Gå til innhold

Sunhands sin spiredagbok


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Huff, sprøyter hver kveld høres virkelig ikke artig ut nei. Kan samboeren hjelpe deg på noe vis, eller føler du at du har mer kontroll om du gjør det selv? Skjønner det er kjedelig å være risikopasient, det blir jo noen ekstra bekymringer da. Håper du ikke bor så langt utenfor Oslo da, sånn at du ikke får veldig lang reisevei til de ekstra kontrollene.

Så koselig å lese om reaksjonen til familiene deres! Her har ingen begynt å grine noen av gangene, til min store skuffelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands
Den 30. april 2016 at 11.25, Strikkesokken skrev:

Uff, kjedelig å ende opp som risikopasient! Føler med deg med de sprøytene! Jeg har ikke sprøyteskrekk men å sette dem på seg selv..Nei huff. Stakkar :klem: 

Så gøy at sambo er så ivrig :) går det an å høre hjertelyd på ultralyd altså?🙈 er så lenge siden jeg var gravid sist så det kan jeg ikke huske! Men vi skal til ul på onsdag og da er jeg 9+3 i følge mine beregninger. Hadde jo vært gøy å høre noe også :)

Ingenting er bedre enn at alle gleder seg, så godt å høre!:hjerte:

Ja, det var litt nedtur :( Har egentlig ikke sprøyteskrekk jeg heller og er blodgiver, men disse er vonde, og da kvier man seg.. :P 

Jeg er ikke sikker på om det er selve ultralyden som gjør at vi hørte hjertelyden, de bruker kanskje sånn doppler? Jeg tok jo den veldige tidlige ultralyden også, og jeg mener de sjekket hjertelyd da også og sa at den var fin. Når de hører hjertelyd er det visst mindre sjanse for at man mister. Håper ul gikk bra for dere, jeg får gå inn i dagboken din for å sjekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 30. april 2016 at 12.16, A4-livet skrev:

Huff, sprøyter hver kveld høres virkelig ikke artig ut nei. Kan samboeren hjelpe deg på noe vis, eller føler du at du har mer kontroll om du gjør det selv? Skjønner det er kjedelig å være risikopasient, det blir jo noen ekstra bekymringer da. Håper du ikke bor så langt utenfor Oslo da, sånn at du ikke får veldig lang reisevei til de ekstra kontrollene.

Så koselig å lese om reaksjonen til familiene deres! Her har ingen begynt å grine noen av gangene, til min store skuffelse :fnise:

Jeg tror ikke jeg tør å spørre samboer.. Haha.. Han hadde sikkert greid det altså, men jeg føler meg ikke helt trygg på det. Jeg får bare holde på ;)

Jeg fikk valget mellom et par andre sykehus også, siden jeg bor litt midt mellom alt, og det er omtrent like langt til alle. Samtidig bodde jeg i Oslo før jeg møtte samboer, og pappa bor rett ved Ullevål. Er bare å rusle bort fra ham, så da ble det naturlig å velge Ullevål. Det er jo et lite stykke til Oslo i forhold til lokalsykehuset mitt som er et kvarter unna, men der har de da ikke kvinneklinikk. Så jeg er litt spent på hvordan det blir med fødsel, men må vel bare greie å knipe igjen den drøye timen det tar inn til Oslo :P De er kanskje litt greie på det og sender en ikke så fort hjem igjen hvis man har rier og bor ganske langt unna? 

Ellers, angående bok igjen, så deler Vitus apotek ut slike gratis Gravid-bøker. Det er bare ei lita pocketbok, men jeg synes den inneholdt akkurat det som trengs av informasjon. Jeg har ikke lyst til å vite altfor mye heller, og vil ta det litt som det kommer. 

