Gå til innhold

Book lovers never go to bed alone - Lesesirkel


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Jeg liker å lese det meste, ser man min bokhylle tror jeg man kan bli litt forvirret om hvem jeg er.

2 bøker jeg har lyst til å lese, og som befinner seg i min bokhylle er: Shantaram, av Gregory David Roberts. Og Den lange, hvite skyens land, av Sarah Lark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
1 time siden, stjernefrukt skrev:

Kan jeg være med? :-)

Absolutt! Hjertelig velkommen til deg, og alle dere andre :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronvann
7 minutter siden, Rainstorm skrev:

 

 

7 minutter siden, Rainstorm skrev:

 

Jeg leser det meste egentlig, og vil foreslå en bok jeg har men som ikke er lest enda. Før Flommen Tar Oss av Helena Thorfinn

Se vekk fra siteringen, jeg fikk det ikke bort.

Endret av Sitronvann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
27 minutter siden, stjernefrukt skrev:

Jeg liker det meste, men har alltid vært svak for norske forfattere som Ingvar ambjørnsen og Lars Saabye Christensen. 

Kan styre meg når det kommer til bøker a la 50 shades, men det er bare fordi jeg er forutinntatt. Jeg har tross alt ikke lest den 🙈 Jeg er heller ikke så begeistret for krim, men er såklart villig til å gi det en ny sjanse. :-)

Jeg liker også norske forfattere, spesielt Lars Saabye Christensen, men det har blitt lite norsk de siste åra. 

Jeg må innrømme at jeg har lest 50 shades of Grey og jeg likte det sånn helt OK, meeen på premissene at det er mye lolz. Hver klisjé i boka er i boka. Og man må bare le av hennes indre goddess osv. Det blir for dumt på en måte, så underholdning absolutt. Har lest andre erotica (egentlig adult fiction), som har mer karakterutvikling og dypere plot og da blir det litt interessant og ikke bare :ph34r:

1 time siden, liljene skrev:

liljenes sjangre

Liker: Classics, contemporary, young adult, new adult, fantasy, epic fantasy, thriller, fiction, romance, sci-fi, paranormal, science
Liker ikke: Krim, historic fiction, history

Jeg har lest "The fault in Our stars" og kan anbefale den. "The perks of being a wallflower" har jeg, men har ennå ikke lest. Har lest det meste av Jojo Moyes, og likte "Me before you." Er i gang med "Kvinnen på Wildfell hall" og kan anbefale den.

Blir gjerne med på en bok som er helt noe annet enn jeg leser til vanlig. Har en tendens til å velge litt for snevert synes jeg, så det er flott at vi er ulike, vi som er med i gruppa, og at vi får inn ulike forslag.

Vi liker mye det samme! Jeg har også lest "The fault in our stars", har generelt lest en del Young Adult, synes i grunn det er veldig mye spennende der. TPOBAW har jeg sett filmen, men tenkte jeg ville lese boka også. Jeg noterer forslagene dine! ;) 

Jeg har også en tendens til å velge snevert, men da går jeg nok glipp av en del gode bøker, så liker også at vi kommer med ulike innspill :) 

27 minutter siden, momo skrev:

Jeg liker å lese det meste, ser man min bokhylle tror jeg man kan bli litt forvirret om hvem jeg er.

2 bøker jeg har lyst til å lese, og som befinner seg i min bokhylle er: Shantaram, av Gregory David Roberts. Og Den lange, hvite skyens land, av Sarah Lark.

Haha, i min bokhylle vil man nok tro jeg er litt vel stuck i YA og kanskje dermed ikke ønsker å vokse/bli voksen. Men det er bare fordi YA-bøkene eier jeg, mens voksenbøkene finnes på biblioteket, så de bare låner jeg. 

Shantaram har jeg også hatt lyst til å lese, den var så lang sist jeg begynte at jeg kom ikke så langt. Noterer forslagene! ;) 

8 minutter siden, Sitronvann skrev:

Jeg leser det meste egentlig, og vil foreslå en bok jeg har men som ikke er lest enda. Før Flommen Tar Oss av Helena Thorfinn

Notert! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikkje kjempeglad i krim, men drister meg likevel til å foreslå ei gammel krimbok som jeg har hatt lyst til å lese lenge. Kan tenke meg at dette er en litt annen variant enn Nesbø og Co., og dermed antakelig noe mange ikke har prøvd seg på før :)

Boka er av Agatha Christie og heter "Ti små negerbarn", eller "Og dermed var det ingen" om du har en nyere utgave. (På engelsk: "Ten Little Niggers"/"And Then There Were None").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shantaram får 4 stjerner av meg (hvis vi kan begynne å rangere allerede nå :-D). Jeg ville egentlig gitt den 5, men ble påvirket i negativ retning da jeg så et intervju med forfatteren, og han fremsto litt sånn paolo Coelho-pompøs. Det burde vel egentlig ikke ha noe å si. Boka er kjempespennende, og gikk fort å lese selv om den er kjempetjukk :-) Anbefales.

ti små negerbarn av agatha Christie har jeg lest men det er så lenge siden at jeg leser den mer enn gjerne på nytt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en bok jeg har fått anbefalt som jeg har tenkt på å lese lenge, den heter Oryx og Crake og er skrevet av Margaret Atwood. Det blir mitt forslag da. Ser nå at det er en trilogi.....hmmm....det er en sånn "etter katastrofen"-bok som det finnes et uttrykk for som jeg ikke husker.
Post-apokalyptisk var det. Den er kanskje ikke så utrolig spennende men jeg kommer ikke på noe annet nå.

Edit: Ombestemte meg, foreslår Og dagen varer lengre enn et århundre av Tsjingiz Ajtmatov. Har lest den men leeenge siden og har lyst å lese den igjen.

Eller kan foreslå begge to.

Ellers har jeg lest Shantaram av de som er nevnt her og liker i utgangspunktet alt, til og med krim om det er BRA. Likte Millennium-trilogien, ønsker å finne noe lignende igjen som jeg blir like "besatt" av som de to. Syns også Kristin Lavransdatter var fantastisk.
Har faktisk også lest hele Sagaen Om Isfolket, selv om jeg slet på slutten hehe...det var kvalitets-kiosklitteratur.

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Hapi skrev:

Det er en bok jeg har fått anbefalt som jeg har tenkt på å lese lenge, den heter Oryx og Crake og er skrevet av Margaret Atwood. Det blir mitt forslag da. Ser nå at det er en trilogi.....hmmm....det er en sånn "etter katastrofen"-bok som det finnes et uttrykk for som jeg ikke husker.
Post-apokalyptisk var det. Den er kanskje ikke så utrolig spennende men jeg kommer ikke på noe annet nå.

Edit: Ombestemte meg, foreslår Og dagen varer lengre enn et århundre av Tsjingiz Ajtmatov. Har lest den men leeenge siden og har lyst å lese den igjen.

Eller kan foreslå begge to.

Ellers har jeg lest Shantaram av de som er nevnt her og liker i utgangspunktet alt, til og med krim om det er BRA. Likte Millennium-trilogien, ønsker å finne noe lignende igjen som jeg blir like "besatt" av som de to. Syns også Kristin Lavransdatter var fantastisk.
Har faktisk også lest hele Sagaen Om Isfolket, selv om jeg slet på slutten hehe...det var kvalitets-kiosklitteratur.

Den triologien høres spennende ut! Jeg elsker post-apokalyptiske filmer, så det hadde vært gøy å forsøke i bokform også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg har også lest "Og dermed var det ingen", og selv om jeg ikke liker krim, så likte jeg henne. Det var liksom noe annet enn moderne krim! 

