Gå til innhold

Sunhands sin spiredagbok


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke holde meg unna godis, blir nok litt mer enn anbefalt ja. Prøver å spise vannmelon i stedet for nå om dagen da, tror vi spiser minst en hel en i uka. Både jr,  mannen og jeg digger det. Potetgull spiser jeg innimellom, men det har jeg aldri spist mye av uansett. Og så tar jeg én kopp kaffe og resten koffeinfri kapselkaffe, for da kan jeg ta en kopp til pm vi blir bedt bort/får besøk på ettermiddagen.  

Kjenner meg igjen i å føle at jeg er i skikkelig drittform. Og verker i ryggen hver morgen her også, men tror ikke jeg skal kjøpe noen sånn gravidpute. I går krøllalfa jeg dyna sammen mellom beina, men klarer jo ikke ligge lenge i en stilling (ikke til vanlig heller) så det ble med forsøket. Har innsett at jeg liker best å sove på magen uansett, noen ganger til ville protester fra frøkna :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands
21 timer siden, Weebs skrev:

Jeg handler sjelden klær selv, men nå tar jeg meg selv i å se mer og mer på mammaklær i nettbutikkene. Gleder meg til magen kommer skikkelig så jeg kan fremheve den med litt tettsittende klær :) Vi har ikke kleskode i det hele tatt her jeg jobber. Det går i hettegenser og arbeidsbukse, liksom. Så til nå er det ingen som kan se at jeg er gravid så lenge jeg går ute i anlegget. Vi har en uskreven regel om at vi skal kle oss litt bedre når vi sitter i kontrollrommet. Da sitter vi i sivilklær, og det kommer av og til besøk fra andre bedrifter eller så kommer sjefene lenger oppe i systemet på besøk for å sjekke opp i hvordan vi har det nede på "gølvet" ;)  Så jeg må absolutt skaffe meg noen finere gensere og topper etterhvert som de gamle blir for stramme. Har bare kjøpt to gravidbukser så langt!
Du er heldig som er kvitt kvisene! Mine på ryggen er noen stabeis. Håper de forsvinner litt til vi skal til Spania. Vil ikke skremme vekk ungene på stranda :fnise:

Når det gjelder kosthold spiser jeg som normalt. Men jeg har fått et søtsug som aldri har eksistert tidligere. Jeg demper det med å spise en skei Nugatti til dagen :ler: Eller kanskje to. Så drikker jeg en iskaffe (eller to) til dagen, den er ganske søt. Ellers er det ekstra kos i helgene :biggrin: Koffein, ja. Jeg holder meg til retningslinjene her i Norge. To kopper til dagen. Så den elskede iskaffen min regner jeg som én kopp. Tror de er litt strengere på koffein i andre land, men... Den ene engelske appen min sa jeg måtte få i meg minst 600 mikrogram folsyre til dagen, men i Norge sier vi jo 400. Liker Norge litt bedre ;) Synes ikke vi skal gå helt av skaftet. 

Hehe.. Trodde faktisk vi var strengere i Norge. Venninnen min studerer i England, og har gått gjennom en graviditet der. Der sa jordmoren at det var greit at hun drakk alkohol, men at hun ikke måtte drikke seg full. 

Jeg har kjøpt en liten salve på Boots apotek (reseptfrie) som jeg har tatt på når jeg har fått kviser, og det har funka bra. Men oi,  har ikke tenkt noe på om det er OK for baby eller ikke. Det glipper visst noen ganger.

Jeg har endelig begynt å kjenne litt liv! Egentlig fra i går, altså 20+3 (tickeren min viser en dag feil tror jeg). Da jeg begynte å kjenne det ordentlig, har jeg kjent det mye. Men også da jeg tok kaffekoppen i dag tidlig, da ble det full fart. Og da fikk jeg litt dårlig samvittighet :P

20 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg klarer ikke holde meg unna godis, blir nok litt mer enn anbefalt ja. Prøver å spise vannmelon i stedet for nå om dagen da, tror vi spiser minst en hel en i uka. Både jr,  mannen og jeg digger det. Potetgull spiser jeg innimellom, men det har jeg aldri spist mye av uansett. Og så tar jeg én kopp kaffe og resten koffeinfri kapselkaffe, for da kan jeg ta en kopp til pm vi blir bedt bort/får besøk på ettermiddagen.  

