Gå til innhold

Sunhands sin spiredagbok


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands
Den 28. juli 2016 at 16.26, A4-livet skrev:

Du får ikke søkt før du har fått bekreftelse på termin, og det får du ikke før i uke 28. Men da er det jo greit å søke med en gang etter det :)

Aha, da er det jo ikke noe stress. :) Det passer egentlig fint, da er det jo ca tiden av veien etter det.

-

I dag gikk jeg på en liten smell. :P 

Jeg skulle bare sjekke ut en nettbutikk med en dress jeg syntes var fin. Og der var det salg.. Var kanskje ikke dette jeg trengte aller mest, men falt litt pladask... :) 

Endte med denne: 

https://shop.iisofnorway.com/collections/little-mountains/products/lille-gjermund-heldress-bla-little-mountains (fortsatt på tilbud)

og denne:

https://shop.iisofnorway.com/collections/little-mountains/products/colille-grepp-basic-heldress-100-dark-indigo-little-mountains

og denne:

https://shop.iisofnorway.com/collections/little-mountains/products/lille-even-babyrumper-31125-col-20-lysbla

og denne:

https://shop.iisofnorway.com/collections/little-mountains/products/lille-grim-selebukse-lysbla-little-mountains

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands
3 minutter siden, Weebs skrev:

Åå, så fin dress. Ser de har den i rosa også :plystre: Men hva menes egentlig med kjøredress? :P 

Haha, aner egentlig ikke. Tror det bare er et annet ord for heldress? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åå så masse fine klær! Den butikken har jeg ikke hørt om engang, men skal ikke se bort ifra at jeg klikker hjem noen plagg i løpet av dagen ;)

Og jeg har alltid tenkt at kjøredress er en type tynn utedress? Eller? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden jeg har oppdatert, men synes liksom jeg har vært i en sånn litt kjedelig venteperiode en stund..

Oppdatering:

Termin: 25. november

På vei: 31+6

Igjen til termin: 59 dager

Navn: Fortsatt ikke enige, fortsatt ikke bestemt oss.. Hverken for fornavn eller etternavn :P Det eneste vi vet er at han får ett fornavn og både samboers og mitt etternavn. Usikker på rekkefølge på navn. Tror kanskje jeg vil at han skal ha mitt etternavn. :)

Aktivitet: Var full fart til jeg var i ca uke 29. Da var det plutselig to rolige uker der jeg kun merket ham innimellom. Etter en ekstra stille dag, valge jeg å ringe føden. De sa at jeg skulle legge meg ned og telle bevegelser. Kjente 9-10 bevegelser på en time, men fortsatt ikke over tid sånn det har vært før. Men dagen etter var det full fart igjen, og sånn var det frem til i går. Kommer kanskje litt an på hvordan de ligger, at de noen ganger sparker litt innover?

Leie: Han har lagt seg nedover, men hodet er ikke festet. Og han kan vel fortsatt snu seg. 

Hevelser: Ved det samme.. :P Skal begynne med støttestrømper nå som det ikke er så varmt lenger.

Søvn: Dårlig.. Oppe hver natt på toalettet flere ganger.. Forberedt på våkenetter ;)

Humør: Godt, jeg har hatt lite trøbbel med hormoner. Men de siste par ukene har jeg blitt litt mer nærtagende og sutrete. Jeg pleier aldri å gråte, det skjer kanskje en gang i året. Men et par ting den siste tiden har fått meg til å ta til tårene.. 

Innkjøp siden sist:

Har fått på plass basisklær i ulike størrelser (herregud så koselig det er å ta opp og titte på de små klærne!)

Stokke badebalje med nyfødtinnlegg

Caboo bæresele (denne skal visst være perfekt til nyfødt)

Hentet babypakker fra Rema og Apotek 1 :)

Utstyr som fortsatt mangler:

VOGN! Huff, vi klarer ikke å bestemme oss! Hadde til slutt bestemt oss for Bugaboo Buffalo, men nå tror jeg kanskje at jeg synes den er litt lav for samboer.. Skal inn til Oslo for å kjøpe neste helg.

Ammegreier (innlegg, overdeler ++)

Bilstolpose

Stelleveske (hvis vi føler at vi trenger det)

Litt mer utstyr til stell (termometer, myke kluter, neglesaks m.m.)

Strekkmerker: Ingen foreløpig, har smurt med Dr. Hauscka-oljen hver eneste dag

Form: Fortsatt god og i full jobb, men har fått hjemmekontor én dag per uke for å roe tempoet. Fått litt lavere jern, og har begynt med jerntabletter.

