Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Loffeliten
5 minutter siden, Sorbus skrev:

Hvem er LKE?

Fruens altmuligmann. (Lars Kristian Eriksen, fotograf/lege/ernæringsekspert/personlig trener og så videre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Loffeliten skrev:

Fruens altmuligmann. (Lars Kristian Eriksen, fotograf/lege/ernæringsekspert/personlig trener og så videre.)

Haha, han ja! Han har mange ben å stå på, har jeg skjønt :fnise:

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Cbe og andre ikke ville gi firmaet ekstra  gratisreklame, kunne de enkelt ha unnlatt å publisere kommentarer som etterspør firmaet som leverer bøttene og svar til disse fra firmaeierne. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kollontaj skrev:

Dersom Cbe og andre ikke ville gi firmaet ekstra  gratisreklame, kunne de enkelt ha unnlatt å publisere kommentarer som etterspør firmaet som leverer bøttene og svar til disse fra firmaeierne. 

Eller droppe å poste bilde med logoen i hovedfokus. Bildene cbe og de andre bloggerne har lagt ut skriker jo reklame. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/22/2017 den 21.38, mandel92 skrev:

Det står på hjemmesiden deres at hun var den første til å lansere cupcakes i Norge? Det kan da umulig stemme?

Nope. Fairytale cupcakesbakeri i Trondheim åpnet 4 juni 2010 ;) 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
5 minutter siden, PatrickBateman_ skrev:

Eller droppe å poste bilde med logoen i hovedfokus. Bildene cbe og de andre bloggerne har lagt ut skriker jo reklame. 

Og sagt nei til å la PFB bruke bildet på instagram😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Loffeliten

Formuleringen til CBE er rimelig shady, også - hun skriver i kommentarfeltet på bloggen (imgur lenger oppe i tråden) at "alt du ser i dette innlegget er gaver fra Lars-Kristian. Det er ingen som har sponset meg." MEG. Ingen har sponset henne. Hadde blomsterbøtten/kaken/festligeting-greiene ikke vært spons, så hadde hun skrevet nettopp det, produktene er ikke sponset. 

Lurer på hva Pretty Flower Box har betalt alle disse bloggerne for å kjøre annonser på denne måten, regner med de har fått mer enn en rosebukett i en billig pappbøtte for å gidde å framstå så latterlig lite troverdige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Loffeliten skrev:

 

Lurer på hva Pretty Flower Box har betalt alle disse bloggerne for å kjøre annonser på denne måten, regner med de har fått mer enn en rosebukett i en billig pappbøtte for å gidde å framstå så latterlig lite troverdige. 

Ja, hva har det kostet og hvordan har de betalt? Med hvilke penger? I november var firmaet så stakkarslig nystartet og fattig at de ikke hadde råd til å betale en fotograf mer enn 5000 kr for 150 (?) bilder. Fotografen skulle stile opp på flere locations, ha med eget utstyr og holde på i 3 dager! For 5000 kroner. Han fikk sikkert lønn i form av 4 blomsterbøtter. Å ja, også i tillegg skulle han få skryte av oppdraget i porteføljen sin :hoppendeglad:.

Det er han nok glad for nå...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant diskusjon folkens. Men er redd for at hvis en spesifikk person fortsetter å bli nevnt så forsvinner tråden... :dry:

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Asti skrev:

Hele tankegangen til damene bak Pretty Flower Box er på et nivå jeg ikke vil være endel av. Tror de virkelig at det er kun mannen som kan skaffe seg det man vil ha?

For meg sank Pretty Flower Box til å bli et produkt jeg aldri vil bli bekjent av. De står for verdier jeg tar avstand fra.

Enig. Det bildet og den teksten på instagram

 er så utrolig gammeldags. Det kvinnesynet Pretty Flower Box viser her reduserer kvinner til å være uselvstendige og underlegne og avhengige av menn for å oppfylle behovene sine. Et "ideal" veldig langt unna det jeg ønsker for meg og mine døtre. 

(Obs moderator. Jeg la inn link til Instagram og bildet kom opp av seg selv. Det er ikke en screenshot). 

