Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Ett unntak kom jeg på, de vi flyttet inn kjøpte jeg et trebilde, hvor det står :"What I love most about mye home is who I share it with." Alt jeg "hater": romantisk, shabby chic og sitater, i ett og samme bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En litt perifer vennine pakket om alle julegavene i fjor (altså før julaften, når de bare lå under treet), i nytt papir, for at det skulle matche juletrepynten, og forøvrig all annen pynt hun hadde i huset.

Altså, papiret var fint det, et kremhvitt papir med litt dus perlemoreffekt, men da har det gått litt langt i et ellers striglet hvitt hjem, at selv gaver fra andre måtte pakkes inn på ny, for "de ødela den fine effekten som hun ville ha hjemme". Tør ikke tenke på hvor mange tusen som gikk med i det papiret. (med machende bånd og gavelapper må vite!)

I tilegg så skulle alle pakkene være firkanter, så alle "ukurrante" ble pakken om i eske, med nevnte hvite papir.....

Anonymous poster hash: aa548...18d

Det her har jeg lyst til å gjøre hvert år!:ler:

Men så dropper jeg det, siden gjestene sine gaver vil ødelegge uansett!:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt perifer vennine pakket om alle julegavene i fjor (altså før julaften, når de bare lå under treet), i nytt papir, for at det skulle matche juletrepynten, og forøvrig all annen pynt hun hadde i huset.

Altså, papiret var fint det, et kremhvitt papir med litt dus perlemoreffekt, men da har det gått litt langt i et ellers striglet hvitt hjem, at selv gaver fra andre måtte pakkes inn på ny, for "de ødela den fine effekten som hun ville ha hjemme". Tør ikke tenke på hvor mange tusen som gikk med i det papiret. (med machende bånd og gavelapper må vite!)

I tilegg så skulle alle pakkene være firkanter, så alle "ukurrante" ble pakken om i eske, med nevnte hvite papir.....

Anonymous poster hash: aa548...18d

Noe så sært :lol: Tenker hun ikke på all den tiden, og pengene andre legger i å pakke gaver til henne og familien hennes? Hun kunne da like godt bedt de om å levere gavene upakket slik at andre slipper å ta seg bryet med å pakke dem inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt perifer vennine pakket om alle julegavene i fjor (altså før julaften, når de bare lå under treet), i nytt papir, for at det skulle matche juletrepynten, og forøvrig all annen pynt hun hadde i huset.

Altså, papiret var fint det, et kremhvitt papir med litt dus perlemoreffekt, men da har det gått litt langt i et ellers striglet hvitt hjem, at selv gaver fra andre måtte pakkes inn på ny, for "de ødela den fine effekten som hun ville ha hjemme". Tør ikke tenke på hvor mange tusen som gikk med i det papiret. (med machende bånd og gavelapper må vite!)

I tilegg så skulle alle pakkene være firkanter, så alle "ukurrante" ble pakken om i eske, med nevnte hvite papir.....

Anonymous poster hash: aa548...18d

Du tuller? Det der høres jo helt sinnssykt ut! Glad jeg ikke bor med henne... :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nope, tuller ikke... Alle pakker ble pakket om!!! Hun er skikkelig bestemt på hvordan hun vil ha det!!

Ettersom jeg har fått med meg så var deg kun en gave som ikke ble pakket om, og det var hans gave til henne, for den hadde han gjemt!! (Var en liten eske fra gullsmeden så den hadde vel kansje gått lov p ligge under treet i fred men jeg tviler litt!!!)

Anonymous poster hash: aa548...18d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

En litt perifer vennine pakket om alle julegavene i fjor (altså før julaften, når de bare lå under treet), i nytt papir, for at det skulle matche juletrepynten, og forøvrig all annen pynt hun hadde i huset.

Altså, papiret var fint det, et kremhvitt papir med litt dus perlemoreffekt, men da har det gått litt langt i et ellers striglet hvitt hjem, at selv gaver fra andre måtte pakkes inn på ny, for "de ødela den fine effekten som hun ville ha hjemme". Tør ikke tenke på hvor mange tusen som gikk med i det papiret. (med machende bånd og gavelapper må vite!)