Kynnere: Tror ikke det.. 

Barnerom: Nå er det lagt opp elektrisitet, og samboer har gipset veggene. I dag kommer taket på plass. Jeg vasker ned rom for rom, og i går ble alle vinduene pusset. :) 

Tanker om fødselen: Fortsatt har vi snakket minimalt om den, og jeg har ikke tenkt så mye på den.. Vet at jeg bør forberede meg litt, men jeg har bare skjøvet tanken bort. Har lastet ned Fødselsboken og har fått tips om lydboken En god fødsel. 

Fødebagen: Ikke tenkt på, heldigvis litt tidlig enda.

Siden sist: vanlig jordmorkontroll og kurs/ammeveiledning ( med den kleine filmen A4-livet nevnte her tidligere i tråden tror jeg :P )

Neste kontroll: Rhesus - blodprøver i morgen. Kontroll med ultralyd på Ullevål den 10. oktober. :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med oppdatering! Kjekt at dere nærmer dere med utstyr! Vognjungelen er ikke enkel å bli klok på! Bugaboo Buffalo er ganske lav, men mannen her har ikke sagt noe på det (han er 190). Han syntes Stokke Trailz ble for høy, så:fnise: Så deilig at formen er god! Nyt det:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Sunhands

Puh, jeg er altfor dårlig på dette med dagbok... Men så gikk det plutselig så innmari fort til termin! I dag er jeg 37+5 og jeg har endelig gått ut i permisjon. Det var rett og slett helt fantastisk, jeg var helt utmattet på jobb. Og helgene ble brukt til å ordne opp hjemme, få på plass utstyr, og få gjort i stand et barnerom, så jeg var fortsatt like sliten da mandagen kom. Men nå er faktisk det meste på plass, og hele huset med tak, vegger og vinduer er vasket ned! Har så vidt begynt å pakke fødebagen også. Får prøve å ha den klar til uke 38. Mangler vel bare bilstol og reflekser til barnevogna, så må en tur på Barnas Hus etter hvert..

Ikke turt å hoppe i høyet de par siste ukene fordi jeg var redd for å sette i gang fødselen, men nå kan mini bare komme ut snart. Så etter en runde våknet jeg i natt med mensmurringer, men det ble med det. Litt nedtur, men det er jo tidlig enda. :P Jeg er fortsatt i god form også, så jeg har egentlig ingenting å klage over, det er bare det at jeg synes at alt er blitt så tungt. Har ikke merket noen tegn på kommende fødsel, har ikke hatt kynnere engang.. Eller, det vil si at jeg er usikker på om jeg har hatt det. Får veldig vondt i magen hvis jeg går fort på tur, men det er det eneste jeg merker.

Men navn! Har dere andre bestemt dere? Jeg tror vi har landet på fornavn nå, men aner ikke hva vi gjør med etternavn. Vi er ikke gift, så vi har forskjellige etternavn. Jeg synes hans er tungt, og kan egentlig ikke tenke meg det. Men det er veldig sjeldent, så det er samtidig litt trist å droppe det..

Deilig med hverdager hvor jeg bare kan gjøre det jeg vil! Jeg har jo studert i en del år, og da har jeg jobbet i alle ferier. Så jeg har egentlig ikke hatt ordentlig ferie siden 2011. Føles helt merkelig å ha fri i tre uker, uten planer. Men i dag skal jeg til Oslo for å spise med noen av de jeg tok master med. Kjempekoselig! :) Også har jeg planlagt barselbesøk hos ei venninne ila uka. Hun fikk ei jente for tre uker siden, så jeg har kjøpt rosa babystæsj. Ikke så glad i alt rosa selv, men siden de bare hadde guttetøy og de trodde de fikk en gutt, tror jeg rosa blir satt pris på. :P

 

nøstebarn1.jpg

nøstebarn2.jpg

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke noe glad i rosa. Så ble jeg mamma til en jente. Plutselig velger jeg rosa før andre farger. Til henne altså. Er ikke masse rosa på meg 😜  Rart hva som forandrer seg når man blir mor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen hei! :) 

Jeg har heller aldri vært noe fan av rosa. En jul fikk jeg en rosa genser i gave fra mannen som spøk. Han var sjokkert da jeg faktisk brukte den ;) Men nå har jeg plutselig handlet inn en haug med rosa til babyen. Fytti rakkeren, tenk om det er en gutt :fnise:

