Gå til innhold

Sunhands sin spiredagbok


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

I går var vi på ultralyd, og i magen skjulte det seg en liten gutt som så helt perfekt ut! :rodmer: Veldig rørende å se hvor langt utviklingen var kommet, og jeg merket at jeg fikk enda mer tilknytning til den lille gutten vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg som ikke hadde tippet ennå. Jeg tipper gutt! :opplyser:i :fnise:

Gratulerer med en frisk liten gutt i magen :strix:Det er helt utrolig hvor ferdig utviklet de er, at man kan se alle bittesmå fire og tær. Lurer på hvor små de tærne egentlig er så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt! Gutt er gøy! :biggrin: 
Det er vilt at de ser ut som små mennesker allerede. Kunne de ikke bare kommet ut med en gang så vi fikk kose litt? :ler:

Og @A4-livet, jordmor målte fotsålen til jenta vår. Den var 2,5 cm. Så tenk hvor små tærne er :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Weebs skrev:

Gratulerer med gutt! Gutt er gøy! :biggrin: 
Det er vilt at de ser ut som små mennesker allerede. Kunne de ikke bare kommet ut med en gang så vi fikk kose litt? :ler:

Og @A4-livet, jordmor målte fotsålen til jenta vår. Den var 2,5 cm. Så tenk hvor små tærne er :rodmer:

Åh, nå ble jeg helt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå gratulerer med gutt!:strix: da gjettet jeg vel feil igjen jeg da?:fnise: det er helt utrolig hvor ferdige de er, de må bare heve litt:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 26. juni 2016 at 9.10, Pentu skrev:

Vi fikk låne en mellombag som er en mellomting mellom sport og bag. Da kan du ha barnet vendt mot deg. Men ellers så er bagen så stor at du gjerne kan bruke den lenger enn andre bager. Når hun var så stor at hun måtte i sportsdelen så var hun mer opptatt av hva som skjedde frem enn mamma. Heldigvis er det en stor luke i kalesjen. 

Ja, akkurat dette virker litt vanskelig å bestemme seg for.. Noen mener at den bør være forovervendt, mens andre mener bakovervendt. Antagelig er det vel bare forskjell på babyene. :)

Den 26. juni 2016 at 11.10, Strikkesokken skrev:

Hvis du går 5 km hver dag så er jo ikke det så ille! Ja det er sikkert vanskelig å komme igang med trening når man først har blitt gravid, men alt er bedre enn ingenting! Kanskje en fjelltur i helgene om du føler deg bra feks. Fødsel er litt av en treningsøkt! Men forrige svangerskap lå jeg jo og spydde hele tiden og var så lite aktiv som man kan få det, og jeg klarte å føde naturlig likevel. Er sikkert bedre og lettere om man har holdt seg i form, men kroppen klarer de mest utrolige ting :) 

Helmer er kjempefint da!:rodmer:

Ja, jeg er jo i aktivitet, men det blir liksom ikke noe ut av det... Hunden min går dritsakte og skal lukte på alt, så vi lunter liksom avgårde. :P Men ja, jeg er jo i super form, så jeg må bare prøve å få tatt tak i dette. Nå er det jo ikke så mange måneder igjen heller - dette går jo kjempefort! Jeg liker Helmer skikkelig godt... Og tror pappa hadde blitt overlykkelig om jeg hadde valgt det.. Og siden jeg planlegger å gi baby mitt mellomnavn (mammas etternavn) og fjerne pappa sitt, så tror jeg det er et must om folk skal bli fornøyde.. Har liksom ikke kontakt med pappa sin slekt, så det er mamma sin slekt jeg identifiserer meg med. 

Den 28. juni 2016 at 8.05, A4-livet skrev:

Og jeg som ikke hadde tippet ennå. Jeg tipper gutt! :opplyser:i :fnise:

Gratulerer med en frisk liten gutt i magen :strix:Det er helt utrolig hvor ferdig utviklet de er, at man kan se alle bittesmå fire og tær. Lurer på hvor små de tærne egentlig er så tidlig...

Hehe! Tusen takk! :) Veldig sprøtt at det er en liten gutt i magen min, jeg føler allerede en sånn varm omsorg for ham og tenker mer på hva jeg putter i meg. Glad for at alt er så bra, for jeg synes jeg bekymrer meg en del for det! Er det helt vanlig, eller er det mest med ens første?

