Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring


pøbelsara

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, mjauritz skrev:

På FB siden deres ser jeg noen spør om de har et showroom. Det virker veldig rart at noen spør om det i utgangspunktet, men ok. Jeg tror vel egentlig denne kommentaren var sendt inn av dem selv (eller at de har fått noen til å gjøre det), for hvem i all verden har showroom for en bukett med roser i en bøtte???

Jeg tenker uansett det hadde vært vilt mye styr å reise til et showroom for å se på en bukett blomster i en bøtte, for så å dra hjem å kjøpe den for at den skulle være i huset mitt i 7 dager. 

Altså? Showroom for blomster? Jeg kan forstå det med møbelbutikker osv, men for blomster? De varer jo i 7 dager! Kanskje om det hadde gjelt brudebuketten min, men for vanlige roser??? 

Hadde de hatt et utvalg av ulike blomstertyper, bøtter og esker i ulike størrelser, former og farger kunne showroom hatt noe for seg. En del blomsterbutikker, hvor de spesialiserer seg på oppsatser og kreative buketter, fungerer jo også som showrooms.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, mjauritz skrev:

På FB siden deres ser jeg noen spør om de har et showroom. Det virker veldig rart at noen spør om det i utgangspunktet, men ok. Jeg tror vel egentlig denne kommentaren var sendt inn av dem selv (eller at de har fått noen til å gjøre det), for hvem i all verden har showroom for en bukett med roser i en bøtte???

Jeg tenker uansett det hadde vært vilt mye styr å reise til et showroom for å se på en bukett blomster i en bøtte, for så å dra hjem å kjøpe den for at den skulle være i huset mitt i 7 dager. 

Altså? Showroom for blomster? Jeg kan forstå det med møbelbutikker osv, men for blomster? De varer jo i 7 dager! Kanskje om det hadde gjelt brudebuketten min, men for vanlige roser??? 

 

Spennende spørsmål. Man må faktisk booke tid for å komme til dem, de har ikke faste åpningstider.

Prettyflowerbox opererer med en adresse til et showroom jeg ikke finner, nr. 33 her: http://www.prettyflowerbox.com/contact 

De deler lokale med denne papirsjappa: http://www.apaperstory.no/kontakt-2 i nr. 9

Og i selvsamme showrom presterer de jaggu cupcakes også: http://www.hancockcupcakes.no/showroom-butikk/ i nr. 9

Samt litt interiørstyling og møbler fra Kina: http://phdesign.no/contact/, også dette i nr. 33 

Og Hancock har selvsagt en festlig liten ting gående på nettsiden sin, om samarbeid med Festlige Ting: http://imgur.com/a/K3bmP 

 

Schultz gate 9 og 33 er det samme lokalet/showrommet. Ok? :vetikke:

De har en hel pakke gående, de damene der. Som kjenner hverandre godt.

Endret av Cavatina
fjernet lenker, lagt til lenke
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosalie skrev:

Hadde de hatt et utvalg av ulike blomstertyper, bøtter og esker i ulike størrelser, former og farger kunne showroom hatt noe for seg. En del blomsterbutikker, hvor de spesialiserer seg på oppsatser og kreative buketter, fungerer jo også som showrooms.

Men da er det jo inni butikken. Det blir jo noe helt annet. 

De sier jo på FB at man må avtale tid for å komme til dette showroomet, så det er ikke bare å stikke innom når du først er i byen - du må ringe og avtale tid... Det er helt rar.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cavatina skrev:

 

Spennende spørsmål. Man må faktisk booke tid for å komme til dem, de har ikke faste åpningstider.

Prettyflowerbox opererer med en adresse til et showroom jeg ikke finner, nr. 33 her: http://www.prettyflowerbox.com/contact 

De deler lokale med denne papirsjappa: http://www.apaperstory.no/kontakt-2 i nr. 9

Og i selvsamme showrom presterer de jaggu cupcakes også: http://www.hancockcupcakes.no/showroom-butikk/ i nr. 9

Samt litt interiørstyling og møbler fra Kina: http://phdesign.no/contact/, også dette i nr. 33 

Schultz gate 9 og 33 er det samme lokalet/showrommet. Ok? :vetikke:

De har en hel pakke gående, de damene der.

