Hjarte Skrevet 25. juni 2014 #761 Skrevet 25. juni 2014 Kom på en ting til, ikke at jeg hater det akkurat, men jeg forstår det bare ikke. Skuffehåndtak på spisestuestolene. Gjerne helt vanlige ikeastoler med skuffehåndtak påmontert bak. Hva er greia? Også observert spisestuestoler med håndklering påmontert. Det er sikkert meningen å bruke håndtaket til å dra stolen fra bordet før du setter deg ned. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #762 Skrevet 25. juni 2014 "Liksomsølv" i staker og fat. Helt hvitt interiør. Store hvitmalte bokstaver med HOME( alle vet du bor der liksom,og det burde du vite også...) Mangel på et personlig preg. Stige i tre i stua. Mer eller mindre velykkede sitater på veggene på soverommet eller stua. Og hvis du bor sammen med en mann- hvordan i himmelens navn orker han at det er rosa og hvitt overalt? Anonymous poster hash: fdb68...cbc 1
Vera Vinge Skrevet 25. juni 2014 #763 Skrevet 25. juni 2014 Liker ikke "overmatching", f.eks. når man har gardiner, sofaputer og diverse nips i samme turkisfarge. Er man glad i turkis, kan man i det minste ha ulike nyanser. Syns helt fargeløse hjem er kjedelig. Har ikke noe i mot litt familiefoto på veggen, men ikke i plakatformat over sofaen. Heller i mindre format på veggen i trappa f.eks. Alle sånne shabby chique-greier med fattigmannssølv, veggord osv. Alt for mye nips. Alt for stort nips, f.eks. kjempestore bordlamper, eller gigalysestaker på salongbordet. 1
Gjest strykebrett Skrevet 25. juni 2014 #764 Skrevet 25. juni 2014 Lysekroner i blokkleiligheter/små leiligheter. Syns lysekrone ser dumt ut hvis ikke man har en viss høyde under taket og størrelse på rommet.
Gjest Riskjeks Skrevet 25. juni 2014 #765 Skrevet 25. juni 2014 Har sett at mange har sånne "fancy" pynteputer med et eller annet "artig" sitat på engelsk nå for tiden. Selv har jeg masse arvede møbler som sikkert overhodet ikke passer sammen, supplert med "Billy" bokhyller fra IKEA og pynteting som moren min kjøper til meg
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #766 Skrevet 25. juni 2014 Spots i taket. Det er ikke koselig. Det minner om en terminal! Anonymous poster hash: 7b94b...19e 8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #767 Skrevet 26. juni 2014 Er til dels enig, skal man først pusse opp på kjøkkenet og sette inne ny innredning så velger man noe annet enn ikeakjøkkenet. Dette er mitt ikeakjøkken, stygt?Anonymous poster hash: 1dd04...f04 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #768 Skrevet 26. juni 2014 Dette er mitt ikeakjøkken, stygt?Anonymous poster hash: 1dd04...f04 Anonymous poster hash: 1dd04...f04 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #769 Skrevet 26. juni 2014 Dette er mitt ikeakjøkken, stygt?Anonymous poster hash: 1dd04...f04 Anonymous poster hash: 1dd04...f04 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #770 Skrevet 26. juni 2014 Anonymous poster hash: 1dd04...f04 Og ett til over vinduetAnonymous poster hash: 1dd04...f04 2
