Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

2 timer siden, perplexed skrev:

Nei, du har totalt misforstått! Du skal hinte veldig tydelig (og kanskje sutre litt, i det miste tagge han på instagram/facebook) om at du fortjener blomster av denne typen fordi han har jo bil :laugh:

 

Den var ny. Jeg og mannen min har hver vår BMW.  Lurer på hvem som skal kjøpe blomster? Er svaret ingen, for vi har jo begge fått "bilen"? For en dum reklame. :hoho: Eller hele konseptet er dumt. Vil jeg ha roser i en beholder, er der så mye lekkert å få tak i. Eksklusivt fremstår det ikke for min del. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.2.2017 den 18.40, Kollontaj skrev:

 Er også en Lise i  kommentarfeltet som lurer på det samme, men lurer på om ikke Lise spurte en annen blogger også? Orker ikke bla i tråden...

https://imgur.com/a/8Hgoj

Er det virkelig troverdig at denne Lise spør om både hvor rosene er fra og hvor bøtta er fra? Ser for meg et bilde på en blogg av en kählervase med helt vanlige roser i at bloggeren kunne fått spørsmål om hvor vasen er fra, men ikke hvor blomstene er fra. (Ettersom roser er noe du kan kjøpe overalt)

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Asti skrev:

Den var ny. Jeg og mannen min har hver vår BMW.  Lurer på hvem som skal kjøpe blomster? Er svaret ingen, for vi har jo begge fått "bilen"? For en dum reklame. :hoho: Eller hele konseptet er dumt. Vil jeg ha roser i en beholder, er der så mye lekkert å få tak i. Eksklusivt fremstår det ikke for min del. 

 

Jeg synes også i utgangspunktet at det virker som er særdeles dårlig deal for kvinnen i dette tilfellet. Jeg er klar over at det er dyre (eksklusive) roser altså, men man skal kjøpe noen sånne esker i året for å komme opp i samme prisnivå som en BMW :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, perplexed skrev:

Jeg synes også i utgangspunktet at det virker som er særdeles dårlig deal for kvinnen i dette tilfellet. Jeg er klar over at det er dyre (eksklusive) roser altså, men man skal kjøpe noen sånne esker i året for å komme opp i samme prisnivå som en BMW :) 

Hele tankegangen til damene bak Pretty Flower Box er på et nivå jeg ikke vil være endel av. Tror de virkelig at det er kun mannen som kan skaffe seg det man vil ha?

For meg sank Pretty Flower Box til å bli et produkt jeg aldri vil bli bekjent av. De står for verdier jeg tar avstand fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2017 den 10.02, BlendaSensitive skrev:

Neida, kommer opp her også. :)

Som nummer 7 her også, med deres facebook side øverst. Inn i mellom andre luksus blomsterfirma, som allerede er etablert på markedet. :)

 

ps. noen har lagt ut kg og PFB på facebook gruppen Stort og smått om sosiale medier.

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1268062026610583/

 

Takk for lenke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkustjukk

Normalt sett ville LKE vært på barrikadene temmelig kjapt i SoMe-gruppa når man nevner manglende merking, CBE eller Kvinneneguiden. 

Men ikke en gang når alle tre røde kluter viftes samtidig dukker han opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Selv LKE må nok innse at det ikke finnes troverdige forklaringer her, tror det like greit at han ikke prøver. :dry: (Og forresten, kanskje han ikke har tid til fb, han er vel opptatt med å forklare for Fruen at bursdagsgavene hennes var sponset? :vetikke: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Normalt sett ville LKE vært på barrikadene temmelig kjapt i SoMe-gruppa når man nevner manglende merking, CBE eller Kvinneneguiden. 

Men ikke en gang når alle tre røde kluter viftes samtidig dukker han opp! 

Det er influensasesong, kanskje det bare er så enkelt?

Dessuten lukter flowergate ganske heftig etter hvert.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som at de har funnet et smutthull i loven. Den er jo ikke utformet etter hva som gjelder om det er organisert sponsing av ektefeller/familiemedlemmer/hemmelige beundrere.

https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-merking-reklame-sosiale-medier

Produkter du har kjøpt selv, eller fått i gave fra for eksempel venner eller kjæresten, kan omtales uten å merkes som reklame så lenge du ikke lenker til produktet gjennom et annonsenettverk. Det er i de tilfellene der både du og annonsøren får en fordel av omtalen at innlegget skal merkes, for eksempel der du har fått en gratis jakke og du omtaler denne på bloggen din.

 

Men jeg tenker reglene må jo gjelde om den som fikk gaven (spons) også er ansatt i firma? Eller??

 

ps. enda bedre smutt hull: fimra gir gave til ektefelle. Bloggen viser opp "se så fine blomster jeg fikk av bloggmannen!" og firma/"random" person i kommentarfeltet sier hvor de kommer fra...

 

Hei Forbrukerombudet, dere må se over lovverket!

 

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Kan virke som at de har funnet et smutthull i loven. Den er jo ikke utformet etter hva som gjelder om det er organisert sponsing av ektefeller/familiemedlemmer/hemmelige beundrere.

https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-merking-reklame-sosiale-medier

Produkter du har kjøpt selv, eller fått i gave fra for eksempel venner eller kjæresten, kan omtales uten å merkes som reklame så lenge du ikke lenker til produktet gjennom et annonsenettverk. Det er i de tilfellene der både du og annonsøren får en fordel av omtalen at innlegget skal merkes, for eksempel der du har fått en gratis jakke og du omtaler denne på bloggen din.

