Gå til innhold

Sunhands sin spiredagbok


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands
På 18.11.2016 den 15.00, Pentu skrev:

Er jo sånn mann alltid tenker "hvorfor har jeg ikke gjort dette før?" Men det er ikke alltid lile lett :P 

vi er så heldig at vi får låne. I stuen har vi Leandervugge og på soverommet har vi en gammeldags vugge. Det er jo en smakssak, men for oss som ikke har soverom på samme plan som stuen så er det veldig greit med vugge begge steder. Du kan jo eventuelt se på Finn? 

Kjempefint med lån! Vi har ingen barn blant de nærmeste vennene og familie.. Eller, bestevenninnen min har jeg fått litt av, men hun bor i utlandet. 

Ja, kom over en OK vugge på en Kjøp og salg på Facebook, men rakk det akkurat ikke.. Sjekket Finn, men der var det bare svinedyre, håndlagde vugger. Vi får se hvor god råd vi har framover, og vi skal jo uansett utenlands i litt av permisjonen. Får ikke tatt med oss noe særlig da. Og jeg er faktisk veldig usikker på hva jeg skal gjøre med seng i den perioden..

På 19.11.2016 den 0.25, Strikkesokken skrev:

Én uke til termin!:bond: det kan skje når som helst nå:biggrin: har du testet noen kjerringråd enda?:lur:

Og da var det plutselig bare fire dager! Det nærmer seg selv om det skulle bli overtid også.! :) 

Ja, har prøvd masse kjerringråd.. :P Kanelte, slappe av, gjøre husarbeid, Rikshospitalets sexoppskrift, vanlig sex og det hele.. Sexoppskriften var ikke så vellykket da.. Følte meg så teit der jeg lå dandert med beina i været på Bbhugme-puta mi at jeg fikk helt latterkrampe. Mannen ble snurt og sa at han syntes jeg leste for mye.. :ler: Null effekt i alle fall.. 

Skal til jordmor på termindatoen på fredag, og tenker at jeg vil spørre om stripping da hvis det ikke har skjedd noe.. Eller, jeg vil jo egentlig ikke det i det hele tatt, men jeg er livredd for å måtte bli satt i gang tolv dager på overtid og å få en kjempebaby. :ohmy: Da tester jeg heller alt annet først.. Og stripping er vel en mer naturlig metode kanskje? Har hørt at det å bli satt i gang ofte gir så heftige fødsler..

20 timer siden, Weebs skrev:

Har det allerede skjedd eller? :bond:

Hehe! Hadde det bare vært så vel! Har bare gått i ett her, men i dag fikk jeg unna det siste jeg måtte ordne, så nå skal jeg bare slappe av fremover. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere reise rundt eller skal dere være på et sted? Når vi reiste med babyLille så hadde vi med nestet hennes og vogn. Reiseseng skaffet vi der nede. Fordelen med nestet er at hun er vant til det og da blir ikke nye senger ny. 

Vi prøvde sexoppskriften i dag bare for å prøve. Nei vettu jeg tror vi holder oss til vårt eget løp. Følte jeg lå på serveringsfat. Når jeg sto i dusjen etterpå komlatterkrampen. Mannen som pusset tennene bare ristet på hodet. :P  

jeg kan skrive under på at det er heftig med i gangsettelse. Men jeg gjør det glatt igjen hvis det betyr større sjanse for en frisk lillesøster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde også den sexoppskriften men den puten var jo bare i veien:sprettoy: vi går for helt vanlig sex vi altså:fnise: men jeg kan skrive under på at det funker, igår fikk jeg vonde sammentrekninger i 2 timer etterpå! Prøvde å lure mannen med på en runde til et par timer etterpå men det var ikke sjans :ler: 

Prøv stripping! Jeg skulle be jordmor ihvertfall sjekke ståa der nede idag men hun er sykemeldt så jeg må til fastlegen isteden :dry: jeg ble strippet sist, eller skulle bli det, men hadde 4 cm åpning allerede så det var ikke vits i.. så det var altså ikke vondt for min del:sjenert: men har hørt at det ikke er så veldig behagelig! Men hadde lett gjort det istedenfor å gå tusen dager overtid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
22 timer siden, Pentu skrev:

Skal dere reise rundt eller skal dere være på et sted? Når vi reiste med babyLille så hadde vi med nestet hennes og vogn. Reiseseng skaffet vi der nede. Fordelen med nestet er at hun er vant til det og da blir ikke nye senger ny. 

Vi prøvde sexoppskriften i dag bare for å prøve. Nei vettu jeg tror vi holder oss til vårt eget løp. Følte jeg lå på serveringsfat. Når jeg sto i dusjen etterpå komlatterkrampen. Mannen som pusset tennene bare ristet på hodet. :P  

jeg kan skrive under på at det er heftig med i gangsettelse. Men jeg gjør det glatt igjen hvis det betyr større sjanse for en frisk lillesøster. 

Vi skal være på ett sted, men det er snakk om ca tre måneder. Så jeg tenker at en god seng er helt nødvendig.. Vurderer å selge Troll bedside criben og heller kjøpe en sånn Chicco bedside crib i stedet. Ser ut som den kan legges sammen. 

