Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Whaaaat?! Pretty Flower Box og uredelig markedsføring? Pretty Flower Box og juks, fanteri, og løgn i samme setning? Du tøyser nå? Ærlig talt, å handle fra Pretty Flower Box er som å handle 5 buketter Fairtrade roser fra Mester Grønn og fortsatt ha penger til overs for en liten konfekteske. Den Pretty Flower Box pappbøtta kan man jo få billig på Alibaba eller Amazon om man virkelig vil ha noe sånt. Og, man slipper flau kjeft og nedlatende kundebehandling om man handler andre steder enn hos Pretty Flower Box, som deler showroom med flere andre, blant annet følgende firmaer:

Papir: http://www.apaperstory.no/kontakt-2 

Kaker: http://www.hancockcupcakes.no/showroom-butikk/ 

Interiørstyling og møbler fra Kina: http://phdesign.no/contact/

På den annen side: Her kan Pretty Flower Box levere et helt konsept: Overprisede Pretty Flower Box roser i pappbøtter med logo akkompagnert med et par skreddersydde cupcakes, på noen fantastiske møbler eller småinteriør i norsk design direkte fra Shanghai. Vinn-Vinn!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, "Pretty flowerbox - uredelig markedsføring" er ikke helt borte fra google hvis man googler "pretty flowerbox".

Googler jeg "pretty flowerbox", trykker meg til den siste siden og går helt ned på den siste siden, så står det: For å kunne vise deg de mest relevante resultatene har vi utelatt enkelte oppføringer som var svært lik de 165 som allerede er vist. Hvis du vil, kan du gjenta søket med de utelatte resultatene inkludert. Trykker jeg på den linken som google henviser til, så kommer "pretty flowerbox - uredelig markedsføring" opp som resultat nummer tre på side en.

Men hvem/hva bestemmer at denne tråden er utelatt fra google grunnet at den er svært lik de andre oppføringene på google? "Pretty flowerbox - uredelig markedsføring" tråden var da ikke tidligere utelatt fra google hvis man googlet "pretty flowerbox".. 

Endret av Polly.
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker veldig rart. Synes det er litt merkelig at den skal forsvinne av skjulingen, siden den nå har vært tilbake i over et døgn. 

Det er noen muligheter til, feks. å skjule den for google midlertidig og permanent. Enten ved å sende forespørsel til google, eller ved å legge inn endringer i kildekoden for at den ikke skal indekseres. Jeg har ikke funnet noe i kildekoden om dette. 

https://support.google.com/webmasters/answer/1663419?hl=en Her står det om hvordan man fjerner en url. Det kan også svare på hvorfor man kan få treff på sider bakover i tråden, men ikke førstesiden. Alle linkene som kommer frem hvis man følger oppskriften til Polly er url'er som går til feks. "get last comment" eller lignende. Ingen på starten av tråden. Det tyder også på at den er søkt om å bli fjernet fra google sine resultater. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, visningsnamn skrev:

Det er ikke saklig med innlegg hvor det ikke står annet enn "Pretty Flower Box", da burde man heller kunne skrive noe som har med trådtittelen å gjøre ("Pretty FlowerBox - uredelig markedsføring"). Så det er nok å ta av for å skrive et innlegg som handler om Pretty Flower Box og uredelig markedsføring, uten å bare skrive "Pretty FlowerBox" eller "Pretty Flower Box uredelig markedsføring". For det hadde vært litt teit å skrive et innlegg her kun for å skrive "Pretty Flowerbox" så denne tråden om Pretty Flower Box og uredelig markedsføring kommer høyere opp på google. :)

Tro ikke noen har gjort det heller..?  Og det var slett ikke det jeg mente med mitt innlegg. 
Jeg tenkte at når man først skal skrive innlegg her, så er det jo greit å nevne navnet Pretty Flower Box i innlegget også.

 

Edit: Skjønner at jeg kanskje misforstod innlegget ditt nå.  :sjenert: 

Endret av loffen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Raiu skrev:

Jeg tror at det er fordi tråden var skjult så lenge at den er borte. Venter vi en dag eller to så er den nok tilbake.