Kjenner meg igjen i å føle at jeg er i skikkelig drittform. Og verker i ryggen hver morgen her også, men tror ikke jeg skal kjøpe noen sånn gravidpute. I går krøllalfa jeg dyna sammen mellom beina, men klarer jo ikke ligge lenge i en stilling (ikke til vanlig heller) så det ble med forsøket. Har innsett at jeg liker best å sove på magen uansett, noen ganger til ville protester fra frøkna :fnise:)

Høres ut som du er flink! Gjorde det samme og kjøpte vannmelon i går. Spiste en halv en. Og, etterpå spiste jeg opp potetgullet som jeg hadde prøvd å gjemme bort i et skap. 

Ja, det er nok like mye det med at det er vanskelig å ligge i samme stilling. Jeg har begynt å våkne av at jeg har behov for å endre stilling også. Og fordi jeg må tisse mye oftere, sikkert tre ganger per natt. Kanskje ikke så rart at trøttheten har kommet tilbake. :P Det funker greit å ligge på magen altså? Jeg klarer ikke å ligge helt på magen, men synes det er godt å ligge sånn delvis på magen, men er redd det er ubehagelig for baby. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit så lenge hun ikke drakk seg full! :bond: Gudhjelpes. Tydeligvis har de andre prioriteringer der borte. "Trykk i deg folat, svelg gjerne pillene med et glass rødvin. Inneholder jo masse antioksidanter, vet du!" Akkurat, ja :fnise:

Basiron funker utmerket mot kvisene mine, men google sa at "nope, ikke som gravid", så da satte jeg den innerst i skapet :P Hva heter den du har kjøpt? Lurer på om ryggkvisene er litt bedre. Har ikke fått noen nye i det siste, har bare masse røde prikker etter de gamle. Krysser fingrene. 

Så koselig med liv! Jeg har nesten lyst til å fortelle det til alle hver gang jeg kjenner noe, men jeg vil ikke være en crazy pregnant lady som alle sukker oppgitt av. Prøver å få ut alle de crazy lady-greiene mine her på forumet :ler:
Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet av en kopp kaffe! Jeg hadde et par dager der den ene appen min skremte meg med hvorfor vi ikke skulle få i oss koffein. Har fortrengt det litt nå fordi jeg orket ikke å tenke på det. To kopper kaffe er søren meg greit, det har jeg bestemt meg for. Evt. en kopp kaffe og cola ;) 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover halvveis på magen sånn som deg. Det funker stort sett bra :) De sier jo greit fra om de ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner masse liv om dagen :) men jeg vet jo litt mer hva jeg skal kjenne etter. Merker det spesielt godt om jeg spiser noe søtt, spiser for mye, eller sitter fremoverlent.

Når det gjelder kosthold så er jeg ikke like flink som jeg var før jeg ble gravid dessverre! Jeg prøver å tenke på at det er en bebis der inne som får i seg alt jeg trykker i meg, men det er ikke så enkelt når jeg bare mååå ha sjokolade eller en kanelbolle:sjenert: har fått en enorm forkjærlighet for godteri, og det blir noe søtt hver dag.. Men har heldigvis også fått dilla på sitron og sitronvann også, så døyver mye av det med det. Drikker 1-2 kopper kaffe for dagen, har ikke spesielt dårlig samvittighet for det egentlig. Noen dager drikker jeg ingenting pga kvalme :P 

Jeg og ligger litt på magen faktisk. Eller, halvveis - er ubehagelig å ligge helt på magen. Gjør det ikke bevisst, men våkner opp sånn. Da er magen skjev en stund etterpå, tror bebis legger seg der hun får plass:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 10.7.2016 at 9.26, Weebs skrev:

Greit så lenge hun ikke drakk seg full! :bond: Gudhjelpes. Tydeligvis har de andre prioriteringer der borte. "Trykk i deg folat, svelg gjerne pillene med et glass rødvin. Inneholder jo masse antioksidanter, vet du!" Akkurat, ja :fnise:

Basiron funker utmerket mot kvisene mine, men google sa at "nope, ikke som gravid", så da satte jeg den innerst i skapet :P Hva heter den du har kjøpt? Lurer på om ryggkvisene er litt bedre. Har ikke fått noen nye i det siste, har bare masse røde prikker etter de gamle. Krysser fingrene. 