Sexoppskrift er uaktuelt heretter ja :P Følte at jeg spilte rollespill eller noe,. Skal innrømme at all sex ikke er like romantisk for tiden siden man har et mål om at det skal få igang noe, men det der var det verste hittil!

Uff, er livredd for igangsettelse, men det viktigste er så klart at alt er bra ja. Har bare litt angst for fødsel fra før, så jeg håper at jeg ikke skal måtte bekymre meg for igangsettelse i tillegg..

14 timer siden, Strikkesokken skrev:

Vi prøvde også den sexoppskriften men den puten var jo bare i veien:sprettoy: vi går for helt vanlig sex vi altså:fnise: men jeg kan skrive under på at det funker, igår fikk jeg vonde sammentrekninger i 2 timer etterpå! Prøvde å lure mannen med på en runde til et par timer etterpå men det var ikke sjans :ler: 

Prøv stripping! Jeg skulle be jordmor ihvertfall sjekke ståa der nede idag men hun er sykemeldt så jeg må til fastlegen isteden :dry: jeg ble strippet sist, eller skulle bli det, men hadde 4 cm åpning allerede så det var ikke vits i.. så det var altså ikke vondt for min del:sjenert: men har hørt at det ikke er så veldig behagelig! Men hadde lett gjort det istedenfor å gå tusen dager overtid da :)

Vanlig sex er nok det beste, ja! :) 

Tenker at alt er bedre enn å måtte gå masse på overtid.. Jeg har blitt livredd for en femkilos baby :ohmy: Men selv om alle i slekta (på begge sider) er skikkelig høye, skal heldigvis ikke det ha noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

40+0 i dag sier Babyverden-appen, og to dager til termin! Og to dager til jordmortime med muligens påfølgende stripping. :) 

Men jordmor sier alltid at jeg er en dag kortere på vei enn det Babyverden-appen sier. Men uansett har de satt termindatoen på fredag? Skjønner meg ikke helt på det. Hadde de regnet 40+3 skulle det vel uansett vært motsatt?

Fortsatt ingen tegn bortsett fra at jeg har nedpress når jeg går tur, og at jeg har litt vonde kynnere ca. annenhver dag. Nå har folk begynt å mase da. Jobben til samboer, tante x 3, svigermor, kusine, venninner.. Virker som slekta til samboer til og med er mer utålmodige enn meg. :P

Det meste er faktisk på stell nå. Ingen planer bortsett fra en bursdag på lørdag. Huset er vasket, fødebagen (-kofferten) er pakket, bilstolen er festet, barnevogna satt sammen, og jeg har vært til frisør og fotpleie. Tenkte å ta en liten handlerunde etterpå for å fylle litt i fryseren. Har fått på plass en avtale med svigers om at de skal være her mens vi er på føden. Vi har jo ikke barn, men det er to stykker med pels her som ikke er vant til å være særlig mye alene. ;)

Har allerede fått veldig mye gaver og klær. Tenkte å få tatt bilde av babyen så snart han kommer, og lage et kombinert takke/-julekort. Tips til gode nettsteder man kan bestille fra? Har gjort det én gang før, og de var i ganske dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er slitsomt når folk begynner å mase. "JA, jeg har født fire ganger det siste døgnet. Glemte å gi beskjed." :balltre: jeg husker det var litt rot med hvor langt jeg var på vei i begynnelsen og. Den ene appen regner visst feil i forhold til jordmor. Var sykt nedtur å bli "satt tilbake" en dag selv om termindato var den samme uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Sunhands skrev:

Shit, akkurat nå kom det et høyt knepp fra magen. Trodde nesten det skulle være vannet som gikk. Hva i alle dager? :klo:

Oi såpass! Spennende. Her har jeg hørt knepp fra magen og men ikke helt skjønt hva det er. Konkludert med voldsomme luftbobler :fnise: håper på noe mer spennende hos deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
3 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Oi såpass! Spennende. Her har jeg hørt knepp fra magen og men ikke helt skjønt hva det er. Konkludert med voldsomme luftbobler :fnise: håper på noe mer spennende hos deg ;)

Måtte google, og det ser bare ut til at det kan ha vært noen magehinner som har vært i bevegelse. Var bare så rart siden jeg lå helt rolig. Var nesten litt nervøs for å reise meg i tilfelle vannet skulle fosse.. :P Men, null tegn til det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Nå fant jeg forresten sånn vugge på Finn, Pentu. Sånn som du har. Men hva er passe å gi for den brukt? Selger vil ha 2/3 av nyprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunhands skrev:

Nå fant jeg forresten sånn vugge på Finn, Pentu. Sånn som du har. Men hva er passe å gi for den brukt? Selger vil ha 2/3 av nyprisen.

Den jeg har betalte de 800kr for brukt uten stativet. Ser at det ligger en ute her som jeg kunne kjøpt med stativ til 1000kr. Det syns jeg er en god pris. 

