Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker ikke shabby chic stilen med møbler som ser ut som de har ligget og råtnet i fjæresteinene. Liker heller ikke trenden med religiøse symboler som kors, og Jomfru Maria-figurer. De kan være fine om de er originale, men masseproduserte fra Nille o.lignende synes jeg ingenting om.

Er heller ikke så glad i pynteting og lysestaker i sort smijern. Husker de hadde mye slikt på Black Design før.

Endret av Sandie
  • Liker 3
Skrevet

Jeg liker ikke shabby chic stilen med møbler som ser ut som de har ligget og råtnet i fjæresteinene. Liker heller ikke trenden med religiøse symboler som kors, og Jomfru Maria-figurer. De kan være fine om de er originale, men masseproduserte fra Nille o.lignende synes jeg ingenting om.

Er heller ikke så glad i pynteting og lysestaker i sort smijern. Husker de hadde mye slikt på Black Design før.

Jeg tror ikke jeg har greid å finne noe jeg liker fra Black Design noen gang. Jeg har virkelig prøvd.

Anonymous poster hash: 6c88a...01b

• Liker 3
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Er veldig lei av å se "moderne" hjem generelt, som selger alt av sine møbler og interiør fordi de ønsker å følge siste mote hvert tredje år! HOME, LOVE osv kommer til å gå av moten, og da er det på'n igjen. Hvorfor kan ikke folk finne sin egen stil og beholde den??

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har greid å finne noe jeg liker fra Black Design noen gang. Jeg har virkelig prøvd.

Anonymous poster hash: 6c88a...01b

Hehe,ikke jeg heller men pleide å få masse slikt til jul fra slektninger. Noe havnet på hytten og resten gikk til Fretex ;)

Skrevet

Det er heller ikke meningen at folk skal kjøpe noe de ikke liker. Det var bare en forklaring på hvorfor nettopp disse er gjengangere hos mange interiørinteresserte.

At de kjøper det fordi det er klassikere og ikke fordi de synes de er fine?

Jeg er også interiørinteressert, men jeg kjøper ikke noe jeg ikke liker bare fordi det er en "klassiker".

Anonymous poster hash: 29305...2ba

• Liker 4
Skrevet

- Lilla eller limegrønne gardiner og masse matchende detaljer som duk, lys, pledd, puter etc.

- Svulstige, mørkebrune bohusbord (det heter gjerne bombay eller noe sånt)

- Svære vaser eller lysestaker i sølv- eller kobberfarge

- Svart, høyglanset kjøkkeninnredning

- motiverende eller romantiske ordtak på veggene og home og love som nevnt før her

- Innredning med for mye beige og hvitt

- hjorter på absolutt alt

Huff, det er mye jeg ikke liker ;)

Anonymous poster hash: 791d7...ed4

• Liker 2
Gjest Vinglasset
Skrevet

At de kjøper det fordi det er klassikere og ikke fordi de synes de er fine?

Jeg er også interiørinteressert, men jeg kjøper ikke noe jeg ikke liker bare fordi det er en "klassiker".

Nei, det tviler jeg på. Designklassikere blir klassikere nemlig fordi det er design som er klassisk og tidløst - og da blir likt av mange. Grunnen til at man ser mye designklassikere i magasiner og interiørprogrammer er fordi hjemmene som avbildes ofte er hos mennesker som er over gjennomsnittet interessert i slikt.

Jeg har bodd i Danmark og der ser man Arne Jacobsen, Finn Juel, PH-lamper, Bestlite, Georg Jensen, Kähler ol i omtrent alle danske hjem og det forbindes med kvalitet og god design. Ikke noe man kjøper og blir lei av - men noe man har livet gjennom.

• Liker 1
Skrevet

Å, jeg kom på en ting til, men jeg har aldri sett noen som faktisk har det, har bare sett det på Fretex og lignende: lysestake i smijern med plass til en vinflaske.

Det er kanskje noe av det aller styggeste og mest ubrukelige jeg noen sinne har sett. Fant bilde hvis dere ikke klarer å se for dere hva dette er for noe, her sammen med klumpelys som jeg heller ikke liker:

http://epla.no/samler/produkter/541743/

• Liker 10
Skrevet

Utstoppede dyr liker jeg ikke. En nabo har en svær utstoppet laks hengende over sofaen..huff :/

Anonymous poster hash: 5bd81...aa5
  • Liker 3
Skrevet

Utstoppede dyr liker jeg ikke. En nabo har en svær utstoppet laks hengende over sofaen..huff :/

Anonymous poster hash: 5bd81...aa5

Det har jeg og sett! Men rett ved/over Tven. Ikke særlig pent å ha i stua nei. :lol:

Anonymous poster hash: f4f12...c58

• Liker 1
Skrevet

Utstoppede dyr liker jeg ikke. En nabo har en svær utstoppet laks hengende over sofaen..huff :/ Anonymous poster hash: 5bd81...aa5

Laks!? Har aldri sett ein utstoppa fisk før, men det kan ikkje vere noko vakkert syn :/ Huffameg!