Oppført adresse er nr. 33, bildet er fra inngangspartiet til nr. 9. Merkelig. :vetikke: 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Cavatina skrev:

 

Spennende spørsmål. Man må faktisk booke tid for å komme til dem, de har ikke faste åpningstider.

Prettyflowerbox opererer med en adresse til et showroom jeg ikke finner, nr. 33 her: http://www.prettyflowerbox.com/contact 

De deler lokale med denne papirsjappa: http://www.apaperstory.no/kontakt-2 i nr. 9

Og i selvsamme showrom presterer de jaggu cupcakes også: http://www.hancockcupcakes.no/showroom-butikk/ i nr. 9

Samt litt interiørstyling og møbler fra Kina: http://phdesign.no/contact/, også dette i nr. 33 

Og Hancock har selvsagt en festlig liten ting gående på nettsiden sin, om samarbeid med Festlige Ting: http://imgur.com/a/K3bmP 

 

Schultz gate 9 og 33 er det samme lokalet/showrommet. Ok? :vetikke:

De har en hel pakke gående, de damene der. Som kjenner hverandre godt.

En klassisk "Jack of all trades, master of none?"

Det ser slik ut for meg.

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, gjestvest skrev:

https://www.prettyflowerbox.com/

Er det kun jeg som synes disse bildene ser underlig ut? Dame i selskapskjole med bøtte i hendene, bøtte i sofa, bøtte på fanget i vindu. Jeg hadde forstått det bedre om dette var en uteligger som hadde måttet bære med seg bøtta si overalt.

Kjære vene, hvordan er det mulig å presentere vakre roser på en så grell og lite appetittelig måte? Hvem vil betale for noe sånt?? Det ser ut som de har plassert rosene i en hundepose - oppi søplebøtta. Vi bruker hundeposer til bleier..  Hundeeiere bruker hundeposer til ... ja  :sprettoy:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest
1 time siden, kokkos skrev:

Kjære vene, hvordan er det mulig å presentere vakre roser på en så grell og lite appetittelig måte? Hvem vil betale for noe sånt?? Det ser ut som de har plassert rosene i en hundepose - oppi søplebøtta. Vi bruker hundeposer til bleier..  Hundeeiere bruker hundeposer til ... ja  :sprettoy:

Ikkesant. Og de bildene er så oppbrukt. Vil en presentere noe en påstår er nytt skal ikke reklamen være gammel. Lignende bilder har vi bl.a sett i parfymereklamer. De har bommet totalt.
Jeg har en del gode ideer oppi mitt hode nå, men vil ikke skrive de ned her. For da kan det være en fare for at de kommer til å bruke de.

Endret av gjestvest
La til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
43 minutter siden, gjestvest skrev:

Ikkesant. Og de bildene er så oppbrukt. Vil en presentere noe en påstår er nytt skal ikke reklamen være gammel. Lignende bilder har vi bl.a sett i parfymereklamer. De har bommet totalt.
Jeg har en del gode ideer oppi mitt hode nå, men vil ikke skrive de ned her. For da kan det være en fare for at de kommer til å bruke de.

Det skjønner jeg godt, for de jentene er ikke redde for å stjele litt: Blomsterbøtter, cupcakes og til og med "luksusfølelsen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har iallfall stjålet ideen "simple ting som kan gjøres til merkevare" for å si det med deres egne ord. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, gjestvest skrev:

https://www.prettyflowerbox.com/

Er det kun jeg som synes disse bildene ser underlig ut? Dame i selskapskjole med bøtte i hendene, bøtte i sofa, bøtte på fanget i vindu. Jeg hadde forstått det bedre om dette var en uteligger som hadde måttet bære med seg bøtta si overalt.

Huff, nå var du litt fæl; men lo så godt av den siste setningen din!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at man får lignende bøtter på Ebay til typ 26 kr.

