Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fotballflue

Hvem tør å svare "ja" på det spørsmålet under fullt navn på hennes fb-side? Da blir du enten sablet ned av hylekoret eller blokkert ;-)

Hvor på fb står dette? Jeg finner det ikke. Jeg kunne godt svart ja på dette, men da lurer jeg på hvor mange hatmeldinger får jeg i innboksen min?! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hvor på fb står dette? Jeg finner det ikke. Jeg kunne godt svart ja på dette, men da lurer jeg på hvor mange hatmeldinger får jeg i innboksen min?! :fnise:

Det er som mye annet slettet...Det var spørsmål om man ville ha overvektig PT eller ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Det er som mye annet slettet...Det var spørsmål om man ville ha overvektig PT eller ei....

Åja, da er det nok derfor jeg ikke fant spørsmålet. Søren heller, jeg kjeder meg og ville ha noe gøy å lese på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hvor på fb står dette? Jeg finner det ikke. Jeg kunne godt svart ja på dette, men da lurer jeg på hvor mange hatmeldinger får jeg i innboksen min?! :fnise:

Nå har hun akkurat lagt ut et innlegg hvor hun spør følgerne sine på Facebook om de dømmer Personlige trenere kun etter utseende, kun et par dager etter at debatten gikk her inne. Spesielt siden hu hardnakket påstår at hun aldri leser her inne.

Dette var det hun spurte om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Wow, gikk innpå bloggen hennes i dag etter å ikke ha vært innom på noen mnd. Hun har jo lagt på seg enda mer! Hvordan kan hun drive en trenings- og kostholdsblogg og skulle være PT når hun helt tydelig går totalt feil rettning med eget vekttap og helse?

Hun spiser nok litt mer usunt og mer enn hun sier på bloggen... :plystre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Wow, gikk innpå bloggen hennes i dag etter å ikke ha vært innom på noen mnd. Hun har jo lagt på seg enda mer! Hvordan kan hun drive en trenings- og kostholdsblogg og skulle være PT når hun helt tydelig går totalt feil rettning med eget vekttap og helse?

Hun spiser nok litt mer usunt og mer enn hun sier på bloggen... :plystre:

Hun har tydeligvis 0 respekt for sin egen kropp og det sender jo så feil signaler....Greit nok at en PT ikke er radmager og topptrent...men det flere reagerer på er at hun nå har trent og gått ned i vekt siden januar 2011....Dessverre ser det ikke slik ut og da er det kanskje ikke så rart at man setter spørsmålstegn ved troverdigheten på det hun skriver om hvor mye hun trener og hva hun spiser...Det sier jeg ikke for å være verken ufin eller for å rakke ned på henne...Men det er en logikk som er totalt fraværende når man ser på det hun sier at hun trener og inntak av mat kontra vektoppgang bare det siste halve året..Det virker som hun har gitt seg og sin kropp fullstendig opp. Det må være lov å stille spørsmålet; hvordan kan man ha respekt for andre når man ikke respekterer seg selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt treningssenter er det en gruppetreningsinstruktør som er på størrelse med Helene Drage. Hun er veldig flink, så Helene kan nok bli en bra PT selv om hun ikke har koll på alt. Ulempen med hun instruktøren er at hun blir fort sliten og deltar derfor bare på sånn ca halve timen. Veldig stor forskjell på hennes timer og de andre instruktørene. Hun viser trinnene og så duller hun litt, drikker litt vann, instruerer muntlig og er med på en runde til. Veldig irriterende og distraherende for meg som er avhengig av en aktiv instruktør for å kunne følge med på trinnene.

For Helene Drage sin del så skal jo hun veilede og ikke delta på selve timen og det kan hun jo være flink til selv om hun er stor. Akkurat det med troverdighet mellom liv og lære sliter hun litt med. Jeg personlig ville ikke ha valgt en overvektig PT hvis jeg ville ned i vekt - av den enkle grunn at det da ikke ser ut som PT'en aner hva han/hun snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

På mitt treningssenter er det en gruppetreningsinstruktør som er på størrelse med Helene Drage. Hun er veldig flink, så Helene kan nok bli en bra PT selv om hun ikke har koll på alt. Ulempen med hun instruktøren er at hun blir fort sliten og deltar derfor bare på sånn ca halve timen. Veldig stor forskjell på hennes timer og de andre instruktørene. Hun viser trinnene og så duller hun litt, drikker litt vann, instruerer muntlig og er med på en runde til. Veldig irriterende og distraherende for meg som er avhengig av en aktiv instruktør for å kunne følge med på trinnene.

For Helene Drage sin del så skal jo hun veilede og ikke delta på selve timen og det kan hun jo være flink til selv om hun er stor. Akkurat det med troverdighet mellom liv og lære sliter hun litt med. Jeg personlig ville ikke ha valgt en overvektig PT hvis jeg ville ned i vekt - av den enkle grunn at det da ikke ser ut som PT'en aner hva han/hun snakker om.