11+1 nå (tickeren min stemmer ikke helt). Har vært og tatt blodprøver hos legen denne uka, og skal bestille time hos lokal jordmor. Tenker også å bestille nok en ultralyd siden den andre ble litt for tidlig. Har litt lyst til at de skal sjekke at alt er OK, men vet ikke om jeg er litt vel overnervøs nå.. Tredje ultralyd liksom, bare på tre måneder... Men jeg er liksom 35, så jeg bekymrer meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Vi bestemte oss for å bestille time til siste ultralyd dør vi følger det vanlige programmet.. Har fått time neste uke, og da kommer jeg til å være 12+4. Det må vel være ganske passende tidspunkt. Jordmortime har jeg ikke fått til å bestille, da de har vært på kurs.. Har ikke helt forstått hva som er forskjellen på den lokale jordmoren og hun jeg skal gå til på Kvinneklinikken på Ullevål.. Er det bare at man går oftere til den i nærmiljøet, mens det er noen hovedsjekker på Kvinneklinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også da jeg var 12+4 (i følge ultralyden) og det var ganske betryggende å se at alt var i orden. Så veldig mye, bl.a fingre og nesa, og han sjekket hjerte, hjerne, nakkefold og lengde pluss hodediameter for å fastsette termin helt uten at vi spurte om noe. Vi har vært på to tidlige ultralyden denne gangen pga MA forrige gang, og selv om både to og tre er flere enn det som sikkert er vanlig så er det jo greit å få den roen det gir da :Nikke:

Regner med at de jordmortimene du har på Ullevål er ekstra oppfølgingstimer pga risikosvangerskap og at timene hos lokal jordmor er de vanlige kontrollene. Har de sagt noe om hvor ofte du skal til Ullevål? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 10. mai 2016 at 19.27, A4-livet skrev:

Jeg var også da jeg var 12+4 (i følge ultralyden) og det var ganske betryggende å se at alt var i orden. Så veldig mye, bl.a fingre og nesa, og han sjekket hjerte, hjerne, nakkefold og lengde pluss hodediameter for å fastsette termin helt uten at vi spurte om noe. Vi har vært på to tidlige ultralyden denne gangen pga MA forrige gang, og selv om både to og tre er flere enn det som sikkert er vanlig så er det jo greit å få den roen det gir da :Nikke:

Regner med at de jordmortimene du har på Ullevål er ekstra oppfølgingstimer pga risikosvangerskap og at timene hos lokal jordmor er de vanlige kontrollene. Har de sagt noe om hvor ofte du skal til Ullevål? 

Så deilig! Hurra! :) Gøy at man ser så mye til tross for at det enda er tidlig. Sist synes jeg vi så ganske lite, bortsett fra en arm som veivet. Skjønner godt at dere vil ta noen ekstra når dere har de opplevelsene dere har hatt, det er jo litt vanskelig å tørre og glede seg da, før man har dobbeltsjekket at alt ser bra ut.

Det stemmer nok antagelig det du sier om jordmortimer. Fikk det samme inntrykket etter at jeg hadde jordmortime denne fredagen, fikk time kjapt. Var litt mer lavterskel, og snakk om matvaner, forventninger osv. Og hun var så hyggelig og lett å prate med! Det ble jeg så glad for. Hun hadde i tillegg jobbet på Ullevål tidligere, så det også var litt kjekt, at hun kjente legen jeg går til på Ullevål osv. Jeg kunne ringe eller sende SMS når som helst, og da vi satte opp time sa hun at hun kunne komme tidligere så jeg kunne få det unna før jobb. Kjempekjekt. :) Liker når ting er litt tilrettelagte... Har fått svar på blodprøver også, og alt var bra. Er jo alltid litt spent på dette siden jeg er veggis og merker at spesielt den dosen kalsium man skal ha kan være litt vanskelig (jeg fråtser for tiden i nøtter, grønnkålsmoothie og spinat i alle retter), men jeg lå fint innenfor alle verdiene. D-vitamin i nedre sone, men det er kanskje ikke så rart etter en lang vinter. 