Bare hive oppi en blomsterbukett fra Interflora og voilà,samme greia til.. tja.. 200 kr kansje? 😂

Endret av J..
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kollontaj skrev:

De har iallfall stjålet ideen "simple ting som kan gjøres til merkevare" for å si det med deres egne ord. 

:rulle: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Saturday, March 04, 2017 den 17.24, Inocybe skrev:

Hysterisk morsom den der :laugh: 

Vi vet kundene våre er dritteite og kjøper hva som helst bare de tror det er luksuriøst, så vi regner med de også er dumme nok til å kjøpe våre overprisede roser :skratte:

Ja, var vel noe slik de skrøt av på hjemmesiden også, vedr VOSS-vannet. Fått dumme folk til å kjøpe sand i Sahara før, nå gjør vi det igjen. "Our story" , ja det skal være visst :-)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, caskerette skrev:

Ja, var vel noe slik de skrøt av på hjemmesiden også, vedr VOSS-vannet. Fått dumme folk til å kjøpe sand i Sahara før, nå gjør vi det igjen. "Our story" , ja det skal være visst :-)

Ingen grenser for hvor ekslusiv man føler seg som kjøper der altså: "Jeg er en del av en ekstraordinær unik gruppe som kjennetegnes ved at vi er dumme nok til å kjøpe et slikt overpriset produkt i den tro det gir oss luksusfølelsen". 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nå av kommer blomster fra pretty flowerbox til å fremstå harry for min del. Blomsterhandelens canada goose liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er så rart at de tror de kan få konseptet til å gå rundt?

Det refereres til et showroom det man må avtale tid, for....si det? Rosene oppbevares ganske sikkert ikke der. Bilder av bøtterosene finner man på hjemmesiden deres.
De leverer kun til følgende områder: Oslo/Akershus/Oppland/Hedmark/Buskerud/Telemark/Østfold/Vestfold, og "rosebonden" i Kenya har 500 ansatte. (Hvem av dem er egentlig denne rosebonden som nøt synet av rosene sine levert til Nobels fredspris, hjemme i egen stue i 2015?)
Rosene plukkes, pakkes og sendes via Flower Direct, som kun selger ved 10 dagers forhåndsbestilling av minimum 5000 stilker/500 bunter. PFB har 2-3 dagers leveringstid på en pappbøtte med 25 "spesielt utvalgte roser teamet bak PFB har plukket ut (hvilken kompetanse har teamet bak PFB på å velge roser, og hvem er de?)" til den saliggjørende sum av 1250,- for blomster som kanskje står en uke.

Hvor i prosessen er det "luksusfølelsen" gir utslag? Idét man betaler minst tre ganger markedsprisen på roser hos Blomster-Finn via hjemmesiden til PFB, og attpåtil må vente noen dager på varene? (Juhu, dette er luksusfølelse, altså!)

Mulig jeg ikke er i målgruppen, for skal det handles roser går jeg rett til butikkene utenfor boligen og ser selv. I grunnen er vel ikke målgruppen så stor for pappbøtteroser uansett? Både Interflora og Euroflorist sender til HELE landet (ikke bare 8 fylker) om blomstene må sendes, og de leverer oftest dagen etter bestilling. Til en mye lavere pris.

Så om denne forretningsidéen skal fungere, med konkurranse fra andre med lignende idéer, må de ha en plan og en visjon med helhetlig konsept og markedsføring. For øyeblikket fremstår det like springende, uklart og ufrivillig komisk som storytellingen deres på hjemmesiden, og feilslått som kundeservicen deres på Facebook. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus

Gud bedre, 32 sider med negativ omtale! I tillegg til tråden om tråden som forsvant... Og så har vi Stort og smått om sosiale medier på facebook, samt kritiske spørsmål på PFBs egen fb-side. Og en og annen kritisk blogger... 

Så mye enklere livet til blomsterpikene ville fortont seg om de bare hadde lagt seg paddeflate med en gang. Eller enda bedre; markedsført på redelig vis! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...