Den 28. juni 2016 at 8.12, Weebs skrev:

Gratulerer med gutt! Gutt er gøy! :biggrin: 
Det er vilt at de ser ut som små mennesker allerede. Kunne de ikke bare kommet ut med en gang så vi fikk kose litt? :ler:

Og @A4-livet, jordmor målte fotsålen til jenta vår. Den var 2,5 cm. Så tenk hvor små tærne er :rodmer:

Tusen takk! :) Synes gutt var gøy jeg også, for vi har ingen gutter i familien. :) Jeg har bare kusiner (og en enslig fetter) og tre søstre. Og kusinene mine har også fått jenter. :) Gosh, så herlig med sånne bittesmå og perfekte tær! Sukk.. 💕

Den 28. juni 2016 at 18.32, Strikkesokken skrev:

Åå gratulerer med gutt!:strix: da gjettet jeg vel feil igjen jeg da?:fnise: det er helt utrolig hvor ferdige de er, de må bare heve litt:rodmer:

Takk! :) Åh, det var en deilig måte å se på det.. Et lite perfekt menneske som bare må heve litt! ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var nok mest bekymret første gang ja, men tror det er fordi vi var på ultralyd i uke 12 denne gangen og da så jo alt bra ut. Andre gangen er man (jeg) ikke sånn kjempeopptatt av graviditeten, er liksom litt opptatt med den eldste :fnise: Jordmoren mente det var litt synd men helt vanlig. Koselig med spark da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
14 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg var nok mest bekymret første gang ja, men tror det er fordi vi var på ultralyd i uke 12 denne gangen og da så jo alt bra ut. Andre gangen er man (jeg) ikke sånn kjempeopptatt av graviditeten, er liksom litt opptatt med den eldste :fnise: Jordmoren mente det var litt synd men helt vanlig. Koselig med spark da :rodmer:

Ja, jeg burde vel slutte å bekymre meg nå som jeg vet at alt er bra.. Kom bare plutselig på at vi har hatt noen med klumpfot i familien, og det hadde jeg glemt å si noe om. Men de ville vel sikkert sett sånt på ultralyd.. 

Heldiggris! Tror det er ekstra betryggende når man kjenner spark jevnlig. Jeg har fortsatt ikke kjent spark, men i går da jeg hadde lagt meg lurer jeg på om jeg kjente antydningen. Det var ikke sånn at jeg kan si hva det kjentes ut som, men mer det at det var noe jeg ikke hadde kjent før. Synes det med "bobler i magen" er en ganske god beskrivelse ja. 

Ultralydbilder mine ble litt utydelige siden han var i full fart og veivet sånn med armene, men syntes det var litt morsomt med hendene og fingrene som vistes så godt. :)

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fingre! Klumpfot er noe de spesifikt ser etter på OUL, sa jordmor da de oppdaget det hos oss. Så hos flesteparten finner de da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
7 minutter siden, Weebs skrev:

Fine fingre! Klumpfot er noe de spesifikt ser etter på OUL, sa jordmor da de oppdaget det hos oss. Så hos flesteparten finner de da :) 

Oi, det var sprøtt at de hadde funnet det hos dere! Måtte lese meg tilbake noen sider i dagboka di, jeg er ikke så flink til å oppdatere som dere.. Søsteren min ble født med klumpfot. Merkes ikke i dag da, så jeg hadde egentlig glemt det til jeg kom på det en kveld her, flere dager etter OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sunhands skrev:

Oi, det var sprøtt at de hadde funnet det hos dere! Måtte lese meg tilbake noen sider i dagboka di, jeg er ikke så flink til å oppdatere som dere.. Søsteren min ble født med klumpfot. Merkes ikke i dag da, så jeg hadde egentlig glemt det til jeg kom på det en kveld her, flere dager etter OUL.

Ja, det var et sjokk for jeg var ikke så godt forberedt på at vi kunne få en sånn beskjed. Vi var jo på en supernøye ultralyd i uke 12 der alt var topp stemning. Men det var vel for lite til å se akkurat det :) 

Jeg er altfor flink til å oppdatere :tongue: Helt umulig å følge med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det nederste bildet var kult! Ser ut som om han hører på kul musikk eller noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg gleder meg bare enda mer til OUL nå når jeg ser dine bilder!:rodmer: enig i at det siste bildet der var kult da:biggrin: ultralydbilder er noe som kun er interessant når man er gravid - men da er det til gjengjeld veldig interessant og:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands

Ja, egentlig synes jeg ultralydbilder er ganske kjedelige, og jeg hadde ikke tenkt til å ta med meg siden jeg til og med synes 75 kroner er for mye å betale for sånne bilder. :P Men jeg troor det er noen som hadde blitt rimelig skuffa da (svigermor..), for det er nesten andre her som er enda mer oppspilte over graviditet enn meg. ;) Og bildene der han vifter med armene og peker, var jo litt morsomme. Utrolig hvor aktive de er, spesielt når jeg ikke kjenner sparking. Ikke merket noe mer siden jeg hadde bobler i magen for et par netter siden. Kanskje det bare var innbilning..

I går hadde jeg bursdag, og nå begynner det å komme inn litt babyrelaterte gaver. Artig!