Da jeg søkte på Pretty flower box i Google, mens denne tråden var skjult, kom linken til denne tråden opp som resultat nummer to, mener jeg det var, i Google.

Den tråden har vel aldri vært skjult? Likevel dukker ikke den linken opp i Google i det hele tatt nå. Merkelig.

Endret av Cesil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som gjorde at bloggermennene la igjen pengene sine hos Pretty Flower Box? Skulle tro at de av alle forstod reklamens påvirkning, og ikke gikk hen å kjøpte et overpriset produkt fra Pretty Flower Box, bare fordi det ble vist frem av kjendiser på Costume Awards. Har markedsføringen hos Pretty Flower Box vært så god at de påvirket t.o.m. de som driver med reklame selv, eller har det vært noe uredelig med markedsføringen her?  For de fleste ser jo at Pretty Flower Box leverer produkt som ikke er verdt prisen, og når de t.o.m. tar med firmalogo på varen, så forstår jeg ikke at noen vil ha produktet stående synlig (unntatt enkelte bloggere da, og de som tror at det er kult å vise frem firmanavn/reklamere for firma). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer opp som treff nr syv til meg på Google. MEN, når jeg først er her, så må jeg bare si at min erfaring / erfaringer med pretty flower box er at de driver uredelig og useriøst. Altså velger jeg å gi pretty flower box dårlig tilbakemelding / tilbakemeldinger. Noen relevante ord jeg har glemt, som blir flittig brukt på Google, da tro? ;) Pretty flower box, kanskje? Uredelig? Useriøst? Nei tror jeg fikk dekt det meste :fnise:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo forresten. Erfaring / erfaringer. Vil føye til dårlig erfaringer med Pretty flower box. Ja det var dårlig erfaring med Pretty flower box, altså. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Charlotteul skrev:

Jo forresten. Erfaring / erfaringer. Vil føye til dårlig erfaringer med Pretty flower box. Ja det var dårlig erfaring med Pretty flower box, altså. 

Fantastisk!

Review / reviews og omdømme er jo viktig for disse pretty flower box / flowerbox -damene. 

Vil si dette er overpriset / overprisede og harry / jalla pappbokser av dårlig kvalitet som naive mennesker betaler i dyre dommer for.

 

 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse krisetider bør folk tenke fornuft, miljø og etikk og velge noe annet enn Pretty Flowerbox.

Ingenting er mer upersonlig enn en overpriset blomsterbøtte fra internett.

Kjærlighet trenger ikke koste kr 1250 + frakt.

Endret av Jacklost
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Synes også det er rart at tråden ikke blir tatt opp mer på SoMe-gruppa på FB. Den gjengen pleier ikke å være treige med å kommentere, men dette ser omtrent ut til å ties ihjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, eksiltronder skrev:

Synes også det er rart at tråden ikke blir tatt opp mer på SoMe-gruppa på FB. Den gjengen pleier ikke å være treige med å kommentere, men dette ser omtrent ut til å ties ihjel...

Jeg tror ikke hovedinnlegget var direkte nok......

Med teksten "Content marketing: kunsten å lage reklame, uten at forbruker oppdager at han blir utsatt for reklame. Eller? Jeg har skrevet et kræsjkurs." sier i grunn ikke nok om hva det EGENTLIG dreier seg om. Jeg er sikker på at mange som ville hatt noe å si, aldri har brydd seg med å klikke på linken og lese - eller har koblet det mot Pretty Flowerbox. Hadde det vært skrevet så direkte på face som det har vært gjort her - tror jeg antallet som engasjerte seg ville vært mye større.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen faktisk linket til denne tråden, eller konkret nevnt Pretty Flower Box, så hadde det nok blitt litt mer liv. Den ene av eierne er nemlig medlem i gruppa.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Har hele veien prøvd å forstå om det kan være selskapet eller bloggerne som skyldes denne markedsføringsblemmen. Syns det er rart at bloggerne velger å "glemme" merkingen, og syns de taper litt ansikt av å ikke være dønn ærlig nå som dette blir belyst. Hadde det vært noe annet denne reklamen var for, noe som ikke ropte pengesug så hadde jeg brydd meg lite. Men for å få solgt ei pappeske med blomster i, til blodpris. Fra afrika. Blodroser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsvant litt ut av debatten i løpet av helgen og med stenging av tråden, men jeg har vært inne på SoMe gruppen og skrevet et åpent innlegg til hva de som er aktive der inne tenker om dette. Blir spennende å se om man blir hysjet ned der også.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Onbothsides skrev:

Har hele veien prøvd å forstå om det kan være selskapet eller bloggerne som skyldes denne markedsføringsblemmen. Syns det er rart at bloggerne velger å "glemme" merkingen, og syns de taper litt ansikt av å ikke være dønn ærlig nå som dette blir belyst. Hadde det vært noe annet denne reklamen var for, noe som ikke ropte pengesug så hadde jeg brydd meg lite. Men for å få solgt ei pappeske med blomster i, til blodpris. Fra afrika. Blodroser. 

Det er uten tvil begge parter som tabber seg ut. Det virker dessverre som ingen har vilje eller evne til å ta diskusjonen heller.

Bare vent, når grillsesongen nærmer seg får sikkert bloggerne tilsendt fristende kjøttstykker i glorete gavesker fra en annen ukjent avsender. The circle of rosablogging. Alt kan kjøpes.

Et eksempel. For noen dager sider googlet jeg etter en krem mot tørre hender. Første treffet var en toppblogger som var blitt invitert til produsentens laboratorium i Sverige, der hun i labjakke gikk omkring og var interessert. I tillegg var denne bloggeren så snill og kunnskapsrik at hun i detalj fortalte hvordan kremen virket og på hva. Jeg kjøpte en helt annen krem.

Endret av Jacklost
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kollontaj skrev:

Så rart, Pretty flower box er virkelig borte fra Google. 

 

 

Neida, kommer opp her også. :)

Som nummer 7 her også, med deres facebook side øverst. Inn i mellom andre luksus blomsterfirma, som allerede er etablert på markedet. :)

 

ps. noen har lagt ut kg og PFB på facebook gruppen Stort og smått om sosiale medier.

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1268062026610583/

 

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory
12 timer siden, Cavatina skrev:

Whaaaat?! Pretty Flower Box og uredelig markedsføring? Pretty Flower Box og juks, fanteri, og løgn i samme setning? Du tøyser nå? Ærlig talt, å handle fra Pretty Flower Box er som å handle 5 buketter Fairtrade roser fra Mester Grønn og fortsatt ha penger til overs for en liten konfekteske. Den Pretty Flower Box pappbøtta kan man jo få billig på Alibaba eller Amazon om man virkelig vil ha noe sånt. Og, man slipper flau kjeft og nedlatende kundebehandling om man handler andre steder enn hos Pretty Flower Box, som deler showroom med flere andre, blant annet følgende firmaer:

Papir: http://www.apaperstory.no/kontakt-2 

Kaker: http://www.hancockcupcakes.no/showroom-butikk/ 

Interiørstyling og møbler fra Kina: http://phdesign.no/contact/

På den annen side: Her kan Pretty Flower Box levere et helt konsept: Overprisede Pretty Flower Box roser i pappbøtter med logo akkompagnert med et par skreddersydde cupcakes, på noen fantastiske møbler eller småinteriør i norsk design direkte fra Shanghai. Vinn-Vinn!

At det er et showroom og ikke en fysisk blomsterbutikk de driver (eller har de et fysisk utsalg?) forteller at de sannsynligvis har trykket en logo på standardbokser (som emballasjetrykkeriet har i sitt standardsortiment) og har en avtale med en blomsterbutikk som ordner med alt praktisk med ferdiggjøring/dekorasjon i boksen og alt det praktiske ved forsendele. PFB er i så fall ikke annet enn en nettbutikk og fordyrende mellomledd.

Endret av Mallory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...