bippo Skrevet 26. juni 2014 #771 Skrevet 26. juni 2014 - "Shabby chic" (huset til fotballfrue f.eks) - At man på død og liv skal skrive sånne sykt kleine ting i løkkeskrift over alt. "Live, laugh, love" og sånn. Det er DØDSKLEINT. - Barokkmønstret tapet. - Spotter i taket. Upersonlig og kjipt. Men på bad kan det gå. - Brunt. Med mindre det er skinn, syns jeg det er en forferdelig interiørfarge. - Den amerikanske type stilen, der de bare har beige og jordtoner og dusker på alt. Uansett hvor nyoppusset det da er ser det ut som det er fra 90-tallet. - Nips. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #772 Skrevet 29. juni 2014 Styggeste jeg vet er veggklistermerke, og svigermor har denne på hele tre vegger i huset sitt. Anonymous poster hash: b353e...d02 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #773 Skrevet 30. juni 2014 Englefigurer, lykter, trekasse til bord og masse små lysholdere tørket sammen med kunstige roser og annet smånips som bare ser billig og enkelt ut.. For mye IKEA ting på samme sted.. Rosetema kombinert med bare hvitt og grått.. Og retrostil..Anonymous poster hash: a9a00...1aa 1
lemon-aid Skrevet 1. juli 2014 #775 Skrevet 1. juli 2014 (endret) 1dd04...f04 Veldig fint. Ikea har mange fine innredninger med bra kvalitet! Endret 1. juli 2014 av lemon-aid
lemon-aid Skrevet 1. juli 2014 #776 Skrevet 1. juli 2014 Huff, blir bare tull av å bruke mobil, men du skjønte sikkert hvem den var til. Du med ikea kjøkkenet:-)
lemon-aid Skrevet 1. juli 2014 #777 Skrevet 1. juli 2014 Har ei liste her over ting jeg absolutt ikke ville hatt i huset mitt.... -veggord -love, home is love, peace, family-tekster spydd rundt i hele huset. -nips og krimskrams over alt -blonder på puter og gardiner (dukkehus-aktig) -Dyremotiv på div. puter og gulvtepper - furumøbler - "hvit-stil" hvor ALT er hvitt -papirlamper (type Ikea) som står på gulvet
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #778 Skrevet 13. juli 2014 En litt perifer vennine pakket om alle julegavene i fjor (altså før julaften, når de bare lå under treet), i nytt papir, for at det skulle matche juletrepynten, og forøvrig all annen pynt hun hadde i huset. Altså, papiret var fint det, et kremhvitt papir med litt dus perlemoreffekt, men da har det gått litt langt i et ellers striglet hvitt hjem, at selv gaver fra andre måtte pakkes inn på ny, for "de ødela den fine effekten som hun ville ha hjemme". Tør ikke tenke på hvor mange tusen som gikk med i det papiret. (med machende bånd og gavelapper må vite!) I tilegg så skulle alle pakkene være firkanter, så alle "ukurrante" ble pakken om i eske, med nevnte hvite papir..... Anonymous poster hash: aa548...18d 11
Gjest gloria Skrevet 13. juli 2014 #779 Skrevet 13. juli 2014 Det er mye jeg ikke liker, men det jeg liker minst er hvor utrolig mange like hjem det finnes rundt om kring i Norge. Selv om huset til et ungt par kanskje er mer "tidsriktig", så finnes det ikke personlig. I mine øyne er det mye mer givende å besøke huset til et gammelt ektepar, hvor tiden har lagt sitt preg på interiøret, og hvor det ikke finnes Arne Jacobsen eller Voluspa på hvert eneste stuebord.
SiMa Skrevet 13. juli 2014 #780 Skrevet 13. juli 2014 Inspirert av tråden "hvilke interiørdetaljer elsker du": Jeg hater først og fremst veggord (tror jeg spyr neste gang jeg ser "carpe diem" malt på en vegg!), pyntebokstaver formet til f.eks ordene HOME og LOVE, pelspledd, vimpler, lysestaker i fattigmannssølv, paljettputer, gamle, slitte dører som sengegavler, pallebord, med eller uten digre hjul, madonnafigurer, pidestaller, englevinger (herregud, jeg så i en blogg at de hadde festet noen digre noen bak på hver eneste spisestuestol! ), ugler, telysholdere med glassmosaikk, gamle, slitne, smårutete vinduer som pynt, og "slitte" malte tremøbler som er splitter nye, Alt det ovennevnte. Og dusker, som noen synes er fint å henge overalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå