Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Hele markedsføringensstrategien er merkelig.

Tok meg selv i å lure på om det var en tidlig aprilspøk. For blomsterbøttedamenes del så håper jeg nesten det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig merkelig at de velger å ha engelsk hjemmeside, såvidt jeg vet selges produktene kun i Norge?  Mulig de prøver å virke mer internasjonale eller noe i den duren, men da burde de i det minste sørget for at den er på korrekt engelsk.  Mye av siden er på pinlig dårlig engelsk og som det fremstår nå hadde de vært tjent med å holde seg til norsk.

Jeg reagerte også på at rosene er beskrevet som fra Afrika, spesielt siden den litt lenger ned står spesifikt hvilken rosefarm i Kenya de får roser fra.  Afrika er ikke et land, men verdens nest største og nest mest folkerike kontinent og består av 54 land.

Hele greia fremstår som pretensiøs for meg.  De prøver å selge gråstein som gull med skitne markedsføringstriks.

Endret av Christiane_W
skrivefeil
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Observer skrev:

Har de forandret ordlyden på hjemmesiden sin? Ikke "worldwide" lenger, men...Østlandet. Litt mer realistisk det, kanskje.

 

Jøsses ja! Og enda merkelig for tab'en i fanen (den lille som viser hva de ulike fanene i webbrowseren handler om) er på norsk! Dette skjer konsekvent på alle undersider. Om man ser i URL'en så har sidene norske navn, men innholdet er på engelsk.

 

Norske kunder, snevret inn til østlandet. Siden er på engelsk (som de burde fått hjelp med i formuleringen), men tab'en på norsk..

 

Please! Se over språket damer, jeg er ikke god i engelsk (og skriver derfor ikke på engelsk), men dette får øynene mine til å blø:

"We deliver our Pretty Flower Box at your door in Oslo/Akershus within 2 days after ordering, in the rest of Østlandet within 3 days."

http://www.prettyflowerbox.com/

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettsiden deres har sjokkerende dårlig språk. Jeg er ingen ekspert på engelsk, men plukket med meg en rekke skrivefeil og generelt bare dårlig språk da jeg var på siden deres. Og jeg var ikke ute etter å finne feil en gang, da jeg antok at en butikk som velger å ha engelsk nettside på tross av norsk målgruppe faktisk behersker engelsk...

Å ha engelsk nettside for norske kunder er selvfølgelig bare et billig triks for å fremstå som mer eksklusive. Det får jo seff bare motsatt effekt, når språket er på ungdomsskole-nivå.

Det føyer seg bare inn i rekken med ultrabillige triks for å fremstå som finere og mer eksklusive enn de er:

- reklamebilder med deres produkt (pappboks med blomster) sammen med er rekke luksusartikler fra verdenskjente motehus om YSL, Dior, Chanel, LV osv.

- dyr bil og pelskåpe (man kan mene hva man vil om pels, men tradisjonelt er det forbundet med luksus)

- Reklamebilder med champagne, som jo forbindes med luksus

Etc. (Bare se instagrammen deres for flere eksempler)

Dette er jo "dritenkel marketing 101A" som jeg tror alle som har fullført grunnskolen greier å gjennomskue som billige triks. Jeg håper hvertfall det.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor denne tråden ikke kommer opp i Google-søk? For noen dager siden poppet denne tråden opp på førsteplass da jeg søkte på Pretty Flower Box, men nå er det kun nettsiden deres som dukker opp.. Hvordan har de fått til dette? 

Endret av clyde
læif
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, clyde skrev:

Noen som vet hvorfor denne tråden ikke kommer opp i Google-søk? For noen dager siden poppet denne tråden opp på førstepkass da jeg søkte på Pretty Flower Box, men nå er det kun nettsiden deres som dukker opp.. Hvordan har de fått til dette? 

Den kommer opp hos meg om jeg søker på "pretty flowerbox norge".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Rubella skrev:

Den kommer opp hos meg om jeg søker på "pretty flowerbox norge".

