Gå til innhold

Book lovers never go to bed alone - Lesesirkel


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

Hei! Og velkommen til KGs første lesesirkel (så vidt jeg veit!)!

Medlemmer: 

Rainstorm, Rosaboble15, liljene, amativeReflection, Monky, Hapi, Frida, Stueloff, momo, stjernefrukt, Pottah, Cel, Angeleye, Tonje!, Bimle, Invicta, The damned, tirben, Pretty Potato, Arabella, tunaen, Aina Y K S, Blossom86, Monstrum, Mez

Aktuell bok:

"Stoner" av John Williams, 278s., 17.mars - 2 uker - 31.mars

Bøkene vi har lest:

  • "Fordelene ved å være veggpryd" av Stephen Chbosky, 213 s., juni/juli 2016
  • "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna, 240 s., 8.juli - 2 uker - 22.juli
  • "Og dermed var det ingen" av Agatha Christie, 264 s., 22.juli - 2 uker - 5.august
  • "Shantaram" av Gregory David Roberts, 936 s., 5. august - 4 uker - 2.september
  • "Oryx og Crake" av Margaret Atwood, 399 s., til 21.oktober
  • "Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug, 454s, 21.oktober - 3 uker - 11.november
  • "Unnskyld" av Ida Hegazi Høyer, 222s, 11.november - 2 uker - 25.november
  • "En mann ved navn Ove" av Fredrik Backman, 322s, 16.desember - 4 uker - 13.januar
  • "Ondskapens hotell" av Stephen King, 379s, 13.januar - 3 uker - 3.februar
  • "Døde menn går i land" av André Bjerke, 272s, 3.februar - 2 uker - 17.februar
  • "Parfymen" av Patrick Süskind, 308s, 17.februar - 3 uker - 10.mars

Kommende bøker vi skal lese:

  • "Hjertet er en ensom jeger" av Carson McCullers, 382 s., 31.mars - 3 uker - 21. april
  • "Jane Eyre" av Charlotte Brontë, 471 s., 21. april - 3 uker - 12. mai
  • "Det vokser et tre i Brooklyn" av Betty Smith, 528 s., 12. mai - 3 uker - 2. juni
  • "Det synger i gresset" av Doris Lessinger, 190 s., 2. juni - 2 uker - 16. juni
  • "Ute av verden" av Karl Ove Knausgård, 699 s., 16. juni - 4 uker - 14. juli

Oppfordringer: 

  • Post en rating når du er ferdig med boken vi leser.
    0 stjerner = Hatet den
    1 stjerne = Likte den ikke
    2 stjerner = Den var helt OK
    3 stjerner = Likte den
    4 stjerner = Likte den skikkelig godt
    5 stjerner = Den var fantastisk!

Vi tar en diskusjon på boken når tidsperioden er ferdig, og hvis man vil diskutere ting underveis kan man gjøre det inni spoilere. Skriv sidetallet du er på over spoileren så vet de andre hvor langt man må ha lest for å kunne åpne spoileren uten å få vite for mye. 

Mal for tidsbruk per bok basert på sidetall

Her er en foreløpig mal for tidsbruk per bok basert på sidetall, som vi kan bruke til fremtidige bøker slik at vi ikke trenger en diskusjon per bok på hvor lang tid vi trenger. Den kan endres etter hvert, men skriver ned hvordan den ser ut per i dag (23.juni-16). 

2 uker: 0-350 sider
3 uker: 351-600 sider
4 uker: 601+ sider

Dette innlegget endres etter hvert. Kom med tips og forslag til hva som må med her. 
La myldringen begynne! 

Dette blir gøy! 

:hjerte: Rainstorm

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil stå på medlemslisten. Det er det eneste jeg har å komme med akkurat nå, men medlemmer er jo viktig det også :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 minutt siden, Rosaboble15 skrev:

Jeg vil stå på medlemslisten. Det er det eneste jeg har å komme med akkurat nå, men medlemmer er jo viktig det også :fnise: 

Helt klart! :) Jeg har troa på dette! 

