Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har man virkelig noe å gjøre innen trening og helse når man ikke har det mentale på plass? Man ikke klarer å følge en diett uten å sprekke x-antall ganger hver eneste uke? Når man ikke klarer å motivere seg selv engang? Jeg mener NEI! Da bør man primært jobbe med seg selv....så kan man hjelpe andre. Og denne tråden hadde vært stengt dersom den var så slem som det du mener...

Ja, man har veldig mye å gjøre innen trening og helse selv om man ikke har det mentale på plass faktisk! Kropp og hode henger faktisk sammen, og det er ikke sånn at man ikke kan trene hvis man ikke gjør det 100% etter DINE regler! Hvem er du som kan bestemme hvem som skal få drive med helse og trening? Hem er det som IKKE klarer å følge en diett uten og sprekke x-antall ganger? Veldig mange! Hvem er det som ikke klarer å motivere seg til trening innimellom? Veldig mange! Det betyr ikke at man skal låse døren og holde seg innendørs til man er perfekt. Trening og helse er mer sammensatt enn dietter, muskler, motivasjon og fettprosent. Og jeg sier det igjen, man kan være drivende dyktig i jobben sin uten å være drivende dyktig med seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte

Ja, man har veldig mye å gjøre innen trening og helse selv om man ikke har det mentale på plass faktisk! Kropp og hode henger faktisk sammen, og det er ikke sånn at man ikke kan trene hvis man ikke gjør det 100% etter DINE regler! Hvem er du som kan bestemme hvem som skal få drive med helse og trening? Hem er det som IKKE klarer å følge en diett uten og sprekke x-antall ganger? Veldig mange! Hvem er det som ikke klarer å motivere seg til trening innimellom? Veldig mange! Det betyr ikke at man skal låse døren og holde seg innendørs til man er perfekt. Trening og helse er mer sammensatt enn dietter, muskler, motivasjon og fettprosent. Og jeg sier det igjen, man kan være drivende dyktig i jobben sin uten å være drivende dyktig med seg selv.

Det er dine meninger og jeg har mine. Ingens meninger er mer riktig enn den andres...man oppfatter ting forskjellig basert på erfaring. Jeg klarer faktisk å holde meg til en diett uten å sprekke...det handler om vilje! Uten PT eller coach eller noe annet gikk jeg av meg 37 kg i løpet av 14 mnd...og jeg sprakk faktisk ikke en eneste gang! Hvorfor? Fordi dette betydde så mye for meg og jeg var 100% dedikert. At hun har brukt over 4 år faktisk på å gå ned 50 kg...det sier meg ganske mye...

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare jeg som syns dette bildet ser photoshoppet ut?

Syns det så så mye bedre ut enn de andre.. og flisene ikke er separert mellom og rundt beina, kan liksom skimte et lysdrag rundt den tattoverte leggen som er typisk når man bruker et av PS. verktøyene...

P30501143-e1425657939124.jpg

Endret av SansaS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Bare jeg som syns dette bildet ser photoshoppet ut?

Syns det så så mye bedre ut enn de andre.. og flisene ikke er separert mellom og rundt beina, kan liksom skimte et lysdrag rundt den tattoverte leggen som er typisk når man bruker et av PS. verktøyene...

P30501143-e1425657939124.jpg

Hun har sagt at hun ikke ser noe galt i å *gjøre det beste ut av bildet/bildene*.....så at hun også photoshopper...javisst!

Merkelig at hun sier at hun får endel stygge kommentarer ang kroppen..celluliter osv..enda ikke sett en eneste stygg kommentar hos henne??!! Mistenker at hun sier det kùn for å få oppmerksomhet...selverklært PR-kåt som hun er...

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun bare ser større og større ut egentlig....=/ lurer på hvor mye som egentlig er sant om kostholdet og treningen hennes.

Endret av Bond
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg syns hun bare ser større og større ut egentlig....=/ lurer på hvor mye som egentlig er sant om kostholdet og treningen hennes.