Så koselig med liv! Jeg har nesten lyst til å fortelle det til alle hver gang jeg kjenner noe, men jeg vil ikke være en crazy pregnant lady som alle sukker oppgitt av. Prøver å få ut alle de crazy lady-greiene mine her på forumet :ler:
Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet av en kopp kaffe! Jeg hadde et par dager der den ene appen min skremte meg med hvorfor vi ikke skulle få i oss koffein. Har fortrengt det litt nå fordi jeg orket ikke å tenke på det. To kopper kaffe er søren meg greit, det har jeg bestemt meg for. Evt. en kopp kaffe og cola ;) 

Ja, jeg ble veldig overrasket! Trodde ikke det var såå stor forskjell på England og Norge. 

Jeg har brukt denne: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=10623388&c=&g=false&ref=search
Men nå ble jeg litt usikker på om den også er ok.. Det er A-vitamin i den, men jeg har uansett brukt den direkte på vonde kviser, og ikke smurt den over hele. Så jeg tror ikke det skal ha noe å si da? Fikk plutselig litt noia for alt jeg putter på huden og måtte google litt nå.. Prøver å spise litt sunt og mest økologisk, men hva hjelper det hvis jeg putter masse rart på huden? :P Bruker MD formulations ansiktskrem, men det stod heldigvis at den er trygg for gravide.. Haha, har ikke tenkt på dette.

Jeg tror jeg begynner å bli den typen! Samboer sa det faktisk til meg også. Men det skjer jo liksom noe hele tiden, og jeg vil jo dele det med noen. Og det er jo han som er i nærheten. ;)

Søsteren min var på besøk noen dager hos meg, og hun hadde fått sånn indianerstripe på kinnet som jeg fikk da jeg var i Frankrike. Jeg sa hun hadde fått gravidstripe, og hun freaket totalt ut og måtte låne en graviditetstest jeg har på lur. Jeg tror ikke jeg blir tante med det første. :P Spent på hvordan hun kommer til å synes det blir å bli tante. Hun er akkurat ferdig med en master og driver frilans, så hun er på et veldig annet sted i livet enn meg for tiden. Svigersøs er akkurat ferdig med master hun også, men hun tror jeg faktisk tok første mulige jobb fordi hun vil legge til rette for graviditet. Uten at vi har snakket så mye om det.. Hadde vært koselig med flere rundt. :)

Baby sparker mens jeg skriver dette.. Er så koselig! Har dere begynt å kjenne det utenpå alle sammen? Tror samboer synes det er litt skummelt, men tror han gleder seg til han kommer til å kjenne det også.

Den 10.7.2016 at 20.57, Strikkesokken skrev:

Jeg kjenner masse liv om dagen :) men jeg vet jo litt mer hva jeg skal kjenne etter. Merker det spesielt godt om jeg spiser noe søtt, spiser for mye, eller sitter fremoverlent.

Når det gjelder kosthold så er jeg ikke like flink som jeg var før jeg ble gravid dessverre! Jeg prøver å tenke på at det er en bebis der inne som får i seg alt jeg trykker i meg, men det er ikke så enkelt når jeg bare mååå ha sjokolade eller en kanelbolle:sjenert: har fått en enorm forkjærlighet for godteri, og det blir noe søtt hver dag.. Men har heldigvis også fått dilla på sitron og sitronvann også, så døyver mye av det med det. Drikker 1-2 kopper kaffe for dagen, har ikke spesielt dårlig samvittighet for det egentlig. Noen dager drikker jeg ingenting pga kvalme :P 

Jeg og ligger litt på magen faktisk. Eller, halvveis - er ubehagelig å ligge helt på magen. Gjør det ikke bevisst, men våkner opp sånn. Da er magen skjev en stund etterpå, tror bebis legger seg der hun får plass:ler:

Så smart å bytte det ut med noe annet som er litt sunnere! :) Jeg har begynt å kjøpe litt rosiner, tørket frukt osv. Det er i alle fall litt bedre.. Og prøver å spise mer frukt i stedet. Er supersøtmoms jeg også, så det er et under at jeg ikke ruller.. Siden jeg har så god forbrenning har jeg ikke brydd meg med det tidligere, men nå har jeg jo en liten en som kan komme til å legge på deg i stedet.. Og å føde en kjempebaby har jeg ikke akkurat så lyst til... :P

Nå har jeg faktisk begynt å våkne opp på ryggen, så jeg har nok begynt å snu meg om natten. Har hørt at man helst ikke bør ligge på ryggen, men det er kun hvis det er ubehagelig? Mye rart man skal tenke på. :)

Den 10.7.2016 at 10.07, A4-livet skrev:

Sover halvveis på magen sånn som deg. Det funker stort sett bra :) De sier jo greit fra om de ikke liker det.

