Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24 minutter siden, Loffeliten skrev:

Åhåhåh nå svarer CBE i kommentarfeltet sitt, når det stilles spørsmål med manglende merking av blomsterbøtter etc - hun skriver at de ikke har sponset HENNE, og når det kommenteres at blomsterbøttedamene vel har sponset LK svarer hun at hun "IKKE VET" (!), og at "det er heller ikke akkurat noe jeg spør om når det er en gave/overraskelse. Jeg kjenner heller ikke til andre bloggere som har fått det, men jeg leser ikke så mange.". 

:plystre:

Dama har ingen troverdighet. Hun vet veldig godt. Hun har et helt apparat rundt seg som jobber med merkevaren CBE.

Endret av Jacklost
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten
7 minutter siden, visningsnamn skrev:

Hvor har hun svart det? Jeg fant det ikke. Men det der høres egentlig ut som en slags innrømmelse, selv om det sikkert ikke var ment sånn. Og la oss si det er sånn, da, at hun faktisk ikke vet om LKE (som ikke bare er ektemann her, men som også ansatt (vel?) og en del av bloggen sånn sett) har fått noe sponset som han så lar vises frem på bloggen uten merking, uten å være interessert i å finne ut av det heller, hva sier det om hvordan de driver bloggen og firmaet på og hvor profesjonelle og seriøse de (ikke) er?

I kommentarfeltet til bursdagsinnlegget som er linket til over her et sted, men siden jeg ikke unner damen flere klikk har jeg laget imgur :nigo: (Hmf, ser det kommer i feil rekkefølge, begynn nederst.)

http://imgur.com/a/suIAV

Endret av Loffeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den tynneste forklaringen jeg har hørt noen gang av CBE.no og det sier ikke lite!
Troverdigheten er jo allerede på minusnivået og kan ikke bli lavere.

Si meg; tror disse bloggerne og de som får dem til å reklamere for seg, at vi ikke forstår at de  lyver så det renner av dem?

Voksne, uærlige og uredelige mennesker er det minst verdige som finnes!Fysjameg!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Navios skrev:

Man kan ikkje betale Google for å skjule kritikk. 

Man kan i beste fall, med EU-retten i hand be om å få skjult negativ omtale om seg sjølv ref "right to be forgotten". Og det er ganske strenge kriterier for det. Her har tråden vore borte i så mange dager at den truleg ikkje er indeksert lenger. Han dukker opp igjen :)

https://support.google.com/legal/contact/lr_eudpa?product=websearch&hl=no

My bad then. Det var noen som skrev at det var mulig å søke Google om å bli fjernet, og at det kostet, men da er det sikkert et eller annet jeg har misforstått. Rett skal være rett så det er bra du sa ifra :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha dette blir bare mer og mer pinlig :skratte:LKE er medeier i CBE-firmaet og skal uansett hvilken røverhistorie han forteller kona på privaten merke tingene som sponset. Men skjønner jo "gavene" blir litt mindre spesielle når det alt sammen er noe han har fått gratis på døren sammen med en masse andre bloggere :skratte:Han får snike inn et sponset i nattens mulm og mørke og krysse fingre for at kona ikke oppdager det. Litt tricky det der siden det heller ikke er lov å ettermerke. 

PS. Jeg tror ikke på CBE når hun skriver hun ikke vet. Dessuten er hun daglig leder og det er jobben hennes å vite slike ting. Punktum.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kelsi skrev:

Så flaut. De sa jo i intervjuet at "konseptet" deres var at menn skulle spandere en sånn blomsterbøtte på en dame og damen skulle legge det ut i sosiale medier. De sa de skulle satse mye på sosiale medier og få andre til å gjøre det samme. 

Morsomt at sosiale medier bet tilbake, noe de tydeligvis ikke hadde regnet med. :fnise:

Jeg sliter skikkelig med å forstå konsept-historien til Pretty FlowerBox. De sponser rosablogg-menn (og en gæren stalker) som etterpå viser fram rosene på bloggen. Er det da meningen at mannen min skal bli inspirert og kjøpe blomsterbøtter til meg? Hvis ja er rosablogger nok ikke stedet. Teknisk Ukeblad kanskje :laugh: 

