Gå til innhold

Sunhands sin spiredagbok


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Så ekkelt med brystsmerter :( Sikkert kjempedeilig å slippe ut fra sykehuset igjen. Husker ikke om du har skrevet det, men er faren for blodpropp en grunn til at du har risikosvangerskap?

Oppussing høres mye morsommere ut! Og det var veldig fine farger du har funnet. Tror nok vi må male rommet til etter hvert også, kostet ganske mye å male veggene i en annen farge enn hvit (nybygg) så da ble alle rom hvite med unntak av én vegg i stua/trappa/tvstua. Skal nok male gangen i år hvertfall, hvite vegger blir fort stygge. Noen idé til farge? Har mørkegrå fliser på gulvet, og den er 8 kvm med mye lys så skal nok litt til for at den blir fort mørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands
Den 6. juni 2016 at 13.44, Strikkesokken skrev:

Huff, skummelt med innleggelse pga noe sånt! :( Går det bedre med deg nå? Har du hatt blodpropp i lungen før?! 
Her er også sambo skråsikker på jente mens jeg har egentlig ingen følelse men lener mest mot gutt selv om det hadde vært gøy med en jente så vi har en av hver ;) Hva sier det kinesiske fødselskartet da? Jeg syns sånt er artig selv om jeg ikke tror på det i det hele tatt. Men stemte på meg sist! (er vel 50% sjans for at det skal stemme :fnise:)

Ja, nå går det bedre! :) Har hatt blodpropp før ja (stod på p-ring), så det er derfor jeg driver med disse sprøytene. 

Tror ikke jeg har hørt om fødselskart før, men jeg sjekket nå, og det sa også gutt. Så dette blir spennende! 

Den 6. juni 2016 at 20.09, A4-livet skrev:

Så ekkelt med brystsmerter :( Sikkert kjempedeilig å slippe ut fra sykehuset igjen. Husker ikke om du har skrevet det, men er faren for blodpropp en grunn til at du har risikosvangerskap?

Oppussing høres mye morsommere ut! Og det var veldig fine farger du har funnet. Tror nok vi må male rommet til etter hvert også, kostet ganske mye å male veggene i en annen farge enn hvit (nybygg) så da ble alle rom hvite med unntak av én vegg i stua/trappa/tvstua. Skal nok male gangen i år hvertfall, hvite vegger blir fort stygge. Noen idé til farge? Har mørkegrå fliser på gulvet, og den er 8 kvm med mye lys så skal nok litt til for at den blir fort mørk.

Ja, det var jo utrolig fint vær mens jeg lå på sykehus, og der lå jeg og blomstret i fem dager.. Fikk sett hele NRK-serien Skam da, og mimret tilbake til tenårene. :fnise: Ja, årsaken til risikosvangerskap er både det med blodpropp og at jeg har operert i livmor og fjernet endometriose. Forrige gynekolog snakket om at det måtte gjøres en vurdering på keisersnitt, men jeg har ikke hørt noe mer om det. Føler egentlig at jeg har satt meg selv i en litt rotete situasjon med mange kokker og mye søl.. Fastlege, lokal jordmor, jordmor på Ullevål, gynekolog på Ullevål, privat gynekolog og flere leger nå ved innleggelse på lokalsykehuset. :P Men føler meg godt ivaretatt fra Ullevål sin side. Lokalsykehuset ringte og snakket med gynekologen der, og da var det klare svar og null usikkerhet. Mens jeg følte meg som en pasient i Dr. House av legene på lokalsykehuset...

Hos oss har vi malt gangen i Jotun Hvit Lin. Har hunder, så gangen ble veldig fort stygg. Så da malte vi i Hvit Lin som er en mer greige farge. Er egentlig veldig fornøyd med den. Synes ikke riper og sånt merkes så godt, uten at fargen er for mørk. Lister maler vi i Klassisk Hvit da jeg er ordentlig lei av alt som heter Eggehvit og Bomull. Vi har også mørkegrå fliser på gulvet. Men jeg har ikke akkurat fulgt med på trender og sånt, så det kan godt være at det skal være noe helt annet nå. Har sett at det brukes en del litt retro blåfarger m.m. i entré og synes egentlig at slike friske farger er veldig fint. Men samtidig har vi bare ett vindu i gangen pluss at jeg hater å male, så en nøytral hvitfarge som man ikke blir fort lei er perfekt for meg. :) Siden dere har mer lys i gangen står dere jo også mye friere. :) 