Ja, jeg bare skjønner ikke helt hva baby mener når han kaster på seg.. Har han det gøy, eller er han irritert liksom? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands

Nå har jeg forresten laget meg utstyrsliste siden jeg føler vi må begynne med noe snart... Har plukket fra nettet.. Synes det ser mye ut, men det er kanskje såpass mye som skal i hus? Har dere innspill? Regner med at vi får en del av alle de klærne, men må vel ha noe av det i hus. I alle fall det mest praktiske av det i alle fall, akkurat det med bodyer og sånt er vel noe man gjerne får i gave? Hva fikk dere mest av i barselgaver? Hva tenker dere om vognpose? Er det noe man må ha til vinterbaby?

Har kjøpt

Stellebord fra Stokke 

Utstyrsliste

6–8 langermede bodyer i bomull (fra str. 68 og oppover)
12-16 bodyer i ull og bomull (fra str. 50-56-62-68)
3–4 sparkebukser/sparkedresser
Sokker i bomull
2–3 pyjamaser i bomull
1–2 luer i bomull
1–2 helsetepper
2–3 strømpebukser i ull
1–2 bukser i ull
2-3 jakker i ull
1 ulldress (Nøstebarn/Lille Lam?)
Votter uten tommel
Sokker av ull
1–2 luer i ull
Lue i vindtett stoff
(trenger ikke så mye bomull og klær i 62)

 

Tøybleier, ca. 25 stykker

 

Pakke med engangsbleier

 

Søppelbøtte med lokk (Korbell?)

 

Nytt stelleunderlag

 

Babyolje

 

Myke vaskekluter

 

Salve

 

Neglesaks

 

Termometer (hva slags? Pannetermometer? Øretermometer?

 

Engangskluter

 

Badebalje (sammenleggbart - Stokke Flexibath?)

 

Nyfødtinnlegg til badebalje

 

Stelleveske
 

 

Nyfødtseng

 

Madrass

 

Dyne 65x80

 

Dyne 80x100

 

Sengesett, to stykker

 

Laken, fire stykker

 

Vogn

 

Bilstol (Recaro Privia eller Cybex Aton Q)

 

Bæresjal/bæresele (starte med sjal for nyfødt?)

 

Babycall

 

Vognpose

 

Bilstolpose

 

Ammepute


Ammeinnlegg

 

Ammebh-er

 

Gulpekluter

Bilspeil

 

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognpose er lurt. Vi skal ha bilstolpose i tillegg siden hun er liten hele vinteren. Tror jeg ville droppet bomullsluer, ull er best med vinterbaby. Bomullsjakker er heller ikke noe du trenger. Ikke kortermet body heller. De er små og tynne og mister fort varmen når de er nyfødte. Og ikke kjøp så mye om str 50, jr vokste ut av den størrelsen på under to uker. Vi hadde en ulldress fra Lille Lam, trenger ikke noe mer yttertøy enn det i starten. De trenger heller ikke vindtette klær/luer i begynnelsen, da er de mest nede i vogna uansett. Tenker dere å ha baby i samme seng som dere? Om ikke ville jeg kjøpt mer enn to laken da det kan være en del lekkasjer i begynnelsen. Jeg bruker uansett et laken under og et over overmadrassen for at madrassen ikke skal bli møkkete :)

Fikk vel mest i str 62 tror jeg, så ville holdt litt tilbake på innkjøp av den str i begynnelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
6 timer siden, A4-livet skrev:

Vognpose er lurt. Vi skal ha bilstolpose i tillegg siden hun er liten hele vinteren. Tror jeg ville droppet bomullsluer, ull er best med vinterbaby. Bomullsjakker er heller ikke noe du trenger. Ikke kortermet body heller. De er små og tynne og mister fort varmen når de er nyfødte. Og ikke kjøp så mye om str 50, jr vokste ut av den størrelsen på under to uker. Vi hadde en ulldress fra Lille Lam, trenger ikke noe mer yttertøy enn det i starten. De trenger heller ikke vindtette klær/luer i begynnelsen, da er de mest nede i vogna uansett. Tenker dere å ha baby i samme seng som dere? Om ikke ville jeg kjøpt mer enn to laken da det kan være en del lekkasjer i begynnelsen. Jeg bruker uansett et laken under og et over overmadrassen for at madrassen ikke skal bli møkkete :)

Fikk vel mest i str 62 tror jeg, så ville holdt litt tilbake på innkjøp av den str i begynnelsen. 

