel kommentarfeltet like aktivt som denne tråden blir moderert. Det er mulig de har litt erfaring med markedsføring, men noen bør gi dem et kræsjkurs i krisehåndtering ASAP. Det er rett og slett pinlig hvordan de holder på.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, pappkopp skrev:

Jeg vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere, men jeg mener dette anbudet bør frem i lyset uansett. Jeg håper de ikke har lurt noen fotografer med på dette elendige tilbudet. Latterlig mye arbeid for å være så heldig å få bruke bildene i porteføljen. 3 fulle dager med fotografering, og deretter redigering av bildene. Kanskje fotografen fikk en pappbøtte med roser som takk? :rolleyes: 

 

For et j**** luftslott. Det er faktisk helt utrolig hvor shady denne lanseringen er. Er det noen som har tipset PFU om oppslaget i Finansavisen? Dette bør jo også være et prima eksempel for Forbrukerombudet for å se hvor dårlig merkingen er fortsatt. 

 

Ååå, dette blir jeg så provosert av. Verste er jo at noen lar seg lure, spesielt de som er nye innen fotografering/design etc. Som tror at den eneste veien inn er gratis arbeid. Nei det gjør det ikke, det betyr bare at du viser at eget arbeid ikke er verdt å få betalt for. Og andre vil betale mindre, for hvorfor betale rett sum når andre fikk gratis??

 

http://creativebits.org/say_no_to_free_work

http://acuff.me/2016/09/say-no-friends-want-work-free/

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/14/2017 den 10.38, Oz- skrev:

Idéen til Pretty Flowerbox er jo ikke ny. Cartel flowers gjør allerede dette, og damene bak Pretty Flowerbox kjenner til dem - de brukte nemlig et bilde fra Cartel flowers da de søkte etter noen til å fotografere blomsterboksene for dem før jul. Finnannonse/imgur/imgur. Selv nettsidene til Pretty flowerbox ligner på Cartel Flowers. Det er jo veldig tilfeldig, når eierne av Pretty flowerbox skriver at de kom på idéen da de planla bryllupene sine. 

De skrev det samme på Finn, jeg la ut imgur (blir sikkert slettet der og)

38 minutter siden, pappkopp skrev:

Jeg vet ikke om dette har blitt nevnt tidligere, men jeg mener dette anbudet bør frem i lyset uansett. Jeg håper de ikke har lurt noen fotografer med på dette elendige tilbudet. Latterlig mye arbeid for å være så heldig å få bruke bildene i porteføljen. 3 fulle dager med fotografering, og deretter redigering av bildene. Kanskje fotografen fikk en pappbøtte med roser som takk? :rolleyes: 

 

For et j**** luftslott. Det er faktisk helt utrolig hvor shady denne lanseringen er. Er det noen som har tipset PFU om oppslaget i Finansavisen? Dette bør jo også være et prima eksempel for Forbrukerombudet for å se hvor dårlig merkingen er fortsatt. 

 

 

Endret av Oz-
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/smajobber/alle-smajobber/bryllup-selskap-og-events/film-og-foto/pretty-flower-box-lansering-i-november-120-150-stk-bilder-3-dagers-fotoshoot-158667/

Fra annonsen: "Vi er et ny oppstartet selskap, og har derfor ikke mye egenkapital."

Men sponsing av bloggere og advokater har Pretty Flower Box råd til... For ikke å snakke om pengene de mest sannsynlig bruker på å skjule kritikk fra Google, det er ikke billig å få Google til å danse etter sin egen pipe. 

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Mange gode innspill i SoMe-gruppa nå!

(Om noen herfra har kommentert; 👏🏻👏🏻👏🏻 til dere!)

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommenterte for noen timer siden på Pretty flower box på ros og ris, tenker at det er like greit å kopiere mitt innlegg her hvor det egentlig tilhører.

 

Skjønner ikke at alle stusser over at Pretty Flower Box sin side er på engelsk.  De plasserer pappblomstene ved siden av litt harry-nyrik russerprodukter slik som Dom Perignon  og Louis Vuitton. (Unnskyld hvis du er russisk, dette er bare en uttrykksmåte). Er perfekt oppskrift på å skaffe kunder! Så kan andre nyrike/wannabe også få del i drømmen. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juliannaos skrev:

 

Skjønner ikke at alle stusser over at Pretty Flower Box sin side er på engelsk.  De plasserer pappblomstene ved siden av litt harry-nyrik russerprodukter slik som Dom Perignon  og Louis Vuitton. (Unnskyld hvis du er russisk, dette er bare en uttrykksmåte). Er perfekt oppskrift på å skaffe kunder! Så kan andre nyrike/wannabe også få del i drømmen. 

Var det dette du skrev på ris & ros? 

Jeg synes produktet er merkelig, dyrt og driften uprofesjonell.