Nå er det vel allment kjent at hun har kort lunte og en relativt aggressiv fremtoning. Hvordan det blir sammen med kunder skal jeg ikke uttale meg om men......Det faktum at hun skal spesialisere seg på kosthold og dermed veilede folk når hun selv ikke klarer å holde seg til dietter...derav vektøkning siste året iflg henne selv....det blir litt merkelig for å si det pent. Personlig ville jeg ikke blitt motivert av en overvektig PT...av de samme grunnene du oppgir. Hun har flere ganger sagt at hun ikke vet navnet på enkelte øvelser og heller ikke klarer å utføre de slik man skal....Så hvordan skal man da kunne veilede på en forsvarlig og troverdig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Var innom bloggen hennes for første gang på en stund og det er så mye intetsigende innlegg om ingenting at jeg blir sprø. Jeg tror aldri jeg har vært ute for bloggere som klarer å bruke så mye tekst på så lite substans. "Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre i fremtiden" = blogginnlegg på 1000 ord. Og alt handler om megmegmegmeg. Blir det mer navlebeskuende nå er jeg litt redd hun blir vrengt til slutt ;S

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Var innom bloggen hennes for første gang på en stund og det er så mye intetsigende innlegg om ingenting at jeg blir sprø. Jeg tror aldri jeg har vært ute for bloggere som klarer å bruke så mye tekst på så lite substans. "Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre i fremtiden" = blogginnlegg på 1000 ord. Og alt handler om megmegmegmeg. Blir det mer navlebeskuende nå er jeg litt redd hun blir vrengt til slutt ;S

Sier det så enkelt som dette....hun virker dønn ulykkelig....For så mye tankespinn rundt ingenting..egentlig...Hun har jo snakket om å starte eget helsestudio, skrive bøker og jeg vet ikke hva....Hun trenger å finne ut hvem hun egentlig er...uten bloggleserne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mer urovekkende mht PT-yrket er ikke vekten alene, men det at hun er helt ute av stand til å gjøre de aller mest grunnleggende øvelsene. Knebøy har hun prøvd på i alle år og hatt de beste til å veilede seg, men fremdeles tar hun bare halve bøy dårligere enn de fleste nybegynnere jeg har sett. Dips, chins og push ups er hun for tung til. Hvordan kan hun da lære bort dette?

Også lagt merke til at kommentarfeltet på innleggene så og si alltid er tomme. De fleste tenker nok det gundagrynte sier, og det slipper vel ikke gjennom. Fortsetter å leve i en boble av selvbedrag huff :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte

Det som er mer urovekkende mht PT-yrket er ikke vekten alene, men det at hun er helt ute av stand til å gjøre de aller mest grunnleggende øvelsene. Knebøy har hun prøvd på i alle år og hatt de beste til å veilede seg, men fremdeles tar hun bare halve bøy dårligere enn de fleste nybegynnere jeg har sett. Dips, chins og push ups er hun for tung til. Hvordan kan hun da lære bort dette?

Også lagt merke til at kommentarfeltet på innleggene så og si alltid er tomme. De fleste tenker nok det gundagrynte sier, og det slipper vel ikke gjennom. Fortsetter å leve i en boble av selvbedrag huff :(

Jeg forstår da ikke hvordan hun besto PT-eksamen hvis hun ikke klarer selv de mest grunnleggende øvelsene..Skremmende da hvor enkelt det er å bli PT...for alle og enhver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår da ikke hvordan hun besto PT-eksamen hvis hun ikke klarer selv de mest grunnleggende øvelsene..Skremmende da hvor enkelt det er å bli PT...for alle og enhver!!

Ja, det er veldig stor forskjell på kvalifikasjonene til den enkelte pt. Noen har bachelor fra Norges Idrettshøyskole mens andre kun har et kortvarig kurs på en eller annen privat "pt-skole". Klart at de private har mye å vinne på at elevene står - da fremstår de som en attraktiv "skole", får flere søkere og dermed flere penger. Når deler av en pt-utdannelse i tillegg kan tas på internett så er det ikke rart at det blir en opphopning av dårlig kvalifiserte trenere der ute.

Edit: skriveleifer

Endret av Nana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Ja, det er veldig stor forskjell på kvalifikasjonene til den enkelte pt. Noen har bachelor fra Norges Idrettshøygskole mens andre kun har et kortvarig kurs på en eller annen privat "pt-skole". Klart at de private har mye å vinne på at elevene står - da fremdstår de som en attraktiv "skole", får flere søkere og dermed flere penger. Når deler av en pt-utdannelse i tillegg kan tas på internett så er det ikke rart at det blir en opphopning av dårlig kvalifiserte trenere der ute.

Takk for bra forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere fader meg gi dere. Er helt enig i at Helene er langt fra perfekt - men hvem er vel det? Jeg synes det er FLOTT og inspirerende at hun våger å gjøre det hun vil. Og fysjåfy som sto på eksamen da! Jeg skjønner ikke hvorfor det skal plage dere så intenst at hun har noen kg for mye. For det er mye av det "diskusjonen" her bunner i. Jeg synes det er befriende å lese bloggen til Helene, for jeg kjenner meg igjen i mye av det hun skriver. For meg er det revnende likegyldig om hun veide 140 eller 114 kg, jeg inspireres heller av nåtiden og det hun får til. Hun er skikkelig tøff som tar PT-utdanning og vil jobbe i en bransje som stort sett domineres av slanke, veltrente mennesker. Det er mange som trener for mestringsfølelsens skyld, ikke nødvendigvis for å gå ned x antall kg eller ta chins med henda på ryggen og bind for øya. Og om hun ikke selv klarer alle øvelsene betyr ikke at hun ikke vet hvordan de skal utføres! Mange trenere på elitenivå er ikke i nærheten av å utføre samme prestasjoner som utøverne de trener. Det betyr ikke at de ikke kan bidra og gjøre en formidabel jobb likevel.

Hvis dere ikke liker bloggen hennes, la være å lese den.

Hvis dere ikke tror hun kan gjøre en god jobb som PT, finn dere en annen PT.

Jeg synes Helene er et friskt pust i bloggverdenen og liker å lese bloggen hennes. Jeg trener selv aktivt uten at det nødvendigvis synes på meg. Å lese om hvordan Helene nyter ferien og tar på seg bikini og det går bra, gir mange (inkludert meg) veldig mye mer enn å lese om proteinpannekaker og friske tulipaner.

Og ang sponsor - jeg handler utelukkende på x-life nettopp pga jeg liker at de ikke bare sponser slanke, superveltrente mennesker!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...