Fikk blant annet kjempemyke håndklær i bambus fra BBH: http://bamboohome.no/nettbutikk/handklaer/

Blackthorn toning body oil fra Dr. Hauscka som visstnok skal være god å ha etter hvert som magen vokser: https://www.dr.hauschka.com/en_DE/products/blackthorn-toning-body-oil/

Og gavekort hos Minikids: http://www.minikids.no/
Ser ut som de har en del kult, men jeg har ikke noe bestemt jeg ønsker meg. Kanskje dere med barn fra før har tips?

Har også vært innom en nederlandsk interiørside med barnestæsj for en stund siden, men greier ikke å huske hva siden het. De hadde mye i litt skandinavisk stil og gode materialer. Noen som vet hvilken side jeg tenker på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det sto i mitt innkallingsbrev at det koster 150,- å ta bildene med seg hjem. Men jeg syns det er artig å ha jeg :) Har fortsatt bildene av L, og han syns det er kjekt å se hvordan han så ut da han lå inni magen ;)  men de finner nok aldri veien til facebook - jeg har ikke plutselig glemt hvor uinteressant sånt er for andre :P 

De boblene var sikkert ikke innbilning! De blir nok bare sterkere og sterkere etterhvert:jepp:

Og gratulerer med overstått! Jeg har ikke noen tips å komme med, men de har veldig mye fint hos minikids:rodmer: hadde jeg fått gavekort der hadde jeg ikke klart å bestemme meg hva jeg ville bruke det på:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar tydeligvis litt forskjellig betalt rundt omkring. På Haukeland skal de ha 150 kr. Når vi var med lille så tok hun bilder helt på slutten og da var lille så lei at hun var veldig ferdig med å posere. Siden bildene ble så dårlig så fikk vi de gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sunhands
Den 5. juli 2016 at 11.22, Strikkesokken skrev:

Ja, tror det sto i mitt innkallingsbrev at det koster 150,- å ta bildene med seg hjem. Men jeg syns det er artig å ha jeg :) Har fortsatt bildene av L, og han syns det er kjekt å se hvordan han så ut da han lå inni magen ;)  men de finner nok aldri veien til facebook - jeg har ikke plutselig glemt hvor uinteressant sånt er for andre :P 

De boblene var sikkert ikke innbilning! De blir nok bare sterkere og sterkere etterhvert:jepp:

Og gratulerer med overstått! Jeg har ikke noen tips å komme med, men de har veldig mye fint hos minikids:rodmer: hadde jeg fått gavekort der hadde jeg ikke klart å bestemme meg hva jeg ville bruke det på:fnise:

Har bare kjent "bobler" to ganger i etterkant, men det var på samme måte - når jeg hadde lagt meg. :) Koselig, og jeg håper jeg kjenner mer snart. Har du merket noe mer? 

Ingen ultralydbilder på Facebook, nei.,:p Har ikke skrevet noe om det i det hele tatt faktisk, så det er få som faktisk vet at jeg er gravid. Det er jo ikke så lenge siden det begynte å synes, og etter det har jeg omtrent bare vært på ferie eller jobb.

Men, det skjedde nylig en ting som var veldig hyggelig da. :) Jeg fikk bursdagsmelding av ei venninne jeg ikke har sett på en stund siden hun har hatt det så travelt med bachelor, og hun fortalt meg at hun er gravid. Hun har termin en måned før meg, så det var utrolig koselig! Veldig hyggelig å ha noen som er i samme situasjon. :) Har ei venninne som får i august også, så da kjenner jeg i alle fall to. Ellers er det sånn at veldig få av venninnene mine har barn (enda). Vi er en treg gjeng!

Den 5. juli 2016 at 12.19, Pentu skrev:

De tar tydeligvis litt forskjellig betalt rundt omkring. På Haukeland skal de ha 150 kr. Når vi var med lille så tok hun bilder helt på slutten og da var lille så lei at hun var veldig ferdig med å posere. Siden bildene ble så dårlig så fikk vi de gratis. 

Oi, det var jo nesten litt dyrt egentlig. Kan umulig koste særlig mye for litt fotopapir, og ultralyden tar man vel uansett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sunhands skrev:

Har bare kjent "bobler" to ganger i etterkant, men det var på samme måte - når jeg hadde lagt meg. :) Koselig, og jeg håper jeg kjenner mer snart. Har du merket noe mer? 

Ingen ultralydbilder på Facebook, nei.,:p Har ikke skrevet noe om det i det hele tatt faktisk, så det er få som faktisk vet at jeg er gravid. Det er jo ikke så lenge siden det begynte å synes, og etter det har jeg omtrent bare vært på ferie eller jobb.