Takk for god hjelp! Har oppdatert listen litt. Kjekt å vite hva man ikke trenger så mye av også, jeg ser for meg at det er lett å kjøpe for mye... Synes det er litt vanskelig å tenke utstyr også, siden vi skal ta permisjonen i et litt varmere land. Men kjempevarmt er det jo ikke der heller, men det er i alle fall ikke minusgrader. 

Nei, tenker å ha baby i sånn bedside crib som man fester på sengen (vet ikke hva det heter på norsk), så da har jeg skrevet på litt flere laken. 

Håper jeg finner noen klespakker på Finn, jeg synes liksom jeg ser for meg all den handlingen, jeg som er så glad i å shoppe.. :PGlad det finnes mye i nettbutikkene etter hvert!

Forresten, hvor kjøper dere gravidklær? Jeg synes overdeler er kjempevanskelig! Finner lite på Finn også. Har sjekket HM, Lindex, Asos og Jollyroom. Skulle bare hatt noen litt ok overdeler til jobben, men ser ut som det er mest sånn joggebuksestoff? Fant fram noen overdeler som var litt store til meg, men synes ikke det som er for stort sitter like pent som det som er laget for gravide..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skal dere reise utenlands? Lenge eller? 

Har sett på klespakker på finn selv, men vi har jo så mye fra jr så jeg droppa det. Han var jo gulpebaby, så hun her får klare seg med gutteklærne vi allerede har. Får sikkert en del rosa i gave uansett...

Jeg har bare kjøpt gravidklær på H&M. Bruker fortsatt de vanlige kjolene mine, ellers bruker jeg gravidbukse, vanlig singlet og cardigan. Har også noen store bluser som fint passer fortsatt. Prøvde å finne gravidklær på finn også men var ikke mye å velge mellom. Ellers har de masse fint på Zalando da, der finner du sikkert noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger at vi er flere med vinterbabyer her inne, så kan vi diskutere hva som er the shit :biggrin:

Jeg har notert meg ned at kortermet body er tullete! Og at omslagsbody er gull! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud..jeg skrev akkurat i Weebs sin dagbok at vi hadde lagt av 30 000 til utstyr. Tror vi sier 40 nå når jeg ser listen over hva man trenger:ler: det er helt vilt! Mye jeg har glemt. Som dyner og sengetøy:ler: Har en liste, og godt er det. Har liksom vippestolen i boks og føler jeg er såå godt igang:hoho: Heldigvis får vi låne en vugge med hjul i starten, så drøyer nok noen måneder med å kjøpe seng. Men ny madrass må vi jo ha i vuggen uansett. 

Babynest ser jeg ikke på listen din. Det er jo ikke noe man ha, men det er visstnok greit å ha i følge internettet:nigo: Jeg har også smokker på min liste. Og babygym. Og vippestol. Og speil til bilen så dere kan se baby mens dere kjører:biggrin:

Jeg fikk mye i 62-68 til L så akkurat de størrelsene kan man kanskje drøye litt med. Forhåpentligvis trenger du dem ikke rett etter fødsel heller, om det skulle mangle noe:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott

Listen din ser nokså lik ut som den jeg hadde omtrentlig, og jeg ble ekstra glad i Nøstebarn sin ullfleecedress i starten altså(dvs: frem til 6-8 mnd). Den var amazing! Bortsett fra hvis mannen vasker den på 40, sånn som min gjorde med dress nr. 2 :P

Koffein er helt innafor sålenge du følger anbefalingene, og MD Formulations er greit fordi det er glykolsyre som er OK for gravide sålenge PHverdien er riktig og innholdet ikke voerstiger 10%(som det ikke gjør med MD). 

Dyne fikk vi aldri brukt, men ungen vår sover enda som en apekatt 2,5 år etter fødsel :ler: Helst trøkket oppi et hjørne, og aldri helt normalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands

Uff, jeg er så treg til å svare! Skal svare litt senere, men skal til gynekologen på Ullevål i dag! Lurer litt på hva jeg skal der egentlig, har ikke snakket med noen andre som følges opp som risikopasienter og hva som skjer da. Skal møte en god kompis for lunsj etterpå, og han vet ikke at jeg har ei kule på magen enda. Det blir gøy! :)

I helgen skulle vi på grillfest, og jeg var innom polet for å kjøpe meg noe spruddel. Drikker Fladerblomstvin med bobler, for det er den eneste alkoholfrie jeg synes er særlig god. 