• Liker 1
Skrevet

Nei, det tviler jeg på. Designklassikere blir klassikere nemlig fordi det er design som er klassisk og tidløst - og da blir likt av mange. Grunnen til at man ser mye designklassikere i magasiner og interiørprogrammer er fordi hjemmene som avbildes ofte er hos mennesker som er over gjennomsnittet interessert i slikt.

Jeg har bodd i Danmark og der ser man Arne Jacobsen, Finn Juel, PH-lamper, Bestlite, Georg Jensen, Kähler ol i omtrent alle danske hjem og det forbindes med kvalitet og god design. Ikke noe man kjøper og blir lei av - men noe man har livet gjennom.

Ja, men hva ville du frem til i det første innlegget ditt da? AB skrev at hun ikke likte det, og så skrev du at det hadde ikke noe å si om hun likte det eller ei fordi det var interiørklassikere. Man må ikke like alt som går under klassikere, og man må heller ikke like nordisk stil.

Greit nok at folk kjøper det, folk har forskjellig smak og mange syns det sikkert er fint. Men du sier jo indirekte at det er feil å ikke like det fordi det "forbindes med kvalitet og god design". Det må ikke være dansk desgin for å være fint og vare evig. Det er ikke slik at med en gang man ikke liker Kahlervasene så betyr det at man går på Nille og handler bruk og kast av den grunn.

• Liker 6
Skrevet

Raud-brun sofa og stolar. Har diverre begge delar i stova mi *snufs*.

Er ikkje noko fan av lakkerte møbler heller, mørke eller lyse.

Limegrøne og turkise dukar og matchande detaljar, gjerne ilag med svart smijern og pyntesteinar/-diamantar eller sand.

Og drivved, spesielt det som ikkje er drivved, td. tapet.

Gjest Vinglasset
Skrevet

Ja, men hva ville du frem til i det første innlegget ditt da? AB skrev at hun ikke likte det, og så skrev du at det hadde ikke noe å si om hun likte det eller ei fordi det var interiørklassikere. Man må ikke like alt som går under klassikere, og man må heller ikke like nordisk stil.

Greit nok at folk kjøper det, folk har forskjellig smak og mange syns det sikkert er fint. Men du sier jo indirekte at det er feil å ikke like det fordi det "forbindes med kvalitet og god design". Det må ikke være dansk desgin for å være fint og vare evig. Det er ikke slik at med en gang man ikke liker Kahlervasene så betyr det at man går på Nille og handler bruk og kast av den grunn.

Hvis du leser første innlegget mitt så ser du at jeg forstår at ikke alle kan like alt. Men min forklaring på at Kähler og ByLassen-stakene er så populære var forklaring på dette:

Begge deler har jo vært interiørbloggere og interiør-instagrammeres standardutstyr de siste par årene.

... altså hvorfor disse (og lignende) er så populære hos interiørinteresserte - og da spesielt de som liker skandinavisk design.

Skrevet

Skrått panel, samme om det er hel- eller halvpanel, tak eller verandagelender. Liker det ikke. Det eneste som skal være skrått er en skigard (men den kan ikkje vara evig, veit du)

• Liker 2
Skrevet

Raud-brun sofa og stolar. Har diverre begge delar i stova mi *snufs*.

Er ikkje noko fan av lakkerte møbler heller, mørke eller lyse.

Limegrøne og turkise dukar og matchande detaljar, gjerne ilag med svart smijern og pyntesteinar/-diamantar eller sand.

Og drivved, spesielt det som ikkje er drivved, td. tapet.

Haha, det var meg som 19-åring :ler:

• Liker 2
Skrevet

Haha, det var meg som 19-åring :ler:Anonymous poster hash: 29305...2ba

Haha! Eg likte og det, for lenge lenge sida :P

Men berre for å få sagt det, sjølv om eg ikkje kan fordra enkelte interiørstilar, så betyr det ikkje at eg meiner det samme om folka ;)

Skrevet

Jeg er ny her og har har ikke lest alle 40 sidene med svar, bare litt her og der.

Kanskje jeg er den første, eller eneste i hele verden, som ikke liker Omaggio-vasene fra Kähler (de stripete greiene som ser ut som de kommer fra Nille i 1991). Lenke: http://www.kahlerdesign.com/series/shop-omaggio/vases/black-omaggio-vase-medium

Jeg er heller ikke så begeistret for Kubus-lysestaken. Lenke: http://verketinterior.no/produkt/lykter-lysholder/by-lassen-kubus-4-lysestake-hvit/

Begge deler har jo vært interiørbloggere og interiør-instagrammeres standardutstyr de siste par årene.

:5:

Er så lei disse vasene, de er jo overalt for tiden. Det er ikke spennende å lese interiørblader lenger, når den grønn- eller gulstripete vasen er på annenhver side.

• Liker 2
Skrevet

Haha, det var meg som 19-åring :ler:

MEG OGSÅ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...