I forhold til magelyd så sa magen min popp når vannet gikk med Lille. Det kjentes ut som en ball som sprakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
8 timer siden, Pentu skrev:

Den jeg har betalte de 800kr for brukt uten stativet. Ser at det ligger en ute her som jeg kunne kjøpt med stativ til 1000kr. Det syns jeg er en god pris. 

I forhold til magelyd så sa magen min popp når vannet gikk med Lille. Det kjentes ut som en ball som sprakk. 

Dette var uten stativ, så da var det kanskje litt dyrt. Får tenke litt på det. Man bør vel kjøpe ny madrass også, så da blir det jo plutselig litt penger. 

Skjedde ikke noe mer med magen.. :( Var nok bare jeg som hadde hengt meg opp i det med at folk hører dette kneppet når vannet går. Og rart med en magelyd man aldri har hørt før! :fnise: Uansett var det vel bra at det ikke var vannet som gikk siden hodet ikke er festet, for da blir det vel mer styr.

————

1 dag til termin!

Ingen tegn til at noe skjer. Tok til og med en runde kl. 06 i dag før mannen dro på jobb, men ikke så mye som en kynner etterpå. Og alle andre føder. Selv om jeg ikke har nådd termindato engang, føles det i øyeblikket ut som jeg skal være gravid for alltid. :P 

Men, jeg tror mini har snudd seg. Det var litt rart. Han har ligget helt likt med rumpa ut mot venstre magehalvdel og beina i høyre ribbein siden rundt uke 30. Så jeg har kunnet kjenne en liten rumpe i hånda på venstre side i alle disse ukene. I dag tidlig kjente jeg plutselig en fot der. :ohmy: Så langt ned? Han kan da ikke ha greid å snu seg til tverrleie nå på slutten? Glad jeg har jordmortime i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte på det da jeg så at Strikkesokken føder, at nå er det veldig mange som sniker i køen forbi deg. Men han er her snart da. Jeg gikk fem dager over med jr, og det er jo dessverre sånn at veldig mange førstegangsgravide går over termin. Jeg hadde ikke noen tegn på at fødselen nærmet seg heller forresten, verken nedpress eller maserier.

Får håpe han ikke ha snudd seg. Skal vel mye til for at de klarer det på slutten. Om han har gjort det blir det nok keisersnitt i morgen tenker jeg. Men håper du slipper det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
1 time siden, A4-livet skrev:

Jeg tenkte på det da jeg så at Strikkesokken føder, at nå er det veldig mange som sniker i køen forbi deg. Men han er her snart da. Jeg gikk fem dager over med jr, og det er jo dessverre sånn at veldig mange førstegangsgravide går over termin. Jeg hadde ikke noen tegn på at fødselen nærmet seg heller forresten, verken nedpress eller maserier.

Får håpe han ikke ha snudd seg. Skal vel mye til for at de klarer det på slutten. Om han har gjort det blir det nok keisersnitt i morgen tenker jeg. Men håper du slipper det da...

Ja, jeg var egentlig ikke så utålmodig før alle med termin etter meg hadde født.. ;) Det får jo uansett ikke gått så utrolig mye lenger, og innen maks to uker vil han jo være her. 

Greit å høre at ikke andre merker noe særlig med tegn heller. Synes jeg har hatt så lite av det.. Da vi var på helsestasjonen på kurs, ble det snakk om kynnere. Da var jeg den eneste som ikke hadde merket noe til det. Men det er jo mye liv i magen, så det er ingen tegn til noe galt. :)

Ellers har jeg kjent noe oppunder ribbeina igjen, så det kan jo være at det jeg kjente i dag tidlig var en hånd og ikke en fot. Han har sikkert blitt mye sterkere nå som han har blitt større, så det kan jo være at jeg feiltolket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt ny madrass. Hun ligger jo oppi nestet, så vi har ikke sett behovet for det. Kan være jeg er litt lite nøye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sunhands
På 25.9.2016 den 12.30, Strikkesokken skrev:

Så gøy med oppdatering! Kjekt at d nærmer dere med utstyr! Vognjungelen er ikke enkel å bli klok på! Bugaboo Buffalo er ganske lav, men mannen her har ikke sagt noe på det (han er 190). Han syntes Stokke Trailz ble for høy, så:fnise: Så deilig at 

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

En bug, får ikke fjernet det over. 

Er ikke nøye på det med madrass jeg heller, så lenge alt kan vaskes. Er mer det med krybbedød jeg tenkte på. Fikk høre at man derfor burde ha ny madrass til hvert barn. 

Har ikke kjøpt babynest, men det bør vi kanskje gjøre. Tenkte å se an litt.. Kan man kjøpe de brukt også? Så det var noen som solgte en nesten ubrukt Sleepyhead i nærheten.

___

Klokka har bikket 00.00, og i dag har jeg jammen termin! :) Kom kom, lille gull!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Ja, da var det endelig termin! Time hos jordmor kl. 12, og er litt spent! Pleier de å sjekk om man er moden og sånt? Eller er det en vanlig jordmortime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare en vanlig jordmortime for meg. Mener å huske at hun ringte til føden for å bestille overtidstime en uke etter termin, det var eneste forskjellen. Men du kan jo sikkert spørre om hun kan sjekke deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...