Ellers har samboer og jeg kost oss på tur i Frankrike. :) Synes utrolig nok at svangerskap har vært en skikkelig piff for forholdet. Hadde trodd det skulle være litt motsatt, men jeg får ekstra mange søte meldinger og masse oppmerksomhet. Vi har jo vært sammen i en del år, så selv om vi sjelden krangler og har det veldig hyggelig, er det jo ikke flust med søte ord lenger. Koselig at vi har fått tilbake den biten. :)

Resten av jobben vet nå om graviditeten, og det virker som de er glade på mine vegne. Gruet meg temmelig masse.. Men godt at de bare har vært kule med meg. På onsdag skal jeg holde foredrag for flere hundre mennesker. Spent siden jeg nesten ikke har fått forberedt meg pga. jobbkonferanse, ferie og sykdom. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at dere har fått en ekstra piff i forholdet av svangerskapet :) Mannen sin bestekamerat har akkurat blitt far for første gang, og han fortalte at det var som om de var som om de var nyforelsket igjen nå når bebis var ute. Det hadde virkelig styrket forholdet deres. Jeg regner med at dårlige forhold blir verre og gode blir enda bedre av å få barn!

Lykke til med foredrag! Går sikkert kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 13. juni 2016 at 10.33, Strikkesokken skrev:

Deilig at dere har fått en ekstra piff i forholdet av svangerskapet :) Mannen sin bestekamerat har akkurat blitt far for første gang, og han fortalte at det var som om de var som om de var nyforelsket igjen nå når bebis var ute. Det hadde virkelig styrket forholdet deres. Jeg regner med at dårlige forhold blir verre og gode blir enda bedre av å få barn!

Lykke til med foredrag! Går sikkert kjempefint :)

Ja, kjempekoselig! Håper det fortsetter sånn etter at baby kommer også! 

Foredraget gikk heldigvis bra! Puh! Det var liksom ildprøven etter at jeg begynte i denne jobben etter at jeg var ferdig med masteren. Jeg er ikke så glad i å snakke foran mange mennesker, men synes faktisk dette var mindre skummelt enn da jeg studerte. Ved denne presentasjonen hadde jo ikke publikum noe greie på det jeg snakket om, i motsetning til de som pleide å sitte i salen på universitetet! ;) Himla godt med helg nå.. Selv om jeg stort sett er i god form, trenger jeg mye mer søvn enn før, og å pendle til jobb er pyton. Blir så trøtt at jeg innimellom må stoppe for en power nap! 

På mandag skal vi til jordmor (hun lokale), og denne gangen skal samboer være med. Er litt usikker på hva man gjør der? For allerede neste mandag igjen er det ordinær ultralyd (18 ukers). Koselig at samboer får vært med i alle fall. Godt med fleksible jobber, ser at ikke alle pappaer får fri, og det er litt kjedelig.

Etter den ultralyden er vi jo omtrent halvveis, og da tenker jeg at vi for alvor kan begynne med litt shopping, ordne barnerom osv. Har en pappa og svigerforeldre som vil hjelpe oss litt, og det er jo supert. For alt er jo innmari dyrt.. Har liksom ikke turt å kjøpe noe enda, men titter litt på gamle barnebøker og drømmer litt. :) Svigers har samla masse på loftet etter samboer og søsken, så det blir gøy å gå gjennom det også! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at vi og har fått en liten piff, jeg synes det er herlig at mannen er så interessert i hva som skjer med magen og når han er på jobb spør han etter magebilder hele tiden:fnise: Og det gjør meg happy, for med L sa faktisk faren at han ble kvalm hver gang han så meg og magen vokste:ohmy::kjefte: Hyggelig type det ja. Så nå når mannen er så involvert og syns dette er så gøy så blir det happy wife = happy life:fnise:

Så bra at det gikk fint! Misunner deg ikke den trøttheten! Det er helt grusomt! Håper det kommer seg snart. Du får sove ut når du kan!