Men stille i Thriatlon...det skal hun altså?? Og vi er flere som tenker som deg..men sier man det så blir man halshugget! Og er det ikke hun som sier at hun ikke leser her inne fordi brukerne av KG er fordømmende og de mobber osv osv...Klart hun leser her..beviset ligger på det siste innlegget! Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men stille i Thriatlon...det skal hun altså?? Og vi er flere som tenker som deg..men sier man det så blir man halshugget! Og er det ikke hun som sier at hun ikke leser her inne fordi brukerne av KG er fordømmende og de mobber osv osv...Klart hun leser her..beviset ligger på det siste innlegget!

Det der triathlon prosjeket tror jeg ikke det blir noe av også kommer det en eller annen unnskyldning for hvorfor det ikke ble noe av...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Det der triathlon prosjeket tror jeg ikke det blir noe av også kommer det en eller annen unnskyldning for hvorfor det ikke ble noe av...

DrPhil sier; se på fortiden og spå fremtiden...det er noe med at historien gjentar seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også at hun ofte legger ut missvisende bilder på instagram...

her ser man f.eks godt hvor stor hun er https://instagram.com/p/zfz4rdNFUz/?modal=true

mens her https://instagram.com/p/zspRDRtFdU/?modal=trueog her

er hun mye mindre bare pga vinkelen... jeg blir irretert når jeg føler jeg blir jugd til, men jeg tror hun har alt for mange mentale blokker iforhold til vekten sin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Føler også at hun ofte legger ut missvisende bilder på instagram...

her ser man f.eks godt hvor stor hun er https://instagram.com/p/zfz4rdNFUz/?modal=true

mens her https://instagram.com/p/zspRDRtFdU/?modal=trueog her

er hun mye mindre bare pga vinkelen... jeg blir irretert når jeg føler jeg blir jugd til, men jeg tror hun har alt for mange mentale blokker iforhold til vekten sin

Jeg har sagt det før og sier det igjen...hun som FF holder sine lesere for narr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor skrev hun at hu syns kvinnedagen var overflødig, at vi var kommet så langt i Norge at vi ikke trenger den lenger (Godt bevis på hvor selvsentrert hun er) Men i år er kvinnedagen tipptopp og hun skal kjempe for en kampsak. Hun forandrer mening og mål så ofte at jeg tror ikke husker 90%

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

I fjor skrev hun at hu syns kvinnedagen var overflødig, at vi var kommet så langt i Norge at vi ikke trenger den lenger (Godt bevis på hvor selvsentrert hun er) Men i år er kvinnedagen tipptopp og hun skal kjempe for en kampsak. Hun forandrer mening og mål så ofte at jeg tror ikke husker 90%

Det er nok fordi 99% av de som støttet cellulittinnlegget er kvinner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for innhold kopiert fra bloggen, noe som ikke er greit mht retningalinjene på Rampelys.

Bond, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok fordi 99% av de som støttet cellulittinnlegget er kvinner....

Og litt av grunnen til at det er udelt positive kommentarer er vel fordi de som støtter på facebook står frem med fullt navn. Ikke så fristende å si noe negativt da..Ikke at det nødvendigvis er riktig å kommentere negativt til henne, men det blir gjerne en litt skeiv framstiling når det går via facebook.

Hun har tidligere gått ganske kraftig til angrep på lesere i kommentarfeltet sitt - inkludert meg. Det var et innlegg om bukplastikk, der hun skrev at hun var usikker på å gjennomføre det da. Jeg kom med en helt uskyldig kommentar på at hun, for best resultat, burde vente til hun hadde nådd målvekten sin. Det falt ikke i god jord. Deretter kom det innlegg om hvor lei seg hun var fordi hun fikk "hets". Når hun senere fikk samme beskjed fra klinikken så hun plutselig ikke noe behov for å gjennomføre en sånn operasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Og litt av grunnen til at det er udelt positive kommentarer er vel fordi de som støtter på facebook står frem med fullt navn. Ikke så fristende å si noe negativt da..Ikke at det nødvendigvis er riktig å kommentere negativt til henne, men det blir gjerne en litt skeiv framstiling når det går via facebook.