Men, det skjedde nylig en ting som var veldig hyggelig da. :) Jeg fikk bursdagsmelding av ei venninne jeg ikke har sett på en stund siden hun har hatt det så travelt med bachelor, og hun fortalt meg at hun er gravid. Hun har termin en måned før meg, så det var utrolig koselig! Veldig hyggelig å ha noen som er i samme situasjon. :) Har ei venninne som får i august også, så da kjenner jeg i alle fall to. Ellers er det sånn at veldig få av venninnene mine har barn (enda). Vi er en treg gjeng!

Oi, det var jo nesten litt dyrt egentlig. Kan umulig koste særlig mye for litt fotopapir, og ultralyden tar man vel uansett. 

 

De tok ikke betalt i går. Veldig greit 😉  Men det er jo ikke vanlig fotopapir de bruker. Kanskje det er dyrere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Har faktisk vært og kjøpt meg mammaklær. Jeg pleier sjeldent å kjøpe klær, for jeg kjøper heller brukt eller bytter med søsteren min. Men da jeg kom hjem og så meg selv i speilet for et par dager siden, ble jeg litt fortvilet. Vi har jo delvis kleskode på jobben, for det hender vi møter ulike samarbeidspartnere og det er en del møtevirksomhet. 

Puppene var omtrent på vei ut av overdelen og chinosen (som jeg hadde festet med en hårstrikk) hang liksom nedpå hoftene. Sukk! Jeg er heldigvis kvitt kvisene!

Så da var jeg og kjøpte meg to bukser; en dongeribukse og en sort stretchbukse. Fra før har jeg en dressbukse som jeg kjøpte før en konferanse. I tillegg kjøpte jeg to litt pene topper. Følte meg så utrolig mye mer velkledd med en gang. Og til de buksene jeg kjøpte kan jeg bruke en del av blusene jeg allerede har. Men bare det å ha bukser som passer gjorde at resten av stilen ble helt grei. Det var deilig å føle seg litt fin igjen. :) Fikk samtidig brukt opp et gavekort hos Change som jeg hadde hatt liggende siden jul, så da ble det BH som passet også. Jeg har gått fra 75D til 85E :overrasket:

Føler meg også mer gravid enn bare for ei uke siden. Trøttheten fra begynnelsen av svangerskapet har kommet tilbake, så denne uka måtte jeg stoppe for å sove på en busstopp på vei hjem fra jobben igjen. Greide brått ikke å kjøre videre, og snorksov i en halvtime. Ryggen verker hver morgen når jeg står opp. Er det kanskje verdt å bruke penger på en sånn gravidpute? Støtter det litt opp? Og jeg blir kortpustet når jeg bøyer meg eller går i oppoverbakker.. Føler meg brått i skikkelig dårlig form. :P 

Den siste uka har jeg hatt dårlig samvittighet for kosthold igjen. Er så fysen på noe salt hele tiden at jeg kaster meg over potetgullet. Og cola (som jeg vanligvis ikke drikker), fikk jeg utrolig lyst på og drakk et par glass av. Pleier å drikke én kaffekopp hver morgen, men ikke noe mer. Hva med dere, holder dere dere helt unna koffein og snop/pottis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler sjelden klær selv, men nå tar jeg meg selv i å se mer og mer på mammaklær i nettbutikkene. Gleder meg til magen kommer skikkelig så jeg kan fremheve den med litt tettsittende klær :) Vi har ikke kleskode i det hele tatt her jeg jobber. Det går i hettegenser og arbeidsbukse, liksom. Så til nå er det ingen som kan se at jeg er gravid så lenge jeg går ute i anlegget. Vi har en uskreven regel om at vi skal kle oss litt bedre når vi sitter i kontrollrommet. Da sitter vi i sivilklær, og det kommer av og til besøk fra andre bedrifter eller så kommer sjefene lenger oppe i systemet på besøk for å sjekke opp i hvordan vi har det nede på "gølvet" ;)  Så jeg må absolutt skaffe meg noen finere gensere og topper etterhvert som de gamle blir for stramme. Har bare kjøpt to gravidbukser så langt!
Du er heldig som er kvitt kvisene! Mine på ryggen er noen stabeis. Håper de forsvinner litt til vi skal til Spania. Vil ikke skremme vekk ungene på stranda :fnise:

Når det gjelder kosthold spiser jeg som normalt. Men jeg har fått et søtsug som aldri har eksistert tidligere. Jeg demper det med å spise en skei Nugatti til dagen :ler: Eller kanskje to. Så drikker jeg en iskaffe (eller to) til dagen, den er ganske søt. Ellers er det ekstra kos i helgene :biggrin: Koffein, ja. Jeg holder meg til retningslinjene her i Norge. To kopper til dagen. Så den elskede iskaffen min regner jeg som én kopp. Tror de er litt strengere på koffein i andre land, men... Den ene engelske appen min sa jeg måtte få i meg minst 600 mikrogram folsyre til dagen, men i Norge sier vi jo 400. Liker Norge litt bedre ;) Synes ikke vi skal gå helt av skaftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...