Uansett, bak meg stod det ei middelaldrende dame som mens jeg stod for å betale begynte å spørre hun i kassa: "Du, er den der alkoholfri eller?!?" "Åja, hvorfor selger dere denne her på Vinmonopolet hvis den er alkoholfri?"

Jeg bare: :overrasket:

Ha en fin dag, håper det er sol hos dere også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å overraske venner med kul på magen! Det gjorde jeg før vi hadde fortalt det til "alle" også. Veldig gøy å se ansiktsuttrykket på folk:fnise:

Haha! Folk altså..for en rar kommentar. Hørte en gang om ei som hadde invitert folk i middagsselskap, og skulle ut og kjøpe vin til kvelden. Hun var gravid, ganske godt synlig gravid også. Da hun hadde betalt ga damen bak kassen henne et hefte om "alkohol i svangerskapet":overrasket:
Men den Fladerblomstvinen må prøves! Savner hvitvin og prosecco..er den i de gatene?:sjenert: drakk en hel flaske alkoholfri hvitvin helt i begynnelsen av svangerskapet da vi var invitert på fest og ingen visste jeg var gravid. Første glasset var ok. Etter det ble det skikkelig kvalmende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 14. juli 2016 at 17.16, A4-livet skrev:Åh, skal dere reise utenlands? Lenge eller? 

Har sett på klespakker på finn selv, men vi har jo så mye fra jr så jeg droppa det. Han var jo gulpebaby, så hun her får klare seg med gutteklærne vi allerede har. Får sikkert en del rosa i gave uansett...

Jeg har bare kjøpt gravidklær på H&M. Bruker fortsatt de vanlige kjolene mine, ellers bruker jeg gravidbukse, vanlig singlet og cardigan. Har også noen store bluser som fint passer fortsatt. Prøvde å finne gravidklær på finn også men var ikke mye å velge mellom. Ellers har de masse fint på Zalando da, der finner du sikkert noe :)

Ja! :) Vi tenker på å ta permisjonen sørover i Europa, i et EØS-land. Har foreløpig leid leilighet for to måneder, men tenker å forlenge. Men tror vi må titte etter en litt rimeligere leilighet enn den vi har leid til nå. Leier ut her hjemme (håper i alle fall at vi får leid ut, men det pleier å være stor etterspørsel).. Vi har hatt lyst til å bo litt utenlands lenge, og tror kanskje dette er en av de få mulighetene vi får til å gjøre det. :)

Er faktisk HM jeg har funnet mest ålreit også. Venninnen min sa at de hadde de beste gravidbuksene på Topshop, men akkurat gravidbukser har jeg fått fikset. Er overdeler jeg synes er vanskeligst. I de overdelene mine som er litt vide, synes jeg først og fremst at jeg ser litt tjukk ut. :P Finn var vanskelig ja, men jeg skal sjekke ut Zalando!dee

Den 14. juli 2016 at 18.29, Weebs skrev:

Jeg digger at vi er flere med vinterbabyer her inne, så kan vi diskutere hva som er the shit :biggrin:

Jeg har notert meg ned at kortermet body er tullete! Og at omslagsbody er gull! :) 

Ja, kjempekoselig! Har jeg kortermet på lista mi? Haha.. Jeg skjønner stadig at mye av det jeg har tenkt på bare er håpløst lite gjennomtenkt. For eksempel at jeg så på dynepakker på Finn, og ble så irritert fordi jeg ble sittende å lete så lenge. Ingen av pakkene inneholdt pute liksom! Men samboer visste faktisk at babyer ikke bruker pute.. :P Herregud så nybegynner jeg er!

Den 14. juli 2016 at 19.20, Strikkesokken skrev:

Herregud..jeg skrev akkurat i Weebs sin dagbok at vi hadde lagt av 30 000 til utstyr. Tror vi sier 40 nå når jeg ser listen over hva man trenger:ler: det er helt vilt! Mye jeg har glemt. Som dyner og sengetøy:ler: Har en liste, og godt er det. Har liksom vippestolen i boks og føler jeg er såå godt igang:hoho: Heldigvis får vi låne en vugge med hjul i starten, så drøyer nok noen måneder med å kjøpe seng. Men ny madrass må vi jo ha i vuggen uansett. 