Men slike innlegg på bedriftens ris & ros-sider forstår jeg likevel ikke? Det var egentlig ganske usammenhengende, og kritikken ender liksom bare opp i at produktet er harry og dumt.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallfall hvor jeg IKKE skal kjøpe rosene mine fra, firmaet virker utrolig useriøst og alt for overpriset. Har dog funnet ut hvis jeg vil finne på å gjøre noe snasent med en fin bukett fra Mester Grønn så kjøper jeg en boks på nettet for en billig penge 😂 Takk Kvinneguiden!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Ellevill skrev:

Var det dette du skrev på ris & ros? 

Jeg synes produktet er merkelig, dyrt og driften uprofesjonell.

Men slike innlegg på bedriftens ris & ros-sider forstår jeg likevel ikke? Det var egentlig ganske usammenhengende, og kritikken ender liksom bare opp i at produktet er harry og dumt.  

Hehe, nei: ville vært mere konkret i kritikken om dette hadde vært postet på Pretty Flowers Box sin egen side! Mitt innlegg var postet på KG under ros /ris/ spørsmål tråden hvor firmaet hadde egen tråd under modereringen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Først av alt, jeg har ikke peiling på mote, verken klær eller interiør, jeg kjøper tross alt klærne mine på Kappahl og lager pyntegjenstander med decoupage og brukte maisbokser. Men for meg da, som er så langt fra Bærum/Asker som man kanskje kommer, så ser det rett og slett ut som at noen var misfornøyd med blomstene de fikk, og kasta de i søpla før de fant ut at de kanskje skulle ta vare på dem likevel. Det ser ut som "hei, vi plasserte blomstene i en midlertidig kasse for deg, slik at det skulle være praktisk å ta dem med seg hjem". Jeg har aldri forstått merkeklær/-varer, der alle skal ha det samme, og betaler overmåte mye bare fordi det kalles Chanel eller hva søren. Men hvis man først håper på å selge overprisede varer så er nok ikke måten å starte bedriften med et slikt svalestup ned i grusen.

Og når det kommer til at uttalelsene fra privatpersoner er useriøst og meget upassende, hvordan kan privatpersoners uttalelser om produkt og markedsføring noensinne bli nettopp upassende? Er ikke det "the name of the game"? Er ikke det nettopp forbrukerens rett å uttale seg om hva de mener om et produkt som blir solgt? Kan ikke jeg uttrykke at jeg hater cola bare fordi jeg synes det smaker såpe, eller si at jeg har sluttet å handle på Cøøp fordi de bruker Per Pettersen i reklamene sine? Er det ikke forbrukere sin rett å mene hva søren de vil om et produkt, enten de har kjøpt det eller ikke?

Jeg synes Pretty Flower Box sin markedsføring er uredelig, useriøs, og jeg håper de mislykkes. Ikke fordi jeg har som vane å ønske ulykke for mennesker jeg ikke kjenner, men fordi jeg synes det bør ha konsekvenser å med vilje prøve å bedra forbrukere. Fordi jeg synes det er feil at mennesker som tjener fett på bedra skal få det lettere enn de allerede har det. Fordi ja, jeg synes det er feil at bloggere lever de vakre livene sine og selger sjelen sin for penger, selv om det går utover 13-årige Mona, og prøver å få folk flest til å bli lullet inn i troen på at du må ha slik eller sånn for å være "vellykket". Du klarer ikke å lure meg til å tro at jeg må kjøpe Freia melkesjokolade for å ta den gode tiden tilbake, men bare det at du prøver gjør at jeg vil at det skal bli vanskelig for deg. Har man ingen verdier? Er ikke kvalitet viktig lengre? Vil du selge overprisede pappbokser med blomster i? Ja, for all del, men så gjør det riktig da, så skal jeg holde kjeft. Send blomster til alle tjommiene dine og få dem til å skrive om det, poste bilder om det, og klissklass romantikk løgner om kjæresten #paperflowerbox om det, men legg på et enkelt ord om at det er reklame, så skal jeg unne deg alt godt. Men siden dere ikke gjorde det, så er jeg dønn seriøs når jeg skriver dette, og det er så passende som det får bli at jeg bruker min ytringsfrihet som forbruker til å mene noe om det. 

Til sist en link til det forbrukerrådet skriver om sletting av negative omtaler av produkt: https://forbrukerombudet.no/brukeromtaler

Er det ikke et problem at når markedsføringen foregår på bloggene til andre næringsdrivende enn hovedaktøren, så er det åpent for omtaler men negative omtaler blir ofte slettet, og siden markedsføringen er "outsourcet" så får dette ingen konsekvenser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rainstorm :nordvesta:

 

Fra forbrukerombudet sin side står det også at de skal sjekke at forbrukeromtaler er sanne og gir et rettferdig bilde av produkter. Synes jeg var interessant.

Men virker som at blomsterdamene har glemt etikk fra BI. Kanskje sov de i den timen? Tipper de læret litt om krisehåndtering, sosiale medier også. Hvis ikke er BI rett og slett en dårlig skole.

Forbrukerombudet forventer at bransjen følger loven, og vil følge opp med tilsyn for å sjekke at veiledningen blir fulgt.

– Dersom vi avdekker juks med brukeromtaler har vi myndighet til å forby markedsføringen og ilegge sanksjoner, sier Nergård.

https://forbrukerombudet.no/brukeromtaler

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...