Drar snart til Frankrike. Det blir deilig! Jeg studerte jo i fjor og har jobbet i alle ferier, så jeg kjenner at det blir godt å komme seg litt bort uten at masteroppgave henger over en.. Tenker også litt på å være utenlands i permisjonen.. Samboer kan i grunnen jobbe hjemmefra mye av tiden hvis han vil det, så det er jo verdt å vurdere når vi har muligheten. Ser ut som man bør holde seg i et EØS-land, men f.eks. Frankrike er bedre enn Norge om vinteren ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 15.5.2016 at 8.50, Sunhands skrev:

Så deilig! Hurra! :) Gøy at man ser så mye til tross for at det enda er tidlig. Sist synes jeg vi så ganske lite, bortsett fra en arm som veivet. Skjønner godt at dere vil ta noen ekstra når dere har de opplevelsene dere har hatt, det er jo litt vanskelig å tørre og glede seg da, før man har dobbeltsjekket at alt ser bra ut.

Det stemmer nok antagelig det du sier om jordmortimer. Fikk det samme inntrykket etter at jeg hadde jordmortime denne fredagen, fikk time kjapt. Var litt mer lavterskel, og snakk om matvaner, forventninger osv. Og hun var så hyggelig og lett å prate med! Det ble jeg så glad for. Hun hadde i tillegg jobbet på Ullevål tidligere, så det også var litt kjekt, at hun kjente legen jeg går til på Ullevål osv. Jeg kunne ringe eller sende SMS når som helst, og da vi satte opp time sa hun at hun kunne komme tidligere så jeg kunne få det unna før jobb. Kjempekjekt. :) Liker når ting er litt tilrettelagte... Har fått svar på blodprøver også, og alt var bra. Er jo alltid litt spent på dette siden jeg er veggis og merker at spesielt den dosen kalsium man skal ha kan være litt vanskelig (jeg fråtser for tiden i nøtter, grønnkålsmoothie og spinat i alle retter), men jeg lå fint innenfor alle verdiene. D-vitamin i nedre sone, men det er kanskje ikke så rart etter en lang vinter. 

Drar snart til Frankrike. Det blir deilig! Jeg studerte jo i fjor og har jobbet i alle ferier, så jeg kjenner at det blir godt å komme seg litt bort uten at masteroppgave henger over en.. Tenker også litt på å være utenlands i permisjonen.. Samboer kan i grunnen jobbe hjemmefra mye av tiden hvis han vil det, så det er jo verdt å vurdere når vi har muligheten. Ser ut som man bør holde seg i et EØS-land, men f.eks. Frankrike er bedre enn Norge om vinteren ;)

 

Så bra at det gikk fint hos jordmor. Gleder meg til jordmortimer selv, men jeg fikk beskjed av legen om å bestille time til jeg er i uke 16, ikke før.
Så deilig med ferie! Hvor i Frankrike skal dere? Blir dere lenge? Høres deilig ut å være utenlands i permisjon og, hadde nok vurdert det seriøst om vi hadde muligheten til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Angående Ullevål så fødte jeg der i 2014 - og man blir absolutt sendt hjem igjen om det er falsk alarm. 

Jeg tror jeg hadde valgt det nærmeste sykehuset om de har normalt god kompetanse på fødsler - mest fordi Oslo er stappsmekkfullt uansett. Kø til barselhotell osv - selv for meg som fødte i januar :P

Jeg drømmer aller mest om sykehuset @A4-livet fødte på(? var det Drammen?) hvor de har enebarselrom :hjerte: Det virker magisk spør du meg. Nesten verdt kjøreturen! Aker virker og egentlig greit med tanke på mindre pågang, men samtidig så er jeg litt sånn at kortest kjøretur trumfer det meste sålenge det er et normalt sykehus og ikke ei provisorisk fødestue i gokk :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Har ca en time til både Drammen og Ullevål. :)  Litt over en time til Drammen da, det er bittelitt lengre. Også må jeg vel kjøre gjennom hele byen i tillegg tror jeg. Bærum er nærmere, men der har de visst ikke kvinneklinikk (slik jeg har forstått det).

