Gå til innhold

Book lovers never go to bed alone - Lesesirkel


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Jeg liker det meste av litteratur - litt for lite kresen kanskje...:fnise::sjenert: holder på medshantaram nå (halvveis), og kjempenes fall av ken follett er den neste uleste i bokhylla! Genialt med lesesirkel, trenger ny inspirasjon og bokoppdagelser👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
29 minutter siden, Cel skrev:

Kan jeg få være med kanskje?  😊 

2 minutter siden, Angeleye skrev:

Jeg vil også være med :)

Så bra, bare bli med! 

Gå og stem i den andre tråden, og vi starter på første bok på fredag! :) 

Bare å komme med tips og forslag dere også, og si gjerne hvilke type bøker/sjangre dere liker og ikke liker. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Har alltid hatt lyst til å være med i en lesesirkel :D

Jeg leser mye forskjellig - men er spesielt glad i klassikere, historiske romaner og norske forfattere  (Tore Renberg, Agnes Ravatn, Ingvar Ambjørnsen ++). Men leser også noe krim og fantasy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg på denne boksirkelen, med forbehold om at jeg kanskje hopper over noen bøker om det er bøker jeg allerede har lest eller ikke ønsker å lese. Eller ikke får tak i på lydbok, liker lydbøker best :) Håper det går greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Stueloff skrev:

Jeg er heller ikkje kjempeglad i krim, men drister meg likevel til å foreslå ei gammel krimbok som jeg har hatt lyst til å lese lenge. Kan tenke meg at dette er en litt annen variant enn Nesbø og Co., og dermed antakelig noe mange ikke har prøvd seg på før :)

Boka er av Agatha Christie og heter "Ti små negerbarn", eller "Og dermed var det ingen" om du har en nyere utgave. (På engelsk: "Ten Little Niggers"/"And Then There Were None").

Jeg har lest den, og den er helt rå!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Har dog lest et hav av bøker og er ganske så altetende, så jeg hopper over de jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med! Satset på at det var greit, så har allerede stemt - hehe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få være med da! Jeg liker godt krim og science fiction /fremtids scenarier, men også biografier og andre emner.  Liker nesten alt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Stueloff skrev:

Jeg er heller ikkje kjempeglad i krim, men drister meg likevel til å foreslå ei gammel krimbok som jeg har hatt lyst til å lese lenge. Kan tenke meg at dette er en litt annen variant enn Nesbø og Co., og dermed antakelig noe mange ikke har prøvd seg på før :)

Boka er av Agatha Christie og heter "Ti små negerbarn", eller "Og dermed var det ingen" om du har en nyere utgave. (På engelsk: "Ten Little Niggers"/"And Then There Were None").

Det var den aller første Agatha Christie-boken jeg fikk til odel og eie, og selv i dag, mer enn tjue år seinere, og minst åtte gjennomlesninger, er det fortsatt en god bok. :D Første Agatha Christie-boken jeg leste, ever, var Modr på Orientekspressen. Like gjenlesbar i dag som for 25 år siden.

Jeg elsker bøker av alle slag, ikke spesielt glad i klein ungdomslitteratur som glitrevampyrer i Twilight, og heller ikke 50 shades of Gay, men eller sluker jeg det meste av litteratur. Biblioteket mitt består per i dag av nesten 400 bøker, hvor det er alt fra galskap til krim.
Ingen klare favoritter, men det er mye Agatha Christie, Michael Crichton, Dan Brown, Tom Clancy, Tolkien, Robert Jordan og Wilbur Smith i hyllene.

Leser for tiden serien om Artemis Fowl av Eoin Colfer. Til tider hysterisk morsom. :P
Anbefaler også De Fire og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Fredrik Follestad. Hysterisk norsk humor om fire venner og mye galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg har også lyst til å være med :)

Litt dårlig med forslag fra meg siden jeg ikke har lest så mye i det siste. Det er jo litt derfor jeg vil være med :)

Edit: Glemte å skrive hva jeg liker,men liker egentlig det meste utenom typiske krimbøker og ikke er jeg spesielt interessert i å lese "Fifty shades of gray" og lignende.