Babynest ser jeg ikke på listen din. Det er jo ikke noe man ha, men det er visstnok greit å ha i følge internettet:nigo: Jeg har også smokker på min liste. Og babygym. Og vippestol. Og speil til bilen så dere kan se baby mens dere kjører:biggrin:

Jeg fikk mye i 62-68 til L så akkurat de størrelsene kan man kanskje drøye litt med. Forhåpentligvis trenger du dem ikke rett etter fødsel heller, om det skulle mangle noe:ler:

Så kjekt med det man får låne! Jeg har ikke skrevet på babynest, men jeg har bestilt Bbhugme fordi jeg begynner å få litt vondt i ryggen. Stod at den kunne funke som ammepute og babynest også, så da er egentlig ikke prisen så ille. Bilspeil hadde jeg ikke hørt om! Listen min forlenges stadig vekk.. Puh! Tror jeg må legge av mer penger heretter.. Tenkte å bestille en sånn gratispakke fra Apotek 1. Der fulgte det med smokker, engangsservietter osv. Men må vente til det bare er 3 måneder igjen. 

Den 15. juli 2016 at 13.48, Fjott skrev:

Listen din ser nokså lik ut som den jeg hadde omtrentlig, og jeg ble ekstra glad i Nøstebarn sin ullfleecedress i starten altså(dvs: frem til 6-8 mnd). Den var amazing! Bortsett fra hvis mannen vasker den på 40, sånn som min gjorde med dress nr. 2 :P

Koffein er helt innafor sålenge du følger anbefalingene, og MD Formulations er greit fordi det er glykolsyre som er OK for gravide sålenge PHverdien er riktig og innholdet ikke voerstiger 10%(som det ikke gjør med MD). 

Dyne fikk vi aldri brukt, men ungen vår sover enda som en apekatt 2,5 år etter fødsel :ler: Helst trøkket oppi et hjørne, og aldri helt normalt.

 

Ja, Nøstebarn har så utrolig mye fint! Har tittet på den dressen, men synes den er veldig dyr.. Så jeg følger med litt på Finn om den eller Lillelam sin havner der. 

Så bra at jeg kan bruke det! Tenkte litt på det etterpå, og bekymret meg faktisk litt.. Kjekt med KG-orakler! ;)

Jeg er redd det blir sånn med flere av tingene jeg kjøper. :P Har kjøpt noen klær, og leste i etterkant at man burde ha omslagsbodyer og minst mulig klær til å trekke over hodet. Hvilket jeg selvsagt har kjøpt mest av.. Hehe, jeg har mye å lære! Og det burde kanskje ringe en bjelle når de jeg kjøper av sier at det nærmest ikke er brukt.. Da trengs det kanskje ikke heller?

Den 18. juli 2016 at 16.03, Strikkesokken skrev:

Så kjekt å overraske venner med kul på magen! Det gjorde jeg før vi hadde fortalt det til "alle" også. Veldig gøy å se ansiktsuttrykket på folk:fnise:

Haha! Folk altså..for en rar kommentar. Hørte en gang om ei som hadde invitert folk i middagsselskap, og skulle ut og kjøpe vin til kvelden. Hun var gravid, ganske godt synlig gravid også. Da hun hadde betalt ga damen bak kassen henne et hefte om "alkohol i svangerskapet":overrasket:
Men den Fladerblomstvinen må prøves! Savner hvitvin og prosecco..er den i de gatene?:sjenert: drakk en hel flaske alkoholfri hvitvin helt i begynnelsen av svangerskapet da vi var invitert på fest og ingen visste jeg var gravid. Første glasset var ok. Etter det ble det skikkelig kvalmende..

Ja, kjempekoselig! :) Jeg har flere vennegjenger siden jeg har bodd så mange steder og gått på flere ulike universiteter, vært på utveksling et par ganger, folkehøgskole, militæret osv., så selv om jeg har fortalt det til noen, har det ikke nødvendigvis spredt seg til alle. Så det var utrolig morsomt å snakke med ham, og han gledet seg til å bli "onkel". Koselig med noen ekstra onkler og tanter! :) Er fortsatt flere jeg ikke har sagt det til, for det er en del som bor litt unna som jeg ikke ser så ofte. 

Jeg synes den er veldig god, og de jeg har servert den til har også synes den er god. Men den er ganske søt, så det er sikkert litt smak og behag. Jeg synes i alle fall den er bedre enn den alkoholfri vinen jeg har testet. :) 

 

Ellers har jeg vært på ny kontroll, og alt så bra ut. :) Så nå sa legen at jeg ikke trenger å komme tilbake før i oktober. :hoppe: Skal kun gå til vanlig jordmor. Det er litt deilig, for det er noe styr å reise til Oslo hele tiden siden jeg jobber i en annen retning og helst må ta fri de dagene. 

