Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

#FLOWERGATE Når en ukjent sender deg en 1300 kroners bukett i en pappboks og det ikke føles creepy i det hele tatt.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jacklost skrev:

#FLOWERGATE Når en ukjent sender deg en 1300 kroners bukett i en pappboks og det ikke føles creepy i det hele tatt.

Ser for  meg den berømte scenen fra Seven. "Hva kan det være oppi denne pappeska her'a?" "Puh, det var heldigvis bare roser!" :ler: 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på veien videre for dette firmaet. Nå er det en stund til neste blomsterhøytid, og hverdagen etter åpningen har kommet i gang. Uavhengig om innleggene over ble sponset eller ei, så vil det nå vise seg om det å synes på store influencere sine profiler er tilstrekkelig til å etablere seg i markedet. Sett bort fra at de kom skjevt ut med troverdigheten, så har de jo rett i at produktet er eksponert for tusenvis av mennesker på kort tid. Hadde vært interessant å vite om dette har kulminert i faktiske salg.  

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ¤flicka¤ skrev:

Ser for  meg den berømte scenen fra Seven. "Hva kan det være oppi denne pappeska her'a?" "Puh, det var heldigvis bare roser!" :ler: 

What's in the booooooox!!? :D

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de forandret ordlyden på hjemmesiden sin? Ikke "worldwide" lenger, men...Østlandet. Litt mer realistisk det, kanskje.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Observer skrev:

Har de forandret ordlyden på hjemmesiden sin? Ikke "worldwide" lenger, men...Østlandet. Litt mer realistisk det, kanskje.

Virkeligheten nådde vel disse jentene også....:fnise:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Nå så jo teksten bare enda dummere ut. Når de har østlandet/Oslo /Akershus, så kanskje like greit å skrive på norsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skal appellere til norske kunder bør de vel ha nettsiden sin på norsk? Og så kan man heller ha engelsk språkvalg øverst i hjørnet liksom. Bra de endret det til Østlandet... 

Og jeg kommer fremdeles ikke over hvor høyt priset produktet er. Blomstene ser jo fine ut, så jeg antar at de har høy kvalitet, men jeg hadde ikke betalt 1250 kroner for produktet uansett hvor ekslusivt det skal fremstå å være. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Magnifiq skrev:

 Nå så jo teksten bare enda dummere ut. Når de har østlandet/Oslo /Akershus, så kanskje like greit å skrive på norsk..

Enig! Ser så utrolig harry ut. Jeg syns det er like høy putefaktor at de skriver at blomstene kommer fra "Afrika". Afrika er veldig upresist. 

En annen ting. Er dette egentlig god nok engelsk?

"The rose is flied from Africa to The Netherlands." 

Flied? Er ikke det ikke fly-flying-flew-flown? :nei:

Edit: Jeg ser nå at siden er FULL av skrivefeil, som partnerHIPS ectect.

Endret av Milio
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory
2 timer siden, FruJohansen skrev:

Er spent på veien videre for dette firmaet. Nå er det en stund til neste blomsterhøytid, og hverdagen etter åpningen har kommet i gang. Uavhengig om innleggene over ble sponset eller ei, så vil det nå vise seg om det å synes på store influencere sine profiler er tilstrekkelig til å etablere seg i markedet. Sett bort fra at de kom skjevt ut med troverdigheten, så har de jo rett i at produktet er eksponert for tusenvis av mennesker på kort tid. Hadde vært interessant å vite om dette har kulminert i faktiske salg.  

Jeg tror den store utfordringen deres er å forsvare den høye prisen. Produktet deres ser ikke bra nok ut til å være en Rolls-Royce i kategorien, samme hvor mange pelskledde damer og bobler i glasset de viser på nettsidene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Milio skrev:

Enig! Ser så utrolig harry ut. Jeg syns det er like høy putefaktor at de skriver at blomstene kommer fra "Afrika". Afrika er veldig upresist. 

En annen ting. Er dette egentlig god nok engelsk?

"The rose is flied from Africa to The Netherlands." 

Flied? Er ikke det ikke fly-flying-flew-flown? :nei:

Edit: Jeg ser nå at siden er FULL av skrivefeil, som partnerHIPS ectect.

Ja, det er dessverre mye dårlig engelsk på siden. Bedre å holde seg til norsk :icon_frown:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Juliannaos skrev:

Søk på Facebook, søk om å bli medlem Ashanti.

 Her er skjermbilde.

 

Lag bildet til imgur-lenke, ellers har de enda en grunn til å moderere tråden og til slutt stenge den.

Endret av Louiah
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skrev kanskje ikke så mye engelsk da de jobbet i utlandet (fakta hentet fra hjemmesiden).

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Hovedandelen av roser som selges i norske butikker er fra Kenya og Etiopia, så jeg synes slett ikke det høres så eksklusivt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte også på den dårlige engelsken, og "rosene kommer fra Afrika". Jeg var i Afrika forrige uke, men det kan jo innebære alt fra Egypt til Cape Town, og et dusin ulike klima, folkeslag og miljøer. Det er helt unaturlig for meg å si at jeg nettopp kom fra Afrika, jeg sier jo det landet jeg mener - ikke verdensdelen. 

Nå er jeg ikke i målgruppen, men hele beskrivelsen framsto som ganske pretensiøs. Jeg tror også jeg ville utelatt den delen av utdannelsen til den ene eieren, hun hadde gått i dybden på hvorfor folk var villig til å betale mye penger for en luksusvare? Det jeg hørte inni hodet da jeg leste det, var "jeg vet hva som skal til for å selge ting skikkelig dyrt". Det hadde passet bedre i en jobbsøknad, det er ikke noe du forteller kundene dine, syns jeg i alle fall. 

Og "du fikk bilen, så la henne få blomster?" Altså....! 

De ser jo ut til å ha en ellers solid CV, så jeg skjønner ikke hvordan de klarte å mageplaske på denne måten....? 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sjekket hva slags firma de fikk rosene sine fra, Red Lands Roses, og det later til å være et firma som har mange gode egenskaper. De har flere prosjekter, blant annet School Fees Project.

Sitat

Thanks to this money more than 24 teenage girls could continue going to school instead of being married. 

 Red Lands Roses legger jo stor vekt på disse prosjektene i sin presentasjon på nettet, så hvorfor nevnes ikke dette med et ord på blomsterdamenes nettside?  Derimot poengteres det på bøtterosedamenes side det at gartneren personlig valgte blomstene til Nobelseremonien i Oslo, og at han så seremonien på tv hjemme i Kenya. Greit nok det, men ikke noe som får meg til å åpne lommeboka.

Jeg synes bare det er en merkelig prioritering, men så er jeg ikke noe luksusdyr heller.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi blomsterdamene en ide': doner 10% til hjelpearbeid i Kenya for hver solgte bøtte, gjerne gjennom prosjektene til rosedyrkeren. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...