Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Liker ikke de beige sofaene og stolene som alle interiørblogger har om dagen. De med runde former. Ikke er det pent og ikke sitter man godt.

Liker heller ikke Kähler-vaser, Kaj Bojesen aper, runde speil på badet, runde speil i stua, plakater fra Desenio og grå vegger.

Men jeg har en spilevegg på gjesterommet og sorte underskap på kjøkkenet, så min mening teller sikkert ikke😂

Anonymkode: 242ac...0c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 0.49):

Og til hva jeg hater; 

Gipsvegger og klikkvinyl. 
Vinduer til gulvet. Gjør det veldig innsynt. Minimalisme. Lite funksjonelle møbler som feks pyntehyller med glassflater. 
Alt som gir dårlig akustikk.

Åpen løsning/ når man sitter og ser på kjøkkenet. 

Ting i sølv- farge.
 

Anonymkode: 4bb51...35a

Dette var artig å lese! Jeg har nettopp montert gipsvegger og lagt klikkvinyl hjemme hos meg selv. Begrunnelsen er som følger:

Gipsvegger gir ekstra lydisolering (bor i blokk), er dødt materiale så det er mindre sjanse for at det sprekker opp enn f.eks. sponplater, gir nydelige og slette flater og er mer brannsikkert. 

Klikkvinyl er ypperlig når man (som meg) har varmefolie i gulvet. Det transporterer varmen godt, og gir en lun og deilig følelse når man går på det. Det er helt lydløst og gir en helt super akustikk. I tillegg er det svært robust og tåler omtrent alt. 

Så jeg har full forståelse og respekt for at alle liker ulike ting! Men hva er det å ikke like med dette? Bare nysgjerrig på hva du hater med gipsplater og klikkvinyl 😄 

Anonymkode: 57b3f...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masseprodusert kunst. Fks de baby-strektegningene også står det når de ble født og hvor store de var. Og alt annet som bare blir kopiert opp og printet ut. Syns det er mye artigere med litt original og gjennomtenkt kunst. 

Anonymkode: f1235...ed9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordisk/skandinavisk stil som følger trender slavisk.

Har en venninne med et hjem som kun består av designerting man har sett i hundre interiørartikler før. Tror jeg kan "navnet" på absolutt alt hun eier, det er null personlighet.

Kjøkkenglassene er Siri fra Hadeland Glassverk, teppet er fra Hay, spisestuestolene er fra Hans J Wegner, lampen er fra Louis Poulsen, lysestaken er ildhane fra Anderssen & Voll.. og sånn er det med alt hun eier, enten det er puter eller bestikk eller vaser. Hun har selvsagt også spilevegger😝

 

Anonymkode: 6a405...c10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...