Også en litt kjip ting: jeg har et fadderbarn som bor i utlandet. Han fyller år denne uka og jeg hadde sendt over bursdagspakke. Da pakken kom frem i går var den ødelagt og innholdet manglet. Ringte Posten, men de sa det var det utenlandske postbyrået som hadde ansvar. Kjedelige greier når jeg har betalt nesten 500 kroner for å sende pakken. Faktisk dyrere enn pakken var i seg selv. Passe skuffa, hadde håpet han skulle få den på dagen sin. :( 

Ellers lurer jeg på hva slags stellevesker dere har vært fornøyd med eller tenker å kjøpe? Jeg har lyst til at den skal se litt OK ut siden det er en veske man kommer til å gå med. Har sett på Ida Ising og Lässig, er det noen dere har vært fornøyd med? Så at førstnevnte hadde vunnet en best i test.

En annen vanskelig ting er lamper! Trygge lamper som også er litt koselige uten å være helt plastikk? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjott

Bodyer er smak og behag asså, jeg hadde null omslag. 

Med første kjøpte jeg mye dyrt(nøste, Joha osv) og kjøper forsåvidt endel dyrt nå og. Men skal jeg ha en til så er det litt andre kriterier, litt fordi jeg er hakket mindre engstelig og litt lei av å bruke store summer på "økoull lagd av en frittgående sau som kun har spist rawfood". 

Bor rett ved Nøstebarn, og jeg synes fargene er fime- men det blir for teit med innstillingen jeg synes de har til andre merker som faktisk ER fullgode og noen ganger bedre. 

Idag spurte jeg om prisen på ei stellematte på Babyshop. Og det var 800!!!!! 😄 Jeg bare....hvor avansert kan stellematte bli liksom. Er begrenset hvor mye tekniske spesifikasjoner man trenger for å skifte ei drittbleie :ler: Tiss er tiss liksom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 23. juli 2016 at 17.56, Fjott skrev:

Bodyer er smak og behag asså, jeg hadde null omslag. 

Med første kjøpte jeg mye dyrt(nøste, Joha osv) og kjøper forsåvidt endel dyrt nå og. Men skal jeg ha en til så er det litt andre kriterier, litt fordi jeg er hakket mindre engstelig og litt lei av å bruke store summer på "økoull lagd av en frittgående sau som kun har spist rawfood". 

Bor rett ved Nøstebarn, og jeg synes fargene er fime- men det blir for teit med innstillingen jeg synes de har til andre merker som faktisk ER fullgode og noen ganger bedre. 

Idag spurte jeg om prisen på ei stellematte på Babyshop. Og det var 800!!!!! 😄 Jeg bare....hvor avansert kan stellematte bli liksom. Er begrenset hvor mye tekniske spesifikasjoner man trenger for å skifte ei drittbleie :ler: Tiss er tiss liksom. 

 

Hehe, jeg er nok litt påvirket der, men det er også fordi det er mulesingfritt såvidt jeg vet. Men jeg har kjøpt et par ullpakker brukt, og de har vært kjempefine. :) 

Herlighet! For noen summer det er på en del av dette babyutstyret.. Jeg driver og ser etter sånn seng man kan feste på egen seng, og billigste BRUKT er 1200. Den er ikke såå fancy liksom, så jeg skjønner ikke hvorfor de koster så mye. Den brukes jo bare i noen få måneder, så jeg synes det er tullete at det skal være så dyrt.

-

I dag var jeg hos jordmor igjen og målte symfysemål (?) for første gang. Var innafor kurven, men i det øvre sjiktet. :P Alt bra, og full fart på småtten som sparket så hun så det utenfra! Nå er jeg påmeldt ammekurs, og har bestilt en ammeveiledning jeg fikk anbefalt av venninnen min. :)

Og svigermor har vært på vill shopping av babytøy, så det spørs om jeg ikke kan la det være til jeg ser litt hva hun har hamstret opp. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Kom plutselig på..når bør man søke om permisjon? Ser at det er over 2 måneders ventetid i mitt fylke, men at man samtidig ikke bør søke for tidlig. Er det tre uker før termin man går ut i permisjon? Så hvis det er 2,5 måneds saksbehandlingsfrist bør jeg søke 13 uker før termin? Det hørtes lenge ut..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke søkt før du har fått bekreftelse på termin, og det får du ikke før i uke 28. Men da er det jo greit å søke med en gang etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...