Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som de fleste andre her: Bokstaver og små skilt med "artige" ordtak eller "dype" visdomsord (vi er på boligjakt, og JA, det er MANGE som fortsatt har de. Peker og ler hver gang)

I tillegg liker jeg ikke:

- Krittmaling på vegg, typisk på kjøkkenet, med "cafemenyer" og lignende. Jeg ser det praktiske i å ha en krittvegg til å skrive "Husk melk og brød" eller "Fotballtrening Ida kl. 17", men "Caffe latte" og "Mocca" virker bare pretensiøst og uhensiktsmessig (ja, vi kan alle se den kjipe kaffemaskinen som står i hjørnet, trenger ikke å få det stavet for)

- Puter med store bilder av ville dyr.

- Hodeskalle-figurer (veldig mye store figurer av dyr med horn ute og går, spesielt i visningsboliger hvor en mindre talentfull interiørarkitekt har blitt satt på oppdraget)

- Digre kamerabelysnings-lamper brukt som ordinær stuebelysning (nei, du virker ikke mer trendy eller interessant ved å ha en slik ved kaffebordet. Jeg lurer heller på hva slags undergrunns-filming du driver med på privaten for å ha behov for en kamera-lampe. Også mye sett der en mindre begavet interiørarkitekt har vært innblandet i dekoren)

521660_MARLENE-Scheinwerfer-Lampe-auf-Dr

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal kalle stilen min men ja den har nok en del innslag av såkalt bonderomantikk/natur/shabby chic.

Har ikke noe sånn "life is wonderful"greier da bortsett fra en jeg synes var morsom og ironisk til disse life is good greiene. Det står "life is about making quotes about life,and here is an picture of a tree" også er det et bilde av et tre nederst.hehehe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er trehvitt. Svarte lysfat og lysestaker. Gammelt Black Design og lignende. Mørke, tunge møbler. Gull, messing og kobber. Sterile stuer. Minimalistisk stil. Svart/hvit stil.

Sofa med sjeselong i skinn. Hodeskaller. (Skjønner ikke hva det har å gjøre i et voksent hjem.) Rød pynt utenom jul. Veldig fargerik stil.

Har ikke veggord og diverse bokstaver, men jeg liker godt den lune stilen som går mye igjen nå, blandet med et mer elegant preg.

Endret av seductive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere skulle sett stuen til svigers. Så masse gamle pyntegjenstander fra 80- og 90-tallet. Mest i plast og plast blomstrer. Men også ca 30 (ja 30) ekte planter så er litt jungel og. Gardinene er fra 80-tallet. Selvfølgelig har de en slitt skinnsofa og et glassbord. Jeg foretrekker shabby chic fremfor dette.



Anonymous poster hash: baf93...d30
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hjerter på inngangsdøra (joda, vi skjønner at dette er et hjem fylt med kjærlighet og varme...)

- Høyglans kjøkkeninnredning (kanskje stiling når ikke alle hadde det)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aksepterer det meste. Synes ulike stiler har sin sjarm.

Unntaket er bokstavskilt med "family", "home sweet home" etc.

Et sted går grensen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke lilla pyntestæsj, gardiner, duker ect... :riste:
Er heller ikke noe glad i retrostilen! Det blir alt for mye farger og kontraster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Masseprodusert skandinavisk interiør.

Anonymous poster hash: 7b50b...93a

Det meste av interiør er vel masseprodusert?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av interiør er vel masseprodusert?

Er sant det. Jeg formulerte meg nok litt feil. Jeg mener designprodukter fra skandinaviske designere. ALLE jeg vet om har det. De føler seg trendy men sannheten er de er like saueflokker som shabby chick og de jævla HOME-bokstavene.

Anonymous poster hash: 7b50b...93a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på denne tråden da jeg leste dette :fnise:

http://www.nrk.no/ytring/skriften-pa-veggen-1.12104617

Hehe, ja! Når jeg kommer over såkalte "home" skilt og slikt sender jeg alltid et bilde til en venninne. Vi haaaater det! Det er så Harry!

Kjøpte hus i sommer. De folka som bodde der hadde virkelig chabby chic stil, sorry men helt jævlig.. love bokstaver over senga, og på baderomadøra var det klistra "bad". Og hadde veldig mye hvitt....

Anonymous poster hash: 4dc1c...347

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker virkelig ikke de standard småbordene fra Ikea som alle første gangs flyttende har. De som er helt firkanta og finnes i alle farger.

I tillegg liker jeg ikke møbler i lyst tre som er lakkert, syns det ser så billig ut. Ser ofte hotellrom og kontorer med møbler i den stilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ikke særlig fan av slike store bokstaver "home" "love" osv :) Men kan ikke klage så mye på interiør selv da vi er ganske unge og ikke har råd til svært flotte ting. Men vi har fått veldig mye av familie så vi har skikkelig dyre kjøkkenstoler og bord som er ganske tidløse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på denne tråden da jeg leste dette :fnise:

http://www.nrk.no/ytring/skriften-pa-veggen-1.12104617

Fantastisk herlig skrevet, og kunne ikke vært mer enig! Vil spy hver gang jeg ser noe som har med skrift som interiør, enten det er "love" og "home" bokstaver, veggord, eller pynteputer med teite sitater.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke sånn dilldall-butikk stil/shabby chic.

Men det aller styggeste jeg ser er sånn mannehulestil. Svart skinn, stål, glass.

Ser ut som om du helst vil bo i bilen din.

Og sånn offentlig-kontor-stil. Tremøbler i rødbrunt. gardiner og møbelstoffer i nittitalsfager (mintgrønt, aprikos, blått...)

Brrr

Og hjerter. Jeg hater hjerter, og engler. På dører, klær pynteting whatever,...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...