Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom på en ting til, ikke at jeg hater det akkurat, men jeg forstår det bare ikke. Skuffehåndtak på spisestuestolene. Gjerne helt vanlige ikeastoler med skuffehåndtak påmontert bak. Hva er greia? Også observert spisestuestoler med håndklering påmontert. :klo:

Det er sikkert meningen å bruke håndtaket til å dra stolen fra bordet før du setter deg ned.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Liksomsølv" i staker og fat.

Helt hvitt interiør.

Store hvitmalte bokstaver med HOME( alle vet du bor der liksom,og det burde du vite også...)

Mangel på et personlig preg.

Stige i tre i stua. :sjokkert:

Mer eller mindre velykkede sitater på veggene på soverommet eller stua.

Og hvis du bor sammen med en mann- hvordan i himmelens navn orker han at det er rosa og hvitt overalt?

Anonymous poster hash: fdb68...cbc
  • Liker 1
Skrevet

Liker ikke "overmatching", f.eks. når man har gardiner, sofaputer og diverse nips i samme turkisfarge. Er man glad i turkis, kan man i det minste ha ulike nyanser.

Syns helt fargeløse hjem er kjedelig.

Har ikke noe i mot litt familiefoto på veggen, men ikke i plakatformat over sofaen. Heller i mindre format på veggen i trappa f.eks.

Alle sånne shabby chique-greier med fattigmannssølv, veggord osv.

Alt for mye nips.

Alt for stort nips, f.eks. kjempestore bordlamper, eller gigalysestaker på salongbordet.

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Lysekroner i blokkleiligheter/små leiligheter. Syns lysekrone ser dumt ut hvis ikke man har en viss høyde under taket og størrelse på rommet.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Har sett at mange har sånne "fancy" pynteputer med et eller annet "artig" sitat på engelsk nå for tiden.

Selv har jeg masse arvede møbler som sikkert overhodet ikke passer sammen, supplert med "Billy" bokhyller fra IKEA og pynteting som moren min kjøper til meg :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Spots i taket. Det er ikke koselig. Det minner om en terminal!

Anonymous poster hash: 7b94b...19e
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er til dels enig, skal man først pusse opp på kjøkkenet og sette inne ny innredning så velger man noe annet enn ikeakjøkkenet.

Dette er mitt ikeakjøkken, stygt?

Anonymous poster hash: 1dd04...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er mitt ikeakjøkken, stygt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er mitt ikeakjøkken, stygt?Anonymous poster hash: 1dd04...f04

post-37809-0-23835200-1403778789_thumb.j

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og ett til over vinduet

post-37809-0-38348700-1403778869_thumb.j

• Liker 2
Skrevet

- "Shabby chic" (huset til fotballfrue f.eks)

- At man på død og liv skal skrive sånne sykt kleine ting i løkkeskrift over alt. "Live, laugh, love" og sånn. Det er DØDSKLEINT.

- Barokkmønstret tapet.

- Spotter i taket. Upersonlig og kjipt. Men på bad kan det gå.

- Brunt. Med mindre det er skinn, syns jeg det er en forferdelig interiørfarge.

- Den amerikanske type stilen, der de bare har beige og jordtoner og dusker på alt. Uansett hvor nyoppusset det da er ser det ut som det er fra 90-tallet.

- Nips.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Styggeste jeg vet er veggklistermerke, og svigermor har denne på hele tre vegger i huset sitt.

Anonymous poster hash: b353e...d02
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Englefigurer, lykter, trekasse til bord og masse små lysholdere tørket sammen med kunstige roser og annet smånips som bare ser billig og enkelt ut.. For mye IKEA ting på samme sted.. Rosetema kombinert med bare hvitt og grått.. Og retrostil..

Anonymous poster hash: a9a00...1aa

• Liker 1
Skrevet (endret)

1dd04...f04

Veldig fint. Ikea har mange fine innredninger med bra kvalitet!

Endret av lemon-aid
Skrevet

Huff, blir bare tull av å bruke mobil, men du skjønte sikkert hvem den var til. Du med ikea kjøkkenet:-)

Skrevet

Har ei liste her over ting jeg absolutt ikke ville hatt i huset mitt....

-veggord

-love, home is love, peace, family-tekster spydd rundt i hele huset.

-nips og krimskrams over alt

-blonder på puter og gardiner (dukkehus-aktig)

-Dyremotiv på div. puter og gulvtepper

- furumøbler

- "hvit-stil" hvor ALT er hvitt

-papirlamper (type Ikea) som står på gulvet

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

En litt perifer vennine pakket om alle julegavene i fjor (altså før julaften, når de bare lå under treet), i nytt papir, for at det skulle matche juletrepynten, og forøvrig all annen pynt hun hadde i huset.

Altså, papiret var fint det, et kremhvitt papir med litt dus perlemoreffekt, men da har det gått litt langt i et ellers striglet hvitt hjem, at selv gaver fra andre måtte pakkes inn på ny, for "de ødela den fine effekten som hun ville ha hjemme". Tør ikke tenke på hvor mange tusen som gikk med i det papiret. (med machende bånd og gavelapper må vite!)

I tilegg så skulle alle pakkene være firkanter, så alle "ukurrante" ble pakken om i eske, med nevnte hvite papir.....

Anonymous poster hash: aa548...18d
  • Liker 11
Gjest gloria
Skrevet

Det er mye jeg ikke liker, men det jeg liker minst er hvor utrolig mange like hjem det finnes rundt om kring i Norge. Selv om huset til et ungt par kanskje er mer "tidsriktig", så finnes det ikke personlig. I mine øyne er det mye mer givende å besøke huset til et gammelt ektepar, hvor tiden har lagt sitt preg på interiøret, og hvor det ikke finnes Arne Jacobsen eller Voluspa på hvert eneste stuebord.

Skrevet

Inspirert av tråden "hvilke interiørdetaljer elsker du":

Jeg hater først og fremst veggord (tror jeg spyr neste gang jeg ser "carpe diem" malt på en vegg!), pyntebokstaver formet til f.eks ordene HOME og LOVE, pelspledd, vimpler, lysestaker i fattigmannssølv, paljettputer, gamle, slitte dører som sengegavler, pallebord, med eller uten digre hjul, madonnafigurer, pidestaller, englevinger (herregud, jeg så i en blogg at de hadde festet noen digre noen bak på hver eneste spisestuestol! :forvirret:), ugler, telysholdere med glassmosaikk, gamle, slitne, smårutete vinduer som pynt, og "slitte" malte tremøbler som er splitter nye, :jepp:

Alt det ovennevnte. Og dusker, som noen synes er fint å henge overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...