I tilegg så skulle alle pakkene være firkanter, så alle "ukurrante" ble pakken om i eske, med nevnte hvite papir.....

Anonymous poster hash: aa548...18d

:laugh: Dagens beste!

Jeg er veldig opptatt av interiør og nøye med hva jeg tar inn i huset. Men kan ikke si at jeg bryr meg om hva slags interiør andre mennesker velger i sine hus. Liker mangfoldet og at ikke alle har samme smak.

Selv sverger jeg til den skandinaviske, litt minimalistiske stilen - men jeg trives veldig godt hos venninnen min som har huset fullt av digre, brune møbler kjøpt på reise i Østen og hennes utallige masker på veggene. Det er liksom henne og jeg ser ikke for meg henne med min type møbler hjemme hos seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en gang glad i drivved, men nå har nesten alle det. Og ser jeg et syltetøyglass med drivved og sløyfe rundt en gang til, så går jeg i taket. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er ALT for mange interiørdetaljer. At boligen er overfylt med ting man ikke trenger. Misforstå meg rett, jeg er absolutt for at man pynter, og har ting, jeg elsker ikke minimalistisk stil, men samtidig må det ikke være for mye. Det må være ryddig og organisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøsser av alle de fæle "home", "love", "happiness" osv bokstavene folk pynter hjemmet sitt med, finnes det noe styggere?

Er også møkklei av veggordtrenden med de kleineste og mest upersonlige sitatene man kan tenke seg.

Er heller ikke noe fan av de som innredet hjemmet sitt i "perfekt-blogge-stil", hvor alt er i en farge eller nyanse. Spesielt hvis alt er i hvit. Det er så sterilt og upersonlig.

Liker heller ikke de som innreder med så mye pynt, møbler, bilder, og alt mulig annet at det føles ut som de har presset arealet sitt med så mye drit som det overhodet er plass til.

Palletrenden har jeg heller aldri skjønt. Pallebord og palleseng ser bare harry ut.

EDIT: kom på en ting til, sånne rammer med "oppskrift på lykke", "oppskrift på vennskap" osv. Seriøst?

Endret av Kassiopeia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte i helgen forbi et hus som tok ''home''- og ''love''-trenden ett hakk videre. Slike bokstaver er ille nok, men dette huset hadde - I kid you not - HOME hengt opp over hele inngangspartiet. Bokstavene var minst en halvmeter høye, og jeg er sikker på at man kunne se det ''home''-et fra månen. :daane:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjerner på puter og pledd, veggord i løkkeskrift (eller egentlig alle slags skrifttyper, men løkke er verst!), diamantknotter, puter og saueskinn på do, pallebord, spisestuestoler med trekk (gjerne med knyting bak), lysekroner i, hjemmelagde sengegavler med knapper, typiske interiørbarnerom (upersonlig, null leker fra vanlig lekebutikk, gammeldagse vintage leker, hvitt, pastellfarger)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg er ny her og har har ikke lest alle 40 sidene med svar, bare litt her og der.

Kanskje jeg er den første, eller eneste i hele verden, som ikke liker Omaggio-vasene fra Kähler (de stripete greiene som ser ut som de kommer fra Nille i 1991). Lenke: http://www.kahlerdesign.com/series/shop-omaggio/vases/black-omaggio-vase-medium

Jeg er heller ikke så begeistret for Kubus-lysestaken. Lenke: http://verketinterior.no/produkt/lykter-lysholder/by-lassen-kubus-4-lysestake-hvit/

Begge deler har jo vært interiørbloggere og interiør-instagrammeres standardutstyr de siste par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinglasset

Jeg er ny her og har har ikke lest alle 40 sidene med svar, bare litt her og der.