Vanskelig å velge, men vil jo at det skal være tryggest mulig fremfor komfort. :)

Ny ultralyd i dag! Foster var 70,2 mm.. Synes nesten det er litt stort til at jeg bare er litt over 12 uker? Alt så bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, ei i barselgruppa mi måtte føde på Riksen pga komplikasjoner første gangen. Sånn sett er jeg veldig glad for å kunne velge det som er nærmest, forrige gang hadde vi 10 minutter til sykehuset liksom.

Min ble målt til 62mm da jeg var litt over 12 uker, men sa ikke legen noe om hvor langt han målte deg til? Jeg fikk beskjed om at da var jeg 12+4 i stedet for 12+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 16. mai 2016 at 11.19, Strikkesokken skrev:

Så bra at det gikk fint hos jordmor. Gleder meg til jordmortimer selv, men jeg fikk beskjed av legen om å bestille time til jeg er i uke 16, ikke før.
Så deilig med ferie! Hvor i Frankrike skal dere? Blir dere lenge? Høres deilig ut å være utenlands i permisjon og, hadde nok vurdert det seriøst om vi hadde muligheten til det :) 

Ja, er så rart at det er så forskjellig! Her vil de ha en inn til jordmortime før uke 12, og i tillegg i uke 16. Synes det er lurt at det er så lavterskel. Kanskje de tenker at du har en fra før og da er alt bra? Ville selv tenkt at det er mye man kan oppdage ganske tidlig, og få folk til å ta tak i kosthold, være aktive og huske folat osv. 

Den 18. mai 2016 at 19.52, Fjotteri skrev:

Angående Ullevål så fødte jeg der i 2014 - og man blir absolutt sendt hjem igjen om det er falsk alarm. 

Jeg tror jeg hadde valgt det nærmeste sykehuset om de har normalt god kompetanse på fødsler - mest fordi Oslo er stappsmekkfullt uansett. Kø til barselhotell osv - selv for meg som fødte i januar :P

Jeg drømmer aller mest om sykehuset @A4-livet fødte på(? var det Drammen?) hvor de har enebarselrom :hjerte: Det virker magisk spør du meg. Nesten verdt kjøreturen! Aker virker og egentlig greit med tanke på mindre pågang, men samtidig så er jeg litt sånn at kortest kjøretur trumfer det meste sålenge det er et normalt sykehus og ikke ei provisorisk fødestue i gokk :ler:

 

Ja, har begynt å bekymre meg litt for at det er for langt unna.. Samtidig har jeg på en måte ikke noe valg. På lokalsykehuset mitt har de vel enerom, ja. Virker veldig deilig! Har liksom innbilt meg at Ullevål ikke kom til å være så krisefullt i november, men skjønner at det er ganske full rulle der året rundt.  

Den 19. mai 2016 at 8.19, A4-livet skrev:

Stemmer det, ei i barselgruppa mi måtte føde på Riksen pga komplikasjoner første gangen. Sånn sett er jeg veldig glad for å kunne velge det som er nærmest, forrige gang hadde vi 10 minutter til sykehuset liksom.

Min ble målt til 62mm da jeg var litt over 12 uker, men sa ikke legen noe om hvor langt han målte deg til? Jeg fikk beskjed om at da var jeg 12+4 i stedet for 12+1

Nei, jeg tror rett og slett han glemte det. Og jeg glemte å spørre.. Han sa bare: Oi, den var stor! Og jeg var så opphengt i om alt var bra, så jeg tenkte ikke over det før etterpå. Når foster er 70 mm, virker det i alle fall fornuftig at jeg er lenger på vei enn 12 uker. Uansett får jeg vel et bedre svar på dette i uke 18. :) 

Lurer på om gynekologen som tok ultralyd av meg så kjønn allerede? Det er vel egentlig litt for tidlig? Han sa i alle fall junior helt i starten. Og så begynte han såvidt å si noe om kjønn litt senere, men da sa jeg at jeg ikke ville vite, siden samboer ikke var med. Har lyst til at vi får vite det sammen. :)

Helt i starten hadde jeg en følelse av at det er en gutt. Men samboer og pappa tror jente. Vi har også bare jenter i familien omtrent.. Jeg har kun søstre, og nesten bare kusiner på begge sider. Kun en enslig fetter. :) Det skal vel ikke være noe genetisk akkurat, men det er jo litt sprøtt at det bare kommer jenter på alle kanter. Kusinen min fikk også en jente i fjor. 