Håper det kommer noen forslag på bøker til i morgen, sånn at vi kommer i gang til fredag. Jeg har litt lyst til å lese noe nytt, og annerledes enn jeg selv ville valgt derfor kommer jeg ikke med forslag selv. Men hvis det ikke er kommet noe til i morgen skal jeg komme med et forslag eller to. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne være med også, men jeg er helt blank på forslag til bøker, aner ikke hva jeg skal lese for tiden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronvann

Jeg kunne tenke meg å delta. Men om jeg ombestemmer meg er det bare å si ifra i et innlegg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
1 time siden, Sitronvann skrev:

Jeg kunne tenke meg å delta. Men om jeg ombestemmer meg er det bare å si ifra i et innlegg da?

Så kjekt du vil være med! Og ja, helt klart, hvis man ombestemmer seg er det bare å si fra, og hvis man vil kan man komme tilbake igjen senere om man har en spesielt travel periode og må ta pause en stund. Det skal være lystbetont, hvis ikke er det ikke verdt det. :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronvann
11 minutter siden, Rainstorm skrev:

Så kjekt du vil være med! Og ja, helt klart, hvis man ombestemmer seg er det bare å si fra, og hvis man vil kan man komme tilbake igjen senere om man har en spesielt travel periode og må ta pause en stund. Det skal være lystbetont, hvis ikke er det ikke verdt det. :biggrin: 

Da forsøker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

12 stk! Wee! God start! :) 

Det vi mangler nå er bokforslag! Så jeg pålegger herved hvert medlem til å komme med en tittel, hvis ikke er det på hue og ræva rett ut av sirkelen! :opplyser: ... Nei, det var løgn. Kom med forslag dere som har! ;) 

Hvis det ikke kommer så mange innen i kveld, så kan jeg ta på meg å finne noe variert fra goodreads eller noe sånt, og så kan vi stemme over det, om dere vil? Blir enklere til neste bok da jeg kan skrive ned løpende forslag til neste gang vi skal bestemme bok. 

Setter også pris på en liten oppdatering fra medlemmene hvilke sjangere vi liker og ikke liker. Hvis ingen liker krim f.eks(!) så er det ikke vits i å finne det.  :sjenert: 
Og hey, det er lov å like 50 shades of grey-type-bøker! (Erotica)
(Forresten, det er lov å like hva som helst! Det jeg mener er at ikke vær bekymret for å si at man liker det ene eller det andre, selv om vi andre ikke liker det. Jeg er f.eks superåpen for å prøve meg på krimbøker. Og det er nettopp det som er litt spennende med en lesesirkel, man blir utfordret til å lese ting man vanligvis ikke ville lest, og utvider horisonten, det er bare spennende!)

Rainstorm:
Liker: Classics, contemporary, young adult, new adult, fantasy, epic fantasy, historic fiction, fiction, romance
Liker ikke: Krim, sci-fi, paranormal, thriller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljenes sjangre

Liker: Classics, contemporary, young adult, new adult, fantasy, epic fantasy, thriller, fiction, romance, sci-fi, paranormal, science
Liker ikke: Krim, historic fiction, history

Jeg har lest "The fault in Our stars" og kan anbefale den. "The perks of being a wallflower" har jeg, men har ennå ikke lest. Har lest det meste av Jojo Moyes, og likte "Me before you." Er i gang med "Kvinnen på Wildfell hall" og kan anbefale den.

Blir gjerne med på en bok som er helt noe annet enn jeg leser til vanlig. Har en tendens til å velge litt for snevert synes jeg, så det er flott at vi er ulike, vi som er med i gruppa, og at vi får inn ulike forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det meste, men har alltid vært svak for norske forfattere som Ingvar ambjørnsen og Lars Saabye Christensen. 

Kan styre meg når det kommer til bøker a la 50 shades, men det er bare fordi jeg er forutinntatt. Jeg har tross alt ikke lest den 🙈 Jeg er heller ikke så begeistret for krim, men er såklart villig til å gi det en ny sjanse. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...