 

Men jeg tenker reglene må jo gjelde om den som fikk gaven (spons) også er ansatt i firma? Eller??

 

ps. enda bedre smutt hull: fimra gir gave til ektefelle. Bloggen viser opp "se så fine blomster jeg fikk av bloggmannen!" og firma/"random" person i kommentarfeltet sier hvor de kommer fra...

 

Hei Forbrukerombudet, dere må se over lovverket!

 

Men merk følgende "Det er i de tilfellene der både du og annonsøren får en fordel av omtalen at innlegget skal merkes, for eksempel der du har fått en gratis jakke og du omtaler denne på bloggen din. "

Bytt om gratis 'jakke' med 'pretty flower bøtte'.

Man skulle tro det er nok av fysiske blomsterbutikker i byen bloggeren bor slik at de ikke måtte ta til takke med å bestille blomster til blodpris fra en nyoppstartet nettsjappe? Ganske risky spør du meg. :lillesky2:  

Til syvende og sist handler det om dårlig forretningsmoral og bloggere som gjør hva som helst for penger. Dette er en interessant case og tråd, for dette er noe som trenger å bli sett søkelys på.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jacklost skrev:

Men merk følgende "Det er i de tilfellene der både du og annonsøren får en fordel av omtalen at innlegget skal merkes, for eksempel der du har fått en gratis jakke og du omtaler denne på bloggen din. "

Bytt om gratis 'jakke' med 'pretty flower bøtte'.

Man skulle tro det er nok av fysiske blomsterbutikker i byen bloggeren bor slik at de ikke måtte ta til takke med å bestille blomster til blodpris fra en nyoppstartet nettsjappe? Ganske risky spør du meg. :lillesky2:  

Til syvende og sist handler det om dårlig forretningsmoral og bloggere som gjør hva som helst for penger. Dette er en interessant case og tråd, for dette er noe som trenger å bli sett søkelys på.

Jeg er enig i din tolkning. :)

Problemer her er jo at ett flertal bloggere har, på samme tid, rett ved lanseringen av nettbutikken, fått blomster i gave av en ektefelle/samboer/ukjent beundrer. Ergo er de ikke de selv som har kjøpt/fått blomstene... Og alle påstår hardnakket at det ikke er spont eller gave fra PFB, men liksom kjøpt og betalt.

 

PFB og bloggmennene kunne jo fint ha lagt ut kvittering på kjøpet i sin helhet. Det har vi da sett før bli gjort når det har vært tvil.

Og har mennene fått rabatt så skal i allefall cbe.no merke sine innlegg, mannen er jo ansatt i firmaet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal det være så ille å innrømme at man har tatt i mot spons for å reklamere?? Er jo sånn denne businessen fungerer! Å juge på seg historier med hemmelige beundrere osv, hva er poenget?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Valetta skrev:

Men hvorfor skal det være så ille å innrømme at man har tatt i mot spons for å reklamere?? Er jo sånn denne businessen fungerer! Å juge på seg historier med hemmelige beundrere osv, hva er poenget?

Det er derfor dette virker så dumt...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting er at bøtteblomstene selges til en latterlig høy pris, men at LKE for en gangs skyld ikke har noe å si til oppstyret? PRICELESS. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Jeg er enig i din tolkning. :)

Problemer her er jo at ett flertal bloggere har, på samme tid, rett ved lanseringen av nettbutikken, fått blomster i gave av en ektefelle/samboer/ukjent beundrer. Ergo er de ikke de selv som har kjøpt/fått blomstene... Og alle påstår hardnakket at det ikke er spont eller gave fra PFB, men liksom kjøpt og betalt.

 

PFB og bloggmennene kunne jo fint ha lagt ut kvittering på kjøpet i sin helhet. Det har vi da sett før bli gjort når det har vært tvil.

Og har mennene fått rabatt så skal i allefall cbe.no merke sine innlegg, mannen er jo ansatt i firmaet.

Nå var Anne Britt rask med å merke innlegget sitt som gave når folk påpekte at denne blomsterbøtta var ukens gave i bloggverden. En annen blogger har merket sin med #spons. Og jeg tenker at cbe og lke er så drevne at de de VET at gaver de har fått i håp om at de skal vises frem, skal merkes. Og hvis man leter opp #penblomsterbøtte på IG, er det stor fravær av andre enn bloggere/store SoMe-aktører som har brukt den. Det er et par rundt valentines, men før det er det merkelig nok bare store bloggere, gitt. Og hvis ikke blomsterbøttebarna har visst at de store bloggerne skulle vise frem bøttene, hvordan har de klart å være på pletten i de aktuelle kommentarfeltene for å hjelpsomt besvare alle spørsmål om hvor rosene er fra? Hvis det går som en and og kvekker som en and, kan man med relativt stor sikkerhet fastslå at det rett og slett er en and. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
2 timer siden, Sirkustjukk skrev:

Normalt sett ville LKE vært på barrikadene temmelig kjapt i SoMe-gruppa når man nevner manglende merking, CBE eller Kvinneneguiden. 

Men ikke en gang når alle tre røde kluter viftes samtidig dukker han opp! 

Jeg tror jeg er blokkert av ham og,ikke bare av Anne Brith. Flere som har blitt det etter å ha likt innlegg som er kritiske mot bloggere og PFB..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...