Deilig at sambo kan bli med til jordmor! Jeg og skal på mandag, men da har mannen en uke igjen på jobb. Har lovet å sende video av hjerteslagene da :) Jeg husker ikke helt hva jeg drev med hos jordmor med L, men føler at jeg var der fryktelig ofte :P hun tok ihvertfall SF-mål (det blir første for meg nå på mandag), hørte på hjertelyden, og så pratet vi vel bare? Husker ikke helt.. Blir spennende med UL da. Vil dere vite kjønn? Har jeg spurt om det før?:fnise: Blir så mye snakk innpå her at jeg husker ikke sånt fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 18.6.2016 at 10.12, Strikkesokken skrev:

Jeg merker at vi og har fått en liten piff, jeg synes det er herlig at mannen er så interessert i hva som skjer med magen og når han er på jobb spør han etter magebilder hele tiden:fnise: Og det gjør meg happy, for med L sa faktisk faren at han ble kvalm hver gang han så meg og magen vokste:ohmy::kjefte: Hyggelig type det ja. Så nå når mannen er så involvert og syns dette er så gøy så blir det happy wife = happy life:fnise:

Så bra at det gikk fint! Misunner deg ikke den trøttheten! Det er helt grusomt! Håper det kommer seg snart. Du får sove ut når du kan!

Deilig at sambo kan bli med til jordmor! Jeg og skal på mandag, men da har mannen en uke igjen på jobb. Har lovet å sende video av hjerteslagene da :) Jeg husker ikke helt hva jeg drev med hos jordmor med L, men føler at jeg var der fryktelig ofte :P hun tok ihvertfall SF-mål (det blir første for meg nå på mandag), hørte på hjertelyden, og så pratet vi vel bare? Husker ikke helt.. Blir spennende med UL da. Vil dere vite kjønn? Har jeg spurt om det før?:fnise: Blir så mye snakk innpå her at jeg husker ikke sånt fra gang til gang.

Herregud, så kjip eksen din var! 😯 Uff.. Har vel ofte med umodenhet å gjøre. Virker som samboer synes jeg er fin, og da gjør det ikke så mye at kroppen forandrer seg. Godt du har en sånn en du også! 

Veldig koselig å høre hjerteslag! Smart å sende video :) Samboer skrev under på at han er faren i dag.. Haha, visste ikke at man måtte fylle ut den typen skjemaer.. Nå gleder vi oss til ultralyd. Samboer vil gjerne vite kjønn. :) Han tror jente, jeg tror gutt.

Har fortsatt ikke kjent bevegelser, men jordmor sier at morkaken ligger foran. Da kan det ta litt lenger tid. Hun trodde jeg ville merke noe ila et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han var ikke direkte hyggelig :P flaks for oss at vi har funnet oss noen skikkelige menn nå som synes vi er vakre når vi faktisk bærer deres barn (skulle bare mangle :) )

Ja, er glad jeg tok video av det, har sett den mange ganger selv og siden igår:rodmer: det er en spesiell følelse å høre hjerteslagene altså! 

Hæ, må de skrive under på det?! Hvilket papir var det? Trodde de ble automatisk ført opp som far om man er gift eller samboere:klo: 

Under en uke til ul nå da! Gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere har fått en ekstra piff. Her er jeg mer på at mannen er kjempeirriterende :ler: Har jeg tippa på kjønn eller? Jeg tror jente (tror visst at alle bortsett fra Weebs skal ha jente jeg)

@Strikkesokken Er bare når man er gift at man blir ført opp som far automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, A4-livet skrev:

Så koselig at dere har fått en ekstra piff. Her er jeg mer på at mannen er kjempeirriterende :ler: Har jeg tippa på kjønn eller? Jeg tror jente (tror visst at alle bortsett fra Weebs skal ha jente jeg)

@Strikkesokken Er bare når man er gift at man blir ført opp som far automatisk.

Åå okei :) alt er så mye enklere om man bare gifter seg:fnise:

Jeg og tipper jente! Jeg tror alle bortsett fra meg skal ha jente :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hall-O! Hvorfor har jeg ikke kommentert her før? Vi ligger jo temmelig likt i løypa, så her må jeg følge med! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 21. juni 2016 at 12.16, Strikkesokken skrev:

Ja han var ikke direkte hyggelig :P flaks for oss at vi har funnet oss noen skikkelige menn nå som synes vi er vakre når vi faktisk bærer deres barn (skulle bare mangle :) )

Ja, er glad jeg tok video av det, har sett den mange ganger selv og siden igår:rodmer: det er en spesiell følelse å høre hjerteslagene altså! 

Hæ, må de skrive under på det?! Hvilket papir var det? Trodde de ble automatisk ført opp som far om man er gift eller samboere:klo: 

Under en uke til ul nå da! Gøy!!

Ja, det var dritsprøtt! Skjemaet så eldgammelt ut også, så jeg følte jeg hadde havnet tilbake noen år.. :P 

Den 21. juni 2016 at 12.33, A4-livet skrev:

Så koselig at dere har fått en ekstra piff. Her er jeg mer på at mannen er kjempeirriterende :ler: Har jeg tippa på kjønn eller? Jeg tror jente (tror visst at alle bortsett fra Weebs skal ha jente jeg)

@Strikkesokken Er bare når man er gift at man blir ført opp som far automatisk.

Hehe, jeg har vært minimalt plaget av hormoner, så han har sluppet irritasjon foreløpig. Men han er superflink da, han rydder ordner mer enn meg hjemme liksom fordi han er mer ryddig av natur enn meg. Nei, tror ingen har tippa på kjønn. Og nå er det bare tre dager til jeg får vite (hvis vi får vite da), og det blir utrolig spennende! 

Den 21. juni 2016 at 12.45, Strikkesokken skrev:

Åå okei :) alt er så mye enklere om man bare gifter seg:fnise:

Jeg og tipper jente! Jeg tror alle bortsett fra meg skal ha jente :P 

Det blir spennende om dere får rett! :) Alle bortsett fra meg tror det blir jente. Sikkert fordi jeg bare har søstre og kusiner (minus en eneste fetter), og at kusinene mine også stort sett har døtre. Døtre ligger nok til slekta, så pappa tror sterkt at det blir jente. :) Håper de ikke blir skuffa hvis det blir gutt. Jeg ønsker meg begge deler, men det er visst bare en inni der. :P

Den 21. juni 2016 at 13.06, Weebs skrev:

Hall-O! Hvorfor har jeg ikke kommentert her før? Vi ligger jo temmelig likt i løypa, så her må jeg følge med! :biggrin:

Hallo! :goodbye:Så morsomt at vi er på samme plass! :) Jeg har prøvd å titte gjennom dagbøker på jakt etter andre som ligger noenlunde likt, men jeg har visst gått glipp av deg! Du skal kanskje ha OUL nå straks du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Andre her med tømmerstokkbein forresten? Jeg var på et møte på onsdagen, og det var ganske varmt og lummert. Innen jeg var ferdig for dagen, så det ut som føttene skulle tyte ut av ballerinaskoene jeg hadde på meg. Legg og ankel gikk i ett ned i skoen, og jeg fikk skikkelig gnagsår. I går tok jeg på meg sandaler for å slippe å ha noe inntil gnagsårene. Sandalene mine har alltid passet bra, men innen dagen var omme i går hadde ankelstroppene omtrent skåret seg inn i leggen. Herregud! :overrasket: Visste at det var sånt som kunne skje i slutten av svangerskapet, men trodde ikke det skulle komme så tidlig?

I dag har jeg fri og kan være barbeint hele dagen. Digg! Eller "fri".. Jeg skal gjøre statistiske analyser så jeg kanskje kan få sendt inn den forbanna artikkelen min som det gjør fysisk vondt å holde på med fordi det er så kjedelig og jeg er så lei den. :P

Ellers har jeg kjøpt min aller første babyrelaterte ting! Hurra! Det føles som en temmelig sprø milepæl. Har ikke så mange venner med barn og har handlet minimalt med babygaver. Så å kjøpe virkelige babyting (og til oss, vårt hus!) føles helt sprøtt. Prøver å kjøpe brukt, så det er et brukt stellebord hvor jeg kjøper ny matte bare. Passer forhåpentligvis perfekt inn på vårt altfor trange bad. Hadde mest lyst på det i vanlig lyst treverk, men hev meg over et som dukket opp i nærheten. Siden jeg har begynt tidlig håper jeg på å få kjøpt mest mulig brukt sånn i tiden frem mot fødsel. Men vogn, er det noen av dere som har kjøpt brukt tidligere? Kjenner meg litt skeptisk til det, siden det jo er noe man bruker veldig mye. 

Aner ikke hvilken vi skal gå for heller. Har prøvd å lese litt om forskjellige vogner, men det virker som det er en jungel. Har slått fra meg Emmaljunga siden de virker for tunge for vårt bruk. Vi bor i toppen av en bakke og må ha en som er lett å trille. :)

image.png

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Haha, nå så jeg at det hadde blitt med en fane på screenshoten. ECO-Friendly baby names. Bare så det er sagt, det er IKKE noe jeg har søkt opp. :P Bare kommer opp så mange rare linker når man søker på babyting, og jeg er nysgjerrig av natur. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ECO- friendly babynames? Jeg ble nysgjerrig og ender nok snart opp med å google 😉 Vi har kjøpt brukt vogn (Emmaljunga, passer vårt behov), og tror vogn er helt innafor å handle brukt ☺ Du ser jo om den ser Ok ut, eller heøt falleferdig. Også er det jo greit å ikke ha svidd av 10 000+ på en vogn du kanskje ille er fornøyd med og vil bytte ut når mini er noen måneder? Ja, til brukt! (sier hun som nesten har kjøpt alt nytt 😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har ikke fått tømmerstokkben enda, men om jeg bruker vanlige sokker (ikke ankelsokker) så får jeg sånne lekre merker på bena som er dypere enn vanlig og tar lang tid før de forsvinner :P Var vel litt tidlig å få hovne ben, men hvis du står og går mye så kan det jo være derfor.
Fint stellebord! Smart å kjøpe det brukt :) jeg har en stellekommode etter L, men den har stått i uteboden så lenge at jeg vet ikke om den kan brukes lenger. Hvis ikke så blir det nok brukt på oss og! Når man må ut med 3-4000 for en pen ny stellekommode så prioriterer jeg heller å kjøpe andre ting nytt. Som vogn. Har ikke kjøpt brukt vogn og kommer ikke til å gjøre det heller, men vet at det er mange som gjør det. Da jeg solgte vognene etter L lå de ikke lenge på finn før de forsvant :) Har også flere bekjente som har kjøpt brukte vogner og de er veldig fornøyde.

Jeg har hele veien tenkt på Bugaboo Buffalo, men i det siste har jeg falt litt for Stokke Trailz og. Men regner med det blir Buffalo selv om jeg ikke er helt fan av teleskophåndtak. Vi har ikke prøvekjørt dem i butikk enda, det må vi nesten gjøre siden jeg er bitteliten og mannen er ganske høy! Tror begge to skal være lette av både vekt og å kjøre!

Og ECO-friendly baby names:hoho: Må være Ask og Eik det. Hold oss oppdatert om du finner navnet med stor N der:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde aldri stellebord. Vi har en kommode på badet oppe og en kommode på rommet hennes. Badet er stort nok, men idiotisk plassering av innredningen gjør at vi ikke har plass. Har fungert helt supert. Nå er hun blitt så stor at vi bytter bleie i stuen eller egentlig hvor som helst. 
Vi kjøpte første vognen ny. Eller, vi fikk den av svigers. Men har kjøpt to vogner brukt. Vi har en som sovevogn i barnehagen. Er ikke den jeg ville valgt, men vi fikk den og lammeskinnspose til 900,-. Vi har en stående på hytten, for begynte å bli smålei av å drasse på vognen frem og tilbake. Vognen fikk gjennomgå av sjøvann osv. Hjemme og på hytten har vi TFK. Helt fantastisk vogn, med god plass og den er super å styre. Den blir veldig liten sammenslått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte visst å svare deg! Javisst er det ultralyd på gang, jeg var i går og fant ut at vi skal få ei lita jente! :) Det var kjempespennende, gled deg :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 24. juni 2016 at 9.45, maja87 skrev:

ECO- friendly babynames? Jeg ble nysgjerrig og ender nok snart opp med å google 😉 Vi har kjøpt brukt vogn (Emmaljunga, passer vårt behov), og tror vogn er helt innafor å handle brukt ☺ Du ser jo om den ser Ok ut, eller heøt falleferdig. Også er det jo greit å ikke ha svidd av 10 000+ på en vogn du kanskje ille er fornøyd med og vil bytte ut når mini er noen måneder? Ja, til brukt! (sier hun som nesten har kjøpt alt nytt 😉)

Så fint! Prøver å kjøpe alt jeg kan brukt! Kjøpte stellebord, og den matta som fulgte med (som jeg kanskje tenkte at jeg måtte kjøpe ny), lå fortsatt i plasten sin! Mange er jo faktisk veldig forsiktige med tingene sine. :) 

Tror vi har bestemt oss for vogn også, og at det blir en Stokke Trailz (herregud for et teit navn). Må bare få prøvekjørt den litt først og se at den passer til pappa'n som nesten er to meter høy. :) 

Den 24. juni 2016 at 9.46, Strikkesokken skrev:

Huff, jeg har ikke fått tømmerstokkben enda, men om jeg bruker vanlige sokker (ikke ankelsokker) så får jeg sånne lekre merker på bena som er dypere enn vanlig og tar lang tid før de forsvinner :P Var vel litt tidlig å få hovne ben, men hvis du står og går mye så kan det jo være derfor.
Fint stellebord! Smart å kjøpe det brukt :) jeg har en stellekommode etter L, men den har stått i uteboden så lenge at jeg vet ikke om den kan brukes lenger. Hvis ikke så blir det nok brukt på oss og! Når man må ut med 3-4000 for en pen ny stellekommode så prioriterer jeg heller å kjøpe andre ting nytt. Som vogn. Har ikke kjøpt brukt vogn og kommer ikke til å gjøre det heller, men vet at det er mange som gjør det. Da jeg solgte vognene etter L lå de ikke lenge på finn før de forsvant :) Har også flere bekjente som har kjøpt brukte vogner og de er veldig fornøyde.

Jeg har hele veien tenkt på Bugaboo Buffalo, men i det siste har jeg falt litt for Stokke Trailz og. Men regner med det blir Buffalo selv om jeg ikke er helt fan av teleskophåndtak. Vi har ikke prøvekjørt dem i butikk enda, det må vi nesten gjøre siden jeg er bitteliten og mannen er ganske høy! Tror begge to skal være lette av både vekt og å kjøre!

Og ECO-friendly baby names:hoho: Må være Ask og Eik det. Hold oss oppdatert om du finner navnet med stor N der:ler:

Jeg har en altfor stillesittende kontorjobb, men prøver å rusle litt med jevne mellomrom. Fikk meg sånn Fitbit i vår, og fikk helt sjokk over hvor lite aktivitet jeg faktisk er i. I gamlejobben gikk jeg til og fra, og det gjorde jeg til masterplassen min også. Nå sitter jeg derimot stille hele dagen. Selv om jeg går 5 km med hundene når jeg kommer hjem, kommer jeg ikke opp i 10.000 skritt siden jeg resten av dagen er så inaktiv. Og det er vel sånn at de anbefaler at man er i god form siden fødselen er en såpass stor påkjenning? Litt vanskelig å begynne treningen etter at man allerede er blitt gravid. :P

Jeg tror det blir Stokke Trailz her også! Ser ut til å være midt i blinken for oss også, men på annenplass ligger Bugaboo Buffalo. Har fått krysset mange av lista etter hvert, så nå gjenstår disse to. :) 

Haha, naturnavn har aldri vært min greie. :P Og samboer og jeg er fortsatt ikke enige om noen navn! Bortsett fra kanskje Helmer om det blir gutt - oppkalling etter min bestefar. 