Eller er det jeg som skal bli inspirert og kjøpe dem til meg selv? Hvor kommer da denne "ekslusiv og overdådig" gave inn? Vil jeg få følelsen av å få noe spesielt når jeg kjøper det til meg selv vel vitene om at jeg egentlig burde ha fått den av mannen min slik rosabloggerne fikk? Sorry don't get it. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg sliter skikkelig med å forstå konsept-historien til Pretty FlowerBox. De sponser rosablogg-menn (og en gæren stalker) som etterpå viser fram rosene på bloggen. Er det da meningen at mannen min skal bli inspirert og kjøpe blomsterbøtter til meg? Hvis ja er rosablogger nok ikke stedet. Teknisk Ukeblad kanskje :laugh: 

Eller er det jeg som skal bli inspirert og kjøpe dem til meg selv? Hvor kommer da denne "ekslusiv og overdådig" gave inn? Vil jeg få følelsen av å få noe spesielt når jeg kjøper det til meg selv vel vitene om at jeg egentlig burde ha fått den av mannen min slik rosabloggerne fikk? Sorry don't get it. 

Nei, du har totalt misforstått! Du skal hinte veldig tydelig (og kanskje sutre litt, i det miste tagge han på instagram/facebook) om at du fortjener blomster av denne typen fordi han har jo bil :laugh:

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Inocybe skrev:

Ha ha ha dette blir bare mer og mer pinlig :skratte:LKE er medeier i CBE-firmaet og skal uansett hvilken røverhistorie han forteller kona på privaten merke tingene som sponset. Men skjønner jo "gavene" blir litt mindre spesielle når det alt sammen er noe han har fått gratis på døren sammen med en masse andre bloggere :skratte:Han får snike inn et sponset i nattens mulm og mørke og krysse fingre for at kona ikke oppdager det. Litt tricky det der siden det heller ikke er lov å ettermerke. 

PS. Jeg tror ikke på CBE når hun skriver hun ikke vet. Dessuten er hun daglig leder og det er jobben hennes å vite slike ting. Punktum.

Nå må vi ikke glemme at bloggen til CBE og LKE er best i klassen på riktig merking av reklame.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, perplexed skrev:

Nei, du har totalt misforstått! Du skal hinte veldig tydelig (og kanskje sutre litt, i det miste tagge han på instagram/facebook) om at du fortjener blomster av denne typen fordi han har jo bil :laugh:

 

Ah takk for oppklaringen. Jeg er tydeligvis for tungnem til å forstå det intrikate opplegget til Pretty Flower Box :laugh: Jeg må bli flinkere til å sutre i stedet for bare å kjøpe det jeg har lyst på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Det kan virke som PFB har sett på det å sende gaver til kjæresten til bloggdriveren som et smutthull. Hvis de sender direkte til den som hovedsakelig skriver bloggen er det åpenbart at dette må merkes, men når det blir en gave via så blir det noe annet. Men blir det egentlig det? En ting er at i flere tilfeller er kjæresten en del av næringsvirksomheten, en annen ting er at det står omtalt slik "Med reklame menes alt som kan være med på å fremme salget av en næringsdrivendes produkt eller tjeneste, og som samtidig gjør at du får en fordel, som for eksempel gratis klær eller en frisørtime."*. 

Hva er egentlig sannsynligheten for at X, Y, Z, Æ, Ø og Å (+ 10 til) bloggere, har fått blomster som kjærestene deres har kjøpt til dem fra en nyoppstartet bedrift i mye det samme tidsrommet, der også en del av dem fikk det før bedriften begynte salget 1.02 (jmf. tidligere uttale i tråden)? 

"Vi sender kvinnejeans til mennene for at de skal gi de videre til kjæresten, dermed slipper vi at det er merket som reklame" er bortimot definisjonen på uredelig markedsføring. Det trenger ikke å være en avtale om at det skal omtales. I det bloggeren velger å omtale produkt de har fått gratis (fått fordel av) som igjen annonsøren får fordel av er det reklame. 

Edit: *https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-merking-reklame-sosiale-medier

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, clyde skrev:

My bad then. Det var noen som skrev at det var mulig å søke Google om å bli fjernet, og at det kostet, men da er det sikkert et eller annet jeg har misforstått. Rett skal være rett så det er bra du sa ifra :) 

Man kan be om at egne sider blir fjernet. Mao Pretty Flower Box kan be andre, feks KG fjerne sin tråd fra google. Da kan KG selv gjøre det. Har forsøkt å spørre KG om det har blitt gjort, men de svarer ikke (enda). 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er et ganske interessant tema. Her har jentene sikkert tenkt at de ville introdusere et nytt produkt som skal fremstå som eksklusivt. Javisst er rosene fine, og jeg er helt sikker på at kvaliteten er god. Så setter man disse rosene i en pappbøtte importert fra Kina og som sannsynligvis koster noen få kroner pr. stk. Deretter selger man produktet til 1250 kroner. De færreste med grei økonomisk innsikt ville betalt så mye for dette produktet. Mannen min hadde _aldri_ betalt så mye for en blomstergave til meg. Ikke fordi han ikke har råd, men fordi han skjønner at det er tullete bruk av penger. Jeg kan fremdeles ikke fatte hvorfor dette produktet skal være ekslusivt, og hvorfor det skal koste så mye. 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

Dette minner litt om den gang da CBE rett etter mitt innlegg om produktplassering plutselig begynte å merke reklame med: Produktplassering. Disse fulgte selvfølgelig heller ikke retningslinjene som gjaldt.

Denne gangen har hun forsøkt å unngå å merke for reklame ved å kalle produktet: Gave.

Ved begge tilfeller har forsøket vært å gi et inntrykk av at det ikke foregår salg av et produkt, eller en vare. For å virke troverdig, få til mer-salg. Det er da muligens litt lite gjennomtenkt at hele bloggen fremstilles som en katalog. At varemerkebeholderen til stadig ser seg nødt til å posere til enhver anledning både hvor enn hun skulle befinne seg ute, og i sitt eget hjem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske Influencers stiller klare krav til sine bloggere, med artikler som opplæring:

http://swedeninfluencers.com/influencer-marketing/advokaten-var-gar-granserna-mellan-smygreklam-och-eget-tyckande/

http://swedeninfluencers.com/influencer-marketing/4-anledningar-till-att-inte-marka-ut-sponsrade-inlagg/

 

ps. vet ikke om tilsvarende norske har det også, kom over denne siden via interiorbyjana.

https://www.instagram.com/p/BQ1IvEaF0Xf/?taken-by=interiorbyjana

(se to siste innlegg, den der hun står i svarthvitt og bildet med blomster på bordet)

Har fått stor respons på förra inlägget så jag tar och svarar på det här👋🏻Att bygga upp en sida på falska följare lurar du både dig själv och de som inte är kunniga ännu. Men varför vill man bygga något på lögner? Du vill väl bygga något på förtroende och tillit. Du vill väl ha riktiga vänner? Ett äkta varumärke och kunna leverera det som utlovas? Det är lätt att gömma sig bakom en skärm men hur är du då ute i verkliga livet? Jag föredrar äkta, ärligt oavsett om det gör folk glada eller stumma över mitt ärliga svar. Alla tål inte äkta jag spyr på oäkta! Bygg upp ett liv ett varumärke du är stolt över.  (sitat fra interiorbyjana)

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er morsomt at de selv mener at ingen i Norge har satset på high end markedet når det gjelder blomster. Litt av et spark mot de som faktisk er utdannet blomsterdekoratører og som har jobbet med det i mange år.
Blomsterdekorasjonene til Finn Schjøll er da ganske high end, er de ikke? De ser da mye freshere ut enn roser som forsvinner ned i en bøtte? Og kommer dessuten levert uten en svær prangende logo.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, perplexed skrev:

Nei, du har totalt misforstått! Du skal hinte veldig tydelig (og kanskje sutre litt, i det miste tagge han på instagram/facebook) om at du fortjener blomster av denne typen fordi han har jo bil :laugh:

 

Er det bare meg som hadde blitt skuffet dersom mannen min hadde gitt meg en gave han hadde fått slengte etter seg av et firma med et stort eksponeringsbehov? Jeg hadde satt mer pris på noe personlig, uten en diger logo, som mannen min har valgt ut og kjøpt selv!

Nå jobber heldigvis bloggermennene i rosablogger-bransjen, så enkelte sponsor-gaver treffer sikkert. Mannen min jobber i anleggs-bransjen, så det hender seg at jeg får gaver i form av kulepenner og capser. En gang fikk jeg et grillforkle med en stor volvolastebil på. Jeg er sikker på at det har kommet mer til nytte enn blomsterbøtta til bloggerne!

(Grillforkleet var foresten i damestørrelse, så det er ikke umulig at Volvo mener at mannen min sutre litt og tagge meg på facebook om at han fortjener en lastebil av denne typen fordi jeg har jo forkle :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...