Virker som vi liker veldig mye forskjellig, og det eneste jeg har lest av liker ikke er noen som ikke er så fan av type 50 shades, og krim, ellers ikke noe? Correct me if I'm wrong? 

Jeg lager tråd om stemme på bok nå, så kom med innspill nå hvis dere vil ha det med denne gangen, hvis ikke tar jeg de med til neste avstemming. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
5 timer siden, Hapi skrev:

Det er en bok jeg har fått anbefalt som jeg har tenkt på å lese lenge, den heter Oryx og Crake og er skrevet av Margaret Atwood. Det blir mitt forslag da. Ser nå at det er en trilogi.....hmmm....det er en sånn "etter katastrofen"-bok som det finnes et uttrykk for som jeg ikke husker.
Post-apokalyptisk var det. Den er kanskje ikke så utrolig spennende men jeg kommer ikke på noe annet nå.

 

Finnes disse bøkene på norsk? Jeg fant kun den siste boken på biblioteket mitt, og det var kun e-bok. Kanskje litt vanskelig hvis de kun er tilgjengelige på e-bok og engelsk. Vet du noe om det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Finnes disse bøkene på norsk? Jeg fant kun den siste boken på biblioteket mitt, og det var kun e-bok. Kanskje litt vanskelig hvis de kun er tilgjengelige på e-bok og engelsk. Vet du noe om det? :) 

De finnes på norsk ja, men om de har dem på bibliotekene har jeg ikke sjekket....hvis de virker så vanskelig tilgjengelige så kan vi bare droppe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en bok jeg har hatt lyst til å lese etter at jeg hørte om den i en tråd her inne. Den som heter kollektivt selvmord av aarto paasilinna (?). :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rainstorm skrev:

:fnise: Biblioteket mitt er vel en god del mindre tydeligvis. Den virket ganske interessant så jeg tar den med, så kan jeg heller lese det på engelsk, hvis det blir den! 

Hvis du går på søk på biblioteket, og så klikker du "avgrens" og krysser av for "søk i flere bibliotek samtidig", da kommer du til samsøk, og der kan du faktisk bestille fra andre bibliotek på nettet.
F.ex. i Førde har de den ikke på hovedbiblioteket men den finnes i Eid, Bremanger, Flora etc....da bestiller de den bare derfra.

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh hurra, dette vil jeg være med på!

Neste bok jeg hadde tenkt å lese var "Et helt halvt år" av Jojo Moyes. 
Så da foreslår jeg den.
Det er den som er på kino for tiden.

Jeg liker litt av alt egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
5 minutter siden, Hapi skrev:

Hvis du går på søk på biblioteket, og så klikker du "avgrens" og krysser av for "søk i flere bibliotek samtidig", da kommer du til samsøk, og der kan du faktisk bestille fra andre bibliotek på nettet.
F.ex. i Førde har de den ikke på hovedbiblioteket men den finnes i Eid, Bremanger, Flora etc....da bestiller de den bare derfra.

Okei, takk! Det visste jeg ikke! Vi hjelper de norske bibliotekene! ;) 

 

1 minutt siden, Pottah skrev:

Åh hurra, dette vil jeg være med på!

Neste bok jeg hadde tenkt å lese var "Et helt halvt år" av Jojo Moyes. 
Så da foreslår jeg den.
Det er den som er på kino for tiden.

Jeg liker litt av alt egentlig

Så kjekt du vil være med! 

Jeg skal ta med den boken i avstemmingen neste gang. Ble akkurat for sent til at det blir første bok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen

Eg vil foreslå:

- "Daughter of Smoke and Bone" av Laini Taylor. Heiter "Mørkets engel" (trur eg) på norsk

- "The Shining"/"Ondskapens hotell" av Stephen King.

- "The Bone Season"/"Drømmegjengeren" av Samantha Shannon

Eg er veldig glad i fantasy, iblanda litt sci-fi, så det blir nok for det meste berre det eg anbefalar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...