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Minya skrev:

Det var den aller første Agatha Christie-boken jeg fikk til odel og eie, og selv i dag, mer enn tjue år seinere, og minst åtte gjennomlesninger, er det fortsatt en god bok. :D Første Agatha Christie-boken jeg leste, ever, var Modr på Orientekspressen. Like gjenlesbar i dag som for 25 år siden.

Jeg elsker bøker av alle slag, ikke spesielt glad i klein ungdomslitteratur som glitrevampyrer i Twilight, og heller ikke 50 shades of Gay, men eller sluker jeg det meste av litteratur. Biblioteket mitt består per i dag av nesten 400 bøker, hvor det er alt fra galskap til krim.
Ingen klare favoritter, men det er mye Agatha Christie, Michael Crichton, Dan Brown, Tom Clancy, Tolkien, Robert Jordan og Wilbur Smith i hyllene.

Leser for tiden serien om Artemis Fowl av Eoin Colfer. Til tider hysterisk morsom. :P
Anbefaler også De Fire og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Fredrik Follestad. Hysterisk norsk humor om fire venner og mye galskap.

Nå du skrev "biblioteket mitt" trodde jeg du først mente ditt lokale, offentlige bibliotek.
Og jeg tenkte bare "400 bøker? Det er vel ikke så mye?:klo:":fnise:

Prøvde å høre på en Agatha Christie bok på lydbok for noen år siden. Likte den absolutt ikke så skrudde av etter 30 minutter, og etter det har jeg ikke lest Agatha Christie. Men når jeg tenker over det så tror jeg bare jeg ikke likte han som lest boka, så kanskje jeg får gi det en ny sjanse snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne være med i lesesirkelen. Jeg leser mye , men er veldig kresen på bøker! 

Liker litt dybde i bøkene og elsker "mursteiner" . En av mine yndlingsbøker er Shantaram som sto på listen foran her. Den anbefaler jeg til alle. 

Ellers likte jeg godt Napoli serien av Elena Ferrante. På norsk heter den første boka "Mi briljante venninne", men jeg leste serien på engelsk. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker alle slags bøker, men jeg leser nok mest krim. Eller, jeg leser det ikke, jeg hører det på lydbok. Krim er perfekt på lydbok, derfor blir det ofte sånn. 

Ellers er Shantaram en av mine favorittbøker også. Ti små negerbarn er den første krimboken jeg faktisk leste, da var jeg tolv, men jeg plukker den frem med jevne mellomrom. Tror P.D. James og Gert Nyhårdshaug er favoritt krim-forfatterne mine, men det er stadig i forandring. Av andre forfattere er Ingvar Ambjørnsen og Lars Saabye Christensen store favoritter. 

De bøkene jeg har lest flest ganger er Frendeløs av Hector Malot og Den merkelige hendelsen med hunden den natten av Mark Haddon. Og Halvbroren.

Jeg leser bøker i de fleste sjangre, men unngår som regel sci-fi og seriebøker (sagaen om isfolket o.l.).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Pottah skrev:

Nå du skrev "biblioteket mitt" trodde jeg du først mente ditt lokale, offentlige bibliotek.
Og jeg tenkte bare "400 bøker? Det er vel ikke så mye?:klo:":fnise:

Prøvde å høre på en Agatha Christie bok på lydbok for noen år siden. Likte den absolutt ikke så skrudde av etter 30 minutter, og etter det har jeg ikke lest Agatha Christie. Men når jeg tenker over det så tror jeg bare jeg ikke likte han som lest boka, så kanskje jeg får gi det en ny sjanse snart.

Hå nei, her har man da laget eget bibliotek i stuen. :fnise:
400 bøker er plutselig litt allikevel når de står i en vanlig 25kvm stue. En diger bokhylleseksjon fra Ikea og tre bokhyller til, det begynner allerede å bli ganske fullt...
Stemmen i lydbøker har utrolig mye å si for om du liker bøkene eller ikke. Leser du selv, får du som regel en helt egen stemme inni hodet, men har du en halvdårlig oppleser så kan boka bli bedriten. Har det problemet med et par lydbøker av RL Stevenson. Han som leser høres ut som han hater jobben sin OG må sitte i begravelsen til Margareth Thatcher på en gang. Bøker jeg har lest før blir kvalmende å høre på. :/
Harry Potter er kjempefin med Stephen Fry som oppleser, not so much med Jim Dale. Og Lord of the Rings er definitivt best med Robert Inglis.<3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...