Har begynt å titte litt på navn da. Har lyst til å kalle opp, men har ikke funnet noen fine som ikke er oppbrukt. Har tenkt litt på besteforeldrenavn fra min side, men samboer og svigermor har nok ikke så sansen. Samboer og jeg har veeldig ulik smak i navn. Jeg har i alle fall på et litt gammeldags navn. Etternavn er nesten enda verre siden vi ikke er gift :P

Fikk med film fra ultralyd. Det var moro! Lå stille da legen så på den, og han ba meg hoste. Da ble det skikkelig turning der inne, og den snudde seg rundt. Ganske rørende å se, og ganske vilt å se noe sånt for første gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Ellers synes jeg at Fragmin-sprøytene mine bare gjør vondere og vondere, og kvier meg så mye at jeg ikke greier å ta dem. Satt på badet i 2,5 time her en natt og greide ikke å ta den.. Hadde ikke lyst til å vekke samboer som skulle tidlig opp, men begynte å bli klar for senga selv.. Har heldigvis gått greit at han har satt dem på meg, selv om han har noia selv og setter dem så sakte at det gjør vondt og jeg får blåmerker.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med kjønn, jeg trodde ikke de kunne se det så tidlig! Jeg har ihvertfall jentefølelse på deg:babyjente:  Navn er ikke enkelt..jeg har også mange navn jeg syns er fine, og sambo er enig i alle sammen så langt - det er ikke helt enkelt det heller:ler: Men da jeg fikk L var faren veldig kresen på navn og vi ble egentlig aldri enige. Heldigvis fikk han navn til slutt:fnise:
Jeg så det var en her inne (husker ikke hvem) som hadde kjøpt rosa og blå post-it lapper og skrevet gutte og jentenavn de likte, gjerne fant i bøker eller på tv osv også hang de lappene opp på kjøleskapet etterhvert som de fant nye navn, og så var det fritt fram for å ta navnene ned om man ikke likte dem. Og så etter OUL så står man gjerne igjen med kun rosa eller kun blå. Jeg synes ihvertfall det var en genial idè og det har jeg tenkt å gjøre her hjemme og!

Og jeg syns så fryktelig synd på deg som må sette de sprøytene på deg selv:klem: Godt sambo kan hjelpe deg av og til ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Glemte å si at det nå er offentlig. :) Ikke at jeg har lagt ut på Facebook eller noe, men familien vet det, og svigermor fikk lov til å ai det til de hun ville si det til. Det førte til at hun satt i telefonen i tre timer.. Hun gleder seg noe vanvittig til å bli bestemor for første gang. :P Føles litt rart at hun har sagt det til så mange, mens jeg omtrent ikke har sagt det til noen (andre enn familien). Men når hun har fått sagt det videre, så sprer det seg vel fort på en sånn plass som vi bor... 

Har begynt å rydde ut av kontoret mitt.. Burde fått skrevet ferdig artikkelen min som er basert på masteravhandlingen min, men jeg er så lei hele greia og alt som heter statistisk analyse.. Mye mer spennende å tenke barnerom! I alle fall, jeg flytter ut av mitt kontor siden jeg nesten aldri bruker det (annet enn til å oppbevare lassevis av bøker), så samboer får mitt kontor, mens hans kontor blir barnerom. 

Tenker en litt kjønnsnøytral farge, f.eks. mint eller grønt. Synes mint og sennepsgult er fint sammen.. Har sett litt på Jotun Sjøgløtt (bilde 1), men den blir kanskje litt sukkersøt? Er mint og sennepsgult (bilde 2) kulere? Kanskje også med grått? Gøy å planlegge. :)

image.png

image.png

image.png

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Åh :hjerte:

For en fin fargekombo!!

Statistisk analyse :nigo: Jeg elsker og hater det. Men ble veldig nysgjerrig på hvilket fagfelt du jobber med! 