Ja, når jeg skriver det sånn så kommer det opp, men det funket på kun Pretty Flower Box for noen dager siden. Synd den ikke dukker opp på "Pretty Flower Box", er kanskje ikke så mange som søker opp Norge når de skal sjekke ut firmaet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Milio skrev:

Den kom opp tidligere når man kun søkte på navnet. 

Da er ikke jeg den eneste som har merket meg det :P De har altså fått det fjernet fra "hovednavnet" da, trodde ikke at Google gikk med på sånt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Observer skrev:

Har de forandret ordlyden på hjemmesiden sin? Ikke "worldwide" lenger, men...Østlandet. Litt mer realistisk det, kanskje.

Mens på Facebook er de fortsatt "sold worldwide" :sleep: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory

Det kan hende at KG har redusert søkeordoptimaliseringen for at PFB-tråden ikke skal kommer opp i googlesøk på samme måte som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@clyde Ja, dette var meget merkelig. Hvordan er det mulig? Jeg vet med sikkerhet at hvis man søkte "pretty flower box", "pretty flowerbox" eller "prettyflowerbox" på google, så kom denne tråden opp FØR selve hjemmesiden til PFB.

Kan KG regulere hvilke tråder som vises på google og ikke? Noen som vet?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Mallory skrev:

Det kan hende at KG har redusert søkeordoptimaliseringen for at PFB-tråden ikke skal kommer opp i googlesøk på samme måte som før.

Ja, det er ganske sannsynlig. En trist utvikling og ikke uventet er dette knyttet til en kjent rosablogger = KGs adelskap.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Polly. skrev:

@clyde Ja, dette var meget merkelig. Hvordan er det mulig? Jeg vet med sikkerhet at hvis man søkte "pretty flower box", "pretty flowerbox" eller "prettyflowerbox" på google, så kom denne tråden opp FØR selve hjemmesiden til PFB.

Kan KG regulere hvilke tråder som vises på google og ikke? Noen som vet?

Så enkelt er det å kneble kritiske røster altså.. Trist utvikling rett og slett. Kanskje det er på tide å "flytte" denne tråden over i andre forum. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos søk på google, fungerer ikke google slik (hvertfall på din egen maskin) at den lærer seg søkene dine og tilpasser søkeresultatene dine i stor grad mot deg, så hvis noen veldig aktive på KG søker på google, skal det ikke så mye til før nettopp en side fra KG kommer først, mens for andre som knapt har satt foten på KG får opp noe annet først? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Marimba skrev:

Apropos søk på google, fungerer ikke google slik (hvertfall på din egen maskin) at den lærer seg søkene dine og tilpasser søkeresultatene dine i stor grad mot deg, så hvis noen veldig aktive på KG søker på google, skal det ikke så mye til før nettopp en side fra KG kommer først, mens for andre som knapt har satt foten på KG får opp noe annet først? 

Sant det, men tråden kommer ikke lenger opp i hele tatt.

Søker man på Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring får man bare opp "Nylig aktivitet - Kvinneguiden Forum", der tråden er listet. Altså ingen treff på siden. I alle fall ikke i min nettleser.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marimba skrev:

Apropos søk på google, fungerer ikke google slik (hvertfall på din egen maskin) at den lærer seg søkene dine og tilpasser søkeresultatene dine i stor grad mot deg, så hvis noen veldig aktive på KG søker på google, skal det ikke så mye til før nettopp en side fra KG kommer først, mens for andre som knapt har satt foten på KG får opp noe annet først? 

Akkurat dette er jeg ikke sikker på, men før jeg havnet på KG så fikk jeg ofte opp treff fra Kvinneguiden via Google selv om jeg aldri hadde satt min fot her. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jacklost skrev:

Sant det, men tråden kommer ikke lenger opp i hele tatt.

Søker man på Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring får man bare opp "Nylig aktivitet - Kvinnegn Forum", der tråden er listet. Altså ingen treff på siden. I alle fall ikke i min nettleser.

Hvis jeg søker på "uredelig markedsføring", er de to første søkeresultater : forum kvinneguiden.no,, side 17 og side 6, og begge handler om Pretty Flowerbox.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...