Fornavn bestemte vi oss for samme dag som OUL :) Egentlig etternavn også. Vi tar hans fordi det er enklere enn mitt. Nå som vi faktisk er gift kunne jeg tenkt meg å ta hans jeg også, men ikke akkurat nå kanskje. Styre med nytt pass og greier. Tiltak :fnise:

Og det er bare til å hoppe i høyet altså ;) De hormonene funker bare hvis livmorhalsen allerede er moden (eller noe sånt), hilsen jordmor :) Her har det vært jevnlig liggings, for å si det sånn. Høhø. Og vi skal i hvert fall ikke stoppe nå som det nærmer seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noe fan av rosa. Eller lilla:sprettoy: lilla er dritstygt på babyer syns jeg:fnise: med mindre det er en dus farge og fint plagg sånn ellers da:sjenert: kommer sikkert til å bruke noe lilla om vi får det, men jeg velger heller rosa over lilla. Blitt mer og mer glad i rosa, men helst babyrosa og gammelrosa:nigo: knæsjrosa er også stygt. Nå har jeg skrevet "rosa" så mye at det ikke er et ord lenger.

Vi har ikke funnet helt ut av det med etternavn heller. Tror kanskje det blir hans først og mitt til sist, siden både jeg og L kun har mitt etternavn. Men jeg hater mitt etternavn, må alltid stave det. Satser på at mannen frir snart så jeg og resten av gjengen kan ta hans etternavn, det går ikke an å skrive feil :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sunhands

Enig i gammelrosa vs knallrosa. En del sånn pudderrosa kan absolutt være fint, så lenge det ikke blir helt sukkersøtt. Jeg tenkte at barnerommet skulle være litt kjønnsnøytralt og tøft, men jammen ble det ikke utrolig søtt der inne likevel. Soft mint på veggene, og samboer har laget kjempesøte knotter og lampe. Det er vel sånt babyer fører til :P

En uke til termin!

Akkurat nå tenker jeg bare på Weebs! Tenk at hun er i gang og jeg har termin datoen før henne. Da kan det jo plutselig skje noe her også! Er jeg forberedt? Jeg jobbet som sykepleier før i tiden før jeg tok annen utdanning og gikk inn i noe helt annet, og de fødslene jeg var med på som student gjorde at jeg egentlig ble litt redd for fødsel. 

Nå har jeg bare skjøvet det framfor meg, mens jeg har tenkt på alt annet. Bare tenkt at jeg skal ta alt som det kommer, men er det rett innstilling? Og ikke har jeg strukket mellomkjøttet, og ikke har jeg husket å gjøre knipeøvelser hver dag. Fikk litt panikk her om dagen og bestilte en liten flaske perineum massasje olje til nesten 300 kroner, men det er vel uansett for sent nå. :P

Hadde tak i mage og rygg på fredag, søndag, mandag og i går. I går trodde jeg det skulle være i gang, men så har jeg ikke merket noe mer.. Kan vel hende jeg må belage meg på overtid.. Ellers er hodet fortsatt ikke festet. Hvis vannet går skal jeg visst på sykehuset med en gang. 

Ingen time hos jordmor før på termindatoen om en uke. Da kommer jeg nok til å be om stripping og det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husket å massere mellomkjøttet hele tre ganger denne gangen. Ikke tatt knipeøvelser heller. Gikk helt fint det altså :) Jeg tenkte også å ta det som det kom første gangen og det fungerte veldig fint. Hadde sagt til mannen på forhånd at jeg kanskje ville ha epidural, så når han syntes jeg hadde vondt nok spurte han om det ikke var sånn at jeg ville ha epidural. Nå rakk jeg aldri å få den så var like greit at jeg ikke hadde planlagt for mye. 

Én uke er ikke lenge til, da er hun her i løpet av tre uker hvertfall. Er jo ofte sånn at man føder litt over med førstemann, jeg gikk fem dager over men det gikk helt fint. Satser hvertfall på at du slipper maks overtid :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Godt å høre at ikke andre forbereder seg noe voldsomt heller. :) Er stort sett det samme som jeg har sagt her. At jeg helst ikke vil ha epidural, men om jeg får behov, så vil jeg ha det. Så får jeg se an litt underveis. Hadde jo egentlig satset på lystgass og vann, men de har ikke lystgass på Ullevål. 