Kanskje jeg er den første, eller eneste i hele verden, som ikke liker Omaggio-vasene fra Kähler (de stripete greiene som ser ut som de kommer fra Nille i 1991). Lenke: http://www.kahlerdesign.com/series/shop-omaggio/vases/black-omaggio-vase-medium

Jeg er heller ikke så begeistret for Kubus-lysestaken. Lenke: http://verketinterior.no/produkt/lykter-lysholder/by-lassen-kubus-4-lysestake-hvit/

Begge deler har jo vært interiørbloggere og interiør-instagrammeres standardutstyr de siste par årene.

Godt gjort å orke lese alle 40 sidene - det gjorde ikke jeg :fnise:

Når det gjelder Kähler og By Lassen-staken så er dette designklassikere som vil holde seg populære og verdifulle i alle år. Se på brukte Kählervaser på nettet (gjerne utenlandske auksjoner og antikkforrretninger) så ser du at disse alltid er salgbare og svært ettertraktede.

Man kan gjerne ikke like dem - men det er smarte kjøp og de vil holde seg ettertraktede i årevis. Man kan gi dem videre til barn og barnebarn dersom de setter pris på designklassikere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne "pyntepistoler"(i mangel på et bedre ord), som man tydeligvis skal ha blomster i.

post-69026-0-58848200-1410375581_thumb.j

Endret av skyflakes
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort å orke lese alle 40 sidene - det gjorde ikke jeg :fnise:

Når det gjelder Kähler og By Lassen-staken så er dette designklassikere som vil holde seg populære og verdifulle i alle år. Se på brukte Kählervaser på nettet (gjerne utenlandske auksjoner og antikkforrretninger) så ser du at disse alltid er salgbare og svært ettertraktede.

Man kan gjerne ikke like dem - men det er smarte kjøp og de vil holde seg ettertraktede i årevis. Man kan gi dem videre til barn og barnebarn dersom de setter pris på designklassikere.

Kanskje det, men burde man ikke kjøpe ting som man liker? Jeg er helt enig med brukeren du siterte, liker verken vasen eller lysestaken og kjøper det heller ikke fordi det er en "designklassiker". Da får barna mine heller arve noe annet som jeg kjøpte fordi jeg faktisk likte det.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjerner på puter og pledd, veggord i løkkeskrift (eller egentlig alle slags skrifttyper, men løkke er verst!), diamantknotter, puter og saueskinn på do, pallebord, spisestuestoler med trekk (gjerne med knyting bak), lysekroner i, hjemmelagde sengegavler med knapper, typiske interiørbarnerom (upersonlig, null leker fra vanlig lekebutikk, gammeldagse vintage leker, hvitt, pastellfarger)

Thank you, du kom på mer jeg heller ikke liker! Interiørbarnerom er nesten barnemishandling spør du meg, barn trenger farger og leker og ikke et utstillingsrom som er stivpyntet i en steril stil. Skjønner heller ikke poenget med de store minnerammene bloggere henger på veggen til småbarna sine.

Stjernetrenden, ugletrenden, marius mønster, og pastellfargetrenden er også så oppbrukt at jeg grøsser hver gang jeg ser det. Likte i utgangspunktet den skandinaviske stilen når den først kom, og "dyretrenden" med f.eks putetrekk med dyr, men det tok også raskt av og nå er jeg møkklei hele stilen.

Må innrømme at vi har trekk på spisestolene våre selv, dog helt enkle svarte. Vi har verdens styggeste stoler i skikkelig 90 talls stil, så vi må nøye oss med trekk inntil vi har økonomi til noe nytt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Kanskje det, men burde man ikke kjøpe ting som man liker? Jeg er helt enig med brukeren du siterte, liker verken vasen eller lysestaken og kjøper det heller ikke fordi det er en "designklassiker". Da får barna mine heller arve noe annet som jeg kjøpte fordi jeg faktisk likte det.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Det er heller ikke meningen at folk skal kjøpe noe de ikke liker. Det var bare en forklaring på hvorfor nettopp disse er gjengangere hos mange interiørinteresserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...