Hun har tidligere gått ganske kraftig til angrep på lesere i kommentarfeltet sitt - inkludert meg. Det var et innlegg om bukplastikk, der hun skrev at hun var usikker på å gjennomføre det da. Jeg kom med en helt uskyldig kommentar på at hun, for best resultat, burde vente til hun hadde nådd målvekten sin. Det falt ikke i god jord. Deretter kom det innlegg om hvor lei seg hun var fordi hun fikk "hets". Når hun senere fikk samme beskjed fra klinikken så hun plutselig ikke noe behov for å gjennomføre en sånn operasjon.

Nemlig! Og det viser dobbeltheten..atter en gang....For det må faktisk være lov å si at man ikke blir motivert av en overvektig PT som ser utrent ut..uten å bli halshugget! Det er helt sprøtt at hun har gått fra massiv Fat Attack til Fat Acceptence.....Noe sier meg at hun egentlig er drittlei slanking og fokus på vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! Og det viser dobbeltheten..atter en gang....For det må faktisk være lov å si at man ikke blir motivert av en overvektig PT som ser utrent ut..uten å bli halshugget! Det er helt sprøtt at hun har gått fra massiv Fat Attack til Fat Acceptence.....Noe sier meg at hun egentlig er drittlei slanking og fokus på vekt.

Helt enig! Reagerer på den ambivalensen hun hele tiden viser når det gjelder trening og kosthold. Syns det er rart at hun tar til seg kritikk som kommer her i tråden så til de grader at hun lager bloggposter som motsvar. Tror hun hadde hatt det så mye bedre hvis hun hadde brukt krefter på å øke selvtilliten (og -innsikten) i stedet for å forsvare seg hele tiden. Spiller det virkelig noen rolle hvor mange som syns det er fint eller stygt med cellulitter? Hadde cellulitter blitt et tema hvis det var allment akseptert som pent?

Når jeg er på trening så blir jeg veldig motivert av kroppene til PT eller instruktør. Jeg tenker "hvis jeg bare fortsetter å trene, så får jeg så fin kropp som henne". Det pusher meg fremover. Tror ikke jeg er alene om å tenke sånn. Når man har en jobb som PT eller instruktør så er man en levende reklameplakat for sin egen kompetanse. Skjønner ikke at det skal være "hets" å si noe sånt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte

Helt enig! Reagerer på den ambivalensen hun hele tiden viser når det gjelder trening og kosthold. Syns det er rart at hun tar til seg kritikk som kommer her i tråden så til de grader at hun lager bloggposter som motsvar. Tror hun hadde hatt det så mye bedre hvis hun hadde brukt krefter på å øke selvtilliten (og -innsikten) i stedet for å forsvare seg hele tiden. Spiller det virkelig noen rolle hvor mange som syns det er fint eller stygt med cellulitter? Hadde cellulitter blitt et tema hvis det var allment akseptert som pent?

Når jeg er på trening så blir jeg veldig motivert av kroppene til PT eller instruktør. Jeg tenker "hvis jeg bare fortsetter å trene, så får jeg så fin kropp som henne". Det pusher meg fremover. Tror ikke jeg er alene om å tenke sånn. Når man har en jobb som PT eller instruktør så er man en levende reklameplakat for sin egen kompetanse. Skjønner ikke at det skal være "hets" å si noe sånt.

AMEN!! Akkurat slik jeg tenker også...at en PT skal være et *mål* å strekke seg mot..kroppsmessig. For man trenger jo ikke en PT dersom man er overvektig men fornøyd med seg selv?? Da gidder man ikke å trene...been there-done that! Og jeg digger den setningen din om at en PT er en levende reklameplakat for sin egen kompetanse... :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...