Den 24. juni 2016 at 14.19, Pentu skrev:

Vi hadde aldri stellebord. Vi har en kommode på badet oppe og en kommode på rommet hennes. Badet er stort nok, men idiotisk plassering av innredningen gjør at vi ikke har plass. Har fungert helt supert. Nå er hun blitt så stor at vi bytter bleie i stuen eller egentlig hvor som helst. 
Vi kjøpte første vognen ny. Eller, vi fikk den av svigers. Men har kjøpt to vogner brukt. Vi har en som sovevogn i barnehagen. Er ikke den jeg ville valgt, men vi fikk den og lammeskinnspose til 900,-. Vi har en stående på hytten, for begynte å bli smålei av å drasse på vognen frem og tilbake. Vognen fikk gjennomgå av sjøvann osv. Hjemme og på hytten har vi TFK. Helt fantastisk vogn, med god plass og den er super å styre. Den blir veldig liten sammenslått. 

Ja, antagelig er det vel en greie som ofte ikke trengs. Men vi har minibad uten plass til noen kommode. Skikkelig teit innredning vi også, med to vasker i stedet for at den ene vasken kunne vært byttet ut med en hylle/et skap eller lignende. Man orker jo ikke å stå to stykker inne på det trange badet uansett :P Tenkte litt på TFK først, men hørte at sittedelen er vendt bort? Vet ikke om det har så mye å si, jeg ser at det er en vogn som mange er fornøyde med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sunhands skrev:

Så fint! Prøver å kjøpe alt jeg kan brukt! Kjøpte stellebord, og den matta som fulgte med (som jeg kanskje tenkte at jeg måtte kjøpe ny), lå fortsatt i plasten sin! Mange er jo faktisk veldig forsiktige med tingene sine. :) 

Tror vi har bestemt oss for vogn også, og at det blir en Stokke Trailz (herregud for et teit navn). Må bare få prøvekjørt den litt først og se at den passer til pappa'n som nesten er to meter høy. :) 

Jeg har en altfor stillesittende kontorjobb, men prøver å rusle litt med jevne mellomrom. Fikk meg sånn Fitbit i vår, og fikk helt sjokk over hvor lite aktivitet jeg faktisk er i. I gamlejobben gikk jeg til og fra, og det gjorde jeg til masterplassen min også. Nå sitter jeg derimot stille hele dagen. Selv om jeg går 5 km med hundene når jeg kommer hjem, kommer jeg ikke opp i 10.000 skritt siden jeg resten av dagen er så inaktiv. Og det er vel sånn at de anbefaler at man er i god form siden fødselen er en såpass stor påkjenning? Litt vanskelig å begynne treningen etter at man allerede er blitt gravid. :P

Jeg tror det blir Stokke Trailz her også! Ser ut til å være midt i blinken for oss også, men på annenplass ligger Bugaboo Buffalo. Har fått krysset mange av lista etter hvert, så nå gjenstår disse to. :) 

Haha, naturnavn har aldri vært min greie. :P Og samboer og jeg er fortsatt ikke enige om noen navn! Bortsett fra kanskje Helmer om det blir gutt - oppkalling etter min bestefar. 

Ja, antagelig er det vel en greie som ofte ikke trengs. Men vi har minibad uten plass til noen kommode. Skikkelig teit innredning vi også, med to vasker i stedet for at den ene vasken kunne vært byttet ut med en hylle/et skap eller lignende. Man orker jo ikke å stå to stykker inne på det trange badet uansett :P Tenkte litt på TFK først, men hørte at sittedelen er vendt bort? Vet ikke om det har så mye å si, jeg ser at det er en vogn som mange er fornøyde med. 

Vi fikk låne en mellombag som er en mellomting mellom sport og bag. Da kan du ha barnet vendt mot deg. Men ellers så er bagen så stor at du gjerne kan bruke den lenger enn andre bager. Når hun var så stor at hun måtte i sportsdelen så var hun mer opptatt av hva som skjedde frem enn mamma. Heldigvis er det en stor luke i kalesjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går 5 km hver dag så er jo ikke det så ille! Ja det er sikkert vanskelig å komme igang med trening når man først har blitt gravid, men alt er bedre enn ingenting! Kanskje en fjelltur i helgene om du føler deg bra feks. Fødsel er litt av en treningsøkt! Men forrige svangerskap lå jeg jo og spydde hele tiden og var så lite aktiv som man kan få det, og jeg klarte å føde naturlig likevel. Er sikkert bedre og lettere om man har holdt seg i form, men kroppen klarer de mest utrolige ting :) 

Helmer er kjempefint da!:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...