Om du er som førstegangs flest så er ikke reiseveien noe problem altså. Og det er masse å "gjøre på" i området(eksempelvis kaffebar på Ullevål 😛) om en ikke har lyst å reise hjem og føler for å henge noen timer for å se om ting tar seg opp. 

De fleste bruker jo endel timer på første fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefine farger! Den øverste var kjempefin da:rodmer: litt mer "baby" kanskje, ville spritet det litt mer opp når h*n ble rundt 2 år. Men jeg er veldig glad i å pusse opp og fornye. Komboen med sennepsgul vil nok holde i mange år fremover ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sunhands
Den 22. mai 2016 at 15.41, Fjotteri skrev:

Åh :hjerte:

For en fin fargekombo!!

Statistisk analyse :nigo: Jeg elsker og hater det. Men ble veldig nysgjerrig på hvilket fagfelt du jobber med! 

Om du er som førstegangs flest så er ikke reiseveien noe problem altså. Og det er masse å "gjøre på" i området(eksempelvis kaffebar på Ullevål 😛) om en ikke har lyst å reise hjem og føler for å henge noen timer for å se om ting tar seg opp. 

De fleste bruker jo endel timer på første fødsel :)

Ja, tror det blir noe sånt altså.. Passer til både gutt og jente, synes jeg. :) 

Jeg har havnet i et felt som er utenfor det jeg skrev master om, men jeg tenker innimellom at jeg burde tatt en jobb der jeg bruker statistikken, for man glemmer jo garantert ganske fort! 

Ah, genialt med egen kaffebar der! Tenker at det sikkert kommer til å ta litt tid, ja. Både mamma og svigermor hadde relativt lange førstegangsfødsler. Så jeg får nok ha Kindle med mer i fødebagen. )

Den 23. mai 2016 at 17.56, Strikkesokken skrev:

Kjempefine farger! Den øverste var kjempefin da:rodmer: litt mer "baby" kanskje, ville spritet det litt mer opp når h*n ble rundt 2 år. Men jeg er veldig glad i å pusse opp og fornye. Komboen med sennepsgul vil nok holde i mange år fremover ihvertfall!

Ja, det tror jeg også! :) Selv hater jeg å pusse opp, så det må holde lengst mulig. :P Pusset opp hele huset for ti år siden da vi kjøpte, og fortsatt er det litt som gjenstår siden jeg ble så lei og ikke gadd mer. Og for noen år siden, da jeg tenkte at jeg burde plukke opp malerkosten igjen, arvet søsken og jeg et hus som vi pusset opp for å leie ut. Og etter å ha holdt på der en hel sommer har det ikke blitt noe mer oppussing hjemme heller.. Så den stua vår bør vi virkelig ta! Barnerom tror jeg blir gøy da, for det blir noe helt nytt. Blir koselig å pusle og innrede. :)

Siden sist har jeg vært på sykehuset igjen da. Fikk brått brystsmerter, og de ville sjekke om det var blodpropp i lungen igjen. Masse styr med undersøkelser siden jeg er gravid og verken får undersøkelser eller smertestillende, men de tror de har utelukket det. Var der i flere dager. Puh! 

Så da er det bare å kose seg i sola. :) Håper dere gjør det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Slekta (og spesielt svigermor) peprer meg med navn. Samboer tror jo at det blir ei jente, mens jeg tror gutt. I går tok svigermor ringtesten, og den sa gutt. ;) I dag er det tre uker til ultralyd på Ullevål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skummelt med innleggelse pga noe sånt! :( Går det bedre med deg nå? Har du hatt blodpropp i lungen før?! 
Her er også sambo skråsikker på jente mens jeg har egentlig ingen følelse men lener mest mot gutt selv om det hadde vært gøy med en jente så vi har en av hver ;) Hva sier det kinesiske fødselskartet da? Jeg syns sånt er artig selv om jeg ikke tror på det i det hele tatt. Men stemte på meg sist! (er vel 50% sjans for at det skal stemme :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...