Gå til innhold

Book lovers never go to bed alone - Lesesirkel


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest The damned

Mulig jeg leser treigt, men jeg synes at 2 uker passet veldig bra. Jeg leser litt nå og da, så for min del er det greit med litt mer tid.

Om andre synes det er for lenge så kan man jo endre det,men det blir da litt for kort tid for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser bare litt hver dag. Har så mye annet jeg holder på med, så det å lese I tre timer på en dag, får jeg rett og slett ikke tid til. Leser bare på senga når jeg legger meg, så da tar det litt tid dessverre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg har ikke fått lest det siste dere har skrevet i tråden, men ville bare komme med en liten oppdatering likevel (jeg har ikke glemt tråden/lesesirkelen altså!)! Jeg er på ferie så får ikke redigert HI, eller skrevet om TPOBAW, men jeg lover å gjøre det når jeg får anledning! Litt slækt, men blir bedre når man ikke har ferie. Håper dere koser dere med bøker og ferie dere også! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har jeg akkurat begynt å lese "Kollektivt selvmord". Har lest de 5 første kapitlene, og liker den godt foreløpig! Gleder meg til å lese videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger litt etter jeg da. Klarte endelig å komme meg på biblioteket før de stengte og har idag lånt den første boken. Og har i samme slengen lånt biografien til Marilyn Manson, noe som sikkert ikke var et sjakktrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest boka!  (Fordelene med å være veggpryd ) Likte den godt og gir den terningkast 4. Må si at epilogen / siste delen var absolutt best,  og jeg satt med tårer i øynene da jeg leste det.  Men så lever jeg meg ofte veldig inn i det jeg leser da!  Nå begynner jeg på kollektivt selvmord. :) gleder meg!  

Endret av Cel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11.7.2016 at 16.50, Minya skrev:

Sorry for at jeg aldri svarte deg, Rainstorm, jeg glemte litt hele tråden. Men så har jeg lest de fleste bøkene i lista :P
Men er jeg sær som synes at to uker på én bok er i overkant mye? :klo:

Jeg mener, jeg leser Ti små negerbarn/..dermed var det ingen på sånn...tre timer.  :sjenert:

Dette kommer jo også helt an på hvilke andre forpliktelser man har. Hvis man har barn, så må man jo naturlig nok prioritere disse fremfor bøkene en del ganger, og da kan det fort gå en uke lengre på en bok.

Anonymkode: 2b272...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med Kollektivt selvmord nå. Den virket lovende i begynnelsen, men jeg er alt i alt litt usikker på hva jeg egentlig synes. Veldig morsom bok, og godt skrevet med humor. Men samtidig synes jeg den var litt kjedelig innimellom også, og fanget meg ikke helt. Men jeg gir den tre stjerner, for jeg likte den, men den får ikke noe toppkarakter av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt treigt med Kollektivt Selvmord, det gjør alltid det med bøker som ikke engasjerer meg veldig. Er ca 60% gjennom den nå, og jeg gjør den ferdig i løpet av helga regner jeg med. Foreløpig så setter jeg mest pris på at forfatteren på en måte tar finnene litt på kornet, iallfall slik jeg forestiller meg at finner er. Jeg kjenner ikke så mange av dem, for å være helt ærlig. Likevel er gjenkjennelsesfaktoren høy for en som kommer fra litt mer grisgrendte strøk så jeg har lett for å sette meg inn i hele stemningen (minus selvmord-delen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lese Veggpryd-boka, men klarte det ikke. Skriveformen var litt slitsom, og jeg ble ikke engasjert i historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg henger litt etter med Kollektivt selvmord,men satser på å bli ferdig med den i løpet av de neste dagene.

Så langt liker jeg den selv om det nok ikke blir noen favorittbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger det i spoiler selv om vi egentlig skal være ferdige med Kollektivt selvmord nå.

Spoiler

Jeg får litt Alkymisten-vibber av denne boka. Han henter seg inn med politiinspektøren på slutten, det var en ganske elegant måte å få en til dels lykkelig slutt til å bli ganske dyster likevel. Selv om det gikk bra med de fleste på turen, så fikk prosjektet uheldige ringvirkninger de ikke kunne ha forestilt seg, og heller ikke nødvendigvis får vite noe om. 

Konklusjonen er at boka er grei underholdning og jeg likte den. Den får tre stjerner, mest fordi jeg ikke helt klarte å ha noe sympati for noen av karakterene, der synes jeg forfatteren kunne gjort en bedre jobb. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det er her, har dere falt helt av? Jeg er ferdig med Agatha, og det er som alltid nokså underholdende. Det er sikkert over 20 år siden jeg leste akkurat denne boka sist, så jeg hadde glemt hvem som var morderen. Men moro. :)

Nå leser jeg "pause-bok" før neste på lista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på Agatha Christie i dag, og er allerede halvveis. Har ikke lest den før, men for en fornøyelig bok! Kommer til å lese ut resten i løpet av dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivt selvmord: 3 stjerner 

Jeg synes det var en enkel og artig bok, men kanskje ikke så mye mer. Mangler noe for at den skal få flere stjerner fra meg, men jeg er fornøyd med å ha lest den :)

Og så var det ingen: 3 stjerner 

Denne hadde jeg lest fra før av, så hoppe over den. Husker at jeg likte boken men samtidig ble litt skuffet, hadde forventet meg noe mer. Fikk samme følelsen da jeg leste noen Poirot- og Miss Marple-bøker av samme forfatter. Trodde de skulle være bedre. Kanskje har vi dagens lesere andre krav og annen smak enn datidens publikum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg har falt litt av. Har begynt på Også var det ingen, men står midt oppi en flytting nå så får nok ikke lest noe særlig.

Jeg har ikke begynt på neste bok, men kommer tilbake når jeg er ferdig med flytting osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boken heter "Og dermed var det ingen", helt fantastisk hvor vanskelig dere har for å skjønne det.

Anonymkode: b3b6f...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Boken heter "Og dermed var det ingen", helt fantastisk hvor vanskelig dere har for å skjønne det.

Anonymkode: b3b6f...b9c

Jeg skrev feil. Leser den på engelsk. Ingen grunn til å være frekk og sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Boken heter "Og dermed var det ingen", helt fantastisk hvor vanskelig dere har for å skjønne det.

Anonymkode: b3b6f...b9c

Regner med at flere enn meg leste den på engelsk, og da er det lett å glemme hva den norske oversatte tittelen er. På engelsk heter boken i dag "And Then There Were None".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte "Og dermed var det ingen" skikkelig godt! Koste meg da jeg leste den, var utrolig nysgjerrig på hvem morderen var, og løsningen var artig :) Jeg likte også godt måten boken var skrevet på. Jeg gir den 4 stjerner, for den mangler litt for å nå helt til topps, men abolutt en bok som falt i smak hos meg! Frister å lese flere bøker av samme forfatter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...