Ja, det er neimen ikke lenge til han kommer, samme hva! Litt uvant tanke, jeg hadde liksom vent meg til at det er i magen han bor.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å nærme seg for alle føler jeg. Tenk at du bare har en uke til termin! Jeg har litt problemer med å fatte at det bare er 1 mnd igjen til termin her. I ene øyeblikket går ting skikkelig sakte og i neste så flyr tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
17 minutter siden, Pentu skrev:

Nå begynner det å nærme seg for alle føler jeg. Tenk at du bare har en uke til termin! Jeg har litt problemer med å fatte at det bare er 1 mnd igjen til termin her. I ene øyeblikket går ting skikkelig sakte og i neste så flyr tiden. 

Ja, jeg synes faktisk at tiden har gått overraskende fort etter at jeg gikk ut i permisjon. Jeg hadde egentlig trodd at jeg skulle kjede meg i hjel, men dagene bare forsvinner.. Har vært mye å ordne her hjemme da. Samboer og jeg er relativt travle i hverdagen, så hus og hjem har vært nedprioritert de siste årene. Nå begynner det å bli bra her med helt nedvasking hus. Skal bare fikse litt småtteri som å sette på plass bilstol, ordne med sengen hans og re opp til svigermor på gjesterommet siden hun skal passe pelsbabyene våre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sunhands skrev:

Ja, jeg synes faktisk at tiden har gått overraskende fort etter at jeg gikk ut i permisjon. Jeg hadde egentlig trodd at jeg skulle kjede meg i hjel, men dagene bare forsvinner.. Har vært mye å ordne her hjemme da. Samboer og jeg er relativt travle i hverdagen, så hus og hjem har vært nedprioritert de siste årene. Nå begynner det å bli bra her med helt nedvasking hus. Skal bare fikse litt småtteri som å sette på plass bilstol, ordne med sengen hans og re opp til svigermor på gjesterommet siden hun skal passe pelsbabyene våre! ;)

Jeg har jo vært sykmeldt hele svangerskapet, så jeg har sullet hjemme i evigheter føler jeg. Da går ting litt sakte. Men nå har det gått litt i julegavehandling, så da har tiden gått litt raskere. 
Jeg har plutselig fått rydde/sorteringsgiv over meg. Nå er lillesøster sitt rom klart, storesøster sitt har komt seg veldig, vaskerommet er sortert. Nå har jeg planer om å sortere under trappen og sportsboden før lillesøster kommer. :P 
 

Har dere seng på rommet dere eller vugge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sunhands
3 minutter siden, Pentu skrev:

Jeg har jo vært sykmeldt hele svangerskapet, så jeg har sullet hjemme i evigheter føler jeg. Da går ting litt sakte. Men nå har det gått litt i julegavehandling, så da har tiden gått litt raskere. 
Jeg har plutselig fått rydde/sorteringsgiv over meg. Nå er lillesøster sitt rom klart, storesøster sitt har komt seg veldig, vaskerommet er sortert. Nå har jeg planer om å sortere under trappen og sportsboden før lillesøster kommer. :P 
 

Har dere seng på rommet dere eller vugge? 

Ah, det er utrolig deilig å få ting i orden! Har holdt på sånn jeg også, og nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette før! ;) 

Vi har kjøpt en sånn Troll bedside crib. Jeg angrer litt på kjøpet siden det ikke er festemuligheter på den, kun bremser. Men det er sånn som jeg først har tenkt over i etterkant. Den er uansett ganske kjekk siden den bare kan kjøres ut på stua. Eventuelt har jeg tittet litt etter en vugge å ha på stua.. Bare vet ikke om jeg skal legge penger i det. Får se an hvordan alt fungerer. :) Har satt litt kjøpestopp nå, så får vi først og fremst se hva vi trenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunhands skrev:

 Ah, det er utrolig deilig å få ting i orden! Har holdt på sånn jeg også, og nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette før! ;) 

Vi har kjøpt en sånn Troll bedside crib. Jeg angrer litt på kjøpet siden det ikke er festemuligheter på den, kun bremser. Men det er sånn som jeg først har tenkt over i etterkant. Den er uansett ganske kjekk siden den bare kan kjøres ut på stua. Eventuelt har jeg tittet litt etter en vugge å ha på stua.. Bare vet ikke om jeg skal legge penger i det. Får se an hvordan alt fungerer. :) Har satt litt kjøpestopp nå, så får vi først og fremst se hva vi trenger. :)

Er jo sånn mann alltid tenker "hvorfor har jeg ikke gjort dette før?" Men det er ikke alltid lile lett :P 

vi er så heldig at vi får låne. I stuen har vi Leandervugge og på soverommet har vi en gammeldags vugge. Det er jo en smakssak, men for oss som ikke har soverom på samme plan som stuen så er det veldig greit med vugge begge steder. Du kan jo eventuelt se på Finn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...