I tillegg gir bildet av den anonyme oppdressete kvinnen med kåpe i bil meg assosiasjoner til prostitusjon selv om det kanskje ikke er så vanlig å smøre eskorten sin med blomster. Kanskje det er mer over i sugar dad som betaler seg til oppmerksomheten hos en ung kvinne. Uansett grøss. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Inocybe skrev:

Enig. Det bildet og den teksten på instagram

 er så utrolig gammeldags. Det kvinnesynet Pretty Flower Box viser her reduserer kvinner til å være uselvstendige og underlegne og avhengige av menn for å oppfylle behovene sine. Et "ideal" veldig langt unna det jeg ønsker for meg og mine døtre. 

(Obs moderator. Jeg la inn link til Instagram og bildet kom opp av seg selv. Det er ikke en screenshot). 

I tillegg gir bildet av den anonyme oppdressete kvinnen med kåpe i bil meg assosiasjoner til prostitusjon selv om det kanskje ikke er så vanlig å smøre eskorten sin med blomster. Kanskje det er mer over i sugar dad som betaler seg til oppmerksomheten hos en ung kvinne. Uansett grøss. 

For å konkludere: Her I huset er det kun gubben som kjører bil. Derfor burde jeg ønske meg (og dermed få) roser. Det er noe jeg bør være mer enn fornøyd med og ikke ha større ønsker for forholdet og livet. 

By the way, den assosiasjonen med prostitusjon er du ikke alene om å få. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kollontaj skrev:

Dersom Cbe og andre ikke ville gi firmaet ekstra  gratisreklame, kunne de enkelt ha unnlatt å publisere kommentarer som etterspør firmaet som leverer bøttene og svar til disse fra firmaeierne. 

Jepp. På samme måte som at andre som de må betale for ikke får noe omtale, bilder eller noe som helst. Som det ukjente firmaet som vedsiden av hus&hjem driver på med oppussing hjemme hos cbe.no.

 

Ugler i mosen en lang vei!

 

ps. det bildet fra insta ovenfor. Noen nære slektninger/ektefeller som selger bmw? siden firmaet helt åpent tagger bmw bilia skøyen i sin egen reklame for sitt eget produkt? eller en del av dealen for å få låne en bmw??

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Dette synes jeg var en genial sak, vet ikke om det finnes i Norge da. (ps. gratis tips til grundere ;) )

https://blomsterprenumeration.se/

Kunne glatt abonnert på en blomsterbukett annen hver uke til knapt 400 svenske kroner. :)

Ganske genialt!
Bare at jeg bor rett ved siden av to lokale blomsterforretninger som trenger støtte, samt har tilgang på blomster på Kiwi, Mester Grønn og Narvesen i umiddelbar rekkevidde - så det er så innmari enkelt å bare stikke innom én av disse på vei fra jobb!
Showrommet i Schultz gate ligger også rett i nærheten, men det er uaktuelt å gå gjennom bryderiet med å avtale tid for en kvast blomster i en pappbøtte eller bestille blomster på nett. Interflora funker til sammenligning fett nok for meg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cavatina skrev:

Ganske genialt!
Bare at jeg bor rett ved siden av to lokale blomsterforretninger som trenger støtte, samt har tilgang på blomster på Kiwi, Mester Grønn og Narvesen i umiddelbar rekkevidde - så det er så innmari enkelt å bare stikke innom én av disse på vei fra jobb!
Showrommet i Schultz gate ligger også rett i nærheten, men det er uaktuelt å gå gjennom bryderiet med å avtale tid for en kvast blomster i en pappbøtte eller bestille blomster på nett. Interflora funker til sammenligning fett nok for meg.

Jeg der i mot bor i ødelandet uten bra blomsterbutikk. Det som finns i butikken er små, dyre buketter som ikke holder så lenge.

 

Men, poenget er jo at Pretty Flower Box er overpriset med stygg bøtte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DE er jo ganske freidige når det hevdes i den DN-artikkelen ingen har tatt at high-end-markedet for blomster før Pretty flowerbox. Vel. Finn Schjøll har vel vært ganske kjent en stund. Man får en lekker greie fra Finn for adskillig mindre enn 1200,-. Kreativ flora er jo megadyktige og leverer lekkert og nyskapende til stadighet. En hvilken som helst blomsterbutikk kan levere fantastiske ting og adskillig mer enn to dusin roser for  den prisen pfb skal ha for bøtta. Men de skal ha for forsøket, neste